MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
zaaf schreef:
ik lees en ik lees, ben van ranja geen kribbigheid gewend, en zie dat ook nu niet.
je hebt wel je best gedaan op je repliek.
ach, het was vanmiddag mooi weer, de zon scheen en ik had verder niets om handen, dan kom ik al vaak tot dit soort interrupties. Misschien moet ik het motto ‘WATERSTAAT’ eerder op mezelf betrekken en vatte ik de toon van zijn post verkeerd op.

Je m’excuse ...

Maar nu gaat de bbq aan ...

zaaf
madmadder schreef:
Wow, we zijn pas net onderweg en het drama is nu al aan.

PB 82 schreef:
onbedoelde betekenis aan gegeven.

Daarom nog even de puntjes op de i, of in goed engels ‘to put the dots on the ice’:

1. Ik wist dat ‘Dare!’ niet het debuutalbum van The Human League was. Als ik het me goed herinner, want het is al weer zo’n eeuwigheid geleden, leerde ik de groep kennen door hun hitje ‘Being Boiled’ van hun album ‘Travelogue’ uit het jaar voor hun grote doorbraak.

Niet om er een punt van te maken, maar als we de puntjes toch op de i gaan zetten: Being Boiled is de facto het debuut van The League Human in 1978, op het Schotse Fast-label. Later verscheen het - ook in andere versies - op meerdere albums, als "bonus". In '78 heeft het zelfs een tijd de indie-top10 (NME) aangevoerd en het werd beschouwd als een van de meest invloedrijke nummers; een toptien werd het echter pas in 1982. Overigens zou ik Gang of Four (zeker obv de eerste 2-3 albums) eerder als funk-wave betitelen.

De eerste twee van The Human League, Reproduction en Travelogue waren donkerder en killer van toon (vandaar ook: cold wave); OMD zou je nooit als zodanig kunnen betitelen.

Mjuman schreef:
(quote)

Niet om er een punt van te maken, maar als we de puntjes toch op de i gaan zetten: Being Boiled is de facto het debuut van The League Human in 1978, op het Schotse Fast-label. Later verscheen het - ook in andere versies - op meerdere albums, als "bonus". In '78 heeft het zelfs een tijd de indie-top10 (NME) aangevoerd en het werd beschouwd als een van de meest invloedrijke nummers; een toptien werd het echter pas in 1982. Overigens zou ik Gang of Four (zeker obv de eerste 2-3 albums) eerder als funk-wave betitelen.

De eerste twee van The Human League, Reproduction en Travelogue waren donkerder en killer van toon (vandaar ook: cold wave); OMD zou je nooit als zodanig kunnen betitelen.
Dat beweer ik ook niet. Ik probeer me alleen het moment te herinneren waarop ik The Human League voor het eerst hoorde.

But now back to the core business please, anders waan ik me aan de bridgetafel. Als we over de komende 995 albums ook zo'n discussie (moeten) gaan voeren ...

zaaf
sorry paul

In loving memory of Tony Soprano ...

Bij de volgende lockdown ga ik de hele serie binge'en ...

zaaf schreef:
(quote)
(embed)

Johnny Marr, let je op?

Opvallend die Sinéad O'Connor. Wat ik ervan ken is toch een stuk minder dan het niveau dat op het debuut gehaald werd. Misschien toch ooit eens uit proberen.

jordidj1 schreef:
(quote)

Johnny Marr, let je op?

Beste serie ooit

herman schreef:
Opvallend die Sinéad O'Connor. Wat ik ervan ken is toch een stuk minder dan het niveau dat op het debuut gehaald werd. Misschien toch ooit eens uit proberen.

Dit album van Sinéad heeft ook mijn interesse. Ik ben ook blijven hangen bij haar debuut, puur omdat ik Troy een beter nummer vond dan Nothing Compares 2 U. Ik ga deze morgen met een luisterbeurt bestoken, benieuwd hoe hij bevalt.

Ik ga mij ook blind eens wagen aan Oceansize, het eerste album van de tot nu toe onthulde albums wat me helemaal niets zegt.

En Dark Noontide gaat ook eens een herbeluisteringskans krijgen. Tijd terug ooit wel eens aan Six Organs of Admittance geluisterd, maar was ik niet zo van onder de indruk. Maar als Koenr hem op 28 zet, wil ik hem toch nog eens een kans geven.

