MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
jordidj1 schreef:
Dan zal straks Meddle wel komen
Eerst nog een ander album dat te kwalificeren is als een half Pink Floyd-album.

Cosmo's Factory opvallend (schandalig!) laag. En mocht er een vervolg komen, zal er zeker minimaal één Joni Mitchell-album in mijn lijst te vinden zijn.

3 Joni Mitchell albums in de lijst is al mooi (in de veronderstelling dat Blue nog komt).
Leuke update voor mij met 4 matches en Rainbow die een net niet was.
Qua hiphop is Gang Starr een positieve verrassing, die blijven toch meestal onder de radar.

nico1616 schreef:
3 Joni Mitchell albums in de lijst is al mooi (in de veronderstelling dat Blue nog komt).

Aan mij zal het niet liggen

Ik vond het moeilijk een lijst in te leveren en heb het daarom bij voornamelijk mijn 5* albums gehouden (wat een top 125 opleverde).
Nu vind ik het wel jammer dat ik die lijst niet langer heb gemaakt, hoe moeilijk ook. Ik zie te veel geweldige albums voorbij komen waar mijn naam niet bij staat en dan denk ik telkens 'had wel gemoeten'.

Geinig afwisselende update al komt mijn naam slechts 1 keer voor. Die staat dan weer wel bij hoogste van het rijtje, het hitalbum van mijn vrienden van PSB. Van diezelfde vrienden verwacht ik Very nog wel maar ik vrees voor de rest van hun zeer fijne discography (jaja... )

omg, Moment of Truth staat wel erg laag hoor.

Bitches Brew staat ook wel erg laag, weinig jazz-liefhebbers onder de deelnemers? Lijkt me toch wel een van de invloedrijkste albums van de laatste vijftig jaar eigenlijk...

Brunniepoo schreef:
Bitches Brew staat ook wel erg laag, weinig jazz-liefhebbers onder de deelnemers? Lijkt me toch wel een van de invloedrijkste albums van de laatste vijftig jaar eigenlijk...

Ik ken dat album gewoon niet, net zoals Piper en The Final Cut van Pink Floyd en nog zoveel meer.
Ik heb uit 1800 bestemde albums geprobeerd mijn 500 beste te halen, maar er zijn volgens mij zeker al 50 mij onbekende albums voorbij gekomen met potentieel. Er is zoveel goede muziek en zo weinig tijd en ik ben een trage luisteraar. Zo’n lijst maakt je wel bescheiden, maar levert luistermateriaal voor jaren

vigil schreef:
Geinig afwisselende update al komt mijn naam slechts 1 keer voor. Die staat dan weer wel bij hoogste van het rijtje, het hitalbum van mijn vrienden van PSB. Van diezelfde vrienden verwacht ik Very nog wel maar ik vrees voor de rest van hun zeer fijne discography (jaja... )

Behaviour zal toch nog wel komen, hun beste toch?

nico1616 schreef:
(quote)

Behaviour zal toch nog wel komen, hun beste toch?

Ik denk t het niet maar hoop t wel. Volgens mij heeft de plaat toch niet zo heel veel fans hier maar misschien vergis ik me. Ik weet natuurlijk niet of jij daar nog flink aan hebt bijgedragen

Volgende keer toch maar een Top 500 maken I.p.v. een Top 175.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik zie te veel geweldige albums voorbij komen waar mijn naam niet bij staat en dan denk ik telkens 'had wel gemoeten'.

Heb ik ook

Zelfs bij een top 500 moet je prima albums buitensluiten. In mijn top 500 had ik ook excellente verzamelaars meegenomen. Ben bang dat die in de top 1000 geen kans maken, dus kan ik die de volgende keer allicht beter buiten beschouwing laten. Dat biedt dan weer ruimte voor jazz en Kate Bush.

Soms vallen dingen mooi op zijn plaats, zoals bij de nummers 719 en 718. Eerst Is This Desire? en daarop volgend Is This Real?

Overigens dus wel alweer de derde PJ Harvey.

Ook My Favourite Faded Fantasy wel erg laag, maar die stond niet eens in mijn eigen lijst, zie ik.

EttaJamesBrown schreef:
Zelfs bij een top 500 moet je prima albums buitensluiten. In mijn top 500 had ik ook excellente verzamelaars meegenomen. Ben bang dat die in de top 1000 geen kans maken, dus kan ik die de volgende keer allicht beter buiten beschouwing laten. Dat biedt dan weer ruimte voor jazz en Kate Bush.
Ik wil overigens wel ontmoedigen om tactische lijsten in te leveren. Je hoeft maar één medestander te treffen en je hebt al kans om in de lijst te komen. Dat lijkt me vele malen leuker dan een Kate Bush twintig plaatsen omhoog te helpen.

