Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 15:47 uur
Poeh, flinke val van Definitely Maybe.. En die hoes van Sun geeft me de kriebels.
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 16:37 uur
Amber was dit jaar nieuw in mijn lijstje, net op tijd om een mogelijke eliminatie uit te sluiten blijkbaar. Mooie timing maar hopelijk volgend jaar weer in de lift naar boven 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 augustus 2022, 16:56 uur
The Snow Goose is een 4e match. Sinds ik het album eens integraal uitgevoerd zag worden, staat deze voor mij alsnog op gelijke hoogte als de andere Camel-klassiekers.
Van de rest is Definitely Maybe wel hetgene wat het dichtst bij een lijstnotering bij mij in de buurt komt, maar de val is niet op mijn conto te schrijven; had hem in eerdere edities evenmin ingestuurd.
Van de rest is Definitely Maybe wel hetgene wat het dichtst bij een lijstnotering bij mij in de buurt komt, maar de val is niet op mijn conto te schrijven; had hem in eerdere edities evenmin ingestuurd.
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 17:29 uur
Bespeur vooral enige vreugde vanwege het feit dat Ka de lijst heeft gehaald, dat had ik niet verwacht. Geniale tekstschrijver. Dat is Aesop Rock ook, maar zijn rapstijl ligt me minder. Heeft mijn top 310 niet gehaald met dit album.
Anderson. Paak staat wel in mijn lijst, kom nu op 5 matches in totaal.
Oasis vroeger thuis veel gehoord, maar niet hele albums. Ik ga deze plaat checken.
Anderson. Paak staat wel in mijn lijst, kom nu op 5 matches in totaal.
Oasis vroeger thuis veel gehoord, maar niet hele albums. Ik ga deze plaat checken.
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 17:52 uur
Al een paar noteringen die ik heb opgenomen zijn nieuw binnen, leuk. Ka is inderdaad grandioos met teksten. "The system only leaned on us, never showed us lenience", poeh. De beatloze hiphop van de laatste jaren bevalt me erg goed.
Autechre is heel goed vertegenwoordigd in mijn lijst, maar Amber is net niet de plaat die ik nog echt vaak opzet. Hier ging de stijl over van de techno naar de meer experimentele en ingenieuze IDM, maar deze draalt soms net iets te lang om echt te overtuigen.
Verder is vooral UA - Sun een plaat die heel prominent op de luisterlijst gaat.
Autechre is heel goed vertegenwoordigd in mijn lijst, maar Amber is net niet de plaat die ik nog echt vaak opzet. Hier ging de stijl over van de techno naar de meer experimentele en ingenieuze IDM, maar deze draalt soms net iets te lang om echt te overtuigen.
Verder is vooral UA - Sun een plaat die heel prominent op de luisterlijst gaat.
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 19:19 uur
De ene update heeft voor mij een 0/10 in petto en de 2de een iets betere score met 1/10 (camel). Dat maakt dat ik de 1 op tien gemiddeld los moet laten en voor nu uitkom op 5/60.
1
geplaatst: 24 augustus 2022, 19:40 uur
UA in de lijst
exsxesven zal trots zijn. Bij mij zou die ook in mijn lijst staan als de deadline iets later was geweest.
En Ka met maar liefst vier noteringen verbaasd me ook. Heb het album één keer gehoord en hoorde wel de kwaliteit, maar voelde nog niet de klik. Waarschijnlijk lag het aan de luistercontext.
Deze van Camel zegt me niks. Aan de experts: is dit een goede instapper voor mij (heb wel al eens het een en ander van ze geluisterd, maar nog geen stem op een album kunnen zetten)?
exsxesven zal trots zijn. Bij mij zou die ook in mijn lijst staan als de deadline iets later was geweest.En Ka met maar liefst vier noteringen verbaasd me ook. Heb het album één keer gehoord en hoorde wel de kwaliteit, maar voelde nog niet de klik. Waarschijnlijk lag het aan de luistercontext.
Deze van Camel zegt me niks. Aan de experts: is dit een goede instapper voor mij (heb wel al eens het een en ander van ze geluisterd, maar nog geen stem op een album kunnen zetten)?
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 19:44 uur
Teunnis schreef:
Ja hoor, dat kan prima. Misschien is Mirage nog net iets logischer maar (ook) deze plaat geeft prima weer waar de band voor staat.
1
geplaatst: 24 augustus 2022, 19:50 uur
Dan gaat ie op mijn lijst en komt ie langs zodra het er tijd voor is bij de Jordy’s
(Mirage zal het jaar ervoor al langskomen zie ik nu. Al ken ik die al grotendeels.)
(Mirage zal het jaar ervoor al langskomen zie ik nu. Al ken ik die al grotendeels.)
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 20:00 uur
Coma Cat schreef:
Voor mij is Amber juist net de plaat waar ze de perfecte balans hadden. Daarna werd het beetje bij beetje steeds minder prettig luisterbaar. Nu ben ik niet vies van wat experiment, maar de albums in zijn geheel zijn me wat Autechre betreft net even too much. Meermaals halverwege afgezet. De EP’s en losse nummers blijven geniaal. Gantz Graf

