Muziek / Toplijsten en favorieten / Lennert & RuudC's marathons
zoeken in:
0
geplaatst: 18 februari 2019, 15:22 uur
Ik ben niet zo fan van Zappa. Bij Motorpsycho en Steeleye Span zie ik het er niet zo snel van komen, maar als we lang genoeg doorgaan, komen ze vanzelf aan de beurt, lijkt me. Maiden lijkt me wel leuk om te doen. Het klassieke werk gaat erin als koek, maar wat ze de laatste jaren (post Brave New World) hebben gedaan, is wat aan me voorbij gegaan.
0
geplaatst: 18 februari 2019, 16:25 uur
RuudC schreef:
Ik ben niet zo fan van Zappa. Bij Motorpsycho en Steeleye Span zie ik het er niet zo snel van komen, maar als we lang genoeg doorgaan, komen ze vanzelf aan de beurt, lijkt me. Maiden lijkt me wel leuk om te doen. Het klassieke werk gaat erin als koek, maar wat ze de laatste jaren (post Brave New World) hebben gedaan, is wat aan me voorbij gegaan.
Ik ben niet zo fan van Zappa. Bij Motorpsycho en Steeleye Span zie ik het er niet zo snel van komen, maar als we lang genoeg doorgaan, komen ze vanzelf aan de beurt, lijkt me. Maiden lijkt me wel leuk om te doen. Het klassieke werk gaat erin als koek, maar wat ze de laatste jaren (post Brave New World) hebben gedaan, is wat aan me voorbij gegaan.
Begrijp het. Toch denk ik, op basis van jouw smaak, dat Zappa je nog wel eens positief kan gaan verassen.
Neil Young, dat moet hem sowieso een keer worden. ?
0
geplaatst: 21 februari 2019, 10:14 uur
Nog even twee albums Byrds voor mij, daarna gaan we verder met Triumph (even weer iets anders dan de sixtees)
0
geplaatst: 21 februari 2019, 10:14 uur
Dirruk schreef:
Misschien is Steely Dan een leuke keuze? Steely Dan staat garant voor kwaliteit. Het leuke aan deze band is dat het bij elk volgend album nóg een stukje beter wordt. Kleine voorkeur voor jazz/rock is hierbij lekker meegenomen... dat wel.
Misschien is Steely Dan een leuke keuze? Steely Dan staat garant voor kwaliteit. Het leuke aan deze band is dat het bij elk volgend album nóg een stukje beter wordt. Kleine voorkeur voor jazz/rock is hierbij lekker meegenomen... dat wel.
Ik ken vanzelfsprekend de hits, maar weet redelijk zeker dat Ruud hier echt geen fan van gaat zijn
0
geplaatst: 21 februari 2019, 10:26 uur
Iron Maiden zou ik alvast erg leuk vinden om te volgen! Steely Dan ook wel, maar dan ga ik mij vast de hele tijd afvragen waarom RuudC toch zo'n lage scores geeft
Bruce Springsteen lijkt me ook een leuke, als jullie iets met hem hebben natuurlijk, anders ga ik waarschijnlijk erg verdrietig worden na het lezen van al jullie recensies.
Als jullie na Foreigner nog eens een AOR-band willen doen: Boston is mijn favoriet, toch zeker de eerste twee platen zijn echte AOR-essential listens.
Bruce Springsteen lijkt me ook een leuke, als jullie iets met hem hebben natuurlijk, anders ga ik waarschijnlijk erg verdrietig worden na het lezen van al jullie recensies.
Als jullie na Foreigner nog eens een AOR-band willen doen: Boston is mijn favoriet, toch zeker de eerste twee platen zijn echte AOR-essential listens.
0
geplaatst: 21 februari 2019, 10:31 uur
Supertramp wellicht een ideetje? Of gaan jullie daar allebei helemaal niet vrolijk van worden?
0
geplaatst: 21 februari 2019, 10:31 uur
Als jullie na de vogels uitgedanst zijn, kunnen jullie wellicht het hippische gebeuren in da late 60s verder oppakken bij Love of Buffalo Springfield of anders een stukske Westcoast aansnijden met Jefferson Airplane, de band die een verval kende dat vergelijkbaar is met dat van The Byrds (of daar nog overheen gaat).
En anders kan Chicago jullie wel fff bezighouden
En anders kan Chicago jullie wel fff bezighouden
0
geplaatst: 21 februari 2019, 11:00 uur
Buiffalo Springfield gaat het niet worden, ze doen alleen bands met ten minste 4 studioalbums.
