Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 augustus 2022, 00:33 uur
Met Dark Matter en Gabriels solodebuut stijg ik naar 9/110.
Verder ook geen misselijke update. Losse nummers van Siouxsie & The Banshees spraken nooit zo aan, maar een integrale beluistering van Juju beviel beter. Crocodiles, Paix en Moontan zijn ook ruim in orde. Venetian Snares waardeer ik in kleine doses... wel wat verrast dat deze, in mijn ogen typische MuMe-plaat, pas in deze editie debuteert.
Verder ook geen misselijke update. Losse nummers van Siouxsie & The Banshees spraken nooit zo aan, maar een integrale beluistering van Juju beviel beter. Crocodiles, Paix en Moontan zijn ook ruim in orde. Venetian Snares waardeer ik in kleine doses... wel wat verrast dat deze, in mijn ogen typische MuMe-plaat, pas in deze editie debuteert.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 05:32 uur
Helaas... t blijft 8 en het wordt op 110 (op 500 albums).
Verder overigens geen onaardige update.
Verder overigens geen onaardige update.
1
geplaatst: 30 augustus 2022, 07:31 uur
Mooie update, vooral blij met Paix.
On the Beach had wellicht nog wat hoger kunnen debuteren, want die had ook in mijn lijst gemoeten. Over het hoofd gezien denk ik.
On the Beach had wellicht nog wat hoger kunnen debuteren, want die had ook in mijn lijst gemoeten. Over het hoofd gezien denk ik.
1
geplaatst: 30 augustus 2022, 07:46 uur
Kjoel, Catherine Ribeiro! Ben de laatste tijd nogal verslingerd aan 2 Bis (is Les fées carabosse het beste Franstalige nummer ooit gemaakt of?) dus ga deze ook zeker checken. Wordt sowieso een prima lijst al bij al waar ik de komende tijd nog wel efkes zoet mee zal zijn
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 10:13 uur
Alweer de tweede Mingus met een paar puntjes van mij. Hij wordt toch niet de jazz-topper van deze editie?
1
geplaatst: 30 augustus 2022, 10:27 uur
EttaJamesBrown schreef:
Alweer de tweede Mingus met een paar puntjes van mij. Hij wordt toch niet de jazz-topper van deze editie?
Mingus Mingus Mingus Mingus
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 12:18 uur
Andermaal Steeleye Span. En wel leuk dat Eye in the Sky er wél in staat, maar toch een kleine gotspe dat dan Turn of a Friendly Card eruit gewipt is, want die is toch wel een pak beter.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 12:33 uur
Kijk, ik sta weer op t scorebord! Drie keer zelfs 
Mooi dat E2-E4 de lijst binnenkomt en dat Organisation terugkeert waar t hoort
11/120 (500 albums)

Mooi dat E2-E4 de lijst binnenkomt en dat Organisation terugkeert waar t hoort
11/120 (500 albums)
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 12:38 uur
Met Paid in Full van Eric B en Rakim en Doggystyle van Snoop twee hiphopklassiekers. Late Registration van Kanye ook erg goed, al verwacht ik nog werk van hem hoger geplaatst. Ook werk dat ik verschrikkelijk vind.
Die plaat van Alicia Keys had ik bij het maken van de lijst niet aan gedacht. Vind 'm ook niet heel bijzonder, maar wel leuk om weer eens uit de kast te pakken.
Sta nu volgens mij op 10 overeenkomstige albums.
Die plaat van Alicia Keys had ik bij het maken van de lijst niet aan gedacht. Vind 'm ook niet heel bijzonder, maar wel leuk om weer eens uit de kast te pakken.
Sta nu volgens mij op 10 overeenkomstige albums.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 13:04 uur
chevy93 schreef:
Andermaal Steeleye Span. En wel leuk dat Eye in the Sky er wél in staat, maar toch een kleine gotspe dat dan Turn of a Friendly Card eruit gewipt is, want die is toch wel een pak beter.
Jij weet natuurlijk meer dan wij. Heb je nog leuke feiten van andere albums die eruit gewipt zijn en zo?
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 13:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Jij weet natuurlijk meer dan wij. Heb je nog leuke feiten van andere albums die eruit gewipt zijn en zo?
Vast, maar die ga ik pas uitzoeken als de lijst voorbij is. (quote)

