Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:35 uur
Dit jaar zijn de 5 overgebleven nummers allemaal gestegen echter. Hetzelfde als Marco Borsato waarbij de rest is afgevoerd uit de keuzelijst? Ik kan geen DAB vinden.
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:39 uur
Ik hou helemaal niet van Muse, maar deze Undisclosed Desires vind ik heel goed te doen.
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:40 uur
trebremmit schreef:
Hoe kom je daarbij dat het niet serieus genomen werd, iedereen danste er toen op, ken eigenlijk niemand die het een fout nummer vond. Dat het later ook aansloeg bij een nieuwe generatie dat kan, maar toen was het ook gewoon een hit. Culthits uit de jaren 90/00 zijn meer nummers die bij een bepaalde groep populair waren, maar geen top 40 hit werden, zoals The First Rebirth.
(quote)
Hoe kom je daarbij dat het niet serieus genomen werd, iedereen danste er toen op, ken eigenlijk niemand die het een fout nummer vond. Dat het later ook aansloeg bij een nieuwe generatie dat kan, maar toen was het ook gewoon een hit. Culthits uit de jaren 90/00 zijn meer nummers die bij een bepaalde groep populair waren, maar geen top 40 hit werden, zoals The First Rebirth.
Er zijn vele nummers waar mensen op hebben gedanst die ze muzikaal gezien niet echt serieus namen. Crazy Frog en Schnappi hebben mensen ook op gedanst en dat werden ook grote hits. Maargoed, als een culthit per definitie gaat over niet top 40 hits dan heb ik een verkeerde term hiervoor gebruikt.
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:41 uur
Joren999 schreef:
Heb ik al weleens gezegd dat The Cats van mij afgevoerd mag worden? Desnoods naar de Evergreen top 1000 ofzo. Verschrikkelijk
Heb ik al weleens gezegd dat The Cats van mij afgevoerd mag worden? Desnoods naar de Evergreen top 1000 ofzo. Verschrikkelijk
Dat hele Volendam mogen ze van mij afgraven en teruggeven aan de Zuiderzee.
Muse is er ook eentje in de categorie grote stadion act die me nooit heeft weten te boeien.
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:42 uur
MSP, Air, Muse, Talking Heads in een uurtje? Sommigen zouden 'vloer me af' exclameren!
2
geplaatst: 27 december 2023, 12:44 uur
Martijn Jonkers schreef:
Ik hou helemaal niet van Muse, maar deze Undisclosed Desires vind ik heel goed te doen.
Plus 1, maar het is ook meer hitparadepop dan die bombastische ellende met castraatzang die je meestal van ze hoort.
Talking Heads nu!
Fijn uurtje dit, helaas moet ik zo de hort op.
1
geplaatst: 27 december 2023, 12:46 uur
In de chat nu al meedere berichten gelezen over mensen die gaan/gingen padellen. Is dat het nieuwe vegan gourmetten?
Ik zit gewoon in mijn joggingbroek op de bank te twijfelen of ik zal gaan gamen of nog één nummertje luister. Ondertussen staat het stoofvlees op.
Pressure Makes Diamonds klinkt een beetje als een variant op What's a Man Without a Woman.
Danny Vera past helemaal in mijn straatje, maar heeft me toch nooit weten te grijpen. Ik gun hem zijn succes van harte, maar vond hem leuker toen hij nog stond te tokkelen bij VI.
Ik zit gewoon in mijn joggingbroek op de bank te twijfelen of ik zal gaan gamen of nog één nummertje luister. Ondertussen staat het stoofvlees op.
Pressure Makes Diamonds klinkt een beetje als een variant op What's a Man Without a Woman.
Danny Vera past helemaal in mijn straatje, maar heeft me toch nooit weten te grijpen. Ik gun hem zijn succes van harte, maar vond hem leuker toen hij nog stond te tokkelen bij VI.
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:49 uur
Is dit nou zo'n Moderne Klassieker waar ik van heb gehoord?
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:51 uur
Heb weinig met Anouk, maar vanwege persoonlijke redenen komt deze toch altijd wel flink binnen hier 

