MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Fathead schreef:
(quote)

Geen Idee (afbeelding)

Je weet dat elke topicpagina standaard 30 berichten bevat he. Het maakt verder niet uit hoeveel tekst/gifjes/emoji's er in staan, daarmee wordt het topic niet sneller gevuld

[Spoiler]Maar ik volg je punt natuurlijk ook, het begint hier bijna 24/7 non-stop slowchat te worden in de laatste week van het jaar. En daar draag ik graag m'n steentje aan bij [/Spoiler]

Joren999 schreef:
Wat is van deze cover nou de meerwaarde boven het origineel?

Mary

*slowchat*

Ik heb van mijn leermeesters johan de witt en luigfort geleerd hoe je dat in perfectie toepast https://www.forumsmileys.nl

catdog schreef:
(quote)

Mary
Absoluut geen slechte zangeres, maar deze cover vind ik maar een flauwe versie.

Gretz schreef:
(embed)

Joren999 schreef:
Wat is van deze cover nou de meerwaarde boven het origineel?

Phil ❤️

GrafGantz schreef:
(quote)

(quote)

Nou deze cover is puur GOUD, die ga je zelfs leuk vinden als je het origineel maar een gezapig 80s plaatje vindt. TayTay maakt er altijd een meesterwerkje van

Joren999 schreef:
(quote)
Absoluut geen slechte zangeres, maar deze cover vind ik maar een flauwe versie.

Ik vind beide versies super fijn, maar goed not objective etc

catdog schreef:
(quote)

Maar niet per se serieus genomen. Kon prima in het rijtje “foute eurodance” uit die tijd. De status is later pas echt gegroeid door alles memes die eruit voortkwamen.

Ja, vergelijkbaar met bijv. Dreams (Will Come Alive) en Blue (Da Ba Dee). Hopelijk kunnen die monsterhits nog een beetje meeliften op de extra aandacht die ze onlangs hebben gekregen in Even Tot Hier Zou het toch bijzonder leuk vinden om nog wat meer heerlijke Eurodance klassiekers jaarlijks in de Top 2000 te horen. Ik noteer ze alvast voor m'n concept stemlijstje voor 2024

En Haddaway - What Is Love moet ook gewoon linea recta terugkeren.

Gretz schreef:
(quote)

Nou deze cover is puur GOUD, die ga je zelfs leuk vinden als je het origineel maar een gezapig 80s plaatje vindt. TayTay maakt er altijd een meesterwerkje van

Maar het origineel komt uit 2002.

starbright boy schreef:
Van feeling good zijn er zo'n 564 betere versies dan deze.

Deze bijvoorbeeld

Origineel van Michael Buble toch?

Joren999 schreef:
(quote)
Gretz zijn muzikale historie begint pas in 2000

Poeha schreef:
(quote)
Ah, de 2000's zijn de jaren 80 voor Gretz

Joren999 schreef:
(quote)

Oeps, en normaal ben ik nog wel zo goed in jaartallen onthouden ☺️

Poeha schreef:
(quote)

Wrijf het er nou niet in Freek https://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/schater.gif

Gaf 1 minuut geleden op een ander forum overigens toe dat ik een X aantal ABBA-hits in de A*Teens versie leuker dan de originelen. Dus als je er 1998/99 van maakt ga ik akkoord met de stelling

Joren999 schreef:
(quote)
Die versie van Phil is trouwens ook een cover. Het origineel, I Can't Stop Loving You (Though I Try), werd kennelijk in 1977 opgenomen door een groep genaamd White Horse. Een jaar later maakte Leo Sayer zijn eigen versie van het nummer, waarmee hij het best goed deed in de UK. En in 2002 kwam Phil dus.

Porcupine Head schreef:
(quote)
Die versie van Phil is trouwens ook een cover. Het origineel, I Can't Stop Loving You (Though I Try), werd kennelijk in 1977 opgenomen door een groep genaamd White Horse. Een jaar later maakte Leo Sayer zijn eigen versie van het nummer, waarmee hij het best goed deed in de UK. En in 2002 kwam Phil dus.
Niet te verwarren met deze White Horse

Na Hunger Strike ga ik aan de lunch.

catdog schreef:
(quote)

Maar niet per se serieus genomen. Kon prima in het rijtje “foute eurodance” uit die tijd. De status is later pas echt gegroeid door alles memes die eruit voortkwamen.

Hoe kom je daarbij dat het niet serieus genomen werd, iedereen danste er toen op, ken eigenlijk niemand die het een fout nummer vond. Dat het later ook aansloeg bij een nieuwe generatie dat kan, maar toen was het ook gewoon een hit. Culthits uit de jaren 90/00 zijn meer nummers die bij een bepaalde groep populair waren, maar geen top 40 hit werden, zoals The First Rebirth.

Heb ik al weleens gezegd dat The Cats van mij afgevoerd mag worden? Desnoods naar de Evergreen top 1000 ofzo. Verschrikkelijk

The Cats in de Top 2000 is altijd een goede reden om wat content van m'n eigen twee darlings te delen

https://i.vgy.me/FVAA6A.jpg

https://i.vgy.me/SwxBZz.gif

Totoooooooo

Ooooooohhhh...Side by side

Stelletje muzikanten, hoor.

Zoals mijn jeugdigere sitegenoten Gretz en JM vaak zeggen: Vloer mij maar af

Gevolg door Sky and Sand

trebremmit schreef:
(quote)

Hoe kom je daarbij dat het niet serieus genomen werd, iedereen danste er toen op, ken eigenlijk niemand die het een fout nummer vond. Dat het later ook aansloeg bij een nieuwe generatie dat kan, maar toen was het ook gewoon een hit. Culthits uit de jaren 90/00 zijn meer nummers die bij een bepaalde groep populair waren, maar geen top 40 hit werden, zoals The First Rebirth.

Dat is ook hoe ik het me herinner. Ik had toen een bijbaantje bij een internationaal softwarebedrijf en dit nummer was erg populair daar. Het is/was ook gewoon een goede plaat.

starbright boy schreef:
Volgens mij is nine million bicycles het nummer dat het verst is teruggevallen van haar hoogste plek tot nu toe. Het was in 2005 de nummer 23 en zakt sinds dat jaar elk jaar verder om dit jaar op 1485 uit te komen. Dat is dus 18x op rij zakken.

Dat is A Night Like This. Stond ooit nog 1 plekje hoger, op#22. En nu op een haar na eruit; #1999.

Kalkbrenner heeft geweldige platen (Gebrünn Gebrünn bv.), maar deze Sky and Sand nooit veel aangevonden.

Deze songtitel van de broertjes Kalkbrenner vind ik wel een mooi bruggetje naar een van mijn fave Even Tot Hier-vertolkingen (en blijft leuk om terug te blikken aan die ellendige coronatijd met zulke classics)

https://i.vgy.me/iCQTf2.gif

Zolang K3 de lijst niet haalt moet ik toch wat haha

Joren999 schreef:
Heb ik al weleens gezegd dat The Cats van mij afgevoerd mag worden? Desnoods naar de Evergreen top 1000 ofzo. Verschrikkelijk

Volgens mij staan ze zelfs vaker in die lijst, dan Queen in de Top 2000.

Motor leegheid

Joren999 schreef:

Die gaan de komende vijf jaar allemaal naar de uitgang.

Deze van de Manics is leuk weer eens te horen, maar praktisch elk nummer van Gold Against The Soul en The Holy Bible is beter (maar niet zo radiofähig blijkbaar).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:47 uur

geplaatst: vandaag om 06:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.