menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Lennert & RuudC's marathons

zoeken in:
avatar van RuudC
Ik ben niet zo fan van Zappa. Bij Motorpsycho en Steeleye Span zie ik het er niet zo snel van komen, maar als we lang genoeg doorgaan, komen ze vanzelf aan de beurt, lijkt me. Maiden lijkt me wel leuk om te doen. Het klassieke werk gaat erin als koek, maar wat ze de laatste jaren (post Brave New World) hebben gedaan, is wat aan me voorbij gegaan.

avatar van spinout
RuudC, Dirruk stelde Steely Dan voor, niet Steeleye Span .

avatar van RuudC
Blegh, maandagen!

avatar van jurado
RuudC schreef:
Ik ben niet zo fan van Zappa. Bij Motorpsycho en Steeleye Span zie ik het er niet zo snel van komen, maar als we lang genoeg doorgaan, komen ze vanzelf aan de beurt, lijkt me. Maiden lijkt me wel leuk om te doen. Het klassieke werk gaat erin als koek, maar wat ze de laatste jaren (post Brave New World) hebben gedaan, is wat aan me voorbij gegaan.


Begrijp het. Toch denk ik, op basis van jouw smaak, dat Zappa je nog wel eens positief kan gaan verassen.
Neil Young, dat moet hem sowieso een keer worden. ?

avatar van lennert
Nog even twee albums Byrds voor mij, daarna gaan we verder met Triumph (even weer iets anders dan de sixtees)

avatar van lennert
Dirruk schreef:
Misschien is Steely Dan een leuke keuze? Steely Dan staat garant voor kwaliteit. Het leuke aan deze band is dat het bij elk volgend album nóg een stukje beter wordt. Kleine voorkeur voor jazz/rock is hierbij lekker meegenomen... dat wel.


Ik ken vanzelfsprekend de hits, maar weet redelijk zeker dat Ruud hier echt geen fan van gaat zijn

avatar van ArthurDZ
Iron Maiden zou ik alvast erg leuk vinden om te volgen! Steely Dan ook wel, maar dan ga ik mij vast de hele tijd afvragen waarom RuudC toch zo'n lage scores geeft

Bruce Springsteen lijkt me ook een leuke, als jullie iets met hem hebben natuurlijk, anders ga ik waarschijnlijk erg verdrietig worden na het lezen van al jullie recensies.

Als jullie na Foreigner nog eens een AOR-band willen doen: Boston is mijn favoriet, toch zeker de eerste twee platen zijn echte AOR-essential listens.

avatar van GrafGantz
Supertramp wellicht een ideetje? Of gaan jullie daar allebei helemaal niet vrolijk van worden?

avatar van Mjuman
Als jullie na de vogels uitgedanst zijn, kunnen jullie wellicht het hippische gebeuren in da late 60s verder oppakken bij Love of Buffalo Springfield of anders een stukske Westcoast aansnijden met Jefferson Airplane, de band die een verval kende dat vergelijkbaar is met dat van The Byrds (of daar nog overheen gaat).

En anders kan Chicago jullie wel fff bezighouden

avatar van GrafGantz
Buiffalo Springfield gaat het niet worden, ze doen alleen bands met ten minste 4 studioalbums.

avatar van lennert
ArthurDZ schreef:
Iron Maiden zou ik alvast erg leuk vinden om te volgen! Steely Dan ook wel, maar dan ga ik mij vast de hele tijd afvragen waarom RuudC toch zo'n lage scores geeft

Bruce Springsteen lijkt me ook een leuke, als jullie iets met hem hebben natuurlijk, anders ga ik waarschijnlijk erg verdrietig worden na het lezen van al jullie recensies.

Als jullie na Foreigner nog eens een AOR-band willen doen: Boston is mijn favoriet, toch zeker de eerste twee platen zijn echte AOR-essential listens.


Ik heb al een lijstje gemaakt van mogelijke AOR-bands, Boston staat daar ook tussen (al vrees ik er een beetje voor na de eerste twee albums). Bruce Springsteen heb ik zes albums van, hoe Ruud daar tegenover staat... geen idee

GrafGantz schreef:
Supertramp wellicht een ideetje? Of gaan jullie daar allebei helemaal niet vrolijk van worden?


Jawel, ik ben dol op Supertramp!

avatar van GrafGantz
lennert schreef:
(quote)


Jawel, ik ben dol op Supertramp!


Ah, zag geen enkele stem van je op Supertramp-albums, dus ik vreesde eigenlijk met grote vreze.

avatar van jurado
Neil Young, Type o Negative, Morbid Angel, Neil Young, Death, Neil Young, Primus, Pearl Jam, Tom Waits, Neil Young, Yes, Camel, Mastodon en niet te vergeten, Neil Young.

avatar van lennert
GrafGantz schreef:
(quote)


Ah, zag geen enkele stem van je op Supertramp-albums, dus ik vreesde eigenlijk met grote vreze.


