Muziek / Toplijsten en favorieten / Lennert & RuudC's marathons
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2020, 13:05 uur
RuudC schreef:
Misschien smokkelen met The Pnakotic Demo's...
Misschien smokkelen met The Pnakotic Demo's...
Zit wat in, die EP is wel meer dan een half uur muziek.
Het is een optie!
0
geplaatst: 8 juni 2020, 13:13 uur
Jelle78 schreef:
Ha! Weer één van mijn absolute favorieten in de marathon. Voor mij heeft Metallica maar 1 echt slechte plaat gemaakt (2 als je die afzichtelijke samenwerking met Lou Reed meerekent, maar dat doe ik niet). Erg benieuwd hoe Lennert er Ruud daarover denken.
Ha! Weer één van mijn absolute favorieten in de marathon. Voor mij heeft Metallica maar 1 echt slechte plaat gemaakt (2 als je die afzichtelijke samenwerking met Lou Reed meerekent, maar dat doe ik niet). Erg benieuwd hoe Lennert er Ruud daarover denken.
Ben vooral benieuwd naar St. Anger t/m Hardwired. Een periode waar ik echt niets van heb meegekregen nadat ik St. Anger toentertijd al niet uit kon zitten.
0
geplaatst: 10 juni 2020, 10:48 uur
Hebben jullie Alice Cooper al eens gedaan? Zo niet; zeker de moeite waard mijns inziens!
0
geplaatst: 11 juni 2020, 11:03 uur
RuudC schreef:
Ik kan me van St Anger praktisch niks meer herinneren. Verder vind ik Metallica al heel lang een band die te lange albums met te weinig goede momenten maakt. Mijn interesse ligt stiekem vooral bij St Anger en Lulu, omdat ik naar beide echt te weinig geluisterd heb.
Ik kan me van St Anger praktisch niks meer herinneren. Verder vind ik Metallica al heel lang een band die te lange albums met te weinig goede momenten maakt. Mijn interesse ligt stiekem vooral bij St Anger en Lulu, omdat ik naar beide echt te weinig geluisterd heb.
Lulu is toch niet een officiële Metallica release?
0
geplaatst: 11 juni 2020, 15:29 uur
Op Mume staat Lulu onder Lou Reed & Metallica, een op zichzelf staand project.
Dan zou ik het eerder als een Lou Reed release bestempelen.
2
geplaatst: 11 juni 2020, 16:30 uur
Het is voor ons wel een deel van de uitdaging om ook Lulu mee te nemen.
1
geplaatst: 11 juni 2020, 16:33 uur
RuudC schreef:
Jullie als Velvet Underground/ Lou Reed fans zouden dat zeker moeten doen

0
geplaatst: 12 juni 2020, 11:07 uur
0
geplaatst: 23 juni 2020, 10:34 uur
Nu het eind in zicht is van de Metallica marathon zou een Megadeth marathon de volgende logische stap kunnen zijn. 

0
geplaatst: 23 juni 2020, 10:39 uur
jurado schreef:
Nu het eind in zicht is van de Metallica marathon zou een Megadeth marathon de volgende logische stap kunnen zijn.
Met een Grant & Forsyth marathon als tussendoortje, voordat de metaalmoeheid toeslaat?

1
geplaatst: 23 juni 2020, 13:16 uur
Op zich niet verkeerd, maar ik ga me even richten op bands die dit jaar een album uitbrengen. De volgende band wordt Oranssi Pazuzu.
0
geplaatst: 23 juni 2020, 14:51 uur
RuudC schreef:
Op zich niet verkeerd, maar ik ga me even richten op bands die dit jaar een album uitbrengen. De volgende band wordt Oranssi Pazuzu.
Aaah!! Oranssi Pazuzu, geniale band. ❤️
0
geplaatst: 23 juni 2020, 22:04 uur
RuudC schreef:
Op zich niet verkeerd,
Op zich niet verkeerd,
Jouw maatje liet ons vandaag weten dat jullie Lou niet gaan doen, dit is eerlijk gezegd een grote teleurstelling

0
geplaatst: 24 juni 2020, 00:19 uur
Dat heb ik meerdere keren geroepen ja! Ik ken nu Reed’s begin en eind van zijn carriere. Ik wil niet meer horen wat er tussenin zit 

