Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2022, 11:21 uur
1 overeenkomst met Prefab Sprout. Verder een leuke Eminem.
Parliament, Mercury Rev, Killing Joke, Mingus op de luisterlijst.
Parliament, Mercury Rev, Killing Joke, Mingus op de luisterlijst.
1
geplaatst: 26 augustus 2022, 13:20 uur
0 overeenkomsten, wel een sterke Mingus (moet ik nog 'ns luisteren), en interessante platen van Parliament (net wat aan het ontdekken, die band, gaaf debuut!), Foxygen (Hang vind ik een geweldig album!), Mercury Rev en (wederom) Prefab Sprout).
0
geplaatst: 26 augustus 2022, 15:03 uur
Wederom geen overeenkomsten 
Het album van Killing Joke is best sterk maar de band heeft zeker wel een stuk of 4 nog betere albums waarvan ik er ook een paar wel in mijn lijst heb maar ik verwacht niet dat die voorbij gaan komen.
5/80 op 500 platen.

Het album van Killing Joke is best sterk maar de band heeft zeker wel een stuk of 4 nog betere albums waarvan ik er ook een paar wel in mijn lijst heb maar ik verwacht niet dat die voorbij gaan komen.
5/80 op 500 platen.
0
geplaatst: 26 augustus 2022, 16:09 uur
Als we de albums die ik naar aanleiding van de uitslag beluisterd had even negeren, is Lonerism het eerste album dat ik wel al eens luisterde. Wel het album van Tame Impala dat ik het minste ken, van de vier. Ook niet op gestemd verder, dus nog altijd
0/80 qua platen waar ik op stemde.
EDIT: The Shins - Oh Inverted World had ik wel al eens geluisterd. Paar groepen waar ik al een andere plaat van luisterde in de laatste updates.
0/80 qua platen waar ik op stemde.
EDIT: The Shins - Oh Inverted World had ik wel al eens geluisterd. Paar groepen waar ik al een andere plaat van luisterde in de laatste updates.
1
geplaatst: 26 augustus 2022, 16:19 uur
16/80
Blij voor Lonerism en Jordan. Foxygen’s alom verguisde plaat uit 2014 is wel de verrassing tot nog toe. Ik heb het album ook eens proberen doorkomen en al is ‘How can you really’ fantastisch, het geheel vind ik een puinhoop.
Leuk dat er dan toch 2 superfans zijn.
Blij voor Lonerism en Jordan. Foxygen’s alom verguisde plaat uit 2014 is wel de verrassing tot nog toe. Ik heb het album ook eens proberen doorkomen en al is ‘How can you really’ fantastisch, het geheel vind ik een puinhoop.
Leuk dat er dan toch 2 superfans zijn.
1
geplaatst: 26 augustus 2022, 16:29 uur
Inmiddels 7/80, met Parliament en Eminem als matches in de laatste update. Slim Shady LP was de eerste cd die ik kocht als 13-jarige, dus dat is een heel groot stuk jeugdsentiment. Album waar ik nog altijd elke luisterbeurt heel veel bij moet lachen, de zieke humor van de oude Eminem vind ik echt fantastisch. Wat hij tegenwoordig uitbrengt vind ik verschrikkelijk; rappen om het rappen.
Hopelijk kom ik dit weekend toe aan wat luistermateriaal, op basis van de laatste updates wil ik de genoemde albums van Oasis, Miles Davis en Rage Against The Machine checken.
Hopelijk kom ik dit weekend toe aan wat luistermateriaal, op basis van de laatste updates wil ik de genoemde albums van Oasis, Miles Davis en Rage Against The Machine checken.
0
Zack
geplaatst: 26 augustus 2022, 19:27 uur
Eerste 80 doorgenomen. De MuMe vaste club is natuurlijk door volledig vastlopen van de deelnemers totaal niet representatief voor de normale waarderingen , dus ik zeg er dan ook maar niks over.
Prachtig initiatief overigens , dat wel !
Prachtig initiatief overigens , dat wel !

1
geplaatst: 27 augustus 2022, 00:12 uur
Leuke verrassing die Ground Zero. Zowaar een plaat waar ik nog nooit van had gehoord.
Wel jammer dat er nauwelijks iets geschreven staat bij het album, dus geen idee wat te verwachten.
Verder UA's Sun op mijn longlist gezet om eens te beluisteren, altijd al een fraaie hoes gevonden.
