Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2025, 14:52 uur
En dáárvoor had ik jullie al kunnen vertellen dat ik soms pijn heb bij het plassen, maar ja, waarom zou ik iemand daarmee lastigvallen?
3
geplaatst: 10 december 2025, 15:00 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDuyrusWso3d12nBPsDNuhmVGzLlpNl_Bm0A&s
Helaas geen 'Exit' van U2 als hoogste binnenkomer.
0
geplaatst: 10 december 2025, 15:18 uur
catdog schreef:
Zie wel meer van die dingen. Ik hou van Lipa's Houdini maar hoe kan die er nou instaan en Levitating, Don't Start Now, New Rules, One Kiss, Physical etc. allemaal niet?
(quote)
Zie wel meer van die dingen. Ik hou van Lipa's Houdini maar hoe kan die er nou instaan en Levitating, Don't Start Now, New Rules, One Kiss, Physical etc. allemaal niet?
Houdini van Eminem komt er ook in, die hebben van elkaar geprofiteerd denk ik. Hopelijk gaan ze er dan volgend jaar ook weer gezamelijk uit:)
2
geplaatst: 10 december 2025, 15:21 uur
The Prophet's Song van Queen is ook nieuw in de lijst. Stond overigens in 2023 in de extra 500.
2
geplaatst: 10 december 2025, 15:21 uur
Kramer schreef:
En dáárvoor had ik jullie al kunnen vertellen dat ik soms pijn heb bij het plassen, maar ja, waarom zou ik iemand daarmee lastigvallen?
(quote)
Ok
1
geplaatst: 10 december 2025, 16:18 uur
0
geplaatst: 10 december 2025, 16:27 uur
Alle 13 goed, maar niet goed genoeg voor de top 2000 blijkbaar...deze uit mijn lijstje hebben het niet gered dit jaar.
Billie Holiday - Strange Fruit
dEUS - Hotellounge
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Janelle Monae - Make Me Feel
Joni Mitchell - A Case of You
Lenny Kravitz - Rosemary
Marlena Shaw - California Soul
Miles Davis - So What
Morrissey - Every Day Is Like Sunday
Nick Drake - Day Is Done
Pixies - Monkey Gone to Heaven
The Doors - The Crystal Ship
This Mortal Coil - Song To the Siren
Billie Holiday - Strange Fruit
dEUS - Hotellounge
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Janelle Monae - Make Me Feel
Joni Mitchell - A Case of You
Lenny Kravitz - Rosemary
Marlena Shaw - California Soul
Miles Davis - So What
Morrissey - Every Day Is Like Sunday
Nick Drake - Day Is Done
Pixies - Monkey Gone to Heaven
The Doors - The Crystal Ship
This Mortal Coil - Song To the Siren
0
geplaatst: 10 december 2025, 16:28 uur
Maar liefst 3 nummers uit m'n lijst nieuw binnen dit jaar. Dat is ook voor het eerst. Het gaat om:
Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.
Radiohead - Let Down
Gorillaz - Dare
Dat had slechter gekund. Op een handjevol nummers na ben ik ook niet rouwig om de verdwenen nummers.
Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.
Radiohead - Let Down
Gorillaz - Dare
Dat had slechter gekund. Op een handjevol nummers na ben ik ook niet rouwig om de verdwenen nummers.
0
geplaatst: 10 december 2025, 17:25 uur
Titmeister schreef:
Kennelijk geldt de DAB alleen voor witte artiesten; ook geen Sly & the Family Stone helaas...
Kennelijk geldt de DAB alleen voor witte artiesten; ook geen Sly & the Family Stone helaas...
Dat verbaast ons allen toch niks meer bij radio2?! (helaas)
1
geplaatst: 10 december 2025, 19:09 uur
royh schreef:
The Prophet's Song van Queen is ook nieuw in de lijst. Stond overigens in 2023 in de extra 500.
Wel een van de tofste nummers van Queen.

Beter dan Bohemian Rhapsody mijns inziens.
1
geplaatst: 10 december 2025, 19:51 uur
He wat jammer nou
Links Rechts - staatieindetop2000.nporadio2.nl
en deze is er ook uit One Way Or Another (Teenage Kicks) - staatieindetop2000.nporadio2.nl
Links Rechts - staatieindetop2000.nporadio2.nl
en deze is er ook uit One Way Or Another (Teenage Kicks) - staatieindetop2000.nporadio2.nl
0
geplaatst: 10 december 2025, 20:42 uur
royh schreef:
Het boek is een stuk beter.
0
geplaatst: 10 december 2025, 21:11 uur
Weer geen Eefje. Maar wel 6 nieuwe Suzan en Freeks. Blijkbaar is goede muziek maken geen vereiste, als je maar ziek bent of dood gegaan.
Nou ja. Volgend jaar maar weer een poging wagen. Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er niet één nummer in de keuzelijst staat. Dat is echt de doorslaggevende factor, want ook hier heb ik al gelezen dat mensen geen stem wilden verspillen aan een vrije keuze omdat deze het toch niet redt.
Ik troost me maar met het feit dat August en Red nieuwe binnenkomers zijn. Al is het wel zeer opmerkelijk dat I Knew You Were Trouble eruit is. Enorme banger.
Nou ja. Volgend jaar maar weer een poging wagen. Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er niet één nummer in de keuzelijst staat. Dat is echt de doorslaggevende factor, want ook hier heb ik al gelezen dat mensen geen stem wilden verspillen aan een vrije keuze omdat deze het toch niet redt.
Ik troost me maar met het feit dat August en Red nieuwe binnenkomers zijn. Al is het wel zeer opmerkelijk dat I Knew You Were Trouble eruit is. Enorme banger.
2
geplaatst: 10 december 2025, 21:18 uur
Juul1998B schreef:
Hoe minder taylor swift, hoe beter.
Hoe minder taylor swift, hoe beter.
Helaas voor jou; het ziet ernaar uit dat het er meer zijn. Inclusief The Fate of Ophelia

