Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 29 december 2023, 13:21 uur
Dirruk schreef:
Iedereen Nightswimming gehoord van R.E.M? Mooi. Mag dan "Ballad van R.E.M. " van de lijst af?
Iedereen Nightswimming gehoord van R.E.M? Mooi. Mag dan "Ballad van R.E.M. " van de lijst af?
Nee. Was toch wel de bevestiging. Ik roep Onweerwolf op voor een objectief eindoordeel.
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:21 uur
Het uurtje tussen 12 en 13 was eigenlijk buitengewoon prima. Zelfs Anouk was prima te pruimen.
Nu weer de vermaledijde live versie van Lola die het volgens mij alleen in Nederland goed heeft gedaan.
Nu weer de vermaledijde live versie van Lola die het volgens mij alleen in Nederland goed heeft gedaan.
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:25 uur
Titmeister schreef:
Nee. Was toch wel de bevestiging. Ik roep Onweerwolf op voor een objectief eindoordeel.
(quote)
Ik ruil Nightswimming graag in voor Driver 8, Radio Free Europe, Fall on Me, So. Central Rain of 7 Chinese Bros.
I Have a Dream is overigens ook objectief kut. Wat een zijknummer zeg. Geef mij maar SOS.
1
geplaatst: 29 december 2023, 13:28 uur
Ja I Have a Dream is toch wel ABBA op zijn meest BZN'esque. Mag op de lijst.
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:31 uur
Ik verdraag Claude beter dan al die pretentieuze Franse chansons en de liefhebbers daarvan. Van die lui die vinden dat hun eigen scheten niet stinken.
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:33 uur
harm1985 schreef:
Volgend jaar zal Waterloo Sunset wel uit de lijst gaan vallen, dan zijn alle oorspronkelijke nummers uit de eerste lijst eruit (de live-versie kwam pas recent erin). Ooit 16 noteringen (in 2000), nu bijna niets meer.
3
geplaatst: 29 december 2023, 13:34 uur
Nu beginnen we aan een blokje dat ik bijna als MuMe-verantwoord zou bestempelen, beginnend met het mooie No Surprises.
2
geplaatst: 29 december 2023, 13:36 uur
Porcupine Head schreef:
Nu beginnen we aan een blokje dat ik bijna als MuMe-verantwoord zou bestempelen, beginnend met het mooie No Surprises.
Komend blokje is erg MuMe-fähig idd, met Rag'nBone Man als dispensatiespeler.
Overigens is de 90s-Radiohead inmiddels goed vertegenwoordigd, maar zouden ze bij Radio 2 weten dat Radiohead deze eeuw ook nummers heeft uitgebracht?
Nu een topblok met Would?, AM & Hey You

2
geplaatst: 29 december 2023, 13:37 uur
Ahhhhhh, Would? Weer zo'n plaat die bijna mijn stemlijst had gehaald. Wat een track!
2
geplaatst: 29 december 2023, 13:37 uur
mjk87 schreef:
Volgend jaar zal Waterloo Sunset wel uit de lijst gaan vallen, dan zijn alle oorspronkelijke nummers uit de eerste lijst eruit (de live-versie kwam pas recent erin). Ooit 16 noteringen (in 2000), nu bijna niets meer.
(quote)
Geen Kinks in de lijst is ook niet correct, gevoelsmatig, maar 16 stuks is ruimschoots overdreven.
Radiohoofd! Gestaag aan het stijgen. Vind Paranoid Android en Karma Police van hun radiovriendelijke nummers toch wat beter. Maar Everything in its Right Place en Idioteque winnen het uiteindelijk.
1
geplaatst: 29 december 2023, 13:40 uur
En van een bijna-stemplaat naar een stemplaat!!
I Bet You Look Good On The Dancefloor
I Bet You Look Good On The Dancefloor

2
geplaatst: 29 december 2023, 13:42 uur
Fathead schreef:
Immigrant Song: met kop, schouder, navel en knieën boven alle andere Led Zeppelin-nummers.
Immigrant Song: met kop, schouder, navel en knieën boven alle andere Led Zeppelin-nummers.
Oneensch. Ze hebben nog een heel groot aantal betere. Maar dope trackje ja, zeker wel een bangertje.
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:42 uur
Lekkere plaat van Arctic Monkeys. Niet op gestemd, maar wel heel fijn!
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:43 uur
Volgens de site heeft Would? tussen 2018 en 2021 niet in de lijst gestaan. Lijkt me gek.
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:44 uur
Slowgaze schreef:
Wat een ontzettend cringe-nummer vind ik dat; het Lord of the Rings-gehalte is me veel te hoog.
(quote)
Wat een ontzettend cringe-nummer vind ik dat; het Lord of the Rings-gehalte is me veel te hoog.
Hier moest ik wel ff hardop mee lachen, lag helemaal dubbel. Ook omdat het so-true gehalte veel te hoog is hahahahaha
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:45 uur
Joren999 schreef:
Volgens de site heeft Would? tussen 2018 en 2021 niet in de lijst gestaan. Lijkt me gek.
Dat klopt inderdaad niet. Achtereenvolgens:Volgens de site heeft Would? tussen 2018 en 2021 niet in de lijst gestaan. Lijkt me gek.
2018: 717
2019: 759
2020: 740
2021: 708
2
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2023, 13:46 uur
Titmeister schreef:
(quote)
Wat mij betreft hernoemen we de lijst naar "REM ballads en andere zaken die ook wel objectief kut zijn".
0
geplaatst: 29 december 2023, 14:22 uur
Het begin is best wel goed, met eerst 10CC en Taylor. Nu hebben we met deze van Tame Impala een van de hoogtepunten dit uur.
1
geplaatst: 29 december 2023, 14:24 uur
Heerlijke plaat inderdaad van Tame Impalla. Dit is het meest wisselvallige uur tot nu toe denk. Wel een paar knallers zeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.