Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 09:37 uur
Dit is overigens de Amerikaanse hoes (weten we gelijk waar Charizard vandaan komt): https://rascalrecords.files.wordpress.com/2015/08/camelmirageusa.jpg?w=768&h=772
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 10:08 uur
Doe mij die andere hoes maar, dan zal ik de drang om spontaan te willen gaan roken maar onderdrukken.
Best wel wat verwondering hierzo dat Keane zo hoog staat, vorig jaar zelfs top 100 dus. Een band waarvan ik ten tijde van de piek van hun populariteit dacht: Hier heeft straks niemand het meer over. I stand corrected, ze hebben toch een schare fans weten te verzamelen.
en yay voor Plastic Beach en Morphine. en een radiohead die ik altijd onderschat heb gevonden in hun discografie, maar dat valt hier dus ook wel mee, al ze het met me verbazen als er niet nog 5 volgen.
Best wel wat verwondering hierzo dat Keane zo hoog staat, vorig jaar zelfs top 100 dus. Een band waarvan ik ten tijde van de piek van hun populariteit dacht: Hier heeft straks niemand het meer over. I stand corrected, ze hebben toch een schare fans weten te verzamelen.
en yay voor Plastic Beach en Morphine. en een radiohead die ik altijd onderschat heb gevonden in hun discografie, maar dat valt hier dus ook wel mee, al ze het met me verbazen als er niet nog 5 volgen.
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 10:27 uur
Volgende keer kan Keane misschien weer wat stijgen. Ik stuurde nu geen lijst in, maar bij een volgende editie wil ik wel meedoen en bij mij komt Hopes and Fears minstens zo hoog als de hoogste positie van Chevy (19e) nu denk ik.
Over Fishmans: kennen jullie die ook door RYM te checken voor het Singles top 20 per jaar topic van zaaf? Ik herinner me nog dat ik me verbaasde een mij totaal onbekende band hoog te zien staan bij sommige RYM-singleslijsten van de jaren '90 en heb er uit nieuwsgierigheid paar keer een nummer van beluisterd. En rond die periode begon hier op MuMe precies een bescheiden hype rond dat album, maar weet niet of dat toeval is of niet.
Over Fishmans: kennen jullie die ook door RYM te checken voor het Singles top 20 per jaar topic van zaaf? Ik herinner me nog dat ik me verbaasde een mij totaal onbekende band hoog te zien staan bij sommige RYM-singleslijsten van de jaren '90 en heb er uit nieuwsgierigheid paar keer een nummer van beluisterd. En rond die periode begon hier op MuMe precies een bescheiden hype rond dat album, maar weet niet of dat toeval is of niet.
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 10:50 uur
JoaMuse schreef:
Ik hou de lijst van RYM ook een beetje in de gaten en daar kwam de band opeens in 2015 binnen en bleef stijgen.Over Fishmans: kennen jullie die ook door RYM te checken voor het Singles top 20 per jaar topic van zaaf? Ik herinner me nog dat ik me verbaasde een mij totaal onbekende band hoog te zien staan bij sommige RYM-singleslijsten van de jaren '90 en heb er uit nieuwsgierigheid paar keer een nummer van beluisterd. En rond die periode begon hier op MuMe precies een bescheiden hype rond dat album, maar weet niet of dat toeval is of niet.
https://i.gyazo.com/ce66f27686d280675461a8e536912dfc.png
Long Season kwam zelfs pas in 2018 in de lijst (en staat inmiddels alweer op plek #82).
https://i.gyazo.com/2691584a65e29e6df16b20885f9d46e3.png
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 10:57 uur
Over RYM gesproken: iemand die weet sinds wanneer live albums niet meer in de charts verschijnen?
1
geplaatst: 1 oktober 2020, 11:02 uur
JoaMuse schreef:
Band kende tijdens hun actieve jaren in 1994-1999 wat bescheiden succes in thuisland Japan, maar pas na de plotselinge dood van leadzanger Shinji Sato in 1999 zou de band in eigen land steeds meer aan populariteit winnen.
Er waren al wel wat oplettende zieltjes buiten Japan die de band opvielen, maar sinds de discografie van Fishmans 3 jaar geleden wereldwijd beschikbaar werd op streamingdiensten, belandde de populariteit van de band helemaal in een stroomversnelling. Enthousiastelingen op internetfora zoals RateYourMusic hebben zeker bijgedragen aan dit succes.
Vind ik altijd wel mooi, die verhalen van bands die pas 20+ jaar later erkenning krijgen. Krap je je muzikant denk ik ook wel even achter de oren.
1
geplaatst: 1 oktober 2020, 11:04 uur
chevy93 schreef:
Over RYM gesproken: iemand die weet sinds wanneer live albums niet meer in de charts verschijnen?
Is er nog wel, maar niet standaard. Moet je nu apart aanvinken.
3
geplaatst: 1 oktober 2020, 11:30 uur
aerobag schreef:
Krap je je muzikant denk ik ook wel even achter de oren.
Ik heb geen muzikant om achter de oren te krabben Krap je je muzikant denk ik ook wel even achter de oren.

