Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juli 2020, 18:43 uur
Nr.4 schreef:
Heb wel een top 200 gemaakt maar ben vergeten de id's erbij te zetten. Dat gaat me vandaag ook niet meer lukken helaas.
Afhankelijk van hoe secuur je bent geweest in je spelling kan ik eens kijken hoeveel ik er o.b.v. naam kan matchen?(quote)
Heb wel een top 200 gemaakt maar ben vergeten de id's erbij te zetten. Dat gaat me vandaag ook niet meer lukken helaas.
0
geplaatst: 17 juli 2020, 02:10 uur
Heb er een lijst uit kunnen persen pfff. Volgende keer maak ik hem langer, haak nu af bij 175
2
geplaatst: 17 juli 2020, 10:57 uur
Nou, ik ben echt super benieuwd hoor! Zeker ook hoe de meer ‘niche’ genres als hiphop, jazz en electronic het ervan af gaan brengen. Maar over punk maak ik me alvast geen illusies nu die dekselse bennerd het heeft laten afweten
Zal me benieuwen of er bij de bovenste 1000 plaats is voor Descendents, Bad Brains, Refused, Fugazi...
Zal me benieuwen of er bij de bovenste 1000 plaats is voor Descendents, Bad Brains, Refused, Fugazi...
0
geplaatst: 17 juli 2020, 11:02 uur
Ik denk dat de niche genres het wel goed gaan doen!
Gokje: minstens 5 hip-hopplaten in de top 100
Gokje: minstens 5 hip-hopplaten in de top 100
0
Magick1
geplaatst: 17 juli 2020, 12:30 uur
Of Belgische/Nederlandse albums, ook wel een niche hier op MuMe
Mocht Fontaines DC uit Brussel of Amsterdam komen, zouden ze enkel mogen dromen van de eerste plaats in de rotatielijst.
Mocht Fontaines DC uit Brussel of Amsterdam komen, zouden ze enkel mogen dromen van de eerste plaats in de rotatielijst.
0
geplaatst: 17 juli 2020, 13:07 uur
Meer dan 1/5e uit mijn lijst is Belgisch/Nederlands. Vooral Belgische albums dan, al maak ik mij daar niet al te veel illusies over dat er daarvan veel de lijst gaan halen, op dEUS na
0
geplaatst: 17 juli 2020, 13:24 uur
Ze maken vast meer kans dan de vele Braziliaanse en Japanse platen in mijn lijst.
1
geplaatst: 17 juli 2020, 13:47 uur
Koenr schreef:
Ze maken vast meer kans dan de vele Braziliaanse en Japanse platen in mijn lijst.
Volgens mij hebben wij wel een paar matches

0
geplaatst: 17 juli 2020, 13:56 uur
ArthurDZ schreef:
Nou, ik ben echt super benieuwd hoor! Zeker ook hoe de meer ‘niche’ genres als hiphop, jazz en electronic het ervan af gaan brengen. Maar over punk maak ik me alvast geen illusies nu die dekselse bennerd het heeft laten afweten
Zal me benieuwen of er bij de bovenste 1000 plaats is voor Descendents, Bad Brains, Refused, Fugazi... Sorry man
Was dan nog het hele principe met ID's vergeten ook...
0
Magick1
geplaatst: 17 juli 2020, 16:09 uur
Mat_ schreef:
Meer dan 1/5e uit mijn lijst is Belgisch/Nederlands. Vooral Belgische albums dan, al maak ik mij daar niet al te veel illusies over dat er daarvan veel de lijst gaan halen, op dEUS na
'Hoop doet leven' zei Will Tura. Ik meen me te herinneren dat in de vorige editie Tourist LeMc de top 1000 haalde.
Gorki en Het Zesde Metaal beschouw ik ook als zekerheden.
3
geplaatst: 17 juli 2020, 17:31 uur
Ik heb de lijst met nieuwe binnenkomers alvast bekeken en één ding is duidelijk: er gaat weer een bonte mix bijkomen. Van klassiekers waarvan het opvallend is dat deze de vorige keer blijkbaar niet in de lijst stonden tot obscure artiesten waar sommigen waarschijnlijk even zullen fronsen. Mooi is ook dat de binnenkomers naar mijn vlugge inschatting ook behoorlijk divers verdeeld lijken te zijn qua leeftijd, genre en land. Niet dat de lijst opeens vol staat met avantgardistische Peruaanse jaren '80 free jazz, maar het zijn allesbehalve middle-of-the-road toevoegingen.
De afvallers heb ik niet bekeken. Ik heb de binnenkomers noodgedwongen moeten bekijken om de Spotify-links erbij te zoeken.
Wellicht dat mensen het leuk vinden om wat gokjes te wagen.
De afvallers heb ik niet bekeken. Ik heb de binnenkomers noodgedwongen moeten bekijken om de Spotify-links erbij te zoeken.

