Muziek / Toplijsten en favorieten / Lennert & RuudC's marathons
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2020, 12:09 uur
Ik sluit het niet uit, Orklord, maar ik zie het er niet snel van komen. Het heeft niet mijn directe interesse. Als ik iets Schenker gerelateerds zou kiezen, hebben zowel Scorpions en UFO al de voorkeur.
0
geplaatst: 31 maart 2020, 09:23 uur
Lau1986 schreef:
Is The Michael Schenker Group ook niet wat voor jullie om is te doen?
Is The Michael Schenker Group ook niet wat voor jullie om is te doen?
Wat Ruud zegt, maar ik ben niet tegen. Besef me net dat ik echt nog nooit iets van MSG heb gehoord eigenlijk...
2
geplaatst: 1 april 2020, 11:53 uur
Nu Them bijna klaar is en ik door Lau1986 toch geïnspireerd ben: Scorpions als volgende!
2
geplaatst: 1 april 2020, 12:44 uur
Er ontbreken een tweetal titels in de discografie van MM. Ik heb net een verzoek ingediend om die toe te voegen. Hopelijk willen jullie die ook nog oppakken.
2
geplaatst: 1 april 2020, 13:23 uur
lennert schreef:
Scorpions als volgende!
Scorpions als volgende!
Een marathon die ik met veel plezier twee jaar geleden heb gedaan (uitgezonderd enkele latere albums die ik niet heb). Na de jaren tachtig wordt het allemaal wat minder maar voor de rest blijft het een van mijn favoriete bands. Voor een stukje natuurlijk omdat Blackout de eerste lp was die ik ooit kocht. Als twaalfjarige al mijn spaargeld ingestoken. Tegen de wind vechtend mee naar huis gefietst, bang dat de hoes beschadigd zou raken.
https://i.imgur.com/GJCzg5k.jpg
En er dan thuis zo'n stomme mededeling opplakken.
Daar heb ik gelukkig geen gewoonte van gemaakt.
0
geplaatst: 1 april 2020, 15:04 uur
ha cool! Zeker een goede en ben benieuwd wat jullie vinden.
Ik ken van The Michael Schenker Group trouwens ook zeker niet alles, maar had laatst toevallig Assault Attack opstaan, heerlijke plaat!
Ik ken van The Michael Schenker Group trouwens ook zeker niet alles, maar had laatst toevallig Assault Attack opstaan, heerlijke plaat!
0
geplaatst: 3 mei 2020, 17:16 uur
Een Yes marathon, is dat al voorgesteld? Band leverde nog net in de jaren zestig plaatwerk af.
Verder zou Uriah Heep wel leuk zijn voor een marathon of Golden Earring(s).
Verder zou Uriah Heep wel leuk zijn voor een marathon of Golden Earring(s).
0
geplaatst: 4 mei 2020, 16:29 uur
Ik stem voor Jethro Tull en Uriah Heep. Of tussendoor een kortere marathon die de heren Lennert en RuudC mogelijk aangenaam zou kunnen verrassen: Survivor.
0
geplaatst: 4 mei 2020, 17:20 uur
Oeh, ik vind Survivor (wat ik ervan ken althans) bijzonder matig. De andere namen zijn absoluut kandidaten. Ben zelfs groot fan van het oude werk van Uriah Heep, dus om daar een keer doorheen te gaan, is zeker geen straf.
De volgende metalband wordt Cirith Ungol. Eerst nog even wat inhaalwerk doen met o.a. testament. De volgende rockband wordt waarschijnlijk The Animals of The Pretty Things
De volgende metalband wordt Cirith Ungol. Eerst nog even wat inhaalwerk doen met o.a. testament. De volgende rockband wordt waarschijnlijk The Animals of The Pretty Things
0
geplaatst: 4 mei 2020, 18:20 uur
RuudC schreef:
Oeh, ik vind Survivor (wat ik ervan ken althans) bijzonder matig.
Oeh, ik vind Survivor (wat ik ervan ken althans) bijzonder matig.
