menu

Mijn Updates +
Muziek / Toplijsten en favorieten / Lennert & RuudC's marathons

zoeken in:
Aangezien Lennert mijn keuzes verklapt, ga ik zijn keuze voor na de Stones vertellen: The Nice.

Ik ken er helemaal niks van.

Nice, als je affiniteit met toetsen hebt kan je je lol op met Keith Emerson; één van de grootste keyboardspelers en pioniers van progressieve rock die er op deze aardkloot heeft rondgelopen. Zelf ben ik vooral bekend met Emerson, Lake & Palmer en bij The Nice nooit verder gekomen dan America.

Verdorie, nog steeds geen Jandek marathon

Er zijn nog enkele honderden wachtenden voor Jandek.

B.Robertson schreef:
Nice, als je affiniteit met toetsen hebt kan je je lol op met Keith Emerson; één van de grootste keyboardspelers en pioniers van progressieve rock die er op deze aardkloot heeft rondgelopen. Zelf ben ik vooral bekend met Emerson, Lake & Palmer en bij The Nice nooit verder gekomen dan America.

Ik mag ELP thuis niet draaien als mijn vrouw thuis is. Zij wordt er helemaal gek van. Zodoende ken ik die band zelf niet heel goed, maar ik vind hun stijl wel heel leuk. Keyboards zijn tof hoor. Zeker in de sixties en seventies.

De eerste indrukken van The Nice zijn goed trouwens. Na komend weekend ga ik er verder mee aan de slag.

Kan me wel voorstellen dat iemand helemaal gek wordt van ELP. Misschien de rustige Greg Lake-nummers eens draaien zoals Still... You Turn Me On, From the Beginning, C'est la Vie en Lucky Man, al worden daar niet hele albums mee gevuld.

Met mijn ongebondenheid heb ik weliswaar het rijk alleen, maar er komen niet snel nieuwe impulsen binnen eens naar iets totaal anders te gaan luisteren. Ben iig. wel benieuwd naar een The Nice-marathon.

Zonet toch even voor een niet al te groot bedrag een tweedehands compilatie op de kop getikt: The Nice - The Nice (Vinyl, LP, Compilation, Reissue) | Discogs

Draaien kan wel als de marathon van start gaat.

RuudC schreef:
Aangezien Lennert mijn keuzes verklapt, ga ik zijn keuze voor na de Stones vertellen: The Nice.

Ik ken er helemaal niks van.

Idem, behalve een quote uit een oude popencyclopedie dat het een van de eerste progrockbands ooit is. En op het moment ben ik na The Rolling Stones ook weer toe aan wat ander soort materiaal

Kunnen jullie lennert en RuudC ook niet ergens bij houden wat de gemiddeldes zijn wat jullie na het laatste album aan bands hebben gegeven? Ben daar altijd razend benieuwd naar, ik weet dat Lennert het vermeld(de) onder de totale lijst maar van Ruud kan ik er nooit wat van terug vinden.

Ik plaats hier wel een keer een update. Ik deed dat in het begin nog wel onder afgeronde marathons met een tussenstand, maar dat begon wel erg lang te worden en een rangorde zorgt imo voor een heel vertekend beeld. Rainbow die ondanks twee supergeniale platen ergens onderaan bundelt en een middelmatige band die consistent redelijk scoort, staat daar dan ruim boven.

RuudC schreef:
Ik plaats hier wel een keer een update. Ik deed dat in het begin nog wel onder afgeronde marathons met een tussenstand, maar dat begon wel erg lang te worden en een rangorde zorgt imo voor een heel vertekend beeld. Rainbow die ondanks twee supergeniale platen ergens onderaan bundelt en een middelmatige band die consistent redelijk scoort, staat daar dan ruim boven.

Dan moeten we eigenlijk een gemiddelde, een modus en een mediaan toevoegen

Of een bepaalde formule erop loslaten. Maar eigenlijk heb ik weinig interesse om te bepalen of ik band A wel of niet beter vind dan band B. Zeker als je over verschillende genres praat, is vergelijken best zinloos.