1
geplaatst: 24 juni 2020, 16:04 uur
jurado schreef:
Naarmate de Metallica-reeks vorderde raakte ik toch wel weer even overtuigd van mijn voorkeur voor Megadeth

Alleen Hardwired nog nu.
0
geplaatst: 24 juni 2020, 16:04 uur
RuudC schreef:
Dat heb ik meerdere keren geroepen ja! Ik ken nu Reed’s begin en eind van zijn carriere. Ik wil niet meer horen wat er tussenin zit
Lou Reed - Metal Machine Music (1975)
Met dit album heeft hij toch wel eventjes het genre 'noise' uitgevonden.
Ik haat noise

0
geplaatst: 24 juni 2020, 16:40 uur
Tipje voor een "60's" marathon; Donovan, toch wel de uitvinder van de psychedelic-folk, misschien wel van de psychedelische rock zelfs.
Zwaar ondergewaardeerd en heeft met name in de 60's geweldige albums gemaakt.
Zwaar ondergewaardeerd en heeft met name in de 60's geweldige albums gemaakt.
1
geplaatst: 24 juni 2020, 18:59 uur
Die staat al op mijn (superlange) lijst! Ik heb uit de lp collectie van mijn pa the hurdy gurdy man gevist.
1
geplaatst: 24 juni 2020, 20:27 uur
lennert schreef:
Ik haat noise
(quote)
Ik haat noise
Ik begin nu toch langzaam maar zeker te geloven dat die Lou Reed marathon er echt niet gaat komen

0
geplaatst: 25 juni 2020, 09:34 uur
RuudC schreef:
Die staat al op mijn (superlange) lijst! Ik heb uit de lp collectie van mijn pa the hurdy gurdy man gevist.
Jij hebt ook zo'n pa!

Sunshine Superman is, denk ik, de start van de acid-folk/rock.
Prachtig album.
0
geplaatst: 23 juli 2020, 15:45 uur
Is het nog een idee om Yes - Keystudio (2001) bij de marathon te betrekken? Dat zijn de studionummers van Keys to Ascension uit de tijd dat de line-up van Going for the One weer bij mekaar kwam.
1
geplaatst: 24 juli 2020, 14:00 uur
Ik ben klaar met Yes en Lennert binnenkort ook. We gaan verder met Iron Butterfly.
0
geplaatst: 25 juli 2020, 16:32 uur
Daar zul je snel klaar mee zijn. Vooral veel live albums, die jullie niet behandelen. Ik kom op 6 te beluisteren albums. Ik denk dat ik met jullie mee ga luisteren.
1
geplaatst: 27 juli 2020, 14:43 uur
spinout schreef:
Daar zul je snel klaar mee zijn. Vooral veel live albums, die jullie niet behandelen. Ik kom op 6 te beluisteren albums. Ik denk dat ik met jullie mee ga luisteren.
In vergelijking met de 19 van Yes is het weer even iets sneller. Even een lekkere adempauze zullen we maar zeggen

0
geplaatst: 31 augustus 2020, 16:06 uur
Nou, Iron Butterfly was het voor mij niet helemaal en Oranssi Pazuzu heeft nog een enkel album om me te verrassen (maar ik denk niet dat het mijn band gaat worden).
Voor de volgende twee marathons is het Kiss (waar ik niets mee heb, maar ik ben benieuwd of ik het misschien nu wel ga begrijpen) en Iron Maiden (omdat het een van mijn favoriete bands is, maar ik er amper reviews van heb neergezet EN ik weer eens zin heb om de hele discografie te doen).
Voor de volgende twee marathons is het Kiss (waar ik niets mee heb, maar ik ben benieuwd of ik het misschien nu wel ga begrijpen) en Iron Maiden (omdat het een van mijn favoriete bands is, maar ik er amper reviews van heb neergezet EN ik weer eens zin heb om de hele discografie te doen).
0
geplaatst: 1 september 2020, 14:43 uur
lennert schreef:
Nou, Iron Butterfly was het voor mij niet helemaal en Oranssi Pazuzu heeft nog een enkel album om me te verrassen (maar ik denk niet dat het mijn band gaat worden).
Wat wordt het na Kiss?...Moody Blues, Santana, Mastodon, Death, Primus, Megadeth?
Edit: Napalm Death? 
* denotes required fields.