Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 12:58 uur
Verdorie, nu haalt Lenker de lijst niet
Die had ik op 202 staan, dus met hoi’s fanboy gedrag had ze het wel gered denk ik.
Sowieso wel lekkere diverse updates de laatste tijd
Die had ik op 202 staan, dus met hoi’s fanboy gedrag had ze het wel gered denk ik.
Sowieso wel lekkere diverse updates de laatste tijd
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 13:21 uur
En weer een kwartet! PT, Bo de Groot, Crowded House en Marillion zijn de namen. Daarnaast nog Superfly dus dan neem ik die wat mindere werkjes gewoon op de koop toe 
78/600 op 500 albums

78/600 op 500 albums
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 17:30 uur
Ikke niet. De laatste dagen is de instroom ook wat opgedroogd
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 17:48 uur
Hier 11 erbij ten opzichte van een week geleden, 104 in totaal. Daarmee scoor ik 9,4 op de schaal van 0 tot aerobag.
Weinig verrassingen de laatste tijd. Misschien dat ik me weer eens moet verdiepen in Regina Spektor. 11/11 vond ik ooit geweldig, maar later werk heb ik nooit beluisterd op een enkel nummer na.
Ook het werk van Joanna Newsom na Have One On Me staat nog op mijn luisterlijst.
Verder begrijp ik niet helemaal waarom Nina Simone - Wild Is the Wind erbij mij niet instaat, maar dat maak ik over 2 jaar hopelijk wel goed.
Weinig verrassingen de laatste tijd. Misschien dat ik me weer eens moet verdiepen in Regina Spektor. 11/11 vond ik ooit geweldig, maar later werk heb ik nooit beluisterd op een enkel nummer na.
Ook het werk van Joanna Newsom na Have One On Me staat nog op mijn luisterlijst.
Verder begrijp ik niet helemaal waarom Nina Simone - Wild Is the Wind erbij mij niet instaat, maar dat maak ik over 2 jaar hopelijk wel goed.
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 18:03 uur
Ik scoor tot nu toe 38/150, dus in ieder geval procentueel ben ik een nog grotere mainstreamerd! Een kwart van m'n lijst is tot nu toe in de grote lijst te vinden.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2022, 21:03 uur
En weer twee hits erbij. Het topic volg ik natuurlijk nog elke; het turven van mijn albums niet meer. Maar goed, ik sta nu op 48/600 uit 250. 19% van mijn Top 250 staat dus in de lijst.
1
geplaatst: 19 oktober 2022, 21:18 uur
Ik toep over Roeland heen als het gaat om de schaal van hoi123: 41 nummers uit mijn top 150 zijn reeds in de lijst te vinden. Trekken we dit door naar m'n gehele lijst dan kom ik op 93 van de 400 albums. Een schaal van aerobag (dwz 500 albums) ga ik over twee jaar hoogstwaarschijnlijk wel halen x
En ik lig nog verrassend goed op koers om de helft van mijn eigen lijst terug te gaan zien hier. Denk dat ik dat nét niet ga redden maar het wordt spann0nd!
En ik lig nog verrassend goed op koers om de helft van mijn eigen lijst terug te gaan zien hier. Denk dat ik dat nét niet ga redden maar het wordt spann0nd!
0
geplaatst: 20 oktober 2022, 14:29 uur
Ik zit momenteel op 80/600. Ik hoop toch de kaap van 200 op 500 te ronden. Ik ben benieuwd...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 oktober 2022, 15:35 uur
Met Television en Opeth twee mooie matches. Met de rest van de update kan ik minder.
90/610
90/610
0
geplaatst: 21 oktober 2022, 16:15 uur
Toeval bestaat niet. Neil Young komt vandaag met Tonight’s The Night tweemaal voorbij. Ook al in zaaf’s feestje van 1975. Ik weet wel wat ik vanavond ga afspelen
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 21 oktober 2022, 16:34 uur
En opeens drie albums erbij waarvan twee uit mijn Top 100 en ook mijn hekkensluiter heeft dé lijst gehaald.
