Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2018, 01:07 uur
Ik blijf uiteraard benieuwd naar de uiteindelijke Top 250, en raakvlakken met de echte lijst.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 18 juli 2018, 03:19 uur
Looks very promising !!!
Omdat de meeste overzichtslijsten steeds wat voorspelbaarder worden kijk ik vooral uit naar meer de verrassingen in het begin !
Misschien kun je nog kort aangeven hoe je het puntenaantal berekent, want daar kan ik nog geen touw aan vast knopen.
Omdat de meeste overzichtslijsten steeds wat voorspelbaarder worden kijk ik vooral uit naar meer de verrassingen in het begin !
Misschien kun je nog kort aangeven hoe je het puntenaantal berekent, want daar kan ik nog geen touw aan vast knopen.
0
geplaatst: 18 juli 2018, 06:57 uur
0
zaaf
geplaatst: 18 juli 2018, 07:03 uur
Vento Vivimus schreef:
Point = 38000 / ( [place] + 75 ) Zie openingsbericht. Kort genoeg dacht ik Misschien kun je nog kort aangeven hoe je het puntenaantal berekent, want daar kan ik nog geen touw aan vast knopen.

0
Misterfool
geplaatst: 18 juli 2018, 07:21 uur
Achteraf gezien had Burst Apart wel een plaats in mijn top 500 verdiend. Verder had van mij XTC- Black Sea een stuk hoger mogen eindigen. Ach ja, een mens kan niet alles hebben. 

0
geplaatst: 18 juli 2018, 08:20 uur
Once Upon A Time van Simple Minds op 998: mijn eerste reactie was 'wat doe die in die lijst' denkende dat het bij mij nooit zou voorkomen, maar in een top 1000 eigenlijk wel, en waarschijnlijk zelfs in een top 250. Ben mijn score bij het album ook net gaan herzien (verhoogd naar 3,5 sterren). Het album heeft een licht negatieve eerste indruk/naam bij Simple Minds fans, want het staat wat te boek als de verkeerde afslag die ze genomen hebben, teveel richting american stardom.
Maar achteraf bekeken is het best een goed album, de jaren 80-saus ligt er wel stevig op, maar het is wel hele goeie jaren 80 muziek. Sanctify Yourself, Ghostdancing, Once Upon a time met die prachtige intro... voor een heel tijdsgebonden album doorstaat dit toch netjes mooi de tijd
Maar achteraf bekeken is het best een goed album, de jaren 80-saus ligt er wel stevig op, maar het is wel hele goeie jaren 80 muziek. Sanctify Yourself, Ghostdancing, Once Upon a time met die prachtige intro... voor een heel tijdsgebonden album doorstaat dit toch netjes mooi de tijd

