MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... #2 (vigil - update sinds 2014)

zoeken in:
Kondoro0614 schreef:
(quote)

Ik weet niet of johan de witt klaar is met zijn lijstje. Anders kan ik ergens midden aankomende week wel beginnen. Moet alleen mijn lijstje nog een beetje fine tunen, en dan heb ik hem klaar liggen.

Be my guest! Ik kan daarna evt wel

De rest daar allemaal mee akkoord?

Kondoro0614 schreef:
De rest daar allemaal mee akkoord?

Alleen als je leuke muziek deelt xoxo

Bedankt Justus18 pracht muziek, fijn om je commentaar te lezen.

ABDrums schreef:
(quote)

Alleen als je leuke muziek deelt xoxo

Dat jij daar nog aan twijfelt, doet mij pijn.

https://media4.giphy.com/media/OPU6wzx8JrHna/giphy.gif?cid=6c09b952y64j9rmyflwlyo4q1xo3hvo1q0n7a6pxyrpcxo96&ep=v1_internal_gif_by_id&rid=giphy.gif&ct=g

*Zet Jan Smit in de lijst*

Nee grapje hoor, ik verheug me op jouw lijst. Gaan ongetwijfeld veel klasbakken de revue passeren, en wie weet nog een leuke nieuwe ontdekking.

Goed. Daar zijn we dan. Na deze heerlijke warme dag, maak ik hier toch mijn introductie op. Ik had belooft dit deze midweek te doen maar, het fine tunen van mijn lijst duurde toch aanzienlijk langer dan ik had gedacht, gehoopt en gewild. Het is van de buitenkant een makkelijke opgave maar, eenmaal begonnen kom je er al snel achter dat honderd nummers te weinig is voor wat voor een muziek je allemaal kent. Daar maakt eigenlijk de vrije keuze het niet makkelijker op, een metal top honderd was voor mij toen toch echt een stuk makkelijker, en waarschijnlijk dat ik daardoor ook dacht dat deze lijst een makkelijk stukje was.

Ik heb geprobeerd de mooiste nummers bij elkaar te zoeken die voor mij veel betekenen. De mentale lastige jaren van de afgelopen vijf jaar (ik tel daar ook de corona rustig bij mee) hebben er overigens wel voor gezorgd dat mijn lijst er nu iets anders uit ziet, al denk ik dat dit soort lijsten met de week roteren. Daardoor is het ook slim om een punt achter het lijstje te zetten die je nu hebt liggen uiteraard. Ik heb er voor gekozen één nummer per band te plaatsen maar, het lijkt mij wel een mooi gegeven om er bij te zetten met welk nummer ik twijfelde, hoewel het geen artiesten top 100 is, heb ik bij sommige nummers wel de moeilijkheid gehad dat ik erg twijfelde tussen welke twee ik nou precies in de lijst wou hebben.

Ik heb geprobeerd mijn lijst zo variabel mogelijk te houden met wel genoeg tracks die laten zien wie ik ben of wat mijn muzieksmaak is. Zoals ik al zei, honderd nummers zijn te weinig en ik denk dat ik elke keer wel nummers tegenkom die ook in deze lijst hadden gekund maar, met hoe het nu is ben ik meer dan tevreden. Eigenlijk zal wel van alles voorbij komen, en ik ben bang voor de users die mij een beetje kennen en volgen hier, niet teveel verassingen.

Ik wil even gaan kijken hoe of wat maar, ik denk morgen te beginnen en anders begin ik op de maandag. Mijn snelheid zal gewoon één dagelijkse update zijn, met mijn berekeningen ben ik dan precies op tijd klaar, de maandag of dinsdag voordat ik vertrek naar Graspop. Mocht ik een dag niet halen dan tel ik die op bij de dag er na.

Van mij part mag een moderator ( aslan / Casartelli) de titel aanpassen en mijn naam er in voegen. Ik ga er nu weer snel vandoor want ik ga in de jacuzzi zitten met een leuke dame, en de avond is nog jong! Iedereen die dit gelezen heeft, we zien elkaar weer snel terug!

