Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown
zoeken in:
4
geplaatst: 22 april 2020, 17:32 uur
1465. Suzanne Vega – Left Of Center
Mooi nummer van Suzanne, maar komt voor mij niet in de buurt van haar beste songs. Wel gewoon erg aangenaam om te horen.
Luigi zegt: Een van de beste en "donkerste" songs van Suzanne, meest commerciële ook. Met Joe Jackson op piano. Doet filmisch aan, maar zat ook in Pretty in Pink. (Johan 8,3, Luigi 8,9)
1464. Nancy Sinatra - Bang, Bang
Mooi liedje, pijnlijke tekst. Ik mis Lee wel een beetje.
Heeft een tongue in cheek feel, en dat zij altijd wel leuke songs vindt Luigi. Die latere covers ervan zijn vreselijk tho. Deze is mooi onderkoeld. (Johan 8,1, Luigi 8,7)
1463. The Velvet Underground - Sister Ray
Buitengewoon invloedrijk nummer. Hele genres zijn hieruit voortgekomen. Geweldige noisetrip met Lou en zijn dingdong in de hoofdrol. Verveelt geen moment ondanks de duur.
Luigi zegt: Toffe band! Boeiende psychedelische trip, maar vooral te lang eigenlijk. Daarom minpunten.
(Johan 9,4, Luigi 8,0)
1462. Pearl Jam - Dissident
Beetje Alive-vibe deze, maar dan nog wat minder memorabel.
Een van hun grootste en wat vervelende eerste hits, zegt Luigi. De rest van het album vindt hij wel geweldig. Ms ook wel weer het LMR syndroom, maar dan via MTV. Deze doet hem altijd denken aan Plush van STP, zelfde vibe en tempo. (Johan 6,1, Luigi 7,5)
1461. The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl
Sommige nummers van de Brothers kan ik goed hebben, maar deze niet. Het infantiele Hey boy, hey girl, super DJ, here we go! helpt al niet mee. Dat gestamp daarna ook niet. Je ziet de hersenloze massa al op en neer gaan in de wei... Nou ja, vroeger dan.
Op een paar songs na niet echt Luigi’s band. Zijn acid is op, dus helaas
Op zich wel aardige vibe en beats, maar hij wil een song. (Johan 5,5, Luigi 6,5)
Mooi nummer van Suzanne, maar komt voor mij niet in de buurt van haar beste songs. Wel gewoon erg aangenaam om te horen.
Luigi zegt: Een van de beste en "donkerste" songs van Suzanne, meest commerciële ook. Met Joe Jackson op piano. Doet filmisch aan, maar zat ook in Pretty in Pink. (Johan 8,3, Luigi 8,9)
1464. Nancy Sinatra - Bang, Bang
Mooi liedje, pijnlijke tekst. Ik mis Lee wel een beetje.
Heeft een tongue in cheek feel, en dat zij altijd wel leuke songs vindt Luigi. Die latere covers ervan zijn vreselijk tho. Deze is mooi onderkoeld. (Johan 8,1, Luigi 8,7)
1463. The Velvet Underground - Sister Ray
Buitengewoon invloedrijk nummer. Hele genres zijn hieruit voortgekomen. Geweldige noisetrip met Lou en zijn dingdong in de hoofdrol. Verveelt geen moment ondanks de duur.
Luigi zegt: Toffe band! Boeiende psychedelische trip, maar vooral te lang eigenlijk. Daarom minpunten.
(Johan 9,4, Luigi 8,0)
1462. Pearl Jam - Dissident
Beetje Alive-vibe deze, maar dan nog wat minder memorabel.
Een van hun grootste en wat vervelende eerste hits, zegt Luigi. De rest van het album vindt hij wel geweldig. Ms ook wel weer het LMR syndroom, maar dan via MTV. Deze doet hem altijd denken aan Plush van STP, zelfde vibe en tempo. (Johan 6,1, Luigi 7,5)
1461. The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl
Sommige nummers van de Brothers kan ik goed hebben, maar deze niet. Het infantiele Hey boy, hey girl, super DJ, here we go! helpt al niet mee. Dat gestamp daarna ook niet. Je ziet de hersenloze massa al op en neer gaan in de wei... Nou ja, vroeger dan.
Op een paar songs na niet echt Luigi’s band. Zijn acid is op, dus helaas
Op zich wel aardige vibe en beats, maar hij wil een song. (Johan 5,5, Luigi 6,5)
2
geplaatst: 22 april 2020, 17:36 uur
Zitten pareltjes bij en kan mij erg goed vinden, Johan weet blijkbaar wel meer VU dingen dan Luigi 