0
geplaatst: 27 december 2023, 12:52 uur
Mooi nummer van Anouk.
Geschreven door een collega van mijn schoonzus hoor ik hier.
Geschreven door een collega van mijn schoonzus hoor ik hier.
0
geplaatst: 27 december 2023, 12:53 uur
Anouk klinkt toch een beetje als een vrouwelijke Dinand Woesthof. Jarenlang een enorme grafhekel aan haar muziek gehad omdat mijn onderbuurvrouw dat op de meest onchristelijke uren snoeihard draaide. Maar haar optreden bij Boerderij van Dorst heeft me wat sympathie doen krijgen voor d'r. Daarin vertelde ze dat ze muziek maken leuk vind, maar touren etc. als noodzakelijk kwaad zag om de rekeningen te betalen. 7 opgroeiende kinderen zijn niet goedkoop.
1
geplaatst: 27 december 2023, 12:59 uur
Pfff, elke keer als ik de radio aanzet komt er een stom nummer van Geen Day voorbij.
0
geplaatst: 27 december 2023, 13:11 uur
Voor Pain wil ik nog wel even blijven hangen, maar om nou In a gadda da vida te trotseren voor Find the River, dat gaat wat ver. Dat is toch echt wel het ultieme overschatte boomer nummer.
1
geplaatst: 27 december 2023, 13:25 uur
Typisch zo'n nummer wat een hoop mensen kennen, maar geen idee wat de titel of uitvoerende is. Goed nummer ja.
1
geplaatst: 27 december 2023, 13:26 uur
Ik zal er vast geen vrienden mee maken - ook niet bij mijn eigen familie - maar Einaudi is toch eigenlijk gewoon liftmuziek.
0
geplaatst: 27 december 2023, 13:28 uur
harm1985 schreef:
Voor Pain wil ik nog wel even blijven hangen, maar om nou In a gadda da vida te trotseren voor Find the River, dat gaat wat ver.
Voor Pain wil ik nog wel even blijven hangen, maar om nou In a gadda da vida te trotseren voor Find the River, dat gaat wat ver.
Nee, dat is dubbele zelfkastijding

Net als het hele oeuvre van de Foo Fighters overigens.
0
geplaatst: 27 december 2023, 13:28 uur
Terug van m'n lunch
Net te laat voor dé nieuwe neoklassieke Top 2000-klassieker (Tijdens de reclameblokken maar even inhalen dan.)
Einaudi
Intouchables
Una Mattina met z'n prachtpiano
Al is Nuvole Bianche nog een tikkeltje genialer, van hetzelfde album
Net te laat voor dé nieuwe neoklassieke Top 2000-klassieker (Tijdens de reclameblokken maar even inhalen dan.)
Einaudi
Intouchables
Una Mattina met z'n prachtpiano

Al is Nuvole Bianche nog een tikkeltje genialer, van hetzelfde album
0
geplaatst: 27 december 2023, 13:31 uur
Titmeister schreef:
Ik zal er vast geen vrienden mee maken - ook niet bij mijn eigen familie - maar Einaudi is toch eigenlijk gewoon liftmuziek.
Niet het nummer wat ik net deelde, dat is eerder van dezelfde kwaliteit als de beste composities van Nils Frahm
1
geplaatst: 27 december 2023, 13:31 uur
Nog even wat verlate liefde voor Nina Simone. Andere versies van Feelin' Good doen er niet toe.
0
geplaatst: 27 december 2023, 13:32 uur
Altijd leuk om een persoonlijke favoriet te horen. Had 10 jaar geleden nooit gekund dit.
1
geplaatst: 27 december 2023, 13:33 uur
harm1985 schreef:
Altijd leuk om een persoonlijke favoriet te horen. Had 10 jaar geleden nooit gekund dit.
Omdat ie toen nog niet uit was, bedoel je

0
geplaatst: 27 december 2023, 13:34 uur
catdog schreef:
Er zijn vele nummers waar mensen op hebben gedanst die ze muzikaal gezien niet echt serieus namen. Crazy Frog en Schnappi hebben mensen ook op gedanst en dat werden ook grote hits. Maargoed, als een culthit per definitie gaat over niet top 40 hits dan heb ik een verkeerde term hiervoor gebruikt.
(quote)
Daar dansten vrij weinig mensen op want ze werden bijna nooit gedraaid. Iedereen vond dat kutmuziek, in tegenstelling tot Darude.
Een culthit is een hit die in bepaalde kringen populair is en niet bij het grote publiek.
2
geplaatst: 27 december 2023, 13:35 uur
Ook dat.
Sowieso wordt de lijst steeds meer van iedereen. Nu nog een limiet van 10 of 15 nummers in de keuzelijst per artiest en Eefje de Visser toevoegen en we zijn er.
2
geplaatst: 27 december 2023, 13:36 uur
The War On Drugs is best een goede band, maar ze zouden baat hebben bij een producer die de boel een paar minuten eerder afkapt...
Nu Rembrandts met de DAB voor Matthew Perry
Nu Rembrandts met de DAB voor Matthew Perry

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.