Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 00:51 uur
123poetertjes schreef:
Interpol eindigt toch mooi een plekje voor z'n kloon. Editors: degelijke band hoor, maar de buitenproportionele adoratie in de lage landen t.o.v. een Libertines of Kasabian blijf ik fascinerend vinden.
Interpol eindigt toch mooi een plekje voor z'n kloon. Editors: degelijke band hoor, maar de buitenproportionele adoratie in de lage landen t.o.v. een Libertines of Kasabian blijf ik fascinerend vinden.
Je bent zelf fascinerend.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 10:22 uur
Ik kijk al uit naar de reactie van GrafGantz als hij gaat beseffen dat er nog een Musealbum voor die "klasbakken" staat.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 12:13 uur
Nog maar 10 updates. Ben benieuwd of er dan uit zijn wie de beste smaak heeft.
Vergelijking tussen Muse, Libertines, Kasabian of Editors zijn natuurlijk gedoemd te mislukken.
De eerste 3 staan nog niet eens in mn top 5000 en van de laatste staan alle albums in mn top100. ts maar waar je gevoel ligt.
Vergelijking tussen Muse, Libertines, Kasabian of Editors zijn natuurlijk gedoemd te mislukken.
De eerste 3 staan nog niet eens in mn top 5000 en van de laatste staan alle albums in mn top100. ts maar waar je gevoel ligt.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 12:58 uur
Ik heb het gevoel dat de adoratie in Nederland voor The Libertines toch hard meevalt. In Engeland speelden ze tijdens de reünie tour in Hyde Park voor 70.000 mensen, dat gebeurt in NL toch niet. Niet dat dat erg is, het concert in Paradiso twee jaar geleden is een van de beste die ik ooit heb gemaakt, geweldig om in zo'n kolkende massa te staan vol Britten.
The Libertines zijn dan ook wel een hele andere categorie dan Editors/Interpol, heel andere muziek die veel rommeliger is waar voorgenoemde juist retestrak zijn. Ik ben in ieder geval wel redelijk geschokt dat beide Libertines-albums niet eens in de Top 1000 staan. Ik had ze beiden in mijn top 50 staan, maar blijkbaar geen andere liefhebbers hier. Vooral het debuutalbum vind ik een moderne klassieker.
The Libertines zijn dan ook wel een hele andere categorie dan Editors/Interpol, heel andere muziek die veel rommeliger is waar voorgenoemde juist retestrak zijn. Ik ben in ieder geval wel redelijk geschokt dat beide Libertines-albums niet eens in de Top 1000 staan. Ik had ze beiden in mijn top 50 staan, maar blijkbaar geen andere liefhebbers hier. Vooral het debuutalbum vind ik een moderne klassieker.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 16:56 uur
JoaMuse schreef:
Ik kijk al uit naar de reactie van GrafGantz als hij gaat beseffen dat er nog een Musealbum voor die "klasbakken" staat.
?
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 19:37 uur
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 19:41 uur
Niet veel artiesten hebben liefst drie ijzers in het vuur bij de 'finale'. U2 is één van die weinige artiesten, maar bij de eerste update zijn ze er al twee kwijt. Voor The Unforgettable Fire wel een positie waar je ze vooraf zou verwachten, maar Achtung Baby stelt hier toch redelijk teleur.
Voor het eerste staat Carrie & Lowell boven Illinois(e) en ook Purple Rain en Sign 'O' the Times hebben voor het eerst stuivertje gewisseld. Ook Violator is terug bij de bovenste 50 na een jaartje afwezigheid.
Ondertussen nog even wat administratie... 557/955
Voor het eerste staat Carrie & Lowell boven Illinois(e) en ook Purple Rain en Sign 'O' the Times hebben voor het eerst stuivertje gewisseld. Ook Violator is terug bij de bovenste 50 na een jaartje afwezigheid.
Ondertussen nog even wat administratie... 557/955
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 08:50 uur
zaaf schreef:
die puke. afbeelding is niet te zien.
die puke. afbeelding is niet te zien.
Bij mij anders wel hoor. Je zit zeker nog op Windows 95?