1
geplaatst: 21 februari 2019, 11:36 uur
ArthurDZ schreef:
Iron Maiden zou ik alvast erg leuk vinden om te volgen! Steely Dan ook wel, maar dan ga ik mij vast de hele tijd afvragen waarom RuudC toch zo'n lage scores geeft
Bruce Springsteen lijkt me ook een leuke, als jullie iets met hem hebben natuurlijk, anders ga ik waarschijnlijk erg verdrietig worden na het lezen van al jullie recensies.
Als jullie na Foreigner nog eens een AOR-band willen doen: Boston is mijn favoriet, toch zeker de eerste twee platen zijn echte AOR-essential listens.
Iron Maiden zou ik alvast erg leuk vinden om te volgen! Steely Dan ook wel, maar dan ga ik mij vast de hele tijd afvragen waarom RuudC toch zo'n lage scores geeft
Bruce Springsteen lijkt me ook een leuke, als jullie iets met hem hebben natuurlijk, anders ga ik waarschijnlijk erg verdrietig worden na het lezen van al jullie recensies.
Als jullie na Foreigner nog eens een AOR-band willen doen: Boston is mijn favoriet, toch zeker de eerste twee platen zijn echte AOR-essential listens.
Ik heb al een lijstje gemaakt van mogelijke AOR-bands, Boston staat daar ook tussen (al vrees ik er een beetje voor na de eerste twee albums). Bruce Springsteen heb ik zes albums van, hoe Ruud daar tegenover staat... geen idee
GrafGantz schreef:
Supertramp wellicht een ideetje? Of gaan jullie daar allebei helemaal niet vrolijk van worden?
Supertramp wellicht een ideetje? Of gaan jullie daar allebei helemaal niet vrolijk van worden?
Jawel, ik ben dol op Supertramp!
0
geplaatst: 21 februari 2019, 11:39 uur
Ah, zag geen enkele stem van je op Supertramp-albums, dus ik vreesde eigenlijk met grote vreze.
0
geplaatst: 21 februari 2019, 12:12 uur
Neil Young, Type o Negative, Morbid Angel, Neil Young, Death, Neil Young, Primus, Pearl Jam, Tom Waits, Neil Young, Yes, Camel, Mastodon en niet te vergeten, Neil Young.
1
geplaatst: 21 februari 2019, 13:02 uur
GrafGantz schreef:
Ah, zag geen enkele stem van je op Supertramp-albums, dus ik vreesde eigenlijk met grote vreze.
(quote)
Ah, zag geen enkele stem van je op Supertramp-albums, dus ik vreesde eigenlijk met grote vreze.
Ik ben ooit op deze site gekomen en heb lukraak gestemd, nu stem ik alleen als ik ook een recensie type
0
geplaatst: 21 februari 2019, 13:02 uur
jurado schreef:
Neil Young, Type o Negative, Morbid Angel, Neil Young, Death, Neil Young, Primus, Pearl Jam, Tom Waits, Neil Young, Yes, Camel, Mastodon en niet te vergeten, Neil Young.
Neil Young, Type o Negative, Morbid Angel, Neil Young, Death, Neil Young, Primus, Pearl Jam, Tom Waits, Neil Young, Yes, Camel, Mastodon en niet te vergeten, Neil Young.
Ik vind ze allemaal leuk genoeg om te proberen. Ook Neil Young.
0
geplaatst: 21 februari 2019, 15:03 uur
Ik heb eigenlijk ook geen bezwaar tegen Supertramp. Het zal er wel niet snel van komen, denk ik.
Neil Young en Bruce Springsteen zijn artiesten waar je me echt pijn mee doet. Met beide kan ik echt niets. Zelfs de hits. Enkele keren geprobeerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet aan mij besteed is. Ted Nugent weiger ik ook, maar dat is vooral omdat ik hem een afgrijselijke vent vind.
Namen als Jefferson Airplane, Boston, Type O Negative, Yes en Camel doe ik wel met alle plezier. JA staat redelijk hoog op de shortlist, kan ik je verklappen. Van Jefferson Starship ken ik nagenoeg niets, maar lijkt me ook wel interessant om uit te pluizen.
Neil Young en Bruce Springsteen zijn artiesten waar je me echt pijn mee doet. Met beide kan ik echt niets. Zelfs de hits. Enkele keren geprobeerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet aan mij besteed is. Ted Nugent weiger ik ook, maar dat is vooral omdat ik hem een afgrijselijke vent vind.
