MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Onweerwolf
Volgens last.fm had ik toch een nummer van hem gescrobbled getiteld 'Land Dat Niet Bestaat'. Kan ik me niets van herinneren. Ik weet niet meer wie het beweerde maar ik dacht of ene Geert of ene Jorg.

Staat er ook niet in. Jammer.

Onweerwolf
Arrie schreef:
Overigens heeft hij zelf uitgelegd dat het verkeerde lidwoord een dichterlijke vrijheid was om er een bepaald gevoel aan mee te geven.

Ik heb me de hele nacht afgevraagd welk gevoel dit dan zou kunnen zijn. Ben er nog niet achter.

GEESE MOET ER OOK IN VOLGEND JAAR.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik heb me de hele nacht afgevraagd welk gevoel dit dan zou kunnen zijn. Ben er nog niet achter.
Slapeloze Nachten is van The Opposites, niet van Sef.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik hoop dat je vanavond beter de slaap kan vatten.

Ik bedoelde maar te zeggen dat het niet uit een soort achterlijkheid De Leven is genoemd maar dat er wel een gedachte achter zit.

Michiel Cohen schreef:
Staat er ook niet in. Jammer.
(embed)
(embed)

isaac al meer dan 20 jaar helaas niet meer. Voor het laatst in 2004. On The Border is na 2020 eruit gevallen.

El Ninjo schreef:
Alle 13 goed, maar niet goed genoeg voor de top 2000 blijkbaar...deze uit mijn lijstje hebben het niet gered dit jaar.

Billie Holiday - Strange Fruit
dEUS - Hotellounge
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Janelle Monae - Make Me Feel
Joni Mitchell - A Case of You
Lenny Kravitz - Rosemary
Marlena Shaw - California Soul
Miles Davis - So What
Morrissey - Every Day Is Like Sunday
Nick Drake - Day Is Done
Pixies - Monkey Gone to Heaven
The Doors - The Crystal Ship
This Mortal Coil - Song To the Siren

Ik denk dat ik het nog wel erger vind dat Joni Mitchell er zo karig vanaf komt dan dat Eefje de Visser er niet in staat.

vielip schreef:
(quote)

Gedaan..

En....?
Klinkt niet positief

Tsja, het is absoluut niet mijn kopje thee zal ik maar zeggen

vielip schreef:
Tsja, het is absoluut niet mijn kopje thee zal ik maar zeggen

Had ik al wel verwacht als ik zo je top 10 bekijk. Toch goed dat je het geprobeerd hebt tho

Proberen moet je altijd doen vind ik

vielip schreef:
Proberen moet je altijd doen vind ik

Mijn bijzondere, bij semi-wijze oma zei altijd: 'Proberen, dat doen de hondjes.'

Tot mijn grote blijdschap ontdekte ik zojuist dat Bombtrack van Rage Against The Machine erin is gekomen. Iemand enig idee of hier nog een speciale reden voor is? Het lijkt gewoon uit de lucht te komen vallen.

Slowgaze schreef:
(quote)

Mijn bijzondere, bij semi-wijze oma zei altijd: 'Proberen, dat doen de hondjes.'

Dan had jij een wijze oma

Dirruk schreef:
Tot mijn grote blijdschap ontdekte ik zojuist dat Bombtrack van Rage Against The Machine erin is gekomen. Iemand enig idee of hier nog een speciale reden voor is? Het lijkt gewoon uit de lucht te komen vallen.

Misschien is er wat bekends afgefikt de laatste tijd?

De nieuwe column van Kicken

Patrick Kicken: De arrogantie druipt er weer vanaf bij het Top 2000 deejay team dit jaar - Spreekbuis.nl
Nieuwkomer Op het Broek moest op de foto al laten zien dat hij eigenlijk niet zoveel heeft met Rolling Stones (een t-shirt aan met ‘ Who The Fuck Is Mick Jagger‘), hij is een Beatles fan. Prima Tim, doe dat lekker ’s avonds aan als je niet de favoriete nummers van je publiek zit in te starten of met een bak chips op de bank zit. En aan iedereen: laat die stomme attributen thuis, je staat voor lul met je opblaasgitaar tijdens Guns’n’Roses of lurkend aan een (dichte) fles rode wijn tijdens Red Red Wine (waargebeurd). Sowieso een probleem: jocks die in een psychose schieten en denken dat zij die muziek die ze draaien zelf gemaakt hebben of de artiest zijn, een knap staaltje ego. Je zit in een identiteitscrisis als je in de lucht gaat staan meedrummen, je bent de drummer niet! Ga gewoon zitten tijdens de muziek of een biertje halen, je bent geen clown met een fopneus en flapschoenen maar een discjockey.

Dit gaat over Jeroen van Inkel denk ik? De opblaasbare gitaar is wel een pet peeve van mij, ja.

