MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
R.I.P. Jóhann Jóhannsson.

Gelukkig komt hij nog een keer langs.

Ook mooi dat een plaat als Hejira het gehaald heeft.

Doe je dit volgend jaar weer?

chevy93 schreef:
omdat het idee van een top 1000 eigenlijk op MovieMeter ontstaan is. In 2013 is daar voor het eerst het ‘MovieMeter top 1000 project’ gelanceerd en sindsdien is dat tweejaarlijks georganiseerd. Het lijkt mij leuk om deze traditie voort te zetten op MusicMeter en ik heb dit jaar gekozen, omdat er dit jaar geen MovieMeter top 1000 wordt georganiseerd. Daarmee zou je mooi om en om een top 1000 krijgen op MuMe dan wel MoMe.
Vooralsnog is het plan dus: nee.

alweer 2 uit mijn lijst, gaat lekker, uit m'n top 100 zelfs, gaat lekker

Sunbather ?

luigifort schreef:
Doe je dit volgend jaar weer?

Volgend jaar weer de traditionele decennium lijstjes. (toch chevy93 )

Riverside staat trouwens wel weer veels te laag hoor. Jonsi & Alex had ik schijnbaar in mijn lijst staan, leuke ontdekking zo . Oh en Sunbather kan over twee jaar ook op mijn stem rekenen.

Ik loop trouwens al grandioos achter met het beluisteren van albums. 1000 stuks is wel erg veel blijkt.

Opnieuw 2 matches: Avalanches en de eerste Joni Mitchell in de lijst
Ik vermoed dat Blue en Court and Spark nog komen.

Ik zet Daft Punk bij op mijn luisterlijst die intussen ellenlang is

Keep You Close . Mooi dat die het gehaald heeft! Blijft een erg onderschat album van dEUS.

Misterfool
Het titelnummer is i.i.g erg tof.

Misterfool schreef:
Het titelnummer is i.i.g erg tof.

Zeker, dat vind ik wel meteen het beste nummer van het album. Bedankt aan Robbie34, Magick1 en cosmic kid om het album op te nemen in jullie lijst, maar die laatstgenoemde user heeft het album wel onlangs verlaagd van 5* naar 3*, what's up with that? #stalkmodus

Coys
Sunbather had ik wel hoger in de lijst verwacht eigenlijk.

Fijn om een aantal "low profile" albums die ik zelf erg goed vind zo hoog terug te zien: Russian Circles, Demians, Leprous. Daft Punk valt me ook nog mee, zoveel danceliefhebbers lopen er hier niet rond.

De lijst van albums die ik hiervan wil beluisteren maar waar ik nog geen tijd voor heb gevonden groei heeeel snel...

Casartelli (moderator)
Het kan niet alle dagen feest zijn. Met deze update had ik niet alleen 0 matches, er staan sowieso geen albums in waar ik iets mee heb of verwacht na beluistering iets mee te hebben. Sunbather stond toevallig ook net op mijn eigen luisterlijst, dus daar kruiste een en ander even. Een soort My Bloody Valentine on steroids... wat een hilarische plaat.

Casartelli schreef:
wat een hilarische plaat.

Hilarisch geniaal inderdaad. Damn, wat een kapot harde plaat blijft dat toch. Dream House

cosmic kid (moderator)
Johnny Marr schreef:
(quote)

Zeker, dat vind ik wel meteen het beste nummer van het album. Bedankt aan Robbie34, Magick1 en cosmic kid om het album op te nemen in jullie lijst, maar die laatstgenoemde user heeft het album wel onlangs verlaagd van 5* naar 3*, what's up with that? #stalkmodus

Wow.....dit gaat wel heel ver, gestalkt worden in de Album Top 1000.

Ach, zowel cijfer als positie verdienen relativering. Die sterren evolueren; naarmate je meer albums luistert en meer albums ontdekt, naarmate waarderingen gaan schommelen. Ooit was Keep You Close een hoogtepunt in mijn collectie en nu een 3/4 sterren album.
En wat betreft de positie: hij staat 188e in mijn album top 200......dusssss........

cosmic kid schreef:
(quote)

Ooit was Keep You Close een hoogtepunt in mijn collectie en nu een 3/4 sterren album.

Dus je 'keept' het album m.a.w. niet meer zo 'close' als vroeger?

cosmic kid (moderator)
Nee, het is eerder een soort end of romance.

Casartelli schreef:
Sunbather stond toevallig ook net op mijn eigen luisterlijst, dus daar kruiste een en ander even. Een soort My Bloody Valentine on steroids... wat een hilarische plaat.

Barbaar.

Veel moderne muziek in de laatste update. En de Amenra-fanclub, bestaande uit Johnny Marr en Coys heeft zijn werk goed gedaan. Waarover later (nog) meer.

zaaf
zaaf schreef:
even een compliment aan de chef. ik vind de timing van de updates buitengewoon sterk!
en meteen achterover gaan liggen...

Misterfool
Dead Kennedys: daar wordt ik zelfs als progliefhebber enthousiast van.

ASMZ is gewoonweg emotioneel. Een uitbarsting van rouw.

Het slechtste album van PJ Harvey, The Hope Six Demolition Project, op 767. Ik veronderstel dus dat haar overige acht albums allemaal hoger zullen eindigen...

Buffalo Tom en Mark Lanegan: tweemaal een blije verrassing.

helemaal eens

De verrassingen blijven je om de oren schieten.

762. Glasvegas - Glasvegas (2008)
674,604 punten. Genoemd door 2 gebruikers: Magick1 (10), blur8 (92)

Glasvegas combineert stuwende gitaarifs en een melancholische melodie. Jaren-50 rockabilly meets newwave. Bandnaam verwijst naar Glasgow en is duidelijk hoorbaar door het Schotse accent.
Live zorgt de vrouwelijke drummer voor een eigen geluid. Zij staat achter haar drumstel en mept als en bouwvakker.

Mass IIII! Zalig

Je hoogst genoteerde tot nu toe boy, die van mij is 2001. Die had ik op 18. Doei.

blur8 schreef:
762. Glasvegas - Glasvegas (2008)
674,604 punten. Genoemd door 2 gebruikers: Magick1 (10), blur8 (92)
Glasvegas combineert stuwende gitaarifs en een melancholische melodie. Jaren-50 rockabilly meets newwave. Bandnaam verwijst naar Glasgow en is duidelijk hoorbaar door het Schotse accent.
Live zorgt de vrouwelijke drummer voor een eigen geluid. Zij staat achter haar drumstel en mept als en bouwvakker.

Ik heb moeite met dat accent en het oversentimentele.
Het verbaast me dan ook niets dat er 2 topnoteringen zijn en verder geen, heel erg love or hate-plaat.
Desalniettemin een logische plek in de lijst.

Bericht dat de copyright-regels van de site niet respecteerde verwijderd.

By the way, zalig dat Dead Kennedys erin staan! Maakt de exit van die andere punkclassic van Refused toch een klein beetje goed

Gast
geplaatst: vandaag om 23:24 uur

geplaatst: vandaag om 23:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.