2
geplaatst: 22 april 2020, 21:23 uur
Oh ja, als je losgaat op een lekkere danceplaat ben je meteen hersenloos. 

2
geplaatst: 22 april 2020, 21:29 uur
Oh, tja als ik het goed leest heeft ie het toch echt over koeien

1
geplaatst: 22 april 2020, 21:41 uur
Ik heb het vermoeden dat Snollebollekes ook niet hoog scoort bij Johan (ondanks dat ze daar niet op en neer gaan maar van links naar rechts, of was het nou van rechts naar links?)
1
geplaatst: 22 april 2020, 21:43 uur
Dat wil bij hem nog wel eens wisselen dat gaat bij Johan echt van links naar rechts.
1
geplaatst: 22 april 2020, 22:28 uur
Ja hersenlozen heb je inderdaad in vele soorten en maten. Niet per se links of rechts of aan muziekgenre gerelateerd 

2
geplaatst: 22 april 2020, 22:59 uur
Ja daar is weinig mis mee op zich.
Als ik er maar niet tussen hoef te staan
Als ik er maar niet tussen hoef te staan

1
geplaatst: 22 april 2020, 23:07 uur
Oh, is this the way they say the future's meant to feel?
Or just twenty thousand people standing in a field?
And I don't quite understand just what this feeling is
But that's okay 'cause we're all sorted out for E's and wizz
And tell me when the spaceship lands 'cause all this has just got to mean something-ing
Oh, in the middle of the night
It feels alright, but then tomorrow morning
Oh, oh, then you come down, oh
Oh yeah, the pirate radio told us what was going down
Got the tickets from some fucked up bloke in Camden Town
Oh, and no-one seems to know exactly where it is
At four o'clock the normal world seems very, very, very far away
All right
In the middle of the night
Just keep on moving
Everybody asks your name, they say we're all the same and now it's
"Nice one, " "geezer"
But that's as far as the conversation went
I lost my friends, I dance alone
It's six o'clock, I want to go home
But it's "no way, " "not today"
Makes you wonder what it meant
And this hollow feeling grows and grows and grows and grows
And you want to call your mother
And say "mother, I can never come home again
'Cause I seem to have left an important part of my brain somewhere
Somewhere in a field in Hampshire, all right"
Oh, oh, then you come down
Oh, what if you never come down?
Or just twenty thousand people standing in a field?
And I don't quite understand just what this feeling is
And tell me when the spaceship lands 'cause all this has just got to mean something-ing
Oh, in the middle of the night
Oh yeah, the pirate radio told us what was going down
Got the tickets from some fucked up bloke in Camden Town
Oh, and no-one seems to know exactly where it is
At four o'clock the normal world seems very, very, very far away
All right
Just keep on moving
Everybody asks your name, they say we're all the same and now it's
"Nice one, " "geezer"
But that's as far as the conversation went
I lost my friends, I dance alone
It's six o'clock, I want to go home
But it's "no way, " "not today"
Makes you wonder what it meant
And this hollow feeling grows and grows and grows and grows
And you want to call your mother
And say "mother, I can never come home again
'Cause I seem to have left an important part of my brain somewhere
Somewhere in a field in Hampshire, all right"
Oh, what if you never come down?
1
geplaatst: 22 april 2020, 23:09 uur
Precies de song die ik in gedachten had 
Hopelijk staat-ie er ook in