Eens. Qua scores zouden Domine en Opeth mijn favoriete bands moeten zijn en dit is toch nog steeds niet het geval. Al vind ik het best leuk om een overzicht te hebben. Probleem is dat we dit niet steeds kunnen aanpassen en ik vind het erg onhandig om steeds in nieuwe posts groter wordende lijsten te moeten neerzetten.

Aangezien jij behoorlijk hard door het oeuvre van The Nice gaat. De volgende rockmarathon wordt The Zombies.

Vijf albums ga je snel doorheen en ik heb nu tijd op werk om het te beluisteren

Leuke marathon van The Zombies!

De volgende wordt een eerste volledige AOR-band (in plaats van bands die uitstapjes naar AOR maken), namelijk Foreigner. Ik heb er een drietal lp's van die me prima bevallen, maar ken eigenlijk niets verder na Agent Provocateur. Lou Gramm heb ik wel altijd echt een wereldzanger gevonden, dus ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Nog twee albums van Foreigner en dan duiken we weer de sixties in: The Byrds

Ah, The Byrds! Al veel te lang niet meer geluisterd, dus dit is een mooie aanleiding daar weer eens verandering in te gaan brengen.

Is een Status Quo marathon nog een optie?

Ik denk dat Lennert gaat dreigen met The Beach Boys als ik zeg dat het een optie is.

RuudC schreef:
Ik denk dat Lennert gaat dreigen met The Beach Boys als ik zeg dat het een optie is.

Hey, ik heb in essentie helemaal niets tegen Status Quo!

RuudC schreef:

Hoeft geen straf te zijn.

Echt wel.

lennert schreef:
(quote)

Hey, ik heb in essentie helemaal niets tegen Status Quo!

Ik meen me toch te herinneren dat je SQ saai en eentonig genoemd hebt. Kan me vergissen natuurlijk.

Motörhead misschien? Heb eens gelezen dat Motörhead het niet voor Lennert gemaakt heeft of iets in die strekking. Ook een veel-volgens-dezelfde-formule band. Niets mis met Status Quo overigens.

RuudC schreef:
(quote)

Ik meen me toch te herinneren dat je SQ saai en eentonig genoemd hebt.

Dat heeft jullie tot nu toe toch nooit in de weg gezeten

SQ staat bij mij niet hoog op het lijstje in ieder geval. Ik heb ze nog gezien op Bospop 2010 en maakten toen geen slechte, maar ook geen verpletterende indruk. Ik zal nooit bands/artiesten kiezen waar ik op voorhand niks mee heb. Ik kies om te ontdekken, niet om kritiek te leveren. Ik zal niet altijd blij zijn met de keuzes van Lennert, maar dat haalt je wel uit je comfortzone. Is ook wel eens goed en soms pakt het ook nog eens goed uit, zoals met het debuut van Foreigner.

We hebben allebei niks met Bob Dylan, dus die zal ook nooit gekozen worden. Als ik Lennert echt pijn wil doen, dan pak ik Motörhead inderdaad.

Misschien is Steely Dan een leuke keuze? Steely Dan staat garant voor kwaliteit. Het leuke aan deze band is dat het bij elk volgend album nóg een stukje beter wordt. Kleine voorkeur voor jazz/rock is hierbij lekker meegenomen... dat wel.

Volgens mij is Motorpsycho een leuke uitdaging voor een marathon.
De Noorse band met vele gezichten, van metal tot jazz en folk tot progrock. Er is bijna geen genre wat de band in haar 30 jarig bestaan niet heeft behandeld.
Ben echt benieuwd wat jullie van Motorpsycho vinden.

Hebben jullie Iron Maiden al eens gemarathoneerd?
Of.....Zappa?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:32 uur

geplaatst: vandaag om 21:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.