Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 09:59 uur
Ontknopingsdag!
We beginnen vanochtend met The Smiths, die volgens mij al jaren langzaam aan populariteit wint.
We beginnen vanochtend met The Smiths, die volgens mij al jaren langzaam aan populariteit wint.
7
geplaatst: 31 oktober 2020, 10:02 uur
aerobag schreef:
741. The Postal Service - Give Up (2003)
Ik ben altijd wat onverschillig geweest over dit album.
Gretz has left the chat.741. The Postal Service - Give Up (2003)
Ik ben altijd wat onverschillig geweest over dit album.
0
Zack
geplaatst: 31 oktober 2020, 12:17 uur
Van de overgebleven albums duidelijk mijn favoriet , maar had ‘m op plek 3 gegokt.
Nou zou het best zo kunnen zijn dat mijn gewenste volgorde precies andersom is dan wat er uit komt ....
Nou zou het best zo kunnen zijn dat mijn gewenste volgorde precies andersom is dan wat er uit komt ....
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 12:55 uur
The Suburbs te hoog op 5? Kan best, ligt toch gewoon aan de demografie van de deelnemers? Maar of het nu op plaats 5 of 27 of 113 staat. Wat mij betreft hun beste en één van de albums van dit millennium. Het muzikale equivalent van de betere coming-of-age film.
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 15:53 uur
chevy93 schreef:
En dat vind ik niet erg

0
geplaatst: 31 oktober 2020, 16:49 uur
Funeral is zelfs twee keer minder genoemd dan The Suburbs. Desondanks gaat Funeral met het brons naar huis. Dat is dus wel één plekje lager dan vorige keer.
Later vanavond de ontknoping.
Later vanavond de ontknoping.
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 18:55 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2020, 19:26 uur
De sound van Funeral was wel verfrissend anno 2004, maar laten we wel wezen, er staan gewoon diverse niet zo goede liedjes op. Als over 2 jaar de trend nog doorgezet heeft en The Suburbs eroverheen gewipt is, lijkt mij dat niet meer dan terecht.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2020, 19:27 uur
Rufus schreef:
29 - jord
30 - vigil
31 - Casartelli
32 - EttaJamesBrown
33 - Aerobag
35 - Koenr
37 - herman
39 - Rufus
Overigens, hoger dan 27 (The Colour of Spring) zijn we nog niet gekomen...29 - jord
30 - vigil
31 - Casartelli
32 - EttaJamesBrown
33 - Aerobag
35 - Koenr
37 - herman
39 - Rufus
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 19:48 uur
Casartelli schreef:
De sound van Funeral was wel verfrissend anno 2004, maar laten we wel wezen, er staan gewoon diverse niet zo goede liedjes op. Als over 2 jaar de trend nog doorgezet heeft en The Suburbs eroverheen gewipt is, lijkt mij dat niet meer dan terecht.
Maar er staan op The Suburbs veel meer niet zo goede liedjes?De sound van Funeral was wel verfrissend anno 2004, maar laten we wel wezen, er staan gewoon diverse niet zo goede liedjes op. Als over 2 jaar de trend nog doorgezet heeft en The Suburbs eroverheen gewipt is, lijkt mij dat niet meer dan terecht.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2020, 20:06 uur
chevy93 schreef:
Maar er staan op The Suburbs veel meer liedjes?
Correct!Maar er staan op The Suburbs veel meer liedjes?
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:10 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Overigens, hoger dan 27 (The Colour of Spring) zijn we nog niet gekomen... 32 nu voor de winnaar OK Computer, daarmee heeft EttaJamesBrown dit het beste voorspeld.
12
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:11 uur
Ruim een half jaar en 60 pagina's verder is daar dan eindelijk de ontknoping! Niet geheel onverwacht, maar pas als je daadwerkelijk op de Champs-Élysées finisht kun je het geel mee naar huis nemen. Dat heeft OK Computer dan ook met verve gedaan!
Bedankt voor jullie lijsten en betrokkenheid. Morgen zal ik op mijn verjaardag nog alles op een rijtje zetten en daarna genieten van de rust. En verder is dit natuurlijk de aftrap van het eindejaarslijstjesseizoen (drie maal woordwaarde!).
Bedankt voor jullie lijsten en betrokkenheid. Morgen zal ik op mijn verjaardag nog alles op een rijtje zetten en daarna genieten van de rust. En verder is dit natuurlijk de aftrap van het eindejaarslijstjesseizoen (drie maal woordwaarde!).