Succes pik, ik ga volgen.

Thanks bro, komt goed

Lekker pik, hopelijk gescoord?

Johnny Marr schreef:
Lekker pik, hopelijk gescoord?

Inderdaad, dat willen we eerst weten. De top 100 kan wel wachten. Naam, rugnummer?

We zijn allemaal benieuwd naar je jazuzzi date pik.

Btw, ik ga je ook volgen hier!

Boys. Ze was twee maanden op rondreis voor haar afstudeeropdracht, dus we moesten veel inhalen en bijpraten. Ik heb het 20 min in die jacuzzi volgehouden.... Dus het ging volgens plan

Ik zag hier nog wat eieren in de koelkast staan, die ga ik nog ff nakken en dan loop ik vmd ergens weer richting huis. Later deze middag of vnv drop ik de eerste denk ik✌️

Johnny Marr stel jij de brandende vraag of ik?

jordidj1 schreef:

Hopelijk geen brandend gevoel

Psyched voor je top 100 bruh!

Die belgen snappen ook niks hè

jordidj1 schreef:
Die belgen snappen ook niks hè

Blij dat we daar in de negentiende eeuw afstand van hebben gedaan. Ga je de brandende vraag nog stellen?

jordidj1 schreef:

Ja Kondoro0614 laat ons niet langer in spanning! Naar welk land was ze voor haar afstudeeropdracht?

jerome988 schreef:
(quote)

Ja Kondoro0614 laat ons niet langer in spanning! Naar welk land was ze voor haar afstudeeropdracht?

In Thailand als uitwisselingsprogramma voor dieren geneeskunde. Ik meende iets met olifanten.

Nou veeg me maar op. Een vrouw met zo'n persoonlijkheid is jaloersmakender om te horen dan enige post-jacuzzi-details

100. Staind - Something To Remind You
Verenigde Staten - Staind - Staind (2011) - Alternatieve Rock
Twijfelaars: -
Live gehoord: Neehttps://wallpapercave.com/wp/wp2169204.jpg

Oké, daar gaan we dan! En bij het maken van een top 100 vind ik positie honderd altijd een nare plek. Hekkensluiter zijn is eigenlijk nergens echt goed, bij het voetbal lig je er gewoon uit en ook bij Staind had ik mijn twijfels intens erg. Het is normaliter totaal niet de band waar ik naar zou grijpen, ik luister buiten dit nummer eigenlijk zelden naar deze band alleen, dit nummer en vooral de live variant die ik hier onder heb gezet heeft voor mij een hele andere betekenis.

Want hoewel ik heb mogen lachen om de conversatie met jullie onder dit bericht, moet ik hem helaas onderdrukken met een nogal beladen post. Want dit nummer heeft een enorme emotionele waarde voor mij, en dat is eigenlijk de reden waarom hij sowieso in deze lijst hoorde, aangezien het mij zoveel kan doen. Ik weet dat het voor sommigen van jullie best simpel klinkt, het gitaarwerk is volgens mij niet zo heel bijzonder maar, bij het live exemplaar hier onder trek ik vooral naar de live vocalen. Ik ga altijd enorm goed op artiesten die door middel van hun zang, een emotionele toevoeging brengen aan nummers maar, ik moet mij zelf ook kunnen vinden in dat gene wat men zingt. Dat maakt muziek voor mij zo mooi, het moet wat los maken in mij. Iets wat ik ook met films of games heb, ik moet het ervaren op een manier die je misschien alleen zelf snapt of voelt?

Goed, sommigen die mij hier al een tijdje volgen weten dat ik in mijn privésituatie het erg moeilijk heb gehad de laatste tijd. Toen ik in 2022 in een burn-out terecht kwam, viel ik ook terecht in een zware depressie. Een depressie die ik (volgens mijn psycholoog) onder andere heb ontwikkeld door mijn verleden, en ook door de COVID-19 periode, waar de eenzaamheid en isolatie op mijn nog jonge leeftijd een zwaar moment was. Al deze onderwerpen zullen overigens nog eens voorbij komen in mijn lijst, en hebben ook hun eigen "track" die ik er makkelijker aan vast kan hangen, en bij "Something To Remind You" gaan we dan vooral even terug naar de burn-out en depressie, waar ik nogal uitzichtloos het leven ook kort niet meer zag zitten.