Qua overeenkomsten blijft het in de laatste updates bij Amber (de laatste jaren mijn meest gedraaide Autechre-plaat) en Lonerism.
Wel jammer dat er nauwelijks iets geschreven staat bij het album, dus geen idee wat te verwachten.
Verder UA's Sun op mijn longlist gezet om eens te beluisteren, altijd al een fraaie hoes gevonden.
Qua overeenkomsten blijft het in de laatste updates bij Amber (de laatste jaren mijn meest gedraaide Autechre-plaat) en Lonerism.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 augustus 2022, 12:48 uur
Nog maar eens een tiental zonder overeenkomsten, dus ik blijf nog even op 5 (uit inmiddels 90) staan. Nog wel benieuwd om dat album van Zjef Vanuytsel eens te horen; al kwamen de paar andere nummers die ik in de Nederlandstalige ladder van de man gehoord heb niet in de buurt van het titelnummer dezes.
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 13:01 uur
UA is erg fraai, ook Uncle Meat gedraaid, ken veel van Zappa (ook in mijn lijst) maar deze nog niet. Heerlijk album.
Ook van Ground Zero een stuk geluisterd. Dat is wel erg tof, de eerste waar ik echt nog nooit van gehoord had en wat zoiets zo leuk maakt
Ook van Ground Zero een stuk geluisterd. Dat is wel erg tof, de eerste waar ik echt nog nooit van gehoord had en wat zoiets zo leuk maakt
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 16:30 uur
Kijk, ik heb er weer eentje bij. Ome Phil nog wel. Verder wel een aardige update met een paar aardige platen welke ik al ken en een paar platen waarvan ik denk dat ik die wel aardig ga vinden.
6/90 op 500 platen
6/90 op 500 platen
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 17:15 uur
11/90
Zelf gestemd op Black Woman, maar verder ook erg blij met Amenra, Oneohtrix Point Never (never forget de keer dat ik stoned naar een concert van hem ging ten tijde van dit album en helemaal bad ging) en Vashti Bunyan had zeker ook niet in mijn eigen lijst misstaan, omdat ik het vinyl de laatste tijd weer vaak op zet. Phil Collins en Elton John heb ik ook op vinyl, maar die draai ik dan weer echt nooit, want vind er niet veel aan. Joy Division trouwens natuurlijk ook goed.
De Zotte Morgen gaat op de luisterlijst, samen met Eurythmics.
Zelf gestemd op Black Woman, maar verder ook erg blij met Amenra, Oneohtrix Point Never (never forget de keer dat ik stoned naar een concert van hem ging ten tijde van dit album en helemaal bad ging) en Vashti Bunyan had zeker ook niet in mijn eigen lijst misstaan, omdat ik het vinyl de laatste tijd weer vaak op zet. Phil Collins en Elton John heb ik ook op vinyl, maar die draai ik dan weer echt nooit, want vind er niet veel aan. Joy Division trouwens natuurlijk ook goed.
De Zotte Morgen gaat op de luisterlijst, samen met Eurythmics.
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 20:12 uur
Drie noteringen 
Vooral aangenaam verrast dat Sonny Sharrock het heeft gehaald. Replica moet ik nog eens aandachtig gaan beluisteren. De Zotte Morgen heb ik de laatste tijd erg vaak geluisterd, toch wel een heel sterk album. Natuurlijk steekt het titelnummer er bovenuit, maar genoeg andere prachtige nummers en de relatief grote variatie in de muziek zorgt voor veel luisterplezier. Misschien wel mijn favoriete ouderwetse kleinkunstalbum. Beter dan Boudewijn de Groot in ieder geval.

Vooral aangenaam verrast dat Sonny Sharrock het heeft gehaald. Replica moet ik nog eens aandachtig gaan beluisteren. De Zotte Morgen heb ik de laatste tijd erg vaak geluisterd, toch wel een heel sterk album. Natuurlijk steekt het titelnummer er bovenuit, maar genoeg andere prachtige nummers en de relatief grote variatie in de muziek zorgt voor veel luisterplezier. Misschien wel mijn favoriete ouderwetse kleinkunstalbum. Beter dan Boudewijn de Groot in ieder geval.
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 20:48 uur
Mooie mengelmoes in die laatste update. Albums van Phil Collins en Eurythmics vind ik wel verrassende entries gezien de lage ratings, maar dat zegt ook niet alles. Met name naar die laatste ben ik wel benieuwd.