Voor mij was het altijd de band van die ene grote hit gebleven maar door enthousiaste reacties bij verschillende albums hier op MusicMeter me toch maar eens in verdiept. En dat bleek absoluut de moeite. Maar ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Cirith Ungol is ook cool. Al lijkt die nieuwe tegen te vallen. Weinig avontuurlijke nummers en weinig gitaarsolo's is mijn eerste indruk.
0
geplaatst: 4 mei 2020, 18:31 uur
RuudC schreef:
Oeh, ik vind Survivor (wat ik ervan ken althans) bijzonder matig. De andere namen zijn absoluut kandidaten. Ben zelfs groot fan van het oude werk van Uriah Heep, dus om daar een keer doorheen te gaan, is zeker geen straf.
De volgende metalband wordt Cirith Ungol. Eerst nog even wat inhaalwerk doen met o.a. testament. De volgende rockband wordt waarschijnlijk The Animals of The Pretty Things
Pretty Things, cool!!Oeh, ik vind Survivor (wat ik ervan ken althans) bijzonder matig. De andere namen zijn absoluut kandidaten. Ben zelfs groot fan van het oude werk van Uriah Heep, dus om daar een keer doorheen te gaan, is zeker geen straf.
De volgende metalband wordt Cirith Ungol. Eerst nog even wat inhaalwerk doen met o.a. testament. De volgende rockband wordt waarschijnlijk The Animals of The Pretty Things
0
geplaatst: 5 mei 2020, 21:03 uur
Pain of Salvation zou denk ik wel passen, het hoekje om zou Cheap Trick of Styx ook wel leuk zijn of Spocks Beard.
0
geplaatst: 30 mei 2020, 23:10 uur
0
geplaatst: 1 juni 2020, 11:10 uur
Terugkomend op mijn allereerste post in dit topic ken ik nog een EP met essentieel werk welke jullie niet meegenomen hebben: Slayer - Haunting the Chapel (1984)
Zit tussen het debuut uit '83 en de tweede plaat uit '85 in. Reken het zelf tot hun beste werk en zal het gemiddelde van Slayer mogelijk wat opkrikken, al heb ik wel genoten van de onderbouwing van de onvoldoendes.
Zit tussen het debuut uit '83 en de tweede plaat uit '85 in. Reken het zelf tot hun beste werk en zal het gemiddelde van Slayer mogelijk wat opkrikken, al heb ik wel genoten van de onderbouwing van de onvoldoendes.
0
geplaatst: 2 juni 2020, 10:54 uur
B.Robertson schreef:
Terugkomend op mijn allereerste post in dit topic ken ik nog een EP met essentieel werk welke jullie niet meegenomen hebben: Slayer - Haunting the Chapel (1984)
Zit tussen het debuut uit '83 en de tweede plaat uit '85 in. Reken het zelf tot hun beste werk en zal het gemiddelde van Slayer mogelijk wat opkrikken, al heb ik wel genoten van de onderbouwing van de onvoldoendes.
Terugkomend op mijn allereerste post in dit topic ken ik nog een EP met essentieel werk welke jullie niet meegenomen hebben: Slayer - Haunting the Chapel (1984)
Zit tussen het debuut uit '83 en de tweede plaat uit '85 in. Reken het zelf tot hun beste werk en zal het gemiddelde van Slayer mogelijk wat opkrikken, al heb ik wel genoten van de onderbouwing van de onvoldoendes.
Dat is toch een e.p? E.p's en singles worden niet behandeld in de marathons, als ik het wel heb.
*Megadeth
*Mastodon
*High on Fire
*Trouble
*Donovan
*Crosby, Stills, Nash (and Young)
0
geplaatst: 2 juni 2020, 16:02 uur
Klopt. Alleen lange EP’s nemen we wel mee, maar we kijken altijd per geval zeg maar.
0
geplaatst: 2 juni 2020, 16:57 uur
Die van Helloween is goed 26 minuten, Slayer haast de helft minder en de debuut EP van Destruction* zit daartussenin. Ik prijs iig. geen EP's aan die bol staan van heropnames, remixen, livesongs en songs die op een langspeler terug te vinden zijn. Natuurlijk heb ik vrede met het antwoord, maar soms kan je heel memorabel materiaal op dergelijk formaat terugvinden. *in de war met een andere marathonloper.