(3 eruit, 4 nieuwe erin)
Next up: All Too Well (10 Minute Version) in de top 100.
1
geplaatst: 10 december 2025, 22:12 uur
Ligt toch meer aan het electoraat dan aan de zender zelf. Ze draaien toch nog iedere zaterdagavond soulplaatjes van 18:00 tot 0:00.
Had nog een stille hoop op een bonus voor D'Angelo, maar die was men ook al snel weer vergeten.
Als zelfs een plaat als Curtis Mayfield - Move On Up verdwijnt, dan zie ik het somber in. Het soul aandeel in de Top 2000 is mager, en zal alleen maar dunner worden.
2
geplaatst: 10 december 2025, 22:17 uur
Het wegvallen van Midnight Rambler van The Rolling Stones is voor mij een absoluut dieptepunt wat de Top 2000 betreft. Hier heb ik zeker de hele week last van. Ik weet nog niet hoe, maar ik ga ervoor zorgen dat dit nummer terug gaat komen.
En nee, ik ben niet van plan om iemand van de Stones te vermoorden.
En nee, ik ben niet van plan om iemand van de Stones te vermoorden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2025, 22:20 uur
Ik heb even 'De Leven' van ene Sef beluisterd maar het feit dat dit wangedrocht de lijst haalt omdat een andere artiest een kind heeft gekregen en de spruit dezelfde wanstaltige relinaam heeft gegeven is echt te belachelijk voor woorden. Daar had gewoon een Eefje-klassieker voor in de plaats kunnen staan.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2025, 22:27 uur
Blijkbaar is het een afkorting voor
Susan
En
Freek
I can't even..
Susan
En
Freek
I can't even..

3
geplaatst: 10 december 2025, 22:31 uur
Hebben die twee dingen echt met elkaar te maken?
Ik heb op Sef - De Leven gestemd, maar gewoon omdat ik het een geweldig nummer vind.
Ik heb op Sef - De Leven gestemd, maar gewoon omdat ik het een geweldig nummer vind.
0
geplaatst: 10 december 2025, 23:15 uur
Teunnis schreef:
2025 was wel het eerste jaar dat De Leven in de keuzelijst stond. Dat kan natuurlijk ook met de geweldige ontvangst van Lieve Monsters en Sefs succesvolle live tour te maken hebben. Maar ben er daarnaast vrij zeker van dat Sef ook wel wat stemmen heeft gekregen van S&F fans
0
geplaatst: 10 december 2025, 23:17 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb even 'De Leven' van ene Sef beluisterd
Ik heb even 'De Leven' van ene Sef beluisterd
Ben vooral extreem verbaasd dat je De Leven tot vandaag nog niet kende, of wel? Op zeker wel een MuMeKlassieker in bepaalde games. Denk dat ie ook wel eens genomineerd is voor DWT.
0
geplaatst: 10 december 2025, 23:20 uur
harm1985 schreef:
Weer geen Eefje. Maar wel 6 nieuwe Suzan en Freeks. Blijkbaar is goede muziek maken geen vereiste, als je maar ziek bent of dood gegaan.
We mogen echter niet onderschatten dat S&F al jaren mega populair zijn en in eerdere jaren ook al goed boerden in de Top 2000. Qua Nederlandstalige muziek zijn ze al een tijdje Marco, Guus, Jan en consorten ruim voorbij.
Inderdaad, en dan nog eens ene dj mobiliseren zodat Eefje wel op tijd op de keuzelijst komt

2
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2025, 23:38 uur
Gretz schreef:
Ben vooral extreem verbaasd dat je De Leven tot vandaag nog niet kende, of wel? Op zeker wel een MuMeKlassieker in bepaalde games. Denk dat ie ook wel eens genomineerd is voor DWT.
(quote)
Mensen die 'de' leven zeggen wil ik sowieso liever niet kennen.
1
geplaatst: 11 december 2025, 00:04 uur
Lijkt me onzin. Maar zal wel weer op Feesboek hebben gestaan.
Sef vind ik een heel fijne artiest en De Leven is al jaren een klassieker. Overigens heeft hij zelf uitgelegd dat het verkeerde lidwoord een dichterlijke vrijheid was om er een bepaald gevoel aan mee te geven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.