MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
123poetertjes schreef:

Denk dat met Novos Baianos alle Braziliaanse plaatjes nu wel langsgekomen zijn

Misschien dat we deze Semi-Braziliaanse nog krijgen?
Stan Getz & João Gilberto - Getz / Gilberto (1964)

Maar super om de Braziliaanse scene zo goed gerepresenteerd te zien inderdaad! Wie weet trekken we nog wat meer mensen uit hun Angelsaksische comfort-zones

Deze mag ook wel: Gui Boratto - Chromophobia (2007) - MusicMeter.nl

EDIT: En Caetano Veloso - Transa was al langs gekomen, toch? EDIT 2: Os Mutantes nog niet!

Johnny Marr zonder Twin Peaks in zijn lijst loooool

jordidj1 schreef:

Wat een kutalbum

Ik ook niet, ondanks dat het de meest geniale tv-serie ooit is met een fantastische rol voor de soundtrack.

Naar als muziekalbum werkt het een stuk minder.

Teunnis schreef:
Deze mag ook wel: Gui Boratto - Chromophobia (2007) - MusicMeter.nl

EDIT: En Caetano Veloso - Transa was al langs gekomen, toch? EDIT 2: Os Mutantes nog niet!

Jorge Ben - A Tábua de Esmeralda en Nara Leao heb ik ook nog niet gezien. Maar die zullen het wel niet gehaald hebben.

Wel mooi om te zien inderdaad al die Braziliaanse albums. Hopelijk over 2 jaar nog betere scores.

Zit ik nu in een update met Dire Straits, Supertramp, Led Zeppelin, The Who en Roger Waters.

Etta Goes Middle of The Road

Ik ken mensen met Jobim en Sergio Mendes in hun top 500….

aerobag schreef:
(quote)

Misschien dat we deze Semi-Braziliaanse nog krijgen?
Stan Getz & João Gilberto - Getz / Gilberto (1964)

Maar super om de Braziliaanse scene zo goed gerepresenteerd te zien inderdaad! Wie weet trekken we nog wat meer mensen uit hun Angelsaksische comfort-zones

Da's inderdaad goed waarneembaar bij dit album Blue Brazil Vol. 1 - Blue Note in a Latin Groove (1994) - MusicMeter.nl - 4 hele stemmers.

Overigens een fijne, met zorg samengesteld compilatie - Tobin, trouwens nog een boeiende Brazzo

jordidj1 schreef:

En vandaag 123poetertjes zonder Music Has The Right To Children in zijn lijstje, wat gebeurt hier

chevy93 Perfect From Now staat op Spotify tegenwoordig, trouwens!

Bijzonder sterk tiental. Denk niet dat velen nog iemand als SOPHIE hadden verwacht.

ArthurDZ schreef:
chevy93 Perfect From Now staat op Spotify tegenwoordig, trouwens!
Ik zag het ja. Toevallig laatst het album sinds lange tijd weer beluisterd via Spotify (wie niet op Spotify staat haalt mijn playlist tegenwoordig niet meer)

ArthurDZ schreef:
(quote)

En vandaag 123poetertjes zonder Music Has The Right To Children in zijn lijstje, wat gebeurt hier
Wat er nu gebeurt weet ik niet, maar wat er móet gebeuren is dat je je ogen even moet laten nachecken, blinde kip die je bent! Mij beetje schrik aanjagen zonder reden

ORANGE

SOPHIE

123poetertjes schreef:
(quote)
Wat er nu gebeurt weet ik niet, maar wat er móet gebeuren is dat je je ogen even moet laten nachecken, blinde kip die je bent! Mij beetje schrik aanjagen zonder reden

ORANGE

Oeps

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Denk niet dat velen nog iemand als SOPHIE hadden verwacht.
Never waste a good DAB...

Maar het triootje Steven Wilson / Joe Jackson / Anathema... je zou voor minder...

99/650

Had SOPHIE nog wel verwacht trouwens, al is het toch wel leuk om dat bevestigd te zien worden (en lekker hoog ook ). Wel heel benieuwd waar die andere PC-parel gaat eindigen, kan wel een stuntje inzitten.

