MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
Nog 440 albums te gaan, het zou nog kunnen...

60/340 op 500 albums

39/340 van 500

Prima update, weliswaar maar één overeenkomst (PG - US) maar ook 3 a 4 platen die op de deur kloppen van mijn lijst.

43/350 op 500 albums

Casartelli (moderator)
Onder de streep ook één overeenkomst (The Veils), maar ik ben er in de breedte wat minder kapot van. Fleet Foxes is best of the rest (als er toch wat meer nummers van het kaliber Your Protector op gestaan hadden...) en van deze albums van Peter Gabriel & Kate Bush ben ik gewoon niet zo kapot, om over Lloyd Cole en het debuut van Riverside maar niet te beginnen.

43/350

Mooi dat er nog een The Fall het heeft gehaald, ook opvallend dat die nieuw binnenkomen. Die band is natuurlijk bij uitstek hate it or love it, maar nu zijn er blijkbaar genoeg liefhebbers aanwezig.

Een leuke Autechre en Kanye ook, verder is Nico altijd goed.

En nog eens complimenten aan chevy93 die iedere dag een mooi opgemaakte update plaatst. Zoek je die reviews er ook handmatig bij?

Coma Cat schreef:
Zoek je die reviews er ook handmatig bij?
In het verleden heb ik deze verzameld. Voor dit jaar heb ik geen nieuwe reviews verzameld.

Flinke val van The xx, hoewel deze wat mij betreft nu beter op zijn plaats is.

En ik vond het opvallend dat Document zo snel na Up kwam, maar nog opvallender was het dat Document vorige keer blijkbaar helemaal niet erin stond (en Up rond plek 500).

*geeft een high five aan de andere leden van de Up-fanclub*

Casartelli (moderator)
Een goede en een briljante R.E.M. en een van de beste 80s progalbums leveren drie extra matches op.

46/360

Voor mij eentje, Camel zorgde daarvoor.

44/360 op 500 albums

Opvallend dat Up hoger staat dan Document, maar wel terecht mijns inziens.

Die van The Fall is zo'n plaat die mijn lijst op termijn ook wel kan halen, maar voorlopig moet íe het nog afleggen tegen albums die ik langer ken en vaker gedraaid heb.

The XX zal bij mij ook wel gezakt zijn in de loop der jaren. Ruim 10 jaar later is de sensatie er wel wat vanaf geluisterd en blijkbaar is dat een breder gedeeld sentiment.

herman schreef:

Document staat hoger dan Up, maar wel onterecht mijns inziens.

Document heeft een paar prachtige liedjes, maar is overall ietwat matig in het oeuvre

Eens, voor mij is Document de minste R.E.M. uit de jaren '80.

Document vinden ze niks johan de witt

Wat is dit voor project?
Zonder onze input neem ik dit niet serieus in elk geval

johan de witt schreef:

Zonder onze input neem ik dit niet serieus in elk geval

Dan moet je wel input leveren

Zegt Van Gaal ook de hele tijd, leveren leveren leveren

Johnny Marr schreef:
*geeft een high five aan de andere leden van de Up-fanclub*

Wat een film hè. Ontroerend.

vigil schreef:
(quote)

Dan moet je wel input leveren

Zegt Van Gaal ook de hele tijd, leveren leveren leveren

Ja, klopt, ik voel me Justin Bijlow, low, low
Mij rest alleen nog toekijken.

johan de witt schreef:
(quote)

Ja, klopt, ik voel me Justin Bijlow, low, low
Mij rest alleen nog toekijken.

Tja, die had natuurlijk ook tegen Louis moeten zeggen ga jij lekker een eind fietsen met dat langskomen voor een rondje penalty's maar genoeg over de verboden sport

Ja, wellicht is dat ook de beste reactie richting dit topic dan

Slecht gedocumenteerd. Het was Krul, niet Bijlow low low

Fijn om Incunabula en This Nation's Saving Grace in deze lijst tegen te komen. Twee prachtige klassiekers wat mij betreft.

herman schreef:

P'sies. Daar is een hele heldere test voor: maak een slapende R.E.M. liefhebber wakker en vraag hem een of meerdere titels van Up te noemen; velen blijven het antwoord schuldig. Doe hetzelfde opnieuw en vraag naar Document en hij noemt er zeker 2.

Nou dat klinkt dan niet echt als een R.E.M.-liefhebber. Snap ook niet wat deze test bewijst behalve dat Document twee hitjes heeft.

It's the End of Mjuman's Lecture as We Know it (And I Feel Fine)

Arrie schreef:
Nou dat klinkt dan niet echt als een R.E.M.-liefhebber. Snap ook niet wat deze test bewijst behalve dat Document twee hitjes heeft.

Wat weet je daar nou van Wim Wijsneus? Ik draaide al R.E.M. toen jij net begon je tenen te tellen. Verder was het ook een grapje, vrijdagmiddag remember. Of zet je morgenochtend pas je pretpet op?

Zoiets wordt in marktonderzoek ook wel "spontane herkenning" genoemd en daarnaast heb je nog de "geholpen herkenning" dwz je krijgt een lijstje te zien en moet de dingen die je kent aanvinken.

En Linke Loetje moet voor straf beginnen straks beginnen met Weizen 0,0%

Shit, had wel behoefte aan wat alcohol

luigifort schreef:
Shit, had wel behoefte aan wat alcohol

Ok - vergeving is mogelijk: zet d'eerste van The Smiths op en zing hardop mee It's time the tale were told ...

Nou ik weet wel wie er in ieder geval niet zijn pretpet op heeft. Maar een mooi authoriteitsargument en dan ook nog impliceren dat herkenning van nummers een bepaalde plaat beter zou maken. Nogmaals, Document heeft twee hits, logisch dat die vaker herkend worden.

Als het een grapje is, prima, maar ga dan niet door alsof het toch een serieus argument is, terwijl het totale onzin is.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.