"Something To Remind You" heeft 2,5 (bijna 3) jaar geleden dan bij mij ook onwijs vaak op repeat gestaan. Muziek was één van de weinige dingen in het leven waar ik nog wat uit kon halen, en als ik nu even mijn emotie kwijt wil, ik boos of verdrietig ben of even niet meer weet wat er allemaal gebeurt (en dat niet lukt die emotie in de gym kwijt te raken) dan pak ik altijd even dit nummer erbij. Vijf en een halve minuut is alles wat je nodig hebt, om gewoon even stil te zitten, je ogen dicht te doen en te luisteren. Iedereen ervaart dit in mijn ogen bij zijn eigen nummer, iedereen heeft denk ik wel zo'n nummer. En hoewel er nog velen tracks zullen volgen in de aankomende 99 nummers waarbij het zelfde zou gebeuren, pink ik maar bij weinig nummers een traantje weg, en dat is bij dit nummer, en dan eigenlijk wel alleen bij deze live variant.

Luisterend naar dit nummer zorgt dus hedendaags voor een emotionele reset maar, laat mij ook nog eens beseffen dat het leven WEL mooi kan zijn. Ik heb in de afgelopen (bijna) drie jaar de mogelijkheid en vrijheden gehad om aan mijzelf te werken. Ik ben in tussen 60 KG afgevallen (waarvan 32,5 KG in de afgelopen 8 maanden), train jongens voor sterkste man wedstrijden, doe zelf aan een amateur-bodybuilding carrière waar wedstrijdplannen bij staan en werk daarnaast aan een toekomst en terugkeer in de maatschappij met o.a. vrijwilligerswerk en daarna in de maatschappelijke zorg. En in al die tijd keer ik toch regelmatig terug naar dit nummer, om toch weer even een traantje weg te vegen die tegenwoordig misschien wel meer van geluk is. Hoe het leven toch honderdtachtig graden kan draaien, en staat dit nummer ik denk voor het rest van mijn leven symbool voor deze tijd.

En dat is voor mij de reden waarom ik hem toch nog in de lijst wou hebben, en zeker gericht om mijn lijst ook meer op te stellen naar wat ik vooral hedendaags veel luister. Ik kan jullie alvast geruststellen dat niet bij elke track zo'n groot stuk aan tekst bij zal staan . En mocht iemand hier eens behoefte hebben om van zich af te schrijven, zoals ik hier nu ook doe. Mijn DM's staan altijd voor je open, en ik denk ook dat van vele andere users hier om ons heen, zolang je maar praat, dat heeft mij uiteindelijk ook geholpen!

Kondoro's Top 100 op Spotify!

Mooi persoonlijk verhaal

Over de band zelf hou ik maar wijselijk m'n mond

Mooi verhaal Kondoro0614 en dapper dat je dat hier zo open durft te delen. Grote respect naar jou, je bent een legend.

GrafGantz schreef:
Over de band zelf hou ik maar wijselijk m'n mond

Haha ik snap het Gantz, mocht de achterliggende situatie er niet zijn had deze band overigens er nooit in gestaan. Verder luister ik er ook niet naar, het is echt puur dit nummer en dan echt deze live versie.

ABDrums

Indrukwekkend verhaal Kondoro0614 dat geeft bovendien aan dat we ons nooit hoeven te verontschuldigen voor een nummer dat we mooi vinden ook al valt dat buiten de kaders van de smaakpolitie. Als het deze impact op iemand kan hebben is het per definitie een nummer van waarde, ik luister nu met andere oren naar deze live versie. Dank daarvoor.

Mooi verhaal en het kan inderdaad verkeren in het leven, je bracht de zaterdagavond toch maar mooi door in een jacuzzi met een leuke dame die ook nog eens veel van olifanten weet!

Ik vraag me dan af of ze ook iets van de slurf van zo'n dier weet..

