Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
2
geplaatst: 26 oktober 2020, 14:08 uur
Koenr schreef:
Aangezien aerobag ook nog lang niet klaar is met zijn megalomane project denk ik dat we dit topic nog wel even levend kunnen houden nadat de uitslag helemaal bekend is.
Een jaartje of 2 graag. Dan kun je daarna gelijk weer van vooraf aan beginnen. Aangezien aerobag ook nog lang niet klaar is met zijn megalomane project denk ik dat we dit topic nog wel even levend kunnen houden nadat de uitslag helemaal bekend is.
0
geplaatst: 26 oktober 2020, 19:20 uur
Mooie sprongen van Nick Drake en Radiohead. En dit spel ligt The Doors minder dan de andere opzet. Voor Nick Drake geldt een beetje hetzelfde overigens.
0
geplaatst: 26 oktober 2020, 19:49 uur
29 - jord
30 - vigil
31 - Casartelli
32 - EttaJamesBrown
33 - Aerobag
35 - Koenr
37 - herman
39 - Rufus
30 - vigil
31 - Casartelli
32 - EttaJamesBrown
33 - Aerobag
35 - Koenr
37 - herman
39 - Rufus
1
geplaatst: 26 oktober 2020, 19:55 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Een jaartje of 2 graag. Dan kun je daarna gelijk weer van vooraf aan beginnen. Ik weet niet precies hoeveel nieuwkomers er dit jaar waren, maar over 2 jaar zal het hopelijk een iets minder groots projectje zijn
750. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
Ik voel me altijd een zure pruim als het op dit album aankomt. Ik waardeer haar teksten, ik waardeer waar ze voor staat en ik waardeer ook zeker hoe zij zich weet uit te drukken in haar muzikale creaties. Het is ontroerend en misschien wel een van de meest oprechte albums die ik ken. Ik hou alleen niet zo van de muzikale aankleding op dit album, die nogal een simplistische indruk om mij achterlaat. Ik had altijd gehoopt dat de muzikale begeleiding óf wat minimalistischer was om de teksten kracht bij te zetten, óf dat er iets meer venijn schuil gaat in de instrumentale begeleiding. Memorabele zanglijnen wel trouwens, dat zeker.
3*
749. Anderson .Paak - Malibu (2016)
.Paak heeft mij al op de banken puur door zijn natuurlijke charisma, die elke keer weer in overvloed uit de speakers vloeit als ik dit album eens in de zoveel tijd weer opzet. Malibu is een wonderlijke plaat, van start tot finish, een solide soul trip met de welkome hiphop en funk tussenstop. Het met gevoel doordrenkte The Bird is een tedere opener, Am I Wrong is een heerlijke zweverige funk bom en Come Down krijgt menig publiek gehypet. Ondertussen zijn er heel wat scherpe deepcuts te vinden op het album. Persoonlijke favoriet is The Season/Carry Me, wat een unieke verschijning is op het album en de creativiteit van .Paak sterk tentoonstelt. De productie is ruimtelijk, maar nooit te gelikt en kent een zeer consistente vibe. Ik heb het gevoel dat dit album een echte allemansvriend is, maar dan wel echt een hele goede vriend die je je diepste geheimen kan toevertrouwen. .Paak kan rappen, zingen, drummen, producen, pianospelen en misschien wel het meest belangrijke: he got soul. Hij is het totaalpakketje, Malibu zijn kleurrijke visitekaartje.
4,5*
748. Deep Purple - Made in Japan (1972)
Ze worden tegenwoordig misschien dan wel gekscherend weggezet als dinorockers, maar in dat geval zijn Deep Purple wel mijn favo dinorockers. Unieke vocalen, woest gitaarspel en geweldige staaltjes meeslepende songwriting. Dit is ook een erg fijn live-album, niet alleen een verzameling van hun toppers, maar ook met welkome alternatieve takes en het betere gesolo. Sterke opname ook voor een die uit ’72 afstamt.
4*
747. Green Day - American Idiot (2004) + 746. Green Day - Dookie (1994)
Ik was nooit zo into Green Day, ik voelde me altijd wat te cool daarvoor, alhoewel Green Day waarschijnlijk te cool was voor mij. Ik had een goede kameraad die ik al vanaf de peuterschool kende en die ging toen op een gegeven moment door een emo fase; zwarte mascara, haren voor de ogen, het hele pakketje. Ik volgde hem absoluut niet in deze fase. Hij luisterde veel naar Green Day, dus om het onzekere voor het zekere te nemen, bleef ik maar weg van deze invloeden.
Ondanks dat ik nooit uitbundig naar ze geluisterd heb, klinkt de sound toch behoorlijk karakteristiek. Speels, maar dynamisch. Dookie is nog een stukje meer punky dan American Idiot, maar van die laatste kan ik de rock opera-achtige proporties ook wel weer waarden. Memorabele zanglijnen en creatieve riffs. Ik zal aan het einde van de dag toch altijd liever grijpen naar de ongekende agressie van pure punk, maar voor pop punk is het zeker degelijk en ik zou zo 1-2-3 niet een album kunnen bedenken die het concept achter het genre beter uitvoert.
