MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Nou ja ik vind haar toch wel uniek. Sinds de jaren 50/60 werden dit soort vocalen niet meer opgenomen.

Hollandse middelmaat, deel 825

En dan die vervelende Davina Michelle met die onprettige schelle schreeuwerige zang van haar. Ene typische door-the-Voice populair zangeres. In die hype werd het toen belangrijker vooral hard te kunnen zingen ipv met de juiste beleving.

Zat ergens in mijn niet gehele bewustzijn te wachten totdat ABBA vocalen in zou zetten bij het nummer van Wayne&Hayward.

Reijersen schreef:
En dan die vervelende Davina Michelle met die onprettige schelle schreeuwerige zang van haar. Ene typische door-the-Voice populair zangeres. In die hype werd het toen belangrijker vooral hard te kunnen zingen ipv met de juiste beleving.
Dit is precies wat ik ook vind. Het zal technisch vast goed zijn, het klinkt niet prettig.

Dit huidige nummer is een beetje kolderiek.

Zeker kolderiek, maar wel vermakelijk vind ik iig

Mooie ontdekking dit van the nits voor mij

Ik vond het net Nits eigenlijk

Ik vond het als klein jochie toch bijzonder dat een Engelse band over de Nederlandse bergen ging zingen. Wist ik veel dat Nits Nederlands is.

Wel knap dat Armin van Play en Coldbuuren tegenwoordig hetzelfde klinken. Het zullen de oowoohoohoo's zijn.

Nits

Ook zo'n band die ontzettend Nederlands klinkt op een heel fijne manier.

Winter

Zeker top 10 in de Top 2000 voor mij.

TORI AMOS

Best een lief liedje eigenlijk, Onweerwolf

Slowgaze schreef:
(quote)

De tune van Overspel in de liefde. Mijn scripted-reality-fase was intens.

Ach, Overspel in de liefde, dat was de "onder het eten op de bank" toevlucht, zo slecht en dom

"Het is toch triest dat je hier achter de struiken moet kijken en zien dat ze allemaal jonge studentes uitnodigen zogenaamd voor een house viewing" krijg gelijk zin om dat weer te kijken als het nog ergens te zien is

Juul1998B schreef:
Snap nooit wat mensen in the rolling stones zien of horen. Ik vind het maar stoffige simpele oude mannen rock, die ik normaal goed kan hebben, maar hun... nahh.

What's the matter with you boyyyyyyyyyy

Onweerwolf
Joren999 schreef:
Best een lief liedje eigenlijk, Onweerwolf

Ik stond bosuitjes te snijden en had dus een mes in mijn hand maar er is niets gebeurd dus blijkbaar warm ik op aan Tori.

Onweerwolf
Kondoro0614 schreef:
Ik vond het net Nits eigenlijk

Banwaardige reactie dit.

In The Dutch Mountains is een van de 10 beste nummers van Nederlandse bodem ooit.

Vigil, hou me tegen!

pureshores schreef:
(quote)

What's the matter with you boyyyyyyyyyy

Wat is er met jou oude man

Lekker nummer van Otis, deze van Aretha.

Deze Coldplay klinkt een beetje als If I can't make you love me van Bonnie Raitt

Nogmaals, kerstnummers na kerst horen niet. Überhaupt kerstnummers in de lijst hoort niet.

Deze is wel mooi

Ik snap de haat jegens de Phil Collins versie van Genesis niet zo. Ik vind hier weinig mis mee. Je kan niet altijd naar Supper's ready luisteren.

Meat Loaf meets Celine Dion.

Het is dan ook geschreven door Jim Steinman (toch?)

harm1985 schreef:
Ik snap de haat jegens de Phil Collins versie van Genesis niet zo. Ik vind hier weinig mis mee. Je kan niet altijd naar Supper's ready luisteren.

Dat laatste is waar, maar dat neemt niet weg dat het gros van de composities in het tijdperk Collins bijzonder matig waren, enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Joren999 schreef:
Het is dan ook geschreven door Jim Steinman (toch?)

Ja dat zie ik nu ook. Laatst nog met mijn collega over gehad, dat dit het enige acceptabele nummer van Celine Dion is. En My Heart Will Go On natuurlijk.

Meat Loaf heeft het nota bene ook opgenomen.

Sterker nog, hij was furieus dat deze versie werd uitgebracht omdat hij dacht dat het bewaard werd voor zijn Bat Out of Hell III. Hij zag het blijkbaar als een duet en heeft Steinman nog aangeklaagd. Grappig dat zo'n theatraal nummer op meerdere manieren voor drama zorgt.

Iemand een idee waarom ze een live versie van My Hero draaien?

Straks Ben. Deed vroeger altijd een wedstrijdje met mijn vader wie er hoger zou staan in de top2000. Hij heet Ben, ik Daniël. Die van Elton John is er volgens mij helemaal uit inmiddels, dus hij wint alweer .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.