3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:12 uur
herman schreef:
32 nu voor de winnaar OK Computer, daarmee heeft EttaJamesBrown dit het beste voorspeld.
Nou, dan heeft-ie daar meer kijk op dan op alternatieve puntentellingen 32 nu voor de winnaar OK Computer, daarmee heeft EttaJamesBrown dit het beste voorspeld.

Dank weer Chevy! Dat was me de forumvulling wel weer.
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:12 uur
Dank je wel chevy93 voor deze tour de force! Was erg leuk om te volgen, met hier en daar wat interessante ontdekkingen. En ook bovenin met veel albums die de meesten hier wel kennen.
Ik ga ook nog wel eens kijken wat bij mij de hoogst genoteerde platen waren die de top 1000 niet gehaald hebben.
Ik ga ook nog wel eens kijken wat bij mij de hoogst genoteerde platen waren die de top 1000 niet gehaald hebben.

0
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:21 uur
Casartelli schreef:

(quote)
Nou, dan heeft-ie daar meer kijk op dan op alternatieve puntentellingen 
Grapjas aan? Of je lolbroek? Als Chevy de top 1000 nog in een handzaam formaat post zal ik de lijst van gemiddelde X aantal stemmen er nogmaals langs leggen. Ik vermoed dat als de formule aangepast wordt naar gemiddelde x wortel van aantal stemmen de benadering nog beter wordt.
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:26 uur
Het was een mooie sessie, Chevy. Dat mijn nummer 1, Whiskey for the Holy Ghost, de top 1000 niet gehaald heeft, kan jij niets aan doen.
Uit treurnis zal ik vanavond dat prachtwerkje Weltschmerz maar eens draaien. Met een glaasje Johnnie Walker in de buurt.
Uit treurnis zal ik vanavond dat prachtwerkje Weltschmerz maar eens draaien. Met een glaasje Johnnie Walker in de buurt.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:27 uur
EttaJamesBrown schreef:
Grapjas aan? Of je lolbroek?
Het is beroerd MusicMeteren zonder... maar ik wacht de vergelijking af!Grapjas aan? Of je lolbroek?
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 21:30 uur
Dank chevy. Leuke lijst weer, heb dankzij de lijst al een aantal mooie (her)ontdekkingen gedaan.
0
geplaatst: 31 oktober 2020, 22:29 uur
EttaJamesBrown schreef:
Het was een mooie sessie, Chevy. Dat mijn nummer 1, Whiskey for the Holy Ghost, de top 1000 niet gehaald heeft, kan jij niets aan doen.
Vooruit, één tipje van de sluier: die staat op 1141. Je vond helaas slechts één medestander.Het was een mooie sessie, Chevy. Dat mijn nummer 1, Whiskey for the Holy Ghost, de top 1000 niet gehaald heeft, kan jij niets aan doen.
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 22:51 uur
Thanks chevy93, voor dit prachtige topic. Heel veel respect voor alle tijd en energie die je er weer in hebt gestoken!
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 22:55 uur
Brunniepoo schreef:
Dus Ayreon staat of in de top20 of niet bij eerste duizend? Beide scenario's had ik niet verwacht. Of heb ik ergens iets gemist?
Dus Ayreon staat of in de top20 of niet bij eerste duizend? Beide scenario's had ik niet verwacht. Of heb ik ergens iets gemist?
Nou ben ik toch wel benieuwd...
Dank overigens voor al het werk, het waren leerzame weken!
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 23:06 uur
Dankjewel voor het spelplezier Chevy, heb al heel wat moois uit de lijst getrokken!
* denotes required fields.