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 augustus 2022, 14:13 uur
Ook hier drie erbij, 12/120 dus. Fijn dat we met de hele Steeleye Span fanclub nog een succesje hebben. The Crane Wife en Organisation waren de andere matches; ik weet overigens niet heel zeker of ik die nog gedraaid heb sinds de vorige editie. Up, E2-E4 en... nou vooruit, Eye in the Sky zijn andere lichtpuntjes in de update.
1
geplaatst: 30 augustus 2022, 15:42 uur
chevy93 schreef:
De prijs voor lelijkste hoes gaat duidelijk naar Catherine Ribeiro + Alpes - Paix (1972) - MusicMeter.nl .
De prijs voor lelijkste hoes gaat duidelijk naar Catherine Ribeiro + Alpes - Paix (1972) - MusicMeter.nl .
Smaakstoornissen · Gezondheid en wetenschap - gezondheidenwetenschap.be
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 16:34 uur
Fantastisch om Catherine Ribeiro in deze lijst te zien! Paix is een plaat die zeer dicht bij mijn huidige top 10 zit.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 16:46 uur
Volgens mij heb ik louter vermeldingen bij de hip-hop platen 

1
geplaatst: 30 augustus 2022, 17:00 uur
Don Cappuccino schreef:
Fantastisch om Catherine Ribeiro in deze lijst te zien! Paix is een plaat die zeer dicht bij mijn huidige top 10 zit.
Waar is jouw lijst dan? Catherine had nog een stuk hoger binnen kunnen komen. ❤️
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 18:20 uur
Ik maak geen grote lijsten meer, vooral niet wanneer er deadlines zijn. Het aantal muziekgames waaraan ik deelneem is ook beperkt.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 30 augustus 2022, 20:15 uur
Drie entrys erbij (John Lennon, Golden Earring en Alan Parsons) en dat maakt dus 6/120.; 5% van het totaal
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 20:18 uur
Koenr schreef:
Werkpuntje voor volgende editie, Koen.

Fijne updates weer, met 2 noteringen uit mijn eigen lijst (naast On the Beach - dat had u zeker al door - ook nog het schitterende Blues & Roots van ome Mingus), maar daarnaast ook interessante titels van Fire! Orchestra (gaaf dat die de lijst gewoon haalt, bij mij staat ie op 4*), Catherine Ribeiro, Venetian Snares (volgens mij een song in de MuMeLadder tegengekomen eerder dit jaar, die wist me aardig te flabbergasten) en Manuel Göttschnig. Mooie noteringen ook van Golden Earring's bekendste en Lennon's beste solo-werk (dat ik ken).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2022, 13:59 uur
Met één match erbij handhaaf ik mijn 10% nog even (13/130). Starfish zal mijn hoogste tot nog toe zijn en die maakt wel een flinke duikeling in de gezamenlijke lijst.
3
geplaatst: 31 augustus 2022, 14:18 uur
Gewoon even drie drops uit m'n tophonderd in deze update omg. Spektorspam is begonnen
had deze in kwestie eigenlijk niet meer verwacht, Teun doe een wals met me! Ook een dikke kus aan Jordi voor het redden van Emotion nu Geert verzaakt heeft.
Waits en Deathspell Omega gaan in m'n wachtrij
had deze in kwestie eigenlijk niet meer verwacht, Teun doe een wals met me! Ook een dikke kus aan Jordi voor het redden van Emotion nu Geert verzaakt heeft.Waits en Deathspell Omega gaan in m'n wachtrij
0
geplaatst: 31 augustus 2022, 15:48 uur
Helaas geen overeenkomsten. zat ook weinig voor mij bij deze keer. Alhoewel... The Church zou wellicht nog eens een optie kunnen zijn.
11/130 (op 500 platen)
11/130 (op 500 platen)
0
geplaatst: 31 augustus 2022, 15:51 uur
Ah, Alicia Keys zit mooi mee in de lijst. Enkele maanden terug nog live gezien. Blijft een top artieste en dit album is zeker de moeite. En voor de 2e keer Warpaint in het overzicht.
Eye in de Sky is blijkbaar tussen de mazen van 't net geglipt bij mij, want ook wel mooi.
Opvallend dat Blue Valentine er nu pas in staat, de titel lijkt me toch een klassieker.
Eye in de Sky is blijkbaar tussen de mazen van 't net geglipt bij mij, want ook wel mooi.
Opvallend dat Blue Valentine er nu pas in staat, de titel lijkt me toch een klassieker.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2022, 16:52 uur
1 overeenkomst; mijn nummer voorlaatst (Red Hot Chili Peppers) zorgt voor een 7/130 score (op 250 platen)
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 18:15 uur
Deathspell Omega en Yearbook 1 zijn uitstekend, hadden ook in mijn lijstje kunnen staan.
Van Regina Spektor nog nooit echt een heel album beluisterd, dit is een mooie aanleiding!
Van Regina Spektor nog nooit echt een heel album beluisterd, dit is een mooie aanleiding!
* denotes required fields.