0
geplaatst: 1 oktober 2020, 15:37 uur
Kan ik niet iets instellen, zodat ik bij de albumpagina ook de ranking kan zien?
Hier stond het ook altijd:
https://i.gyazo.com/a3409efcb1a786270f2f15161534eb75.png
Hier stond het ook altijd:
https://i.gyazo.com/a3409efcb1a786270f2f15161534eb75.png
0
geplaatst: 1 oktober 2020, 19:09 uur
0
geplaatst: 2 oktober 2020, 09:41 uur
Bill Withers. 
En het wordt een spannende strijd tussen Fish/Marillion en Steven Wilson/Porcupine Tree wie (waarschijnlijk) achter Pink Floyd de best scorende progartiest gaat worden.

En het wordt een spannende strijd tussen Fish/Marillion en Steven Wilson/Porcupine Tree wie (waarschijnlijk) achter Pink Floyd de best scorende progartiest gaat worden.
0
geplaatst: 2 oktober 2020, 10:27 uur
chevy93 schreef:
Bill Withers.
Bill Withers.

Ja! Ik ben weer los na 20 nulletjes.
1
geplaatst: 2 oktober 2020, 10:53 uur
Hahaha het is dat Bill nog in deze update zit, dacht dat we bij de 250 beste albums aanbeland waren 

2
geplaatst: 2 oktober 2020, 22:22 uur
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 10:30 uur
Beide Sylvians naast elkaar. Met zo te zien toch een deels ander publiek per plaat.
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 10:31 uur
chevy93 schreef:
Beide Sylvians naast elkaar. Met zo te zien toch een deels ander publiek per plaat.
hij is toch niet dood?

0
geplaatst: 3 oktober 2020, 11:27 uur
Dat boontje is inmiddels - terecht - om zijn loontje gekomen in de ban gedaan

Er zijn grenzen!
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 20:35 uur
En zo had Metallica geen enkel album bij de top 200.
Ook opvallend hoog deze van Sigur Rós, maar zelfs nog iets gezakt dus.
Ook opvallend hoog deze van Sigur Rós, maar zelfs nog iets gezakt dus.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 20:38 uur
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 20:48 uur
130 plaatsen winst voor Afraid of Sunlight, als dat de voorbode is 

0
geplaatst: 4 oktober 2020, 13:30 uur
Toevallig inderdaad dat die twee Sylvians precies naast elkaar eindigen. Is ook wel vaker gekomen in deze top 1000, twee albums dicht bij elkaar zonder per se hetzelfde publiek.
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 14:31 uur
aerobag schreef:
Toevallig inderdaad dat die twee Sylvians precies naast elkaar eindigen. Is ook wel vaker gekomen in deze top 1000, twee albums dicht bij elkaar zonder per se hetzelfde publiek.
En nog opmerkelijker: bij diegenen die wel beide genoemd hebben, liggen de twee scores nooit erg dicht bijelkaar.
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 15:52 uur
aerobag schreef:
Ik heb ze allebei en voor mij is Secrets of the Beehive zijn meesterwerk. Jammer dat Gone to Earth, dat tussen de twee verscheen, altijd in de lijstjes ontbreekt. Het is een beetje Sylvian’s Low met een volledig instrumentale tweede helft.
* denotes required fields.