0
geplaatst: 18 juli 2018, 09:10 uur
Heel fijn dat de mensen er bij staan die hun steun aan dat album hebben gegeven!
0
geplaatst: 18 juli 2018, 09:38 uur
SirNoodle schreef:
Once Upon A Time van Simple Minds op 998: mijn eerste reactie was 'wat doe die in die lijst' denkende dat het bij mij nooit zou voorkomen, maar in een top 1000 eigenlijk wel, en waarschijnlijk zelfs in een top 250. Ben mijn score bij het album ook net gaan herzien (verhoogd naar 3,5 sterren). Het album heeft een licht negatieve eerste indruk/naam bij Simple Minds fans, want het staat wat te boek als de verkeerde afslag die ze genomen hebben, teveel richting american stardom.
Ik ben totaal geen Simple Minds-kenner (ken alleen de hits), maar vond dit een mooie gelegenheid om er eens aan te beginnen. Ik geef je gelijk: het is geheel geen verkeerd album. Deze top 1000 is zo toch een goede leidraad voor wat leuke albums waar ik nooit aan toe ben gekomen.
Ik neem ook aan dat er wel meer Simple Minds gaat voorkomen in deze top 1000... Dus die andere albums komen ook nog wel een keer.
1
geplaatst: 18 juli 2018, 10:12 uur
Het tweede tiental staat er ook!
En nog de korte mededeling dat de presentatie hogerop in de lijst ook steeds ook uitgebreider wordt, bv. met Spotify-linkjes en recensies.
En nog de korte mededeling dat de presentatie hogerop in de lijst ook steeds ook uitgebreider wordt, bv. met Spotify-linkjes en recensies.
0
geplaatst: 18 juli 2018, 10:16 uur
Wederom een progressief tiental, waarvan Gryphon toch wel een opvallende in de lijst is. En Geek the Girl staat toch wel opvallend laag.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 juli 2018, 10:21 uur
Over Gryphon gesproken: het gebeurt ook niet dagelijks dat Koenr en ik in één adem genoemd worden.
De trend is nu wel duidelijk: in deze fase hebben we wat blockbusters met relatief matige kritische ontvangst (gisteren Once Upon a Time, vandaag Under the Iron Sea) en heel veel cultalbums die net aan 3 vrij grote of 2 heel grote fans komen.
Vandaag 3 matches en daarnaast nog eens 5 albums die ik ook bestemd heb... zo cult is het dus allemaal ook weer niet
. Over cult gesproken... Neu! vind ik in dit veld wel opmerkelijk laag.
De trend is nu wel duidelijk: in deze fase hebben we wat blockbusters met relatief matige kritische ontvangst (gisteren Once Upon a Time, vandaag Under the Iron Sea) en heel veel cultalbums die net aan 3 vrij grote of 2 heel grote fans komen.
Vandaag 3 matches en daarnaast nog eens 5 albums die ik ook bestemd heb... zo cult is het dus allemaal ook weer niet
. Over cult gesproken... Neu! vind ik in dit veld wel opmerkelijk laag.
1
geplaatst: 18 juli 2018, 10:33 uur
991. XTC - Black Sea (1980)
Dat is al het eerste album dat onterecht niet in mijn lijst stond. Over 2 jaar dus wel.
Nu al Benieuwd welke albums nog meer boven water komen, want zal vast niet de enige zijn.
0
geplaatst: 18 juli 2018, 10:54 uur
Casartelli schreef:
Over cult gesproken... Neu! vind ik in dit veld wel opmerkelijk laag.
Neu! was 202 bij de 70s-editie vorig jaar, maar je zou natuurlijk evengoed kunnen beargumenteren dat dat eveneens erg laag is. Ik verbaas me meer over Lisa Germano, scoort nu al jaren top 100 bij de 90s-editie en mocht in 2016 zelfs nog meedoen met het eindspel (alwaar ze 238e werd).Over cult gesproken... Neu! vind ik in dit veld wel opmerkelijk laag.
En wat te denken van grote 60s-klassieker Safe as Milk?! Ook De La Soul doet het, zelfs naar hiphopmaatstaf, erg matig.
0
geplaatst: 18 juli 2018, 11:04 uur
De La Soul is inderdaad erg laag. Nog niet goed genoeg geluisterd om 'm in mijn lijst op te nemen. 

0
geplaatst: 18 juli 2018, 11:06 uur
Refused heeft het gered, heerlijk! Iedereen die prima kan luisteren naar wat hardere gitaren zou dat album eigenlijk eens een kans moeten geven! Een heerlijk creatieve plaat dus laat je vooral niet afschrikken door dat ‘hardcore’-label!
Bedankt voor de hulp Lying Mouth!
Bedankt voor de hulp Lying Mouth!

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 juli 2018, 11:10 uur
chevy93 schreef:
Neu! was 202 bij de 70s-editie vorig jaar, maar je zou natuurlijk evengoed kunnen beargumenteren dat dat eveneens erg laag is.
Ik krijg altijd de indruk dat krautrock hier wel vrij populair is, maar wellicht is het vooral een liefde die door een klein groepje vrij luidruchtig beleden wordt. Het album staat wel op de 9e plaats in Progarchives' Krautrock Top 100 dus aan de klassiekerstatus hoeft het niet te liggen.Neu! was 202 bij de 70s-editie vorig jaar, maar je zou natuurlijk evengoed kunnen beargumenteren dat dat eveneens erg laag is.
2
geplaatst: 18 juli 2018, 11:11 uur
Valt me op hoe vaak al albums van Misterfool z'n lijst zijn voorbijgekomen 