Acabou Chorare zou nu ook mijn toplijst duidelijk halen, maar die heb ik dus na de deadline pas voor het eerst beluisterd. Ontzettend warme muziek waar ik van kan genieten.

hoi123 schreef:
Novos Baianos

Mijn interesse is ook gewekt! Fijne muziek

Vaudeville Villain

Mijn eerdere bericht over electronic wordt gelijk gelogenstraft: The Field had ik niet echt meer verwacht maar haalt het mooi, met veel noteringen.

Dan nog de rap-classics van DOOM alias Viktor Vaughn en ATCQ, plus altijd fijne Cave, QOTSA en Bon Iver en een nog onontdekte Coltrane maken een uitstekende update

Casartelli (moderator)
Coma Cat schreef:
Mijn eerdere bericht over electronic wordt gelijk gelogenstraft: The Field had ik niet echt meer verwacht maar haalt het mooi, met veel noteringen.
Met zo veel noteringen ook wel curieus dat hij er eerder niet (2020) en zo veel lager (2018) in stond - zo nieuw is deze toch ook niet? Enfin, heb hem zelf ook, maar ik hoor er toch wel erg weinig variatie in om 65 minuten muziek te rechtvaardigen. Soit, een kans krijgt-ie af en toe nog... met deze Bon Iver heb ik het al opgegeven - die staat op de verkooplijst.

Tussen het gebrom door ook twee wat lagere matches met Muse en andermaal Anathema.

101/660

Bij de laatste updates albums van Kanye West, wat ik inmiddels niet meer zijn beste vind i.t.t. wat ik zei in dat geciteerde stukje, Sticks & Delic en A Tribe Called Quest. Benieuwd of Midnight Marauders ook nog voorbij gaat komen, die vind ik persoonlijk nog net wat beter.
Van de lijst van 310 albums die ik had ingestuurd zijn er 40 voorbij gekomen tot op heden. Gisteren trouwens m'n eerste fysieke release toegevoegd naar aanleiding van deze lijst (Zjef Vanuytsel). Nog uit de lagere regionen toen ik nog tijd had om te gaan zitten voor nieuwe ontdekkingen.

Casartelli schreef:
(quote)
Met zo veel noteringen ook wel curieus dat hij er eerder niet (2020) en zo veel lager (2018) in stond - zo nieuw is deze toch ook niet? Enfin, heb hem zelf ook, maar ik hoor er toch wel erg weinig variatie in om 65 minuten muziek te rechtvaardigen.

Apart inderdaad. De minieme variatie, of minimale verschuivingen, horen natuurlijk echt wel bij het genre. Wat mij betreft juist een van de dingen die ik er zo in waardeer, maar repetitieve muziek is inderdaad iets dat anderen juist niks vinden. Ik kan me voorstellen dat je ook niet heel erg van ambient, krautrock en bijvoorbeeld jazz houdt.

Casartelli (moderator)
Coma Cat schreef:
Apart inderdaad. De minieme variatie, of minimale verschuivingen, horen natuurlijk echt wel bij het genre. Wat mij betreft juist een van de dingen die ik er zo in waardeer, maar repetitieve muziek is inderdaad iets dat anderen juist niks vinden. Ik kan me voorstellen dat je ook niet heel erg van ambient, krautrock en bijvoorbeeld jazz houdt.
Tja, het is een dubbeltje op zijn kant. Steve Reichs Music for 18 Musicians is hier zeer onlangs (dwz maximaal een paar weken geleden) nog wel herbeluisterd en gewaardeerd. Maar "ambient, krautrock en bijvoorbeeld jazz" zit verder inderdaad niet echt in mijn dagelijkse routine.

Gister 2 en vandaag eentje (Anathema) en zo ga ik gestaag richting de 100 aanwezige albums.

87/660 op 500 albums

Meditations stiekem gewoon zijn beste, toch niels94?

aerobag schreef:
115/600, wie biedt meer?

Ik had er 106/600.

Ondertussen staat mijn teller op 118/660. Niet slecht, zeker niet slecht...

aerobag schreef:
Meditations stiekem gewoon zijn beste, toch niels94?

Wat mij betreft wel ja, grandioos Positief verrast met de hoge notering. Ook met die van de plaat van Albert Ayler.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.