1
geplaatst: 2 juni 2020, 19:54 uur
Die EP van Helloween is me ontschoten. Ik zal ‘m bovenaan de lijst zetten. Kan best aangezien ik wat voor loop op Lennert.
Het is niet dat ik denk dat ik Haunting The Chapel niet de moeite waard is ofzo, maar meer een geval van ‘waar trek je de grens’. We gaan in principe voor studio albums en maken een uitzondering voor EP’s die qua lengte er niet veel voor onder doen. 20 minuten is voor mij wel echt het minimum en dan zijn er wel wat meer eisen, zoals exclusiviteit en of het iets toevoegt aan het oeuvre. Ik ben volledig op de hoogte van de waarde die fans trekken aan Haunting The Chapel overigens. Goede kans dat ik die voor de fun nog wel eens opzoek. Albums met heropnames van oude nummers laten we er ook uit. Het is gewoon lastig keuzes maken. Zeker als het gaat om de oude sixties bands die hun beste nummers alleen als single uitbrachten.
Het is niet dat ik denk dat ik Haunting The Chapel niet de moeite waard is ofzo, maar meer een geval van ‘waar trek je de grens’. We gaan in principe voor studio albums en maken een uitzondering voor EP’s die qua lengte er niet veel voor onder doen. 20 minuten is voor mij wel echt het minimum en dan zijn er wel wat meer eisen, zoals exclusiviteit en of het iets toevoegt aan het oeuvre. Ik ben volledig op de hoogte van de waarde die fans trekken aan Haunting The Chapel overigens. Goede kans dat ik die voor de fun nog wel eens opzoek. Albums met heropnames van oude nummers laten we er ook uit. Het is gewoon lastig keuzes maken. Zeker als het gaat om de oude sixties bands die hun beste nummers alleen als single uitbrachten.
0
geplaatst: 6 juni 2020, 21:45 uur
Cirith Ungol klaar, nieuwe marathon Metallica.
Als ik bij ben met The Pretty Things wordt het tijd voor een veelgevraagde band: Yes.
Als ik bij ben met The Pretty Things wordt het tijd voor een veelgevraagde band: Yes.
0
geplaatst: 7 juni 2020, 07:02 uur
Ha,ha, maar de eerste 10 jaar zullen voor de heren prima te doen zijn lijkt mij.
Dus een beetje zoals bij Metallica
Dus een beetje zoals bij Metallica
0
geplaatst: 7 juni 2020, 07:36 uur
Prima combi, mijn interesse is gewekt al ben ik bij Yes na het vertrek van Jon Anderson afgehaakt en weet dus niet hoe het afloopt en zit er een dubbel-elpee bij de eerste 10 jaar
0
geplaatst: 7 juni 2020, 12:27 uur
ik ben benieuwd naar de Metallica marathon.
Atlantean Kodex wellicht eens?
Atlantean Kodex wellicht eens?
0
geplaatst: 7 juni 2020, 18:21 uur
Ha! Weer één van mijn absolute favorieten in de marathon. Voor mij heeft Metallica maar 1 echt slechte plaat gemaakt (2 als je die afzichtelijke samenwerking met Lou Reed meerekent, maar dat doe ik niet). Erg benieuwd hoe Lennert er Ruud daarover denken.
0
geplaatst: 7 juni 2020, 19:01 uur
Ik kan me van St Anger praktisch niks meer herinneren. Verder vind ik Metallica al heel lang een band die te lange albums met te weinig goede momenten maakt. Mijn interesse ligt stiekem vooral bij St Anger en Lulu, omdat ik naar beide echt te weinig geluisterd heb.
1
geplaatst: 7 juni 2020, 19:18 uur
RuudC schreef:
Mijn interesse ligt stiekem vooral bij St Anger en Lulu, omdat ik naar beide echt te weinig geluisterd heb.
Mijn interesse ligt stiekem vooral bij St Anger en Lulu, omdat ik naar beide echt te weinig geluisterd heb.
Onmogelijk.
0
geplaatst: 8 juni 2020, 09:15 uur
Te weinig albums, er moeten er minstens 4 zijn willen we een band meenemen
* denotes required fields.