Jazz sla ik meestal over, maar het album van Sonny Sharrock lijkt me wel interessant als ik de reacties zo lees.
Verder geen overeenkomsten. Verzamelaars heb ik uitgefilterd, anders had Substance er wel in gestaan. Album van Elton vind ik ook erg goed, maar moet er nog een keer naar luisteren voor ik er op ga stemmen. Vashti Bunyan's Diamond Day heb ik wel overwogen, maar heeft de top 500 niet gehaald.
Jazz sla ik meestal over, maar het album van Sonny Sharrock lijkt me wel interessant als ik de reacties zo lees.
Verder geen overeenkomsten. Verzamelaars heb ik uitgefilterd, anders had Substance er wel in gestaan. Album van Elton vind ik ook erg goed, maar moet er nog een keer naar luisteren voor ik er op ga stemmen. Vashti Bunyan's Diamond Day heb ik wel overwogen, maar heeft de top 500 niet gehaald.
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 21:06 uur
Leuke, diverse update weer. Met Eurythmics en Phil Collins heb ik weinig affiniteit (wat niet per definitie betekent dat ik het niet goed vind of zou vinden natuurlijk), een sterke Amenra (gaat het hele rijtje hier passeren?), bijzonder fijne en intrigerende plaat van Sonny Sharrock en twee eigen noteringen aan het eind: Zjef en Vashti scoren dik bij mij.
Verder voornamelijk nieuwsgierig naar hoe Oneohtrix Point Never klinkt.
Verder voornamelijk nieuwsgierig naar hoe Oneohtrix Point Never klinkt.
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 13:22 uur
Bijzonder sterke (rock)update, liefst 5(!) uit mijn lijst. Communique. 
Stand na 100 platen: 13/100

Stand na 100 platen: 13/100
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 13:27 uur
13/100 albums en verschillende albums die voor het eerst in de lijst staan. Omdat het voor mij ook de eerste deelname is, ben ik benieuwd wat er verder nog gaat komen. Mooi overzicht al tot nu toe.
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 13:33 uur
Ah met Tears for Fears (over te laag gesproken) en Jóhann Jóhannsson twee overeenkomsten er bij en daarmee ga ik langzaam weer naar de 1 op 10.
8/100 op 500 platen
8/100 op 500 platen
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 augustus 2022, 13:39 uur
Ik voeg er ook 2 toe; eveneens Tears for Fears (kennelijk geen vliegwieleffect van hun recentste release) en Steeleye Span (leuk om deze te mogen begroeten in de lijst).
7/100
7/100
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 14:43 uur
Ik zit nu op 4/100 maar wel blij dat 3 daarvan new entries zijn!
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 14:57 uur
11/100
Tot nu toe erg fijne, gevarieerde lijst. Een klein aantal platen ken ik nog niet. Ook her en der tref ik wat platen aan die mijns inziens niet de lof verdienen (Muse- The Resistance ), maar ik zie tevens veel tof werk dat ook in mijn lijst had kunnen staan (Depeche Mode- Black Celebration). Erg gaaf dat ik (samen met twee andere users) Charles Mingus' Let My Childern Hear Music in de lijst heb kunnen krijgen. Doet nauwelijks onder voor 'The Black Saint and the Sinner Lady' mijns inziens.
Tot nu toe erg fijne, gevarieerde lijst. Een klein aantal platen ken ik nog niet. Ook her en der tref ik wat platen aan die mijns inziens niet de lof verdienen (Muse- The Resistance ), maar ik zie tevens veel tof werk dat ook in mijn lijst had kunnen staan (Depeche Mode- Black Celebration). Erg gaaf dat ik (samen met twee andere users) Charles Mingus' Let My Childern Hear Music in de lijst heb kunnen krijgen. Doet nauwelijks onder voor 'The Black Saint and the Sinner Lady' mijns inziens.
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 21:00 uur
0/100 voorlopig.
Vreemd dat er nog geen albums opgedoken zijn waar ik op gestemd heb, maar wie weet later nog. Sowieso hogerop zullen er wel wat zijn.
Bij de laatste twee updates niet zo heel veel dat me op het eerste gezicht interesseert. Enkel het album van Vashti Bunyan misschien, maar denk dat de lijst wel oké is tot nu toe. Bitterweinig van beluisterd van de eerste 100 eigenlijk. Veel dat niet echt direct in mijn straatje valt of past.