Hopelijk staat-ie er ook in

1
geplaatst: 22 april 2020, 23:10 uur
Verschil is alleen dat bij Pulp er tienduizenden mensen stonden te hossen en bij snollebollekes 300.000 

2
geplaatst: 23 april 2020, 06:01 uur
luigifort schreef:
Verschil is alleen dat bij Pulp er tienduizenden mensen stonden te hossen en bij snollebollekes 300.000
Pulp had er in '95 op Glastonbury ook wel richting de 100.000 hoor.
2
geplaatst: 23 april 2020, 15:04 uur
1460. Dusty Springfield - The Windmills Of Your Mind
Mooi statig nummer van de koningin van de blue-eyed soul. Er zijn vele versies van dit nummer maar dit is wel de ultieme, zegt Johan. Schitterende song weer net zoals Goin' Back. Fijne bossanovasfeer hier, Goin' vind ik wel mooier. (Johan: 8,2/Luigi: 8,8)
1459. Pixies - Alec Eiffel
Knaller van hun laatste album uit de 90s. Mooie ode aan Eiffel. Eerste paar minuten zijn al meer dan prima, maar vooral de laatste minuut is genieten, dan wordt het echt space en panoramic aldus Johan. Hun beste tot nu toe in de lijst wat mij betreft. Urgent, niet té freaky. Heerlijke gitaren! (Johan: 9,3/Luigi: 9,1)
1458. Leonard Cohen - The Partisan
Prachtig tijdloos nummer van de oude bard. Mooi ook met het Frans erbij gezongen. De tekst past ook erg goed bij hem, ik kwam er pas veel later achter dat dit een cover was, zegt Johan. Een betere oorlogssong is er niet wat mij betreft. Prachtig verstild, mysterieus en vol emotie gebracht door Leonard. Ontroerend en elke keer kippenvel. (Johan: 9,1/Luigi: 9,9)
1457. Morrissey - First Of The Gang To Die
Geweldige comebacksingle van Moz in 2004. Waarschijnlijk zijn meest zomerse, LA-vibey song. Ook live altijd een feestje. Ik krijg er zelf ook nooit genoeg van, zegt Johan die 'm meteen nog maar ns op zet
Deze song wordt bij mij ook steeds wat beter. Zeker een übervrolijke feel en gewoon een goede song ook. Oh my... (Johan: 9,9/Luigi: 8,9)
1456. Caribou - Odessa
Deze heeft ook wel een fijne zomerse feel. Al is het niet heel memorabel. Van tijd tot tijd komt deze langs en vervelend vind ik hem niet, maar onthoud hem ook nooit, zegt Johan. Mysterieuze sfeer wel en een soort synths die als dolfijnen klinken, fijn introotje dus. Zodra ie gaat zingen wordt t al wat minder en daarna blijft t eigenlijk maar hetzelfde steeds. Jammer. (Johan: 6,5/Luigi: 6,7)
Mooi statig nummer van de koningin van de blue-eyed soul. Er zijn vele versies van dit nummer maar dit is wel de ultieme, zegt Johan. Schitterende song weer net zoals Goin' Back. Fijne bossanovasfeer hier, Goin' vind ik wel mooier. (Johan: 8,2/Luigi: 8,8)
1459. Pixies - Alec Eiffel
Knaller van hun laatste album uit de 90s. Mooie ode aan Eiffel. Eerste paar minuten zijn al meer dan prima, maar vooral de laatste minuut is genieten, dan wordt het echt space en panoramic aldus Johan. Hun beste tot nu toe in de lijst wat mij betreft. Urgent, niet té freaky. Heerlijke gitaren! (Johan: 9,3/Luigi: 9,1)
1458. Leonard Cohen - The Partisan
Prachtig tijdloos nummer van de oude bard. Mooi ook met het Frans erbij gezongen. De tekst past ook erg goed bij hem, ik kwam er pas veel later achter dat dit een cover was, zegt Johan. Een betere oorlogssong is er niet wat mij betreft. Prachtig verstild, mysterieus en vol emotie gebracht door Leonard. Ontroerend en elke keer kippenvel. (Johan: 9,1/Luigi: 9,9)
1457. Morrissey - First Of The Gang To Die
Geweldige comebacksingle van Moz in 2004. Waarschijnlijk zijn meest zomerse, LA-vibey song. Ook live altijd een feestje. Ik krijg er zelf ook nooit genoeg van, zegt Johan die 'm meteen nog maar ns op zet
Deze song wordt bij mij ook steeds wat beter. Zeker een übervrolijke feel en gewoon een goede song ook. Oh my... (Johan: 9,9/Luigi: 8,9)1456. Caribou - Odessa
Deze heeft ook wel een fijne zomerse feel. Al is het niet heel memorabel. Van tijd tot tijd komt deze langs en vervelend vind ik hem niet, maar onthoud hem ook nooit, zegt Johan. Mysterieuze sfeer wel en een soort synths die als dolfijnen klinken, fijn introotje dus. Zodra ie gaat zingen wordt t al wat minder en daarna blijft t eigenlijk maar hetzelfde steeds. Jammer. (Johan: 6,5/Luigi: 6,7)
2
geplaatst: 23 april 2020, 16:57 uur
1455. Propaganda - Duel