Verneug me nu al op de OK- lijst

Wat deze columnist beschrijft is toch het equivalent van jullie forumgedrag in relatie tot Eefje de V.?

Leuke column, Jeroen van Inkel de enige die er nog enigszins genadig vanaf komt.

Edgar18 schreef:
Wat deze columnist beschrijft is toch het equivalent van jullie forumgedrag in relatie tot Eefje de V.?

Leuke column, Jeroen van Inkel de enige die er nog enigszins genadig vanaf komt.

Vreemd, want Jeroen is juist degene die met een opblaasgitaar speelt of rare hoedjes draagt.

Ik heb al een hoop zure onzin van heer Kicken gelezen en dat gaat hier ook maar door.... tja, als je zelf door iedere radiozender al aan de kant ben gezet dan maar op deze manier je gal spuwen.

De nieuwkomers worden op voorhand al afgeserveerd op dingen die ze "misschien wel gaan doen" en op welke kleding ze een keer aan hadden.

Tim reageerde overigens onder het artikel vrij duidelijk. Dat shirt waarmee hij volgens Kicken probeerde uit te stralen dat The Beatles alles zijn en Stones niets is blijkt gewoon official Stones merchandise dus tja...

En de volgende column zal ik gewoon weer lezen want die komt nu eenmaal voorbij in mijn (radio gerelateerde) algoritme. Je ergens aan ergeren is ook wel eens leuk en goed voor je

Maar er zit wel een kern van waarheid in, toch?

In basis vaak wel want hij weet precies hoe het werkt enkel zijn de conclusies en aannames altijd zo zuur en negatief.

Waarom mag NPO 2 het niet over de lijst der lijsten hebben? Het is verreweg de lijst met de meeste stemmers en verreweg de lijst die de meeste aandacht krijgt in de media. Radio 10 heeft het over de grootste en zo heeft iedereen wat.

En van die opmerkingen als dat Veronica ooit de lange lijst heeft ontdekt (Top 100 Allertijden) dus dat ze niet zo van de toren moeten blazen gaat toch ook nergens over?.

Van mij mag NPO 2 alles doen maar je pretendeert wel een hoop met 'lijst der lijsten'. Ze overdrijven graag en de dj's hebben graag de spotlight op zichzelf. Ik ben het daar wel mee eens.

Ik helemaal niet. Patrick Kicken was altijd al een enorme eikel, dat bevestigt hij hij nog maar eens. Vind het zelfs ergerlijke onzin. Van een man die steevast de commerciëlen verdedigt en de publieke zenders bekriiseert en het niet kan hebben dat commerciële imitaties van de top 2000 nog niet in de schaduw kunnen staan van de Top 2000 en zo'n gering aantal stemmen hebben dat die lijsten grotendeels door het station gemaakt worden. Bovendien is een kenmerk wat me bevalt van de top 2000 nou net dat het programma groter is dan de DJ's en de meesten gedragen zich daar ook naar. Ironisch genoeg is de man die hij verdedigt (Van Inkel, in de jaren '80 een radiovernieuwer met jawel, personality radio waar de DJ veel belangrijker werd dan de muziek, maar had een kwart eeuw geleden moeten stoppen) een van de uitzonderingen.

Dit is een het zoveelste zure stukje van een mislukte DJ waarin hij hakt op de publieke omroep en het opneemt voor de commerciëlen. En het is de lijst der lijsten omdat het veruit het meest populaire programma van de hele Nederlandse radio is, met afstand. Het bereik is gigantisch, andere zenders zien in die periode hun luistercijfers in elkaar storten. waarom pretendeer je dan een hoop met die term?

edit: Oh ja Gijs nog vergeten, blij dat we daar vanaf zijn. Nu Van Inkel en De Wild nog en we zitten vrij goed.

Arrie schreef:
Van mij mag NPO 2 alles doen maar je pretendeert wel een hoop met 'lijst der lijsten'. Ze overdrijven graag en de dj's hebben graag de spotlight op zichzelf. Ik ben het daar wel mee eens.

Een beetje aandikken mag natuurlijk niet in NL, dat was ik even vergeten...

De nummer 1 van het camerageil zijn was daarin ons aller Gijs. Dus positief dat die nu (mede) de Top 4000 aan het presenteren is. Aan de andere kant, de Top 2000 is wel de hele dag op een themakanaal op tv. Als je zoals Kicken opteert stil moet zitten of een drankje moet gaan halen dan is dat ook wel erg saaie tv. Dat je als muziekliefhebber (ik ga er even vanuit dat de DJ dat is, Marieke zit hier tenslotte ook niet) niet even een drumfill mag meedoen is onzin. Dat is gewoon liefde voor muziek. Uiteraard is een opgeblazen gitaar pakken om je air guitar-act nog opvallender te maken weer volledig de andere kant.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.