MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
trebremmit schreef:
(quote)

Daar dansten vrij weinig mensen op want ze werden bijna nooit gedraaid. Iedereen vond dat kutmuziek, in tegenstelling tot Darude.

Dan ben jij op andere feestjes geweest.

harm1985 schreef:
(quote)

Dat hele Volendam mogen ze van mij afgraven en teruggeven aan de Zuiderzee.

Muse is er ook eentje in de categorie grote stadion act die me nooit heeft weten te boeien.

Reminder aan mezelf dat ik bij de volgende Cats-notering nog een paar foto's/filmpjes van m'n eigen katten drop, want dat is inmiddels ook traditie geworden. The Cats zijn immers iets beter te verdragen als je ondertussen naar lieve kattenplaatjes kunt staren

2:52 is inderdaad lang zat.

En dan nu. Het laatste nummer van dit uur. En ik vind er niks an.

Tja misschien op kinderfeestjes.

Porcupine Head schreef:
En dan nu. Het laatste nummer van dit uur. En ik vind er niks an.

Ja, dit is een beetje oeverloos gepriegel. Als er dan een dergelijk lang nummer uit die periode in moet, 100x liever Halleluhwah; veel interessanter, creatiever, virtuozer...

harm1985 schreef:
(quote)

Ook dat.

Sowieso wordt de lijst steeds meer van iedereen. Nu nog een limiet van 10 of 15 nummers in de keuzelijst per artiest en Eefje de Visser toevoegen en we zijn er.

Ja, ik was me vanochtend ook weer aan het verwonderen waarom uitgerekend Doin' Time (een doodgewone cover imo) van Lana Del Rey nu al 2x genoteerd staat, de enige naast Video Games. Terwijl het me vrij evident lijkt dat de meeste fans het liefst een paar andere grote Lana classics zouden terugzien.

Het succes van Doin' Time is vrijwel 100% het keuzelijsteffect. Met 10-15 Lana's op de keuzelijst hebben de meeste mensen toch een andere favoriet me dunkt.

Keuzelijst heeft zeker grote invloed...je zult toch eens zelf een nummer van een artiest moeten opzoeken, zeg.
Maar Video Games is voldoende Lana voor mij in deze lijst.

Cowboy Like Me van Taylor. Er is geen Swiftie die dat nummer in zijn/ haar top 20 heeft staan maar toch komt ie vannacht gewoon voorbij hoor.

Gretz schreef:
(quote)

Ja, ik was me vanochtend ook weer aan het [url=https://www.musicmeter.nl/forum/18/11010/5610#7673626]verwonderen waarom uitgerekend Doin' Time (een doodgewone cover imo) van Lana Del Rey nu al 2x genoteerd staat, de enige naast Video Games. Terwijl het me vrij evident lijkt dat de meeste fans het liefst een paar andere grote Lana classics zouden terugzien.

Het succes van Doin' Time is vrijwel 100% het keuzelijsteffect. Met 10-15 Lana's op de keuzelijst hebben de meeste mensen toch een andere favoriet me dunkt.

Los daarvan is het opmerkelijk hoe weinig nummers van grote artiesten als Taylor Swift, Beyonce en Katy Perry in de lijst staan.

Ik vind dat In-a-Gadda-Da-Vida wel iets weg heeft van de sound van bepaalde King Gizzard & the Lizard Wizard nummers.

Nu nog enkel Snob en Witte Trui, maar wellicht binnen een jaar of 5-10 ook mainstream genoeg voor een oversteek (ik sluit een Porcupine Tree-route met een slimme stemactie niet uit).

Titmeister schreef:
The War On Drugs is best een goede band, maar ze zouden baat hebben bij een producer die de boel een paar minuten eerder afkapt...
Nee joh, bij TWOD behoren juist uitgesponnen nummers. Ook de enige band waarvan lange nummers tof zijn. En Pain met ruim 5 minuten is toch niet zo lang.

Gretz schreef:
Nu nog enkel Snob en Witte Trui, maar wellicht binnen een jaar of 5-10 ook mainstream genoeg voor een oversteek (ik sluit een Porcupine Tree-route met een slimme stemactie niet uit).

In mijn optiek zou het meer dan terecht zijn als King Gizzard met een nummer de Top2000 haalt. Bulten energie, creativiteit en muzikaal vakmanschap op een dusdanige manier gebracht dat het grote publiek er makkelijk mee weg kan lopen. Het spetterende optreden op Lowlands dit jaar zal ongetwijfeld goed zijn geweest voor de populariteit van de band in ons land.