Een superieure 80s-single, waaraan alles klopt. Intelligente Duitse pop, zoiets? Ik weet nog steeds niet welk duel precies bedoeld wordt, en hoe de tekst precies gaat, maar zing hem al bijna 30 jaar met veel plezier mee.
80s klassieker van 'jewel'-ste, zegt Luigi, behoort bij de beste 80s hits ook in zn soort wat hem betreft. Maakt hem altijd vrolijk (Johan 9,4, Luigi 9,3)
1454. Foo Fighters -Everlong
Foo Fighters zijn meestal bagger, zoals al opgemerkt hier, maar deze is wel de uitzondering wat mij betreft. Leuk, vlot liedje, al had ik wel een gruwelijke hekel aan de videoclip destijds. Maar die beoordelen we niet.
Een van hun betere voor Luigi ook. Fijne drive en donkere sound, hier schreeuwde Dave nog niet zo. Maar nog steeds niet heel geweldig. 'Benieuwd wat Johan vindt... ' Die is het daar wel mee eens.
(Johan 6,7, Luigi 7,4)
1453. Van Morrison - Astral Weeks
Titelnummer van zijn 'problematische' befaamde meesterwerk. Kon er vroeger dus niks mee, maar nu ik hem zo los hoor, zonder de rest van het album, vind ik hem toch wel mooi. To be born again.Mooi, spiritueel nummer van Van the Man.
Van heeft er zeker een dozijn is staan, merkt Luigi op. Mooi zingt ie hier wel. En toch duurt t Luigi veel te lang weer... Gun Van zijn spirituele tijd
(Johan 7,8, Luigi 7,2)
1452. The Motors - Airport
Dit is wel een lekkere knaller, ja. One-hit-wonder dacht ik altijd, maar ontdekte vorig jaar nog een paar andere singles van ze, ook erg fijn allemaal. Of dit hun leukste is weet ik niet, maar wel een van de, zeker.
Ah, ms wel een van de "leukste" songs ooit, mijmert Luigi. Zo ongedwongen. Hier maak je hem wel altijd blij mee. Lekker meebleren ook. (Johan 8,6, Luigi 9,1)
1451. Jaydee - Plastic Dreams
Luisterde net de radio-edit en dan is het best goed te doen. Dat orgeltje of wat het is geeft hem wat leven, en verder dendert-ie lekker door. Had Robin Albers vast niet gedacht toen, dat hij 30 jaar later nog in de MuMe2000 zou staan.
Ws vond ik dit in '92 ook niet best, merkt Luigi op, maar hij kan het zich niet meer herinneren. Dit heeft hier echt niets te zoeken. Veel te eentonig en weer veel te lang. Daar zijn radio-edits voor
(Johan 6,9, Luigi 5,3)
Een superieure 80s-single, waaraan alles klopt. Intelligente Duitse pop, zoiets? Ik weet nog steeds niet welk duel precies bedoeld wordt, en hoe de tekst precies gaat, maar zing hem al bijna 30 jaar met veel plezier mee.
80s klassieker van 'jewel'-ste, zegt Luigi, behoort bij de beste 80s hits ook in zn soort wat hem betreft. Maakt hem altijd vrolijk (Johan 9,4, Luigi 9,3)
1454. Foo Fighters -Everlong
Foo Fighters zijn meestal bagger, zoals al opgemerkt hier, maar deze is wel de uitzondering wat mij betreft. Leuk, vlot liedje, al had ik wel een gruwelijke hekel aan de videoclip destijds. Maar die beoordelen we niet.
Een van hun betere voor Luigi ook. Fijne drive en donkere sound, hier schreeuwde Dave nog niet zo. Maar nog steeds niet heel geweldig. 'Benieuwd wat Johan vindt... ' Die is het daar wel mee eens.
(Johan 6,7, Luigi 7,4)
1453. Van Morrison - Astral Weeks
Titelnummer van zijn 'problematische' befaamde meesterwerk. Kon er vroeger dus niks mee, maar nu ik hem zo los hoor, zonder de rest van het album, vind ik hem toch wel mooi. To be born again.Mooi, spiritueel nummer van Van the Man.
Van heeft er zeker een dozijn is staan, merkt Luigi op. Mooi zingt ie hier wel. En toch duurt t Luigi veel te lang weer... Gun Van zijn spirituele tijd
(Johan 7,8, Luigi 7,2)1452. The Motors - Airport
Dit is wel een lekkere knaller, ja. One-hit-wonder dacht ik altijd, maar ontdekte vorig jaar nog een paar andere singles van ze, ook erg fijn allemaal. Of dit hun leukste is weet ik niet, maar wel een van de, zeker.
Ah, ms wel een van de "leukste" songs ooit, mijmert Luigi. Zo ongedwongen. Hier maak je hem wel altijd blij mee. Lekker meebleren ook. (Johan 8,6, Luigi 9,1)
1451. Jaydee - Plastic Dreams
Luisterde net de radio-edit en dan is het best goed te doen. Dat orgeltje of wat het is geeft hem wat leven, en verder dendert-ie lekker door. Had Robin Albers vast niet gedacht toen, dat hij 30 jaar later nog in de MuMe2000 zou staan.
Ws vond ik dit in '92 ook niet best, merkt Luigi op, maar hij kan het zich niet meer herinneren. Dit heeft hier echt niets te zoeken. Veel te eentonig en weer veel te lang. Daar zijn radio-edits voor

