Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 12 december 2023, 15:39 uur
Gretz schreef:
De Top 2000 is echter vandaag de dag een radio-overstijgend evenement. Je zou het Nederlands immaterieel erfgoed kunnen noemen. Dusdanig groot (meer dan de helft van de Nederlanders krijgt er elk jaar iets van mee) dat het onzinnig is om populaire artiesten van eigen bodem bewust uit de keuzelijst te houden. En laat het er daar bij Radio 2 nu net alle schijn van hebben
De Top 2000 is echter vandaag de dag een radio-overstijgend evenement. Je zou het Nederlands immaterieel erfgoed kunnen noemen. Dusdanig groot (meer dan de helft van de Nederlanders krijgt er elk jaar iets van mee) dat het onzinnig is om populaire artiesten van eigen bodem bewust uit de keuzelijst te houden. En laat het er daar bij Radio 2 nu net alle schijn van hebben

Is dat "meer dan de helft van de Nederlands krijgt er elk jaar iets van mee" ook gebaseerd op getallen? Ik merk er zelf elk jaar in ieder geval maar weinig van in mijn directe omgeving, op wat mensen die elk jaar netjes stemmen na.
Het aantal luisteraars per week is ook maar een 3 miljoen, dan moet je er nog een hoop bijhalen voor je meer dan de helft van Nederland bereikt. Ik kom ergens wel een getal tegen van 11 miljoen "bereikte Nederlands" ofzo, maar als vervolgens nergens wordt uitgelegd waar dat getal vandaan komt, neem ik dat ook maar met een korrel zout.
edit:
En staat gvd Opgezwolle er ondertussen al een keertje in?
2
geplaatst: 12 december 2023, 15:45 uur
harm1985 schreef:
Ach ja blijkbaar zijn Geert en ik de enige Eefje fans die het wat boeit dat ze in de top 2000 staat. De rest houdt haar liever voor zichzelf...
(quote)
Ach ja blijkbaar zijn Geert en ik de enige Eefje fans die het wat boeit dat ze in de top 2000 staat. De rest houdt haar liever voor zichzelf...
Ben jij (net als Geert) stiekem een beetje verliefd op Eefje, beste Harm?
Gretz schreef:
Ja, ik was die nog aan het uitzoeken
(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)
THE NATIONAL STAAT VOOR HET EERST IN DE TOP 2000!!

En niet één nummer, maar direct twee NTL-klassiekers die nu in de lijst der lijsten staan. Bloodbuzz Ohio en I Need My Girl♡
(afbeelding)
(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)
The National debuteert in de Top 2000!!
Mijn eerste reactie:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(quote)
Ja, ik was die nog aan het uitzoeken

THE NATIONAL STAAT VOOR HET EERST IN DE TOP 2000!!

En niet één nummer, maar direct twee NTL-klassiekers die nu in de lijst der lijsten staan. Bloodbuzz Ohio en I Need My Girl♡
(afbeelding)
(quote)
The National debuteert in de Top 2000!!
Mijn eerste reactie:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Hahahahahahaha, ik ga helemaal stuk hier
Wie is dat gillend meisje, Geert?
0
geplaatst: 12 december 2023, 15:48 uur
harm1985 schreef:
Ach ja blijkbaar zijn Geert en ik de enige Eefje fans die het wat boeit dat ze in de top 2000 staat.
(quote)
Ach ja blijkbaar zijn Geert en ik de enige Eefje fans die het wat boeit dat ze in de top 2000 staat.
Sorry gap, hate to break it to you, maar ze staat er nog steeds niet in.
2
geplaatst: 12 december 2023, 15:50 uur
Johnny Marr schreef:
Wie is dat gillend meisje, Geert?
(quote)
Wie is dat gillend meisje, Geert? Da's Emma Wortelboer. Dit was haar reactie toen Duncan Laurence Eurovisie won.
2
geplaatst: 12 december 2023, 18:12 uur
Als iemand niet op Opgezwolle stemt, dan noemen we dat een Gerrit.
3
geplaatst: 12 december 2023, 23:58 uur
I know, maar de meeste Eefje fans lijken zich er minder druk om te maken...
En Johnny Marr, Eefje is al sinds jaar en dag geclaimd door Slowgaze, daar kom ik niet tussen. Of de liefde moet voorbij zijn.
0
geplaatst: 13 december 2023, 04:00 uur
Die ban was niet geheel ongeprovoceerd. Het ESF gaat hem na aan het hart en dan verlies je de huisregels wel eens uit het oog. Maar onze favoriete eend zal in mei heus wel weer van de partij zijn.
3
geplaatst: 13 december 2023, 08:21 uur
Oh, dus hij is niet geband vanwege het torpederen van mijn Whamageddon 

0
geplaatst: 13 december 2023, 09:29 uur
Ik neem aan dat Last Christmas ook gewoon in de Top 2000 staat. Die dan ook maar bannen?
0
geplaatst: 13 december 2023, 09:53 uur
Joren999 schreef:
Ik neem aan dat Last Christmas ook gewoon in de Top 2000 staat. Die dan ook maar bannen?
Vast wel, maar Je kunt opzoeken hoe laat het gedraaid wordt.
Edit: en het is sowieso nadat het spel is afgelopen.
4
geplaatst: 13 december 2023, 16:27 uur
Zojuist Forbidden Colours gehoord bij de Extra 500. Wat een fenomenaal nummer blijft dat toch. Had eigenlijk gewoon in de Top 2000 moeten staan. 

0
geplaatst: 13 december 2023, 16:49 uur
Zojuist Grace van Jeff Buckley gehad. Hopelijk groeit hij volgend jaar door naar de volgende ronde.
0
geplaatst: 13 december 2023, 17:51 uur
Prachtig dit uur: The Wild Places en I'll find my way home. Schril contrast met sommige andere nummers waar ik totaal niets mee heb (bv. Vluchtstrook). Ook mooi: Roberta Flack. Zouden eigenlijk bij de bovenste 2000 moeten staan.
0
geplaatst: 13 december 2023, 19:15 uur
royh schreef:
Prachtig dit uur: The Wild Places en I'll find my way home. Schril contrast met sommige andere nummers waar ik totaal niets mee heb (bv. Vluchtstrook). Ook mooi: Roberta Flack. Zouden eigenlijk bij de bovenste 2000 moeten staan.
The First Time... van Roberta? Of een andere?
1
geplaatst: 13 december 2023, 19:43 uur
royh schreef:
Ook mooi: Roberta Flack. Zouden eigenlijk bij de bovenste 2000 moeten staan.
Ook mooi: Roberta Flack. Zouden eigenlijk bij de bovenste 2000 moeten staan.
Bovenste 100 bedoel je?
0
geplaatst: 14 december 2023, 11:22 uur
Wat is dat Wy Kam Fram Fryslan een gedrocht, zeg....verschrikkelijk! 

0
geplaatst: 14 december 2023, 12:10 uur
Helemaal met je eens. Dat krijg je als allemaal van die hobby-clubjes hun nummer zonodig in de lijst willen hebben. Dat gaat vaak ten koste van de kwaliteit. Bon Gepakt: ook zo'n gedrocht.
1
geplaatst: 14 december 2023, 14:13 uur
Jeetje, die 500 extra nummers staan vol pareltjes. Leuker lijstje dan de rest wat in de top 2000 staat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.