Maar dan is de vraag: welk nummer kies je uit het enorm gevarieerde en immer uitdijende oeuvre van deze Australiërs? (wat mij betreft The Dripping Tap overigens, want dat was mijn favoriete nummer van 2022)

Poeha schreef:
(quote)
Nee joh, bij TWOD behoren juist ellenlange nummers. Ook de enige band waarvan lange nummers tof zijn. En Pain met ruim 5 minuten is toch niet zo lang.

Het is idd wel een beetje hun handelsmerk die lange outro's, maar het spreekt mij minder aan. Voor mij klinkt het alsof ze aan het einde van het reguliere nummer gewoon zijn vergeten te stoppen met spelen - ongeacht de duur van het nummer.

Poeha schreef:
Keuzelijst heeft zeker grote invloed...je zult toch eens zelf een nummer van een artiest moeten opzoeken, zeg.

Yes, we weten allemaal dat veel Nederlanders luie gewoontedieren zijn. Die stemmen gewoon jaarlijks op de selectie die hen wordt voorgeschoteld. Teveel moeite/gedoe om zelf nummers toe te voegen. En ik sluit ook niet uit dat een substantieel van de stemmers beseft dat vrije keuzes het bijna nooit halen en het dus eigenlijk een weggegooide stem is. Dus meerdere aspecten waardoor de keuzelijst zoveel invloed heeft.

harm1985 schreef:
Los daarvan is het opmerkelijk hoe weinig nummers van grote artiesten als Taylor Swift, Beyonce en Katy Perry in de lijst staan.

Misschien ook maar beter. De populariteit van een artiest zegt helemaal niets over de al dan niet aanwezige kwaliteit van de muziek die ze maken, maar deze mening komt dan ook van iemand die (bijna) uitsluitend luistert naar wat door de doorsnee muziekfan bestempelt zal worden als 'enorm dikke klereherrie'...

ABDrums schreef:
(quote)

Maar dan is de vraag: welk nummer kies je uit het enorm gevarieerde en immer uitdijende oeuvre van deze Australiërs? (wat mij betreft The Dripping Tap overigens, want dat was mijn favoriete nummer van 2022)

Ja, ik ga zelf ook voor The Dripping Trap. Eigenlijk pas de eerste King Gizz die me compleet heeft doen wegblazen. Andere singles zoals Rattlesnake, Gamma Knife en Planet B geef ik een ruime voldoende, maar die hebben voor mij geen X-factor.

Ik weet wat ons volgend jaar te doen staat, Gretz...

Gretz heeft het al druk genoeg om Eefje de Visser te pluggen. Daar gaat weer ~10 jaar overheen (net als The National), dus over 20 jaar kunnen we King Gizzard verwachten

Miracle, de titeltrack van deze alleraardigste Nederlandse film. Blijf ik een van de mooiste Ilses vinden

Bride Flight (Film, 2008)

Niettemin zou er meer (hedendaagse) countrypop in de ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ kunnen/moeten. Zoals godin Kacey

Miracle blijft prachtig en een beetje sad

Eens Gretz. Wist niet dat deze van een film is, maar mijn filmkennis is dan ook verschrikkelijk beperkt.

ABDrums schreef:
Ik weet wat ons volgend jaar te doen staat, Gretz...

Hehe. Als jij de stemmers via Facebook/TikTok mobiliseert, dan ontferm ik me wel over Twitter en Reddit. Komt goed

Blijf het wel grappig vinden dat er dus op meerdere plekken tegelijk fanatiek gelobbyd werd voor Arriving Somewhere But Not Here (o.a. meerdere Reddit-draadjes , die fans hadden het idee afgekeken van MCR. En dat Radio 2 het nummer dus later op de vrijdag op de keuzelijst plaatste omdat het Arriving in de eerste uren dat er gestemd kon worden al zoveel werd genoemd.

Stemplaat alert!

Find The River

Find The River. In 2018 begonnen op 1980. Gelukkig kunnen we er nog steeds van genieten in De Lijst.

Heerlijk hoe Gijs over de mondharmonica heen praat...

Het Kabbelende Stroombeekje!!11!! https://www.forumsmileys.nl https://www.forumsmileys.nl
(ik merk dat ik deze gewoon wat vaker moet horen, gaat echt nog wel een keer daadwerkelijk landen. Al heb ik nu 20-25 R.E.M. nummers die ik hoger heb zitten).

luigifort ALERT!!!! (x1000)

Bloasmuziek. Door de jaren heen vele ontdekkingen gedaan via de Top 2000 zoals 'Twist in My Sobriety' en 'Hijo Della Luna', maar ook deze en dit jaar heb ik er voor het eerst op gestemd. Dat Limburgse dat ik heb opgedaan tijdens mijn studietijd krijg je er niet zomaar uit.

cosmic kid (moderator)
Dirruk schreef:
Heerlijk hoe Gijs over de mondharmonica heen praat...

Gijs is objectief kut

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.