Shit man, mijn luisterlijst gaat weer overvol worden merk ik. Ik had hem de laatste paar maanden net lekker bijgeschaafd

Ik heb Dare vandaag, tussen alle Egyptische muziek door, een draaibeurt gegeven. Vermakelijke synthpop.

Morgen ga ik eens voor Sinéad en Oceansize zitten.

aerobag, niet onder de indruk van Six Organs? Bij mij wel goed vertegenwoordigd in mijn top500.

aerobag schreef:
(quote)

Dit album van Sinéad heeft ook mijn interesse. Ik ben ook blijven hangen bij haar debuut, puur omdat ik Troy een beter nummer vond dan Nothing Compares 2 U. Ik ga deze morgen met een luisterbeurt bestoken, benieuwd hoe hij bevalt.

Ik ga mij ook blind eens wagen aan Oceansize, het eerste album van de tot nu toe onthulde albums wat me helemaal niets zegt.

En Dark Noontide gaat ook eens een herbeluisteringskans krijgen. Tijd terug ooit wel eens aan Six Organs of Admittance geluisterd, maar was ik niet zo van onder de indruk. Maar als Koenr hem op 28 zet, wil ik hem toch nog eens een kans geven.

Shit man, mijn luisterlijst gaat weer overvol worden merk ik. Ik had hem de laatste paar maanden net lekker bijgeschaafd

Ik ken ongeveer de helft van het album Sinéad al wel. De grote hit vind ik prima, al is het geen Troy. Eigenlijk vind ik het beste post-debuut nummer Success Has Made a Failure of Our Home, maar die staat dan weer op het derde album.

Qua luisteren: ik had voor dit jaar een lijst gemaakt van 52 albums die ik wilde luisteren, alles wat daar nog bij komt is voor volgend jaar Maar natuurlijk kan er altijd iets tussendoor komen, maar ik zie wel hoe het loopt.

chevy93, viel me gisteren iets op bij de uitslagpresentatie, weet niet of dit al eerder genoemd is (of dat ik een inside-joke niet begrijp), maar de quotes van users die je bij de albums hebt gezet horen bij hele andere albums....

Bv bij 995 Queensryche staat een quote van een user dat hij schreef over het album Destroyer - Kaputt (2011) en bij 993 Led Zeppelin staat een quote van een user dat hij schreef over het album The La's - The La's (1990).

Gaat daar iets mis, of heb ik 'm niet begrepen?

Chevy is niet van de inside-Jokes bij serieuze besprekingen. Ik vermoed een formulefout of een technische fout.

zaaf
Of gewoon even kijken of we wel opletten.

Magick1
zaaf schreef:
Of gewoon even kijken of we wel opletten.

Aangezien het bijna een dag duurde, denk ik niet dat we geslaagd zijn voor deze test.

madmadder schreef:
Dark Noontide

Koenr, hebben wij niet ooit nog eens samen met Nath en Sietse Six Organs of Admittance gezien in de Ekko?

Jesss, in 2008, met een volle band. Ik heb Chasny daarna nog 3x gezien, waaronder in een kapelletje in Tilburg in 2011 (ook met Nath en Sietse) waar de bar bestond uit een enkele koelkast vol Duvel.

Peter Broderick deed toen het voorprogramma. Dat was prachtig, en een stuk beter dan het dramatische voorprogramma wat we in Ekko te zien kregen.

Wel een flinke daling voor Dark Noontide, maar mooi dat hij er nog in staat. Ik neem aan dat School of the Flower wel uit de lijst is gevallen dan.

Koenr schreef:
(quote)

Wel een flinke daling voor Dark Noontide, maar mooi dat hij er nog in staat. Ik neem aan dat School of the Flower wel uit de lijst is gevallen dan.

Bij mij stond School of the Flower in ieder geval maar een paar plekjes lager dan Dark Noontide. Maar ik vrees er ook voor.

Shaky schreef:
chevy93, viel me gisteren iets op bij de uitslagpresentatie, weet niet of dit al eerder genoemd is (of dat ik een inside-joke niet begrijp), maar de quotes van users die je bij de albums hebt gezet horen bij hele andere albums....