MarkS73 schreef:
Mooi verhaal en het kan inderdaad verkeren in het leven, je bracht de zaterdagavond toch maar mooi door in een jacuzzi met een leuke dame die ook nog eens veel van olifanten weet!

Klopt helemaal Mark, en dat had ik 2,5 jaar nooit verwacht uiteraard. ABDrums, ze weet langzamerhand wel af van meer slurven dan alleen die van de olifanten.

50tracks schreef:
Indrukwekkend verhaal Kondoro0614 dat geeft bovendien aan dat we ons nooit hoeven te verontschuldigen voor een nummer dat we mooi vinden ook al valt dat buiten de kaders van de smaakpolitie. Als het deze impact op iemand kan hebben is het per definitie een nummer van waarde, ik luister nu met andere oren naar deze live versie. Dank daarvoor.

Klopt helemaal! Ik denk dat, dat juist dit topic ook zo mooi maakt, verschillende perspectieven op verschillend soorten muziek, wat wellicht niet altijd aansluit op elkaars smaak. Ik ben sowieso wel een beetje bang voor de generatiekloof die we hier wellicht kennen? Ik kan in ieder geval alvast wel zeggen dat er ook aardig wat spul in staat wat juist in trend is met de jongere generaties, waaronder dus voornamelijk ook aardig wat hip-hop. Goed het blijft altijd nog wat ik leuk en vet vind .

99. Breaking Benjamin - The Diary of Jane
Verenigde Staten - Breaking Benjamin - Phobia (2006) - Alternatieve Rock
Twijfelaars: Blow Me Away
Live gehoord: Neehttps://www.goupstate.com/gcdn/authoring/2018/08/09/NHEJ/ghows-NC-96e40a22-aa58-450a-b0f6-db5f32a1f812-28e8289e.jpeg?crop=819,462,x51,y0&width=819&height=462&format=pjpg&auto=webp

Ja, ik weet het. Ik zou dit soort tracks eigenlijk normaal nooit echt voorleggen. Maar Breaking Benjamin heeft met een paar enkele tracks een plekje in mijn hart gekregen. En dat kwam eigenlijk voornamelijk door de track die ik tussen de twijfelaars heb benoemt. Ruim twintig jaar geleden alweer, was het moment dat wij Breaking Benjamin in de videogame Halo 2 voorbij hoorden komen en wij waren destijds wel erg onder de indruk. Ik was destijds nog geen eens een tiener maar, het is wel echt een bepaalde core memory geworden.

Destijds was ik veel aanwezig op het plaatselijke skate parkje, waar men twee muziek soorten draaide. Hip-Hop en metal, en dat is nou net de muziekstijlen waar ik veel naar luister. Ze lachten ons altijd uit omdat wij The Diary of Jane zo erg vet vonden, en eigenlijk de hele plaat Phobia was voor ons eigenlijk een kennismaking met een nieuw soort muziek. Het wat alternatieve rock geluid was een smaakmaker, en ik heb dat ook echt jarenlang héél veel geluisterd. Thuis tijdens het gamen van o.a. games als Halo 2, op het skatepark en ook daar buiten, Breaking Benjamin is altijd wel een favorietje geweest.

Eigenlijk heeft mijn tienerjaren er voor gezorgd dat BB een beetje is afgedwaald. Ik luisterde het eigenlijk niet meer, en het deed mij ook niks. Alle platen na Dear Agony daar kon ik niet zoveel mee en ik was er duidelijk uitgegroeid. Alleen naar Phobia en vooral dit nummer bleef ik altijd wel luisteren, en ik vond eigenlijk ook zeker wel dat hij een plekje verdiende in mijn top 100 lijst. Maar eigenlijk net zoals Staind wel op een hekkensluiters positie.

Kondoro's Top 100 op Spotify!

Nou wat leuk, deze heb ik in een ver verleden nog wel bij drumles gedrumd! Leuk nummertje wel met wat nostalgische gevoelens dus. Kan me op dat gebied dus wel vinden in wat jij ook schrijft, wederom mooi verhaal!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:03 uur

geplaatst: vandaag om 21:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.