Beide 3*
1
geplaatst: 26 oktober 2020, 21:19 uur
Dus Ayreon staat of in de top20 of niet bij eerste duizend? Beide scenario's had ik niet verwacht. Of heb ik ergens iets gemist?
0
geplaatst: 27 oktober 2020, 09:17 uur
Het worden in ieder geval 4 dubbelaars in de top 20: 2*Radiohead, 2*Beatles, 2*Sigur Ros en 2*Arcade Fire... Of ik moet de populariteit van deze albums zeer overschatten
0
geplaatst: 27 oktober 2020, 10:45 uur
mooie update, 2 albums uit mijn top 30 plus Talking Heads die op basis van kant A daar misschien wel zou passen alleen kant B verknoeit het een beetje.
0
Mausie (crew)
geplaatst: 27 oktober 2020, 10:50 uur
ranja schreef:
Talking Heads die op basis van kant A daar misschien wel zou passen alleen kant B verknoeit het een beetje.
Talking Heads die op basis van kant A daar misschien wel zou passen alleen kant B verknoeit het een beetje.
Precies mijn gevoel bij die plaat. Waanzinnige eerste helft en daarna kakt het flink in.
1
geplaatst: 27 oktober 2020, 11:27 uur
Mausie schreef:
Precies mijn gevoel bij die plaat. Waanzinnige eerste helft en daarna kakt het flink in.
(quote)
Precies mijn gevoel bij die plaat. Waanzinnige eerste helft en daarna kakt het flink in.
The Overload zegt hallo
0
Zack
geplaatst: 27 oktober 2020, 13:38 uur
Remain in Light
Overigens vanaf Nr.21 tot nu allen aan mij besteed. Zien of mijn rijtje van 5 ononderbroken ‘great sympathy albums ‘ nog overtroffen wordt, maar denk het niet.
Overigens vanaf Nr.21 tot nu allen aan mij besteed. Zien of mijn rijtje van 5 ononderbroken ‘great sympathy albums ‘ nog overtroffen wordt, maar denk het niet.
1
geplaatst: 27 oktober 2020, 16:26 uur
jordidj1 schreef:
The Overload zegt hallo
The Overload zegt hallo
herman schreef:
Listening Wind groet u ook.
Listening Wind groet u ook.
De twee beste nummers van het album, de B-kant is dus gewoon superieur
0
geplaatst: 27 oktober 2020, 18:43 uur
0
geplaatst: 27 oktober 2020, 18:50 uur
GrafGantz schreef:
De twee beste nummers van het album, de B-kant is dus gewoon superieur
(quote)
(quote)
De twee beste nummers van het album, de B-kant is dus gewoon superieur
Born Under Punch en Crosseyed and Painless zeggen hoi123
Nee, maar even serieus; mooie stijging van C&L. Die gaat bij mij volgende keer zeker hoger scoren
0
Mausie (crew)
geplaatst: 27 oktober 2020, 20:31 uur
Then I stand corrected. Heb totaal geen kennis van vinyl, ik tel gewoon twee keer vier nummers
0
geplaatst: 27 oktober 2020, 21:36 uur
aerobag schreef:
Het worden in ieder geval 4 dubbelaars in de top 20
Ik volg deze toplijst slechts zijdelings, maar volgens mij gaan er zelfs nog drie Radioheads voorbij komen...Het worden in ieder geval 4 dubbelaars in de top 20
0
geplaatst: 27 oktober 2020, 21:45 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik volg deze toplijst slechts zijdelings, maar volgens mij gaan er zelfs nog drie Radioheads voorbij komen... Haha, finale van de MuMeLadder all over again
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 09:47 uur
Ten stijgt. Maar niet zo hard als Nevermind.
En Dummy wurmt zich nog meer tussen de gevestigde orde.
En Dummy wurmt zich nog meer tussen de gevestigde orde.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 11:00 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik volg deze toplijst slechts zijdelings, maar volgens mij gaan er zelfs nog drie Radioheads voorbij komen... Ah je hebt gelijk, dat wordt een 1-2-3tje
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 11:13 uur
Poeh, nu de grunge van Nirvana en Pearl Jam voorbij komt wil ik met pijn in het hart wel meegeven dat ik Mark Lanegan ernstig gemist heb in de Top 1000 so far.
Waar was jullie stem op ‘Whiskey for the Holy Ghost’?
Waar was jullie stem op ‘Whiskey for the Holy Ghost’?
1
geplaatst: 28 oktober 2020, 11:20 uur
Ik was 1 jaar toen dat album uitkwam, dus ik was nog te jong om mijn nachtegalenstem te verlenen. Ik ben dan ook niet op het album te vinden.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 11:54 uur
* denotes required fields.