0
geplaatst: 24 augustus 2022, 20:58 uur
Leuke update weer, hoewel 0,00 overeenkomsten (ik heb ook "maar" een top 250 ingediend, dus eigen schuld natuurlijk). De platen die ik ken (Bright Eyes, Pogues, Ka) zijn wel allemaal erg goed, en verder benieuwd naar Autechre, Camel en UA.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 24 augustus 2022, 21:19 uur
Opeens gaat het hard. Uit de vorige update had ik Boy van U2 gemist, die mijn Top 250 wel had gehaald. Net zoals Pop eerder een jammerlijke d(w)aling voor Bono en co.
Ook Gram Parsons, Sting, Daft Punk, Ennio Morricone, Oasis, Anderson.Paak en ABBA staan hier in de kast, belanden daar ook wel eens uit maar niet in mijn Top250. Eigen schuld, dikke bult
Ook Gram Parsons, Sting, Daft Punk, Ennio Morricone, Oasis, Anderson.Paak en ABBA staan hier in de kast, belanden daar ook wel eens uit maar niet in mijn Top250. Eigen schuld, dikke bult
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 09:27 uur
9/60
UA en Autechre stonden ook in mijn lijst. Autechre een beetje herontdekt de laatste jaren dus ze komen nog wel vaker langs. UA staat ook vaker in mijn lijst. Geweldige muziek, geweldige zangeres.
Aesop Rock was één van de laatste afvallers en haalde mijn lijst net niet. Wel blij dat-ie er gewoon in staat. Leuk ook dat Ka de lijst gehaald heeft.
Bright Eyes was ik vroeger erg fan van, maar heeft bij mij de tand des tijds niet weten te doorstaan. Digital Ash in a Digital Urn is eigenlijk nog het enige album van hem waar ik nog met plezier naar kan luisteren.
Anderson .Paak en Camel gaan op de luisterlijst.
UA en Autechre stonden ook in mijn lijst. Autechre een beetje herontdekt de laatste jaren dus ze komen nog wel vaker langs. UA staat ook vaker in mijn lijst. Geweldige muziek, geweldige zangeres.
Aesop Rock was één van de laatste afvallers en haalde mijn lijst net niet. Wel blij dat-ie er gewoon in staat. Leuk ook dat Ka de lijst gehaald heeft.
Bright Eyes was ik vroeger erg fan van, maar heeft bij mij de tand des tijds niet weten te doorstaan. Digital Ash in a Digital Urn is eigenlijk nog het enige album van hem waar ik nog met plezier naar kan luisteren.
Anderson .Paak en Camel gaan op de luisterlijst.
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 17:38 uur
Geen onaardig tiental, maar toch ook wel e.e.a. van de tweede garnituur als je 't mij vraagt.
En "Revolutionary Pekinese Opera Ver. 1.28", wie zegt u?
En "Revolutionary Pekinese Opera Ver. 1.28", wie zegt u?
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 17:54 uur
9/70
The Sound had in mijn lijst kunnen staan, maar stond dat blijkbaar niet.
Haha, Ground Zero in de toplijst, ik vind helemaal mooi. Deze ken ik niet dus die gaat meteen op de luisterlijst. Net als deze Davis die ik nog niet ken.
The Mothers of Invention vond ik vroeger best kut, maar zou ik misschien eens een nieuwe kans moeten geven dus die gaat ook toegevoegd worden aan de lijst. Prince heb ik weinig mee, De Dijk helemaal niets, Alter Bridge herinner ik me vooral als een kleine guilty pleasure, maar zeker niet toplijstwaardig, The Shins en White Lies heb ik nooit veel mee gehad. The Black Keys interesseert me ook niet echt.
The Sound had in mijn lijst kunnen staan, maar stond dat blijkbaar niet.
Haha, Ground Zero in de toplijst, ik vind helemaal mooi. Deze ken ik niet dus die gaat meteen op de luisterlijst. Net als deze Davis die ik nog niet ken.
The Mothers of Invention vond ik vroeger best kut, maar zou ik misschien eens een nieuwe kans moeten geven dus die gaat ook toegevoegd worden aan de lijst. Prince heb ik weinig mee, De Dijk helemaal niets, Alter Bridge herinner ik me vooral als een kleine guilty pleasure, maar zeker niet toplijstwaardig, The Shins en White Lies heb ik nooit veel mee gehad. The Black Keys interesseert me ook niet echt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 augustus 2022, 18:06 uur
Met De Dijk een 5e match en dat is allicht ook wel een klassieker... toch knap laag hier.
Twee niet onaardige tweede garnituur indie albums maken het rijtje af.
Twee niet onaardige tweede garnituur indie albums maken het rijtje af.
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 18:58 uur
Nee, dit is niet mijn update al zijn De Dijk en The Sound wel aardig.
5/70 op 500 platen it is
5/70 op 500 platen it is
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 19:06 uur
Leuk feitje... nog geen nr.1 van iemands lijst voorbij zien komen.
Wel 1x een 2e plaats. Guess who
Wel 1x een 2e plaats. Guess who