Derhalve is de score nu:
51/610 uit 250. Mijn percentage schiet ook omhoog: 20,4% uit mijn Top 250 staat nu in de lijst.
Derhalve is de score nu:
51/610 uit 250. Mijn percentage schiet ook omhoog: 20,4% uit mijn Top 250 staat nu in de lijst.
0
geplaatst: 21 oktober 2022, 18:15 uur
Sterke update met de albums van Tortoise en Midori Takada als heel aangename verrassingen.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2022, 19:39 uur
The Who en Bruce leveren mijn 52e en 53e album in de lijst op. Beiden had ik ooit veel hoger staan en ik sluit ook niet uit dat dat in de toekomst wederom gebeurt.
53/620 uit 250.
53/620 uit 250.
0
geplaatst: 22 oktober 2022, 19:48 uur
Gister had ik niets en vandaag gelukkig weer twee, Water en Who
80/620 op 500 albums
80/620 op 500 albums
0
geplaatst: 22 oktober 2022, 22:48 uur
Ik had Slowdive ook in mijn lijst, even gecontroleerd en blijkbaar is iets misgelopen bij de ID van dat album. Ik heb 671142 ipv 671421, dus excuses. Foutjes als dat zouden onvermijdelijk zijn, maar toch vind ik het vreemd omdat het normaal een auto-suggestie geweest zou moeten zijn, dus mijn excuses dat daar een fout insluipte.
Maakt niet zoveel uit, want hij komt in de lijst voor. En van de vier Slowdive albums stond hij 37ste, dus het laagste in mijn lijst.
Maakt niet zoveel uit, want hij komt in de lijst voor. En van de vier Slowdive albums stond hij 37ste, dus het laagste in mijn lijst.
3
geplaatst: 22 oktober 2022, 23:13 uur
95/620 op 500 albums.
Twee mooie platen komen in deze update langs. Secrets of the Beehive is een van de mooiste herfstplaten die ik ooit heb beluisterd. Negen indringende miniatuurjes! Ik ben het dus nog steeds met mijn oude usernaam eens.
De grootste topper is uiteraard Tri Repetae. Het bewijs dat abstracte elektronische muziek bloedmooi kan zijn. Al is het door de gedestilleerde bits en bytes lastig om een String of zelfs maar een char bij het album te System.out.println()'n. De logische expressie. Autechre == toffe band levert gelukkig wel true op; Tri Repetae neemt daarmee terechte een plaats in mijn top 10-array <Album> in.
Twee mooie platen komen in deze update langs. Secrets of the Beehive is een van de mooiste herfstplaten die ik ooit heb beluisterd. Negen indringende miniatuurjes! Ik ben het dus nog steeds met mijn oude usernaam eens.
De grootste topper is uiteraard Tri Repetae. Het bewijs dat abstracte elektronische muziek bloedmooi kan zijn. Al is het door de gedestilleerde bits en bytes lastig om een String of zelfs maar een char bij het album te System.out.println()'n. De logische expressie. Autechre == toffe band levert gelukkig wel true op; Tri Repetae neemt daarmee terechte een plaats in mijn top 10-array <Album> in.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2022, 13:33 uur
Hier alleen een match met The Who. 10 lijstjes, dat is best veel in dit stadium en ik lever zelf met een 141e plek de hoogste notering. Kennelijk vinden we deze toch wel grote klassieker met zijn allen wel fijn, maar ontbreekt dat ultieme wow-gevoel ook bij ons allen. Uit de rest van het lijstje dicht ik Fun House nog wel enig potentieel toe.
91/620
91/620
0
geplaatst: 23 oktober 2022, 14:14 uur
Barney Rubble schreef:
De grootste topper is uiteraard Tri Repetae. Het bewijs dat abstracte elektronische muziek bloedmooi kan zijn. Al is het door de gedestilleerde bits en bytes lastig om een String of zelfs maar een char bij het album te System.out.println()'n. De logische expressie. Autechre == toffe band levert gelukkig wel true op; Tri Repetae neemt daarmee terechte een plaats in mijn top 10-array in.