0
geplaatst: 18 juli 2018, 11:17 uur
Goede reden om eens op ontdekking te gaan dit topic. Ik ga er naar streven om per update twee albums te luisteren (mocht er genoeg tijd tussen de updates zitten), te beginnen bij artiesten die ik nu al tot op zekere hoogte waardeer. Nicolas Jaar was al een toffe, nu bezig met XTC en straks De La Soul maar eens doen.
Edit: Oei, die updates volgen wel heul snel
Edit: Oei, die updates volgen wel heul snel

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 juli 2018, 11:22 uur
My thoughts exactly. Kalm aan chevy93, dan breekt het lijntje niet.
1
geplaatst: 18 juli 2018, 11:25 uur
En daar is dan de eerste uit mijn lijst. SLAYERRR!!!#@#4!!%%$#!$!!!
Net als 123p wil ook albums gaan luisteren uit updates, dus ik weet niet hoe vaak je per dag iets wil plaatsen Chevy?
Net als 123p wil ook albums gaan luisteren uit updates, dus ik weet niet hoe vaak je per dag iets wil plaatsen Chevy?

0
geplaatst: 18 juli 2018, 12:57 uur
Shit, NEU! helemaal vergeten, die had eigenlijk ergens rond 200 moeten staan. Maar ja, dat krijg je met een hopeloos gedateerde en incomplete stemlijst.
Verder mooie albums die voorbijkomen, al kan al die prog me gestolen worden.
Ik ga ook proberen om per 10/20 albums een album te luisteren.
Verder mooie albums die voorbijkomen, al kan al die prog me gestolen worden.
Ik ga ook proberen om per 10/20 albums een album te luisteren.
0
geplaatst: 18 juli 2018, 14:11 uur
Van mij ook het verzoek het ietsjes langzamer te doen. Wil graag wat albums eens een luisterbeurt geven. 

0
Coys
geplaatst: 18 juli 2018, 15:16 uur
Al ben ik vooral zelf de instigator, de eervolle vermelding van Great Lake Swimmers is in ieder geval zeer fijn.
0
geplaatst: 18 juli 2018, 15:57 uur
Tracy Chapman komt al vroeg voorbij, lijkt me toch een klassieker binnen het genre.
Hopelijk geen voorbode van de schamele aanwezigheid van vrouwen en singer/songwriters...
Hopelijk geen voorbode van de schamele aanwezigheid van vrouwen en singer/songwriters...
0
geplaatst: 18 juli 2018, 16:01 uur
Bij de eerste 30 nog geen van mijn 100! Is dat goed of slecht nieuws?
Vragen vragen vragen
Vragen vragen vragen
0
geplaatst: 18 juli 2018, 17:31 uur
Overigens zijn Slayer en Meshuggah in ieder geval genoemd, dus ik ben blij 
Wie weet komen er nog wat platen hoger uit...

Wie weet komen er nog wat platen hoger uit...
0
geplaatst: 18 juli 2018, 17:59 uur
jordidj1 schreef:
En ik maar denken dat het tempo nog wat hoger mocht. Maar goed, ben de hele dag weg, dus leek me dat ik er wel twee wat sneller achter elkaar kon doen. Net als 123p wil ook albums gaan luisteren uit updates, dus ik weet niet hoe vaak je per dag iets wil plaatsen Chevy?

Het hoeft niet deze week klaar, maar voor 2019 zou ik wel fijn vinden.

Ik verwacht een paar updates per dag te doen, soms wat sneller achter elkaar, soms wat evenrediger verdeeld, afhankelijk van mijn plannen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 juli 2018, 18:11 uur
Een update 's ochtends en een 's middags lijkt me niet verkeerd... maar je ziet zelf ook dat er per update best wat discussie ontstaat. Op die manier heb je toch ook het meeste eer van je werk?
Ik merkte in elk geval (enigszins tot mijn eigen verbazing) dat ik de updates tot nu toe vrij nauwgezet tot me neem. Maar dat verdwijnt vrij snel als je na een halve dag afwezigheid al meerdere updates voor de kiezen krijgt.
Ik merkte in elk geval (enigszins tot mijn eigen verbazing) dat ik de updates tot nu toe vrij nauwgezet tot me neem. Maar dat verdwijnt vrij snel als je na een halve dag afwezigheid al meerdere updates voor de kiezen krijgt.
0
geplaatst: 18 juli 2018, 18:14 uur
Dat ben ik met je eens. Ik vind het prima om het bij 2 of 3 updates per dag te houden. 

* denotes required fields.