0
geplaatst: 25 augustus 2022, 19:37 uur
Ground Zero in de lijst, wauw. Hier al jaren op de luister-lijst, maar nu toch maar eens prioriteit geven.
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 21:29 uur
2 updates zonder hits, maar wel interessant materiaal voor op de luisterlijst. Wel leuke verrassingen voorbij zien komen al 

0
geplaatst: 25 augustus 2022, 21:55 uur
Koenr schreef:
Ground Zero in de lijst, wauw
Ground Zero in de lijst, wauw
Meest obscure plaatje in de lijst, wellicht? Nog nooit van gehoord in ieder geval, wel benieuwd, dus gaat op de lijst.
Verder gave platen van Mothers & Miles, Sound & Shins. En misschien ga ik dankzij deze lijst eindelijk eens in het oeuvre van Prince duiken? Who knows..
Wederom geen overeenkomsten, maar dat is helemaal niet erg.

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 25 augustus 2022, 22:07 uur
1 overeenkomst erbij. Ondanks de lage positie toch blij dat De Dijk er wederom in staat.
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 22:09 uur
14/70
En daar zijn the Shins een tweede keer. Met een extra notering van mij want 2 jaar geleden was hun debuut een van de beste luistertips die ik uit de lijst haalde.
Verrassend dat Around the World in a Day het weer haalt, toch een van de minder evidente Prince albums tussen een aantal grote kleppers.
En nu is eindelijk eens het moment om mij te verdiepen in een Camel plaat.
En daar zijn the Shins een tweede keer. Met een extra notering van mij want 2 jaar geleden was hun debuut een van de beste luistertips die ik uit de lijst haalde.
Verrassend dat Around the World in a Day het weer haalt, toch een van de minder evidente Prince albums tussen een aantal grote kleppers.
En nu is eindelijk eens het moment om mij te verdiepen in een Camel plaat.
0
geplaatst: 25 augustus 2022, 22:57 uur
nico1616 schreef:
Verrassend en jammer dat een van Prince beste albums zo diep gezakt is.
1
geplaatst: 26 augustus 2022, 02:44 uur
madmadder schreef:
The Mothers of Invention vond ik vroeger best kut, maar zou ik misschien eens een nieuwe kans moeten geven dus die gaat ook toegevoegd worden aan de lijst.
The Mothers of Invention vond ik vroeger best kut, maar zou ik misschien eens een nieuwe kans moeten geven dus die gaat ook toegevoegd worden aan de lijst.
Let er wel op dat je niet de Uncle Meat van Spotify aanslingert, want dan stuit je halverwege op meer dan een half uur aan “film excerpts”. Je moet (de eerste 28 nummers van) deze versie hebben: https://open.spotify.com/album/1Sve66chxobS2LscfXinm0
Ik had eigenlijk twee noteringen moeten hebben bij dit tiental, maar ik ben A Tribute to Jack Johnson vergeten. zaaf zal dit bericht herkennen

Ground Zero is op de luisterlijst gezet!
0
geplaatst: 26 augustus 2022, 10:59 uur
Als ik het wel heb zijn dit de eerste albums die ooit het eindspel gehaald hebben. Met name van RATM is dat toch wel zeer opvallend. Zo'n 700 plekken gedaald.
4
geplaatst: 26 augustus 2022, 11:02 uur
OMG, And Star Power
Kom in mijn armen Boetiek9999!
En OMG OMG OMG, Jordan The fucking Comeback!
nico1616, Noordpool en madmadder zijn eveneens helden/heldinnen!
Kom in mijn armen Boetiek9999! En OMG OMG OMG, Jordan The fucking Comeback!
nico1616, Noordpool en madmadder zijn eveneens helden/heldinnen!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 augustus 2022, 11:14 uur
Weer eens een update zonder matches, al zal dat bij All Is Dream en This Is All Yours niet veel gescheeld hebben. Als bij Rage Against the Machine de rest van het album half zo goed was geweest als het legendarische nummer, had dat evenmin veel gescheeld, maar helaas...
* denotes required fields.