Namen als Jefferson Airplane, Boston, Type O Negative, Yes en Camel doe ik wel met alle plezier. JA staat redelijk hoog op de shortlist, kan ik je verklappen. Van Jefferson Starship ken ik nagenoeg niets, maar lijkt me ook wel interessant om uit te pluizen.
2
geplaatst: 23 februari 2019, 12:13 uur
RuudC schreef:
Ik heb eigenlijk ook geen bezwaar tegen Supertramp. Het zal er wel niet snel van komen, denk ik.
Ik heb eigenlijk ook geen bezwaar tegen Supertramp. Het zal er wel niet snel van komen, denk ik.
Dat denk jij. Als we jouw volgende keuze gedaan hebben (dus na Triumph), zeg ik gewoon Supertramp!
0
geplaatst: 24 februari 2019, 11:18 uur
Dan zal ik binnenkort eens de vier lp's, die ik van ze heb, eens afstoffen.
0
geplaatst: 24 februari 2019, 12:28 uur
Als jullie Jefferson Airplane doen adviseer ik om Jefferson Starship er meteen achteraan te 'doen'.
0
geplaatst: 24 februari 2019, 17:23 uur
Ja, klopt. Je kunt Starship ook beschouwen als een doorstart of vervolg van Airplane.
2
geplaatst: 24 februari 2019, 21:44 uur
Lennert en Ruud: ik volg jullie marathonbesprekingen altijd met plezier, ga er vooral mee door! Dan komen jullie vanzelf bij muziek uit die ik ook leuk vind
0
geplaatst: 25 februari 2019, 13:15 uur
RuudC schreef:
Min of meer dezelfde band(leden) toch?
Tja, wat mij betreft totaal andere band, mocht je toch Starship gaan doen vergeet dan alsjeblieft niet om deze geweldige plaat mee te nemen in de marathon. Zo'n beetje het beste in de uitgebreide Airplane en Starship discografie.Min of meer dezelfde band(leden) toch?
0
geplaatst: 27 februari 2019, 22:41 uur
Qua metal stappen we na de ijzige prog/black van Enslaved nu over naar grandioze bombast van Avantasia.
0
geplaatst: 28 februari 2019, 10:15 uur
Ik doorbreek mijn keuzes eenmalig voor sixties bands voor eentje die zich meer in de seventies profileerde: Tasavallan Presidentti
1
geplaatst: 28 februari 2019, 19:49 uur
RuudC schreef:
Ik doorbreek mijn keuzes eenmalig voor sixties bands voor eentje die zich meer in de seventies profileerde: Tasavallan Presidentti
Ik doorbreek mijn keuzes eenmalig voor sixties bands voor eentje die zich meer in de seventies profileerde: Tasavallan Presidentti
Nog nooit van deze band gehoord, en op hun albums is zelfs nog niet gestemd. Maar wat ik vandaag zoal hoorde op YouTube vond ik, vooral in instrumentaal opzicht, de moeite waard. Leuk hoor, om zo nieuwe muziek te ontdekken. Daarvoor gebruik ik Musicmeter graag.
0
geplaatst: 1 maart 2019, 17:57 uur
Het is ook geen voor de hand liggende keuze natuurlijk. Ik heb enkele jaren geleden een soort van ruil gedaan met een Finse vriend. Ik heb hem wat Nederlandse prog en symfo gegeven (Focus, Earth & Fire, Group 1850). Van hem kreeg ik o.a. de lp van Pekka Streng & Tasavallan Presidentti - Magneettimiehen Kuolema (1970) - MusicMeter.nl. Daardoor ben ik wat meer Finse klassiekers gaan luisteren. Op het Roadburn festival waar ik jaarlijks vertoef, staat vaak een stand van Svart Records. Een Fins label dat veel prog van eigen bodem opnieuw uitgebracht heeft. Zo heb ik al lp's van ze gekocht van Haikara, Tabula Rasa, Farout en nog wat bands. Tasavallan Presidentti nog niet, ondanks dat ik die naam natuurlijk ken van de lp die ik gekregen heb. Vandaar deze afwijkende keuze.
2
geplaatst: 8 maart 2019, 09:39 uur
Nou, ik loop een klein stukje voor en begin alvast rustig aan Supertramp. Zin in, want ook een van de eerste bands waar ik actief naar begon te luisteren (al was het een verzamelaar toen)!
0
geplaatst: 16 maart 2019, 19:24 uur
Bestaat er een kans dat jullie ooit nog eens een marathon van Deep Purple, Nightwish, The Gathering en/of Devin Townsend gaan doen?
* denotes required fields.