MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
Tot nu toe drie platen die ik nog niet kende gecheckt. Matig enthousiast, het zullen wel groeiers zijn, want ik voel het nog niet
Ik doel hiermee op Modest Mouse, Six Organs en Current 93

Coys schreef:
Hmmm. Bij nadere inspectie had ik in mijn gemailde bestand Dark Noontide op 99, en This Is a Long Drive op 250. Of er gaat iets niet goed, of ik heb iets niet goed gedaan.
Er is bij jou iets vreemds gebeurd. In mijn database is jouw lijst gesorteerd o.b.v. id in plaats van op je eigen volgorde.

Dat heeft ook nog wat gevolgen voor de onderkant van de lijst, in die zin dat er een paar albums uitvallen (die nog niet langsgekomen zijn) en er een paar albums voor terugkomen (die ook nog niet langsgekomen zijn).

Ik zal zo het juiste onderste tiental plaatsen.

edit: helaas wel exit voor Modest Mouse.

Voor de duidelijkheid: ik heb dit bericht aangepast, omdat de nummers 1000-996 veranderd zijn. De rest is wat opgeschoven en verder is Koi No Yokan ertussen gekomen op 991.

Daarbij heb ik het 'nieuwe' vijftal geplaatst, waarvan de meeste bekend waren, alleen Moontan nog niet.

Koenr schreef:
Fijn om m'n favoriete Modest Mouse in de lijst terug te zien! Ik luister nog zelden naar de band, maar hun eerste drie platen hebben toch wel een speciaal plekje bij me.

‘t Was van korte duur. Ik ga hem evengoed checken.

Shaky schreef:
Van deze 15 albums kende ik er slechts 2 ('kende' is in dit geval: heb ik bewust in zijn totaliteit beluisterd in het verleden), jullie laten me hard werken want ik wil echt proberen alles te gaan luisteren wat ik nog niet ken.

1000 t/m 990 heb ik nu gehoord. Door met de volgende. Tis nu al een uitputtingsslag op dag 2 . Gelukkig wel een, voor een groot deel, prettige uitputtingsslag.
Ik vond het al een dappere poging. Of je moet heel veel kennen, of heel veel tijd over hebben.

Coys
chevy93 schreef:
(quote)
Er is bij jou iets vreemds gebeurd. In mijn database is jouw lijst gesorteerd o.b.v. id in plaats van op je eigen volgorde.

Heel bijzonder. Aangezien ik de enige hierin lijk te zijn zal het wel aan mij hebben gelegen, al durf ik niet te zeggen waarom. Gelukkig nog redelijk vroeg opgemerkt.

chevy93 schreef:
Ik vond het al een dappere poging. Of je moet heel veel kennen, of heel veel tijd over hebben.

Geen tijdslimiet; alle albums een keer beluisteren moet wel lukken. Al moet ik nu wel een nieuwe beginnetje maken zie ik, aantal veranderingen onderin; no problem, kan altijd een keer gebeuren.

Coys schreef:
(quote)

Heel bijzonder. Aangezien ik de enige hierin lijk te zijn zal het wel aan mij hebben gelegen, al durf ik niet te zeggen waarom.
Dat denk ik niet, aangezien jouw originele data wel goed gesorteerd zijn, maar het is nog steeds apart dat het alleen bij jou gebeurd is, ja. Geen idee waar of waarom dat mis is gegaan. Ach ja.

Coys
chevy93 schreef:
(quote)
Dat denk ik niet, aangezien jouw originele data wel goed gesorteerd zijn, maar het is nog steeds apart dat het alleen bij jou gebeurd is, ja. Geen idee waar of waarom dat mis is gegaan. Ach ja.

Het is wat het is zullen we maar zeggen. Op zich jammer van Modest Mouse, maar leuk dat de Deftones ertussen is gekomen.

Magick1
Aangezien er hier toch wel enkelen minderwaardig naar Miles Kane kijken, zal ik hier toch even tussenkomen. De singles uit dit album kregen destijds aardig wat airplay op Studio Brussel. Hij stapte dan uit de schaduw van The Last Shadow Puppets, met een meer dan geslaagd debuutalbum.

No Fillers All Killers, en daarom volledig terecht in m'n top 100 en in de top 1000 van het MuMe-project. Hoogstwaarschijnlijk was ik vorige editie ook de drijvende kracht om hem naar plaats 1001 te loodsen.

Oh, en ik zie dat Tourist LeMc het door de aanpassing net gehaald heeft. Bedankt medestemmers, we begrijpen mekaar.

Ik snap het probleem met Miles Kane ook niet echt. Prima, energieke poprock. Van het soort dat er best wat meer zou mogen zijn.

Ah, Tourist! Niet in mijn lijst, wel fijn.

Casartelli (moderator)
Met de herziene uitslag heb ik met mijn nummer 25 ook mijn eerste match. En was het hier de hoezen top 1000 geweest, dan had ik Power Windows net zo makkelijk 24 plekken hoger gezet.