Vreemd dat er nog geen albums opgedoken zijn waar ik op gestemd heb, maar wie weet later nog. Sowieso hogerop zullen er wel wat zijn.
Bij de laatste twee updates niet zo heel veel dat me op het eerste gezicht interesseert. Enkel het album van Vashti Bunyan misschien, maar denk dat de lijst wel oké is tot nu toe. Bitterweinig van beluisterd van de eerste 100 eigenlijk. Veel dat niet echt direct in mijn straatje valt of past.
1
geplaatst: 28 augustus 2022, 21:03 uur
Zeau zeau, 18 hits bij de eerste 100, geen reden to klagen. Fijne nieuwkomers in de lijst! Mooi dat we o.a. Dr. Octagonecologyst, Operation Doomsday en Paid in Full voor de 'essential Hip Hop catalog' hebben mogen verwelkomen, en tevens met Sleeping Beauty, The Jazz Composer's Orchestra en Sunset Mission de 'Benchmark Jazz catalog' aangevuld hebben.
Paar welkome verrassingen ook met Tom Zé, Ground-Zero, Oneohtrix Point Never, kan iedereen met een open mind ze hartelijk aanbevelen. Zelf inmiddels ook kennis mogen maken met UA en Zjef Vanuytsel, fijne ontdekkingen.
En ik wens Barney Rubble veel plezier (en sterkte) met zijn tocht, dat hij zijn Spartathlon medaille wel mag innen
Paar welkome verrassingen ook met Tom Zé, Ground-Zero, Oneohtrix Point Never, kan iedereen met een open mind ze hartelijk aanbevelen. Zelf inmiddels ook kennis mogen maken met UA en Zjef Vanuytsel, fijne ontdekkingen.
En ik wens Barney Rubble veel plezier (en sterkte) met zijn tocht, dat hij zijn Spartathlon medaille wel mag innen
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 21:18 uur
Van de laatste update (0 overeenkomsten), waarmee we de eerste 100 (of laatste, eigenlijk) hebben gehad, heb ik Tears for Fears, Steeleye Span en Jóhann Jóhannsson als interessante namen aangeduid. Die van CCR ken ik al (sterke plaat, zoals alles tot en met Cosmo's Factory), die van Dire Straits (best OK, niet hun beste werk) en Muse (helemaal niet m'n band, maar dat album wel ooit beluisterd) eveneens. Paid in Full heb ik toegevoegd aan mijn immer uitdijende hip-hoplijstje, en de albums van Nils Frahm, Ayreon en Karnivool lijken me ook wel interessant, maar de speelduur van ruim een uur schrikt me wat af.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 10:20 uur
Ik zit momenteel op 7/100 en ook nog eens 28 albums die ik zou moeten luisteren. Toch mooi dat Killing Joke, Zjef Vanuytsel en Ayreon nieuw binnenkomen. Heb ik toch weeral wat cultuur aan de lijst toegevoegd 
Goodbye Yellow Brick Road en Oyster zaten nu net op de streep om de lijst te halen, misschien volgende versie wel.

Goodbye Yellow Brick Road en Oyster zaten nu net op de streep om de lijst te halen, misschien volgende versie wel.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 14:26 uur
Mooie update die laatste. All Melody komt hier regelmatig langs op het werk, meestal met Encores gelijk erachteraan. Een paar heerlijke uurtjes muziek heb je dan.
Fordlandia moet ik weer eens afstoffen. Heb een intrigerend fotoboek over het verlaten Fordlandia, dit album is daar weer een goede soundtrack bij.
Verder duik ik misschien nog eens in de catalogus van CCR als ik zin heb in muziek die met beide benen op de grond staat, stevig in de modder. Op zich wel een band die mijn interesse heeft.
Fordlandia moet ik weer eens afstoffen. Heb een intrigerend fotoboek over het verlaten Fordlandia, dit album is daar weer een goede soundtrack bij.
Verder duik ik misschien nog eens in de catalogus van CCR als ik zin heb in muziek die met beide benen op de grond staat, stevig in de modder. Op zich wel een band die mijn interesse heeft.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 14:56 uur
Heel (z)wa(c)k(k)e update. Enkel Paid in Full is dope. Let je op, chevy93?
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 23:44 uur
De prijs voor lelijkste hoes gaat duidelijk naar Catherine Ribeiro + Alpes - Paix (1972) - MusicMeter.nl . Niettemin een op het eerste gezicht interessante plaat.
* denotes required fields.