Wellicht dat mensen het leuk vinden om wat gokjes te wagen.
1
geplaatst: 17 juli 2020, 17:33 uur
chevy93 schreef:
Niet dat de lijst opeens vol staat met avantgardistische Peruvaanse jaren '80 free jazz
Niet dat de lijst opeens vol staat met avantgardistische Peruvaanse jaren '80 free jazz
Koenr left the chat
1
geplaatst: 17 juli 2020, 17:35 uur
Peruviaanse* free-jazz. Ik ga op zoek. ❤️❤️
Ik verwacht sowieso wel enkele leuke toevoegingen uit Japan, o.a. Ambient, Folk en Dubby Droom Pop.
Ik hoop ook op een Folk-plaat uit Tsjechië.
Ik verwacht sowieso wel enkele leuke toevoegingen uit Japan, o.a. Ambient, Folk en Dubby Droom Pop.
Ik hoop ook op een Folk-plaat uit Tsjechië.
2
geplaatst: 17 juli 2020, 17:42 uur
En toch heb ik genoeg albums gezien waarvan ik vermoed dat ze uit het kamp Koenr komen. 

1
geplaatst: 17 juli 2020, 17:49 uur
Ben vooral benieuwd in welke kampen ik ga vertoeven. Denk voornamelijk kamp 123poetertjes.
Donny Benét en Nelly Furtado lijken mij in ieder geval logische binnenkomers
Donny Benét en Nelly Furtado lijken mij in ieder geval logische binnenkomers
1
geplaatst: 17 juli 2020, 17:57 uur
Zullen we zorgen dat deze volgende keer binnenkomt? Ik hoef hem niet eens zelf aan de site toe te voegen.
1
geplaatst: 17 juli 2020, 18:13 uur
Koenr schreef:
Peruviaanse* free-jazz. Ik ga op zoek. ❤️❤️.
Peruviaanse* free-jazz. Ik ga op zoek. ❤️❤️.
Mocht je het vinden, ik hou me aanbevolen.