Ik ben ooit op deze site gekomen en heb lukraak gestemd, nu stem ik alleen als ik ook een recensie type

avatar van lennert
jurado schreef:
Neil Young, Type o Negative, Morbid Angel, Neil Young, Death, Neil Young, Primus, Pearl Jam, Tom Waits, Neil Young, Yes, Camel, Mastodon en niet te vergeten, Neil Young.


Ik vind ze allemaal leuk genoeg om te proberen. Ook Neil Young.

avatar van RuudC
Ik heb eigenlijk ook geen bezwaar tegen Supertramp. Het zal er wel niet snel van komen, denk ik.

Neil Young en Bruce Springsteen zijn artiesten waar je me echt pijn mee doet. Met beide kan ik echt niets. Zelfs de hits. Enkele keren geprobeerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet aan mij besteed is. Ted Nugent weiger ik ook, maar dat is vooral omdat ik hem een afgrijselijke vent vind.


Namen als Jefferson Airplane, Boston, Type O Negative, Yes en Camel doe ik wel met alle plezier. JA staat redelijk hoog op de shortlist, kan ik je verklappen. Van Jefferson Starship ken ik nagenoeg niets, maar lijkt me ook wel interessant om uit te pluizen.

avatar van lennert
RuudC schreef:
Ik heb eigenlijk ook geen bezwaar tegen Supertramp. Het zal er wel niet snel van komen, denk ik.


Dat denk jij. Als we jouw volgende keuze gedaan hebben (dus na Triumph), zeg ik gewoon Supertramp!

avatar van RuudC
Dan zal ik binnenkort eens de vier lp's, die ik van ze heb, eens afstoffen.

avatar van nlkink
Als jullie Jefferson Airplane doen adviseer ik om Jefferson Starship er meteen achteraan te 'doen'.

avatar van RuudC
Min of meer dezelfde band(leden) toch?

avatar van nlkink
Ja, klopt. Je kunt Starship ook beschouwen als een doorstart of vervolg van Airplane.

avatar van Fathead
Lennert en Ruud: ik volg jullie marathonbesprekingen altijd met plezier, ga er vooral mee door! Dan komen jullie vanzelf bij muziek uit die ik ook leuk vind

avatar van jurado
RuudC schreef:
Min of meer dezelfde band(leden) toch?
Tja, wat mij betreft totaal andere band, mocht je toch Starship gaan doen vergeet dan alsjeblieft niet om deze geweldige plaat mee te nemen in de marathon. Zo'n beetje het beste in de uitgebreide Airplane en Starship discografie.

avatar van lennert
Qua metal stappen we na de ijzige prog/black van Enslaved nu over naar grandioze bombast van Avantasia.

avatar van RuudC
Ik doorbreek mijn keuzes eenmalig voor sixties bands voor eentje die zich meer in de seventies profileerde: Tasavallan Presidentti

avatar van heartofsoul
RuudC schreef:
Ik doorbreek mijn keuzes eenmalig voor sixties bands voor eentje die zich meer in de seventies profileerde: Tasavallan Presidentti


Nog nooit van deze band gehoord, en op hun albums is zelfs nog niet gestemd. Maar wat ik vandaag zoal hoorde op YouTube vond ik, vooral in instrumentaal opzicht, de moeite waard. Leuk hoor, om zo nieuwe muziek te ontdekken. Daarvoor gebruik ik Musicmeter graag.

avatar van RuudC
Het is ook geen voor de hand liggende keuze natuurlijk. Ik heb enkele jaren geleden een soort van ruil gedaan met een Finse vriend. Ik heb hem wat Nederlandse prog en symfo gegeven (Focus, Earth & Fire, Group 1850). Van hem kreeg ik o.a. de lp van Pekka Streng & Tasavallan Presidentti - Magneettimiehen Kuolema (1970) - MusicMeter.nl. Daardoor ben ik wat meer Finse klassiekers gaan luisteren. Op het Roadburn festival waar ik jaarlijks vertoef, staat vaak een stand van Svart Records. Een Fins label dat veel prog van eigen bodem opnieuw uitgebracht heeft. Zo heb ik al lp's van ze gekocht van Haikara, Tabula Rasa, Farout en nog wat bands. Tasavallan Presidentti nog niet, ondanks dat ik die naam natuurlijk ken van de lp die ik gekregen heb. Vandaar deze afwijkende keuze.

avatar van lennert
Nou, ik loop een klein stukje voor en begin alvast rustig aan Supertramp. Zin in, want ook een van de eerste bands waar ik actief naar begon te luisteren (al was het een verzamelaar toen)!

avatar van Jelle78
Bestaat er een kans dat jullie ooit nog eens een marathon van Deep Purple, Nightwish, The Gathering en/of Devin Townsend gaan doen?

avatar van lennert
Wat mij betreft alle vier een 'ja'

Gast
geplaatst: vandaag om 13:25 uur

geplaatst: vandaag om 13:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.