Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
2
Vento Vivimus
geplaatst: 5 augustus 2018, 17:12 uur
Kronos schreef:
Het slechtste album van PJ Harvey, The Hope Six Demolition Project, op 767. Ik veronderstel dus dat haar overige acht albums allemaal hoger zullen eindigen...
Nogal een bout statement, dat zo zonder verdere toelichting, nogal kort door de bocht lijkt ...Het slechtste album van PJ Harvey, The Hope Six Demolition Project, op 767. Ik veronderstel dus dat haar overige acht albums allemaal hoger zullen eindigen...
Misschien dat Polly zich wat vertilt aan de loodzware thematiek van dit ‘concept’-album, maar muzikaal valt hier zeker wat te halen ...
Zowel voor wat betreft de thematiek, het concept, als voor de muzikale uitwerking daarvan stijgt dit album uit boven bijvoorbeeld ‘Is This Desire ?' uit 1998 en 'Dance Hall at Louse Point' uit 1996, dat ze samen opnam met geestverwant John Parish. En ik sla dit album ook hoger aan dan haar 'Uh Huh Her' uit 2004.
De verzamelde Nederlandse muziekpers rekende het album in 2016 zelfs tot de 10 beste pop / rock albums van dat jaar.
Voor de goede orde: het album heeft mijn Top 12 x 12 + 1 dit keer niet gehaald. Waarschijnlijk het gevolg van de beperkingen die ik mij bij het samenstellen van die lijst heb opgelegd.
Misschien is het belangrijkste manco van het album wel dat het verscheen na haar magnum opus uit 2011. Zo heeft Jordi ook nooit beter leren voetballen dan zijn vader ...
’Schop de mensen een geweten’
Louis Paal Boon - Mijn kleine Oorlog (1947)
’Alles van waarde is weerloos’ schreef Lucebert ooit, maar Polly’s presentatie is alles behalve ‘weerloos’. Met ‘The Hope Six Demolition Project’ toont ze zich een volleerd kickbokster.Louis Paal Boon - Mijn kleine Oorlog (1947)
In 2016 maakte PJ Harvey het haar publiek niet makkelijk. Misschien is dit zelfs wel het minst toegankelijke album van het 11’tal dat ze tot nu toe uitbracht. Maar voor wie daar niet voor terugschrikken en zich door haar laten overtuigen kunnnen zelfs ongemak en disoriëntatie leiden tot een boeiende luisterervaring.
Of zoals de West-Vlaming Louis Paul Boon het al een eeuwigheid geleden schreef ‘Schop de mensen een geweten’. Zeker in deze ongemakkelijke en gedesoriënteerde tijden. Let’s make the world great again !
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 18:22 uur
Vento Vivimus schreef:
De verzamelde Nederlandse muziekpers koos het album in 2016 zelfs tot de 10 beste pop / rock albums van dat jaar.
De verzamelde Nederlandse muziekpers koos het album in 2016 zelfs tot de 10 beste pop / rock albums van dat jaar.
Ja, en dan?
2
geplaatst: 5 augustus 2018, 18:30 uur
Tourist LeMC, prachtig dat die de lijst gehaald heeft. En dan boven al die andere hiphopklassiekers. 
(er volgen er nog genoeg, geen nood!)

(er volgen er nog genoeg, geen nood!)
En de Amenra-fanclub, bestaande uit Johnny Marr en Coys heeft zijn werk goed gedaan. Waarover later (nog) meer.
Daar is er nog één!Kronos schreef:
Het slechtste album van PJ Harvey, The Hope Six Demolition Project, op 767. Ik veronderstel dus dat haar overige acht albums allemaal hoger zullen eindigen...
In ieder geval één dus, want ook PJ Harvey is in twee updates op rij te vinden. Maar ik zal alvast verklappen dat ze er niet állemaal instaan.Het slechtste album van PJ Harvey, The Hope Six Demolition Project, op 767. Ik veronderstel dus dat haar overige acht albums allemaal hoger zullen eindigen...
0
Vento Vivimus
geplaatst: 5 augustus 2018, 18:31 uur
Kronos schreef:
Ja, en dan?
Illustratief toch? Waarschijnlijk hadden de heren / dames popcritici toen wel oor voor deze alt-rockheldin die op een inventief album de strijd aanging tegen oorlog, armoede & discriminatie ... ze vlogen in ieder geval niet zo kort-uit-de-bocht ...Ja, en dan?
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 18:46 uur
Erg mooie update weer. Aantal albums zouden ook in mijn lijstje terug te vinden zijn.
Absolute favoriet van deze update is toch Shit and Shine - Ladybird. Staat sowieso in mijn top20.
Absolute favoriet van deze update is toch Shit and Shine - Ladybird. Staat sowieso in mijn top20.
2
geplaatst: 5 augustus 2018, 18:51 uur
Vento Vivimus schreef:
Illustratief toch?
Illustratief toch?
Het illustreert alleen iets van de verzamelde Nederlandse muziekpers. Heb ik niks mee te maken. Ik vind het haar slechtste album. Wat mij betreft zou het dus logisch zijn als al haar andere albums hoger eindigen. Maar meningen verschillen. Daar is niks kort door de bocht aan.
Trouwens, als we er andere meningen bij halen. Op MusicMeter doet alleen Uh Huh Her het slechter.
4
zaaf
geplaatst: 5 augustus 2018, 20:40 uur
Vento Vivimus schreef:
da's toch knap met 1 album!De verzamelde Nederlandse muziekpers koos het album in 2016 zelfs tot de 10 beste pop / rock albums van dat jaar.
0
geplaatst: 5 augustus 2018, 22:37 uur
Huh, ik ben de op een na grootste fan van Deep Purple? Sommige van die rockalbums uit de jaren '70 staan lager dan verwacht.
0
geplaatst: 6 augustus 2018, 20:00 uur
Weeral een bont gezelschap, met drie uit mijn eigen lijst (hoewel de hoogste 'slechts' 214). Vooral de notering van Reggatta de Blanc verbaast me enigszins, maar het is een prima album, dus waarom niet?
En wederom een reden op Program Music I eens wat hoger op de longlist te zetten.
Cliffhanger: volgende update veel grote namen!
En wederom een reden op Program Music I eens wat hoger op de longlist te zetten.
Cliffhanger: volgende update veel grote namen!
1
zaaf
geplaatst: 6 augustus 2018, 20:20 uur
chevy93 schreef:
staat hier nu op, lijkt een fijne ontdekkingEn wederom een reden op Program Music I eens wat hoger op de longlist te zetten.
van de 33 albums uit mijn lijst die tot nu toe zijn vermeld, deel ik eenderde met GrafGantz. opvallend. maar we zijn nog bij de onderste 260 albums...