Verder worden onder meer Dare!, Effloresce, Moontan en The Warning hier ook goed gewaardeerd. Van met name die eerste verbaast de lage positie me wel wat, maar dat is vast zo'n plaat die door velen leuk gevonden, maar door weinigen echt bemind wordt.

Erg tof trouwens dat Timewind in de top 1000 staat. Heerlijk bezwerende elektronische muziek uit de seventies.

Ah Tourist, nice. Als ik mn eigen lijst wat langer dan 200 had gemaakt was ie wel voorbij gekomen ook.

Ah, ik begrijp dat het tijd is om die klassieker van Santana eens te beluisteren en Richard Dawson eindelijk de aandacht te geven die hij ongetwijfeld verdient.

Mooi, gevarieerd vijftal weer.

Edit: spotify-linkje bij Mastodon klopt niet, chevy93.

Abraxas moet ik eens opnieuw een kans geven. Leuk rijtje wel weer.

Barney Rubble schreef:
Erg tof trouwens dat Timewind in de top 1000 staat. Heerlijk bezwerende elektronische muziek uit de seventies.

Het is vast niet je enige, noch je hoogste notering voor good ol' Klaus, of wel Barney?

En in de categorie oh ja, die is ook wonderschoon: Kashiwa Daisuke. Het album was me even ontglipt, maar achteraf had ik er wel een top 500 notering voor over gehad.

Overigens hoogtijd dat mensen Richard Dawson nou eens gaan omarmen, of niet Masimo?

Magick1
Het vrouwelijk geslacht heeft het moeilijk in de lijst. Enkel Sinéad O'Connor tot nu toe haalt het.

Koenr schreef:
Edit: spotify-linkje bij Mastodon klopt niet, chevy93
Aangepast. Liefhebbers van Jens Lekman moet ik teleurstellen helaas. Wel vier keer genoemd, maar niet hoger dan plek 1312.

Lekker gevarieerde lijst tot nu toe; dat bevalt me goed. Lang niet alle albums bevallen me tijdens het luisteren, maar dat doet niets af aan de kwaliteit ervan, dan kan ik er persoonlijk gewoon niet zoveel mee.

Ik maak me ook geen illusies: als meer dan tien albums van mijn top 500 het gehaald hebben zou ik uitermate verbaasd zijn . Maar no worries, zoals Raymonke het al zong 'ik hou van veel muziekjes', dus laat maar komen die voor mij nog niet bekende albums; ik luister ze allemaal met plezier.

Tot nu toe (albums die al kende niet meegerekend) vond ik die van Sinéad O'Connor en Oceansize de fijnste. Die laat ik de revue nog wel eens passeren.

Ah, met Bleach doe ik ook mee in de uitslag Paar weken geleden weer eens gedraaid en die was toch veel beter dan in me herinnerde, vandaar ook de redelijk hoge notering in mijn lijst.

Shaky schreef:
Ik maak me ook geen illusies: als meer dan tien albums van mijn top 500 het gehaald hebben zou ik uitermate verbaasd zijn .
Zonder de uitslag te kennen: ik kan zo al tien platen uit je top 100 noemen waarvan ik verbaasd zou zijn als ze het niet gehaald hebben, laat staan uit je top 500.

chevy93 schreef:
(quote)
Liefhebbers van Jens Lekman moet ik teleurstellen helaas. Wel vier keer genoemd, maar niet hoger dan plek 1312.

Oei, had ik toch een lijstje in moeten dienen

chevy93 schreef:
Zonder de uitslag te kennen: ik kan zo al tien platen uit je top 100 noemen waarvan ik verbaasd zou zijn als ze het niet gehaald hebben, laat staan uit je top 500.

haha, ja, zo letterlijk bedoelde ik het ook niet, maar gezien mijn voorkeur zal ik niet hofleverancier zijn

Even een shout-out naar Barney Rubble, Koenr, Gretz voor het mij dankzij dit Top 1000 project laten kennismaken met Kashiwa Daisuke. Prachtig album

aerobag schreef:

Het is vast niet je enige, noch je hoogste notering voor good ol' Klaus, of wel Barney?

Er staat idd aardig wat Schulze in mijn lijst en hoewel ik mijn excelsheet niet voor me heb, zijn er op zijn minst twee albums van Klaus die ik hoger aansla.

4 op een rij voor Casartelli!

En ook nog relatief hoog dus of hij daar echt blij mee moet zijn weet ik niet

met Reckoning mijn 2e notering, net als Nirvana tussen de 101 en 150. Overigens de hoogste van REM bij mij (ze staan er vaker in)

Shaky schreef:
(quote)

haha, ja, zo letterlijk bedoelde ik het ook niet, maar gezien mijn voorkeur zal ik niet hofleverancier zijn
We zullen aan het einde eens kijken wie de alto onder de alto's is hier.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.