2
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2018, 10:15 uur
die troep komt er niet in! leve msdos!
https://i.ytimg.com/vi/GJryChENamc/maxresdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/GJryChENamc/maxresdefault.jpg
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 20:09 uur
Mooie Britse update. En Sufjan Stevens.
Muse is overigens de hoogste plaat die niet alle finales gehaald heeft.
(uitgezonderd 10s-platen die door hun leeftijd niet aan alle finales mee hebben kunnen doen)
Muse is overigens de hoogste plaat die niet alle finales gehaald heeft.
(uitgezonderd 10s-platen die door hun leeftijd niet aan alle finales mee hebben kunnen doen)
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 20:14 uur
Stond al sinds #68 droog maar nu toch weer twee platen die mijn lijst gehaald hebben.
Oh, en over die #68 gesproken: gkmc gaat toch wel lekker nu! Vermoedelijk ook de enige hiphopplaat die nog moet komen.
Oh, en over die #68 gesproken: gkmc gaat toch wel lekker nu! Vermoedelijk ook de enige hiphopplaat die nog moet komen.
0
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2018, 20:47 uur
123poetertjes schreef:
Stond al sinds #68 droog maar nu toch weer twee platen die mijn lijst gehaald hebben.
dat denk ik niet....Stond al sinds #68 droog maar nu toch weer twee platen die mijn lijst gehaald hebben.
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 20:55 uur
Nu ben ik benieuwd, ik heb namelijk het idee dat ik ze allemaal al wel langs heb zien komen. Het grootste deel zelfs belachelijk vroeg.
0
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2018, 20:56 uur
ik mis er nog 1 (naast gk) en kan me niet voorstellen dat ie uit de top 1000 is gevallen....
0
geplaatst: 29 oktober 2018, 22:08 uur
zaaf schreef:
ik mis er nog 1 (naast gk) en kan me niet voorstellen dat ie uit de top 1000 is gevallen....
Welke dan? Ik zou het echt niet weten... Ilmatic, Infamous, MBDTF, 36 Chambers.... zijn allemaal al voorbijgekomen!
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 07:33 uur
Is Lobi da Basi al geweest? Zou wel erg hoog zijn maar toch...
Het is erger dat alle soulalbums al gepasseerd zijn.
Het is erger dat alle soulalbums al gepasseerd zijn.
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 12:48 uur
Ieder publiek krijgt de lijst die het verdient. Volgende keer toch maar wat meer hiphopvrienden uitnodigen, dus. 

0
geplaatst: 30 oktober 2018, 13:04 uur
Wousje schreef:
wat mij betreft het non plus ultra van hoe Muse hoort te zijn: op het randje van irritant, maar als je het aandurft om te blijven luisteren, met het volume op 10, dan ontdek je dat ze gewoon briljant zijn.
wat mij betreft het non plus ultra van hoe Muse hoort te zijn: op het randje van irritant, maar als je het aandurft om te blijven luisteren, met het volume op 10, dan ontdek je dat ze gewoon briljant zijn.
ArthurDZ

2
geplaatst: 30 oktober 2018, 13:28 uur
*zo ver over het randje van irritant dat je de rand in de verte nog net kan zien als een stipje aan de horizon
Ik gun het de liefhebbers uiteraard maar zelf vind ik het ontzettend vervelende muziek op een enkel nummer na.
Ik gun het de liefhebbers uiteraard maar zelf vind ik het ontzettend vervelende muziek op een enkel nummer na.
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 13:30 uur
ArthurDZ schreef:
*zo ver over het randje van irritant dat je de rand in de verte nog net kan zien als een stipje aan de horizon
Hahahaha, Different Class wel hoger dan OoS though, what's up with that? *kus-smiley*
2
geplaatst: 30 oktober 2018, 17:08 uur
Vorig jaar scoorde Hounds of Love al hoger dan ooit, maar nu zelfs voor het eerst bij de bovenste 50. Ook Kendrick Lamar doet het beter dan ooit. Sterker nog, Kendrick Lamar verbreekt hiermee het record van Illmatic (47 in 2012) en is daarmee het best scorende hiphopalbum ooit bij dit spel. 
Overigens wil ik dit weekend de ontknoping doen. Tot en met vrijdag nog steeds 5 platen per dag, zaterdag 20 t/m 11 en zondag de top 10.

Overigens wil ik dit weekend de ontknoping doen. Tot en met vrijdag nog steeds 5 platen per dag, zaterdag 20 t/m 11 en zondag de top 10.
* denotes required fields.