2
geplaatst: 17 juli 2020, 18:22 uur
Peruaanse free-folk uit de jaren 70 staat er toch wel in of niet dan?
3
geplaatst: 17 juli 2020, 18:27 uur
Alvast wat algemene statistieken:
- De grens voor de top 1000 ligt op 685,25 punten.
- 16 albums hadden aan twee noteringen genoeg
- 44 albums hadden niet genoeg aan vijf of meer noteringen
- 10 van de 20 hoogste binnenkomers komen uit de vorige eeuw
- In mijn lijst stonden o.a. de nummers 1003, 1004, 1005 én 1006.
- Eén daarvan stond vorige keer nog bijna 700 plekken hoger.
- De hoogste afvaller stond vorige editie in de top 300 en haalde liefst zes keer de finale bij het decenniumspel.
- Maar het kan nog 'erger': twee albums haalden in alle acht edities het eindspel van het decenniumspel, maar komen nu niet eens bij de bovenste 1000.
- Het album met id 395 is overigens niet genoemd.
Je vraagt je af wat er teruggekomen is voor deze omissies. Of überhaupt welke albums schuilgaan achter deze merkwaardige cijfers.
- De grens voor de top 1000 ligt op 685,25 punten.
- 16 albums hadden aan twee noteringen genoeg
- 44 albums hadden niet genoeg aan vijf of meer noteringen
- 10 van de 20 hoogste binnenkomers komen uit de vorige eeuw
- In mijn lijst stonden o.a. de nummers 1003, 1004, 1005 én 1006.
- Eén daarvan stond vorige keer nog bijna 700 plekken hoger.
- De hoogste afvaller stond vorige editie in de top 300 en haalde liefst zes keer de finale bij het decenniumspel.
- Maar het kan nog 'erger': twee albums haalden in alle acht edities het eindspel van het decenniumspel, maar komen nu niet eens bij de bovenste 1000.
- Het album met id 395 is overigens niet genoemd.
Je vraagt je af wat er teruggekomen is voor deze omissies. Of überhaupt welke albums schuilgaan achter deze merkwaardige cijfers.
0
geplaatst: 17 juli 2020, 18:32 uur
chevy93 schreef:
Dit topic is bedoeld voor de uitslag van de tweede editie van Het MusicMeter Top 1000 project. De uitslag van de eerste editie is hier te vinden. Gebruikers konden de afgelopen maanden hun albumlijsten insturen (minimaal een top 100, maximaal een top 500) en dit is het resultaat.
Graag geen reacties in dit topic plaatsen, maar plaats deze in het discussietopic: Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
De volgende 47 gebruikers hebben een lijst aangeleverd:
Dit topic is bedoeld voor de uitslag van de tweede editie van Het MusicMeter Top 1000 project. De uitslag van de eerste editie is hier te vinden. Gebruikers konden de afgelopen maanden hun albumlijsten insturen (minimaal een top 100, maximaal een top 500) en dit is het resultaat.
Graag geen reacties in dit topic plaatsen, maar plaats deze in het discussietopic: Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
De volgende 47 gebruikers hebben een lijst aangeleverd:
47 gebruikers beloven een hoop relatief obscure plaatjes, zoveel is zeker!
Het deelnemersveld zo bezien zal het ook wel een progheavy gezamenlijke lijst worden
Of is gemiddeld 1 op de 5 MuMe-users een groot fan van prog, en is dit best een representatieve afspiegeling van het forum?In m'n eigen lijst blijft het wat betreft prog(fusion) bij Archive en Sigur Rós.
1
geplaatst: 17 juli 2020, 18:39 uur
Alvast bij voorbaat dank voor het organiseren, Chevy. Blijft toch belachelijk hoe leuk zo'n dingen zijn
4
geplaatst: 17 juli 2020, 18:45 uur
6
geplaatst: 17 juli 2020, 19:23 uur
Overigens werd er vorig jaar in het begin veel waarde gehecht aan een behapbaar tempo. Destijds duurde de ontknoping ongeveer 3 maanden. Nu zat ik te denken aan een tiental per dag bekend te maken, eventueel in twee updates van vijf. Dat geeft denk ik genoeg discussie en zo krijgt ieder album de aandacht die het verdient. Per saldo zou dat overigens neerkomen op een ontknoping van eveneens iets van drie maanden.
We merken gaandeweg wel of het tempo omhoog of omlaag kan. In ieder geval volgt morgen de eerste update!
We merken gaandeweg wel of het tempo omhoog of omlaag kan. In ieder geval volgt morgen de eerste update!
0
geplaatst: 17 juli 2020, 19:33 uur
3 maanden ontknoping, super om daar naar uit te kijken elke dag 
De vorige keer raakte ik inderdaad op den duur ver achterop.
Ik hoop op genoeg vrouwen in de lijst: Kate Bush, Lana Del Rey, Joanna Newsom, Tori Amos, Joni Mitchell e.d. Genoeg soul en R&B mag ook wel, en graag een flinke dosis electronic en synthpop.

De vorige keer raakte ik inderdaad op den duur ver achterop.
Ik hoop op genoeg vrouwen in de lijst: Kate Bush, Lana Del Rey, Joanna Newsom, Tori Amos, Joni Mitchell e.d. Genoeg soul en R&B mag ook wel, en graag een flinke dosis electronic en synthpop.
* denotes required fields.