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 augustus 2018, 21:57 uur
Het verbaast mij ook dat Reggatta de Blanc zo laag staat.
0
geplaatst: 6 augustus 2018, 22:04 uur
zaaf schreef:
van de 33 albums uit mijn lijst die tot nu toe zijn vermeld, deel ik eenderde met GrafGantz. opvallend. maar we zijn nog bij de onderste 260 albums...
Dat gaat gelijk op, ik heb er 34 tot nog toe.
Qua users is er geen lijn in te trekken, ik heb met iedereen wel matches zelfs met de proggers waarmee ik niets gemeen dacht te hebben ?
Die matches bij de albums zijn de helft van het plezier.
0
geplaatst: 7 augustus 2018, 08:42 uur
Superbitch schreef:
Huh, ik ben de op een na grootste fan van Deep Purple? Sommige van die rockalbums uit de jaren '70 staan lager dan verwacht.
Oeps, ik had helemaal geen stem voor die plaat staan!?
Die had echt wel hoog geëindigd bij mij, eeuwig zonde.
0
geplaatst: 7 augustus 2018, 09:51 uur
andnino schreef:
(quote)
Hier hetzelfde, heb de plaat al jaren in de kast staan maar schijnbaar nooit beoordeeld.
Sterker nog ik kom er nu achter dat ik begin dit jaar juist was begonnen met het beoordelen van hun albums, maar nooit afgemaakt...

Waar zo'n lijst allemaal wel niet goed voor is.
0
geplaatst: 7 augustus 2018, 21:14 uur
Folsom Prison staat laag zeg... Maar goed, het is natuurlijk ook geen regulier studioalbum.
0
zaaf
geplaatst: 7 augustus 2018, 21:51 uur
wel toepasselijk nu Vento V erheen is verbannen. niet voor het eerst... en dat op zijn leeftijd.
1
geplaatst: 7 augustus 2018, 22:38 uur
Vergeef mij vrienden voor mijn rare liefde voor The Final Cut. Smaak is mij vreemd.
1
Misterfool
geplaatst: 8 augustus 2018, 01:09 uur
Viljans Oga. 
Eigenlijk zouden meer gebruikers dit album een kans moeten geven. Prog vol met Scandinavische kou.
Met dit warme weer wellicht aanlokkelijk!

Eigenlijk zouden meer gebruikers dit album een kans moeten geven. Prog vol met Scandinavische kou.
0
geplaatst: 8 augustus 2018, 09:17 uur
Er staat wel een hoop muziek in de lijst die ik persoonlijk toch liever in de herfst of winter zou draaien. Ik ga het allemaal een kans geven, maar ik begin zodra de temperatuur hier met een graadje of tien is gedaald...
1
geplaatst: 8 augustus 2018, 09:30 uur
andnino schreef:
maar ik begin zodra de temperatuur hier met een graadje of tien is gedaald...
maar ik begin zodra de temperatuur hier met een graadje of tien is gedaald...
Vanaf nu dus?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 augustus 2018, 09:36 uur
Misterfool schreef:
Viljans Oga.
Misschien volgende keer ook in mijn lijst, vooralsnog vind ik hem zo net onder de Top 500 wel goed staan. Dat laatste gold ook voor Killers en Everything All the Time. Met nog een lage match voor The Piper at the Gates of Dawn erbij was ik al met al wel in mijn nopjes met de laatste update.Viljans Oga.

1
geplaatst: 8 augustus 2018, 10:15 uur
Ik zit een kilometer of zeshonderd ten oosten van jullie, dus helaas nog niet!
* denotes required fields.