Even een lijstje met mooie dingen die ik al heb ontdekt:

Boris - Boris at Last-Feedbacker 4,5*
Curtis Mayfield - Curtis

Papa M - Live From a Shark Cage 4*
Unwound - New Plastic Ideas
London Grammar - If You Wait
M83 - Saturdays = Youth
Autechre - Incunabula
The Go-Betweens - 16 Lovers Lane
Chvrches - Every Open Eye
Brian Eno - Ambient 1
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx
The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin
Janelle Monáe - The ArchAndroid
Other Lives - Tamer Animals
Gridlock - Trace
Yo La Tengo - Painful
The Feelies - The Good Earth

Leuke update met vijf van mijn favoriete artiesten met The Wipers, The Waterboys en The Church.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik wil overigens wel ontmoedigen om tactische lijsten in te leveren. Je hoeft maar één medestander te treffen en je hebt al kans om in de lijst te komen. Dat lijkt me vele malen leuker dan een Kate Bush twintig plaatsen omhoog te helpen.

Dat is ook waar. Ik hoop in de top 1000 ook medestanders te vinden voor bv Back to Mono van Phil Spector. We zullen zien.

Ik heb voor mezelf wel moeite met het opnemen van verzamelaars, zowel 'best of' van een artiest als 'various artists'. Het voelt een beetje als valsspelen: als de albums van een artiest niet goed genoeg zijn voor een lijst maar als je maar genoeg singles bij elkaar stopt krijg je vanzelf een top-album.
Geldt ook voor live albums eigenlijk.

Ondanks dat - er zijn altijd uitzonderingen nodig voor een regel - heb ik wel 1 'best of' (Galore van Kirsty MacColl) en 1 live (The Name of this Band - Talking Heads) er in staan.

Linkin Park

My Favourite Faded Fantasy

722. The Boxer Rebellion - Union (2009)

Al weer n album die ontbrak in mn lijst. onbegrijpelijk! Volgende editie staat ie vast hoger.

ranja schreef:
Ik heb voor mezelf wel moeite met het opnemen van verzamelaars, zowel 'best of' van een artiest als 'various artists'. Het voelt een beetje als valsspelen: als de albums van een artiest niet goed genoeg zijn voor een lijst maar als je maar genoeg singles bij elkaar stopt krijg je vanzelf een top-album.
Geldt ook voor live albums eigenlijk.

Ondanks dat - er zijn altijd uitzonderingen nodig voor een regel - heb ik wel 1 'best of' (Galore van Kirsty MacColl) en 1 live (The Name of this Band - Talking Heads) er in staan.

Ligt er een beetje aan wat voor een verzamelalbum het is, een echte Greatest Hits heb ik niet opgenomen, maar albums zoals Louder Than Bombs en Hatful of Hollow van the Smiths dan weer wel, omdat dat voornamelijk non-album singles/b-kantjes zijn. Ook dance-verzamelaars staan er bij mij redelijk wat in.

Snoeperd schreef:
(quote)

Ligt er een beetje aan wat voor een verzamelalbum het is, een echte Greatest Hits heb ik niet opgenomen, maar albums zoals Louder Than Bombs en Hatful of Hollow van the Smiths dan weer wel, omdat dat voornamelijk non-album singles/b-kantjes zijn. Ook dance-verzamelaars staan er bij mij redelijk wat in.

Dat is wel zo, geldt ook voor die van Kirsty MacColl van mij - veel singles die niet op een normaal album van haar staan maar bv losse singles of op v/a releases of albums van anderen (pogues in haar geval).

Mijn enige verzamelalbum is Elvis' Golden Records (1958), omdat die liedjes alleen als single verschenen waren in de drie jaar daarvoor. Anders had Presley ontbroken in mijn top 500.

De nummer 1 van MusicMeter! Hier helaas verre van de nummer 1. De twee klassiekers van Dre gooien hier geen hoge ogen.

Opvallend, Nachtlicht hoger dan De koek...

chevy93 schreef:
De nummer 1 van MusicMeter! Hier helaas verre van de nummer 1.

Nummer 1 van MusicMeter? Hoe bedoel je?

Superbitch schreef:
(quote)

Nummer 1 van MusicMeter? Hoe bedoel je?

Eerste album die werd toegevoegd op de site: The Chronic. Geniale zet van Jordy (die andere).

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.