De grootste topper is uiteraard Tri Repetae. Het bewijs dat abstracte elektronische muziek bloedmooi kan zijn. Al is het door de gedestilleerde bits en bytes lastig om een String of zelfs maar een char bij het album te System.out.println()'n. De logische expressie. Autechre == toffe band levert gelukkig wel true op; Tri Repetae neemt daarmee terechte een plaats in mijn top 10-array in.
Helemaal mee eens. Ben wel bang dat we aan pure electronic niet veel meer krijgen. Dit zal de laatste Autechre zijn (helaas), dan verwacht ik nog de twee grote labelgenoten, Burial, Biosphere, Underworld en een Holden.
Hoewel ik behoorlijk goed scoor zal daar de grootste mismatch zijn tussen mijn lijstje en de eindlijst.
0
geplaatst: 23 oktober 2022, 18:15 uur
Drie keer raak! Een keer helemaal onderin mijn lijst met S. Wilson, één keer met Rushonderin de middenmoot en Jethro Tull erg dik in de subtop. Mooie score dus, ook het Roxy Music album is een fijne, daar heb ik andere albums van in mijn lijst.
83/630 op 500 albums
83/630 op 500 albums
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2022, 18:32 uur
Ik schrijf Love, uiteraard Rush, Jethro Tull en wel Roxy Music bij. Deze Steven Wilson haalde de lijst niet, al was de laatste hernieuwde kennismaking met dit album helemaal niet onplezierig. Ook Iron Maiden gaat er allicht goed in.
95/630
95/630
0
geplaatst: 24 oktober 2022, 10:23 uur
En nu dan weer "slechts" eentje, Supertramp deed t 'm.
Verder was in de update Twin Peaks ook een mooie.
84/640 op 500 albums
Verder was in de update Twin Peaks ook een mooie.
84/640 op 500 albums
2
geplaatst: 24 oktober 2022, 10:40 uur
Een kongsi van 123poetertjes, hoi123, Koenr om Novos Baianos op plaats 25 te zetten, mijn interesse is in ieder geval gewekt. Hij staat gelijk op.
Substrata en Fakkelteit mochten hoger, maar desondanks mooie plekken. Flaming Lips doet het ook altijd erg goed. De Twin Peaks-serie zou ik buiten de briljante serie niet snel opzetten, maar is natuurlijk heerlijke muziek.
Verder nog wat degelijke platen.
Substrata en Fakkelteit mochten hoger, maar desondanks mooie plekken. Flaming Lips doet het ook altijd erg goed. De Twin Peaks-serie zou ik buiten de briljante serie niet snel opzetten, maar is natuurlijk heerlijke muziek.
Verder nog wat degelijke platen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 oktober 2022, 10:59 uur
vigil schreef:
En nu dan weer "slechts" eentje, Supertramp deed t 'm.
Dit.En nu dan weer "slechts" eentje, Supertramp deed t 'm.
Om het boomergehalte van deze bijdrage nog wat op te stuwen nog eervolle vermeldingen voor Black Sabbaths debuut en Led Zeppelins tweede.
96/640
3
geplaatst: 24 oktober 2022, 11:23 uur
Denk dat met Novos Baianos alle Braziliaanse plaatjes nu wel langsgekomen zijn. Negen stuks in totaal, en allemaal nieuw! Uiteraard is dit pas een begin maar alles begint nou eenmaal bij een begin. Ik dank mijn companheiros Roeland, Tim en uiteraard Koen (die ze alle negen had, de patjepeeër) voor deze mooie prestatie
En Teun, Herman en Jordi hebben ook mooi meegeholpen, ook voor jullie een dikke knuf.
Van de dertien in mijn eigen lijst hebben er acht het gehaald. Tom Zé was de enige die ik nog niet eerder had beluisterd. Dat is uiteraard inmiddels wel gebeurd, fijn hoor
En Teun, Herman en Jordi hebben ook mooi meegeholpen, ook voor jullie een dikke knuf.Van de dertien in mijn eigen lijst hebben er acht het gehaald. Tom Zé was de enige die ik nog niet eerder had beluisterd. Dat is uiteraard inmiddels wel gebeurd, fijn hoor
* denotes required fields.