(Johan 6,9, Luigi 5,3)
2
geplaatst: 23 april 2020, 17:19 uur
Hoe is First Of The Gang To Die geen 10 +, The Partisan vind ik ook wel geweldig net als Airport 
Everlong is eigenlijk ook een lekkere rocker, niet zo neerkijken op Dave.

Everlong is eigenlijk ook een lekkere rocker, niet zo neerkijken op Dave.
1
geplaatst: 23 april 2020, 17:21 uur
Partisan is episch, Gang ms net wat te "gewoontjes"
Maar voor Johan net weer andersom 
Oja en Dave suxx
Maar voor Johan net weer andersom 
Oja en Dave suxx

2
geplaatst: 23 april 2020, 17:25 uur
2
geplaatst: 23 april 2020, 17:30 uur
0
geplaatst: 23 april 2020, 18:26 uur
Ik bedoel omdat jullie zo vaak zeuren over de lengte van nummers. 

1
geplaatst: 23 april 2020, 18:37 uur
Bij Sister Ray vond ik dat geen probleem als je goed gelezen had 
In het algemeen heb ik wel een voorkeur voor kortere nummers inderdaad.
Maar is zeker geen wetmatigheid.

In het algemeen heb ik wel een voorkeur voor kortere nummers inderdaad.
Maar is zeker geen wetmatigheid.
* denotes required fields.