Bv bij 995 Queensryche staat een quote van een user dat hij schreef over het album Destroyer - Kaputt (2011) en bij 993 Led Zeppelin staat een quote van een user dat hij schreef over het album The La's - The La's (1990).

Gaat daar iets mis, of heb ik 'm niet begrepen?
Bij het automatisch genereren van de recensies is inderdaad ergens iets misgegaan, waardoor de id's niet meer kloppen met de recensies.

edit: dat heeft waarschijnlijk te maken met de wijzigingen die ik aangebracht heb na het plaatsen van de uitslag twee jaar terug. Hierdoor zijn veel recensies (in het bestand van 2018) bij het verkeerde id terecht gekomen. Even kijken of ik dat makkelijk kan herstellen.

Miles Kane is de eerste naam die voorbijkomt die me helemaal niets zegt.

Leuk van Modest Mouse, al keer ik altijd terug naar andere albums. Deze misschien opnieuw een kans geven.

K's Choice is muziek van mijn moeder en word ik niet heel blij van.

Damn, wat een werk zit daar in haha. Jammer dat ik de hiphopaanwezigheid niet wat heb kunnen pushen met m'n lijst, was hier wat in de vergetelheid geraakt. Maar ik ga de uitslag volgen en kijken of er nog wat albums bij zitten die ik kan checken. En ik kijk of er wat platen uit m'n eigen top 200 in de uiteindelijke lijst zijn terecht gekomen. Vooralsnog niet.

Nou, door de inclusie van Miles Kane zal ik de komende maanden ongetwijfeld vaak bij mezelf denken 'Miles Kane staat er wel in, maar niet X' als ik merk dat er persoonlijke favorieten niet in de lijst staan.

Heathen hoef ik alvast niet te missen, hele toffe latere Bowie-plaat, leuk dat ie erin staat

ArthurDZ schreef:
Nou, door de inclusie van Miles Kane zal ik de komende maanden ongetwijfeld vaak bij mezelf denken 'Miles Kane staat er wel in, maar niet X' als ik merk dat er persoonlijke favorieten niet in de lijst staan.

Heathen hoef ik alvast niet te missen, hele toffe latere Bowie-plaat, leuk dat ie erin staat
Fun fact: Miles Kane was vorige keer de #1001.

K's Choice

Van deze 15 albums kende ik er slechts 2 ('kende' is in dit geval: heb ik bewust in zijn totaliteit beluisterd in het verleden), jullie laten me hard werken want ik wil echt proberen alles te gaan luisteren wat ik nog niet ken.

1000 t/m 990 heb ik nu gehoord. Door met de volgende. Tis nu al een uitputtingsslag op dag 2 . Gelukkig wel een, voor een groot deel, prettige uitputtingsslag.

Fijn om m'n favoriete Modest Mouse in de lijst terug te zien! Ik luister nog zelden naar de band, maar hun eerste drie platen hebben toch wel een speciaal plekje bij me.

Coys
Hmmm. Bij nadere inspectie had ik in mijn gemailde bestand Dark Noontide op 99, en This Is a Long Drive op 250. Of er gaat iets niet goed, of ik heb iets niet goed gedaan.

Koenr schreef:
Fijn om m'n favoriete Modest Mouse in de lijst terug te zien! Ik luister nog zelden naar de band, maar hun eerste drie platen hebben toch wel een speciaal plekje bij me.

Dat speciale plekje geldt ook zeker voor mij

This Is A Long Drive had bij mij ook wel op een top 500 notering kunnen rekenen, als ik mezelf niet beperkt had tot 2 albums per artiest

herman schreef:

Ik heb dit altijd een frustrerend album gevonden. Het debuut van Sinéad is voor mij een 5* en ik kocht de opvolger dan ook blindelings. Met Feel So Different begint het album meesterlijk en de eerste 4 nummers en Nothing Compares halen het niveau van haar eerste. De rest is wisselvallig, soms zelfs tenenkrommend slecht, met het titelnummer als absoluut dieptepunt.

I Do Not Want What I Haven't Got vind ik een erg mooie ontdekking. De stem van Sinéad.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:59 uur

geplaatst: vandaag om 23:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.