MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... #2 (vigil - update sinds 2014)

zoeken in:
ABDrums schreef:
Nou wat leuk, deze heb ik in een ver verleden nog wel bij drumles gedrumd! Leuk nummertje wel met wat nostalgische gevoelens dus. Kan me op dat gebied dus wel vinden in wat jij ook schrijft, wederom mooi verhaal!

Haha leuk! Ja zonder nostalgische waarde zal ik niks met dit nummer hebben hoor. Maar, dit is echt voor mij de kindertijd.

98. Deltron 3030 – Mastermind
Verenigde Staten - Deltron 3030 - Deltron 3030 (2000) - Hip-Hop
Featuring: Geen
Twijfelaars: -
Live gehoord: Neehttps://img.redbull.com/images/c_limit,w_1500,h_1000/f_auto,q_auto/redbullcom/2013/10/09/1331614963438_2/deltron-3030-pick-their-favourite-records

De eerste Hip-Hop klassieker in mijn lijst, ik trap het allemaal af met deze legendarische groep Deltron 3030. De uit San Francisco komende groep brengt drie leden met zich mee, die alle drie ook hun eigen invulling hebben binnen deze groep. Dan the Automator (rechts op de foto) neemt de productie op zich, Del the Funky Homosapien (middelste op de foto) neemt voornamelijk de vocalen opzich, en misschien voor mij ook de meest bekende groepslid aangezien ik hem ook ken van projecten als
Hieroglyphics. Het laatste lid is DJ Kid Koala (links op de foto).

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel te zeggen over deze update. Deltron 3030 is er een beetje en vooral langzaam in gerold, ooit eens gehoord op het skate park vroeger maar, nooit echt verder in gedoken. Langzamerhand is eigenlijk alles aan deze track pure nostalgie geworden, heb ik hem al die jaren toch regelmatig op gezet en doe ik dat hedendaags ook nog. De beat is echt iconisch en je weet eigenlijk direct waar het op staat. De vocalen glijden door je oren, het is allemaal zo afgelakt, zo schoon en het past en klopt precies. Eigenlijk ook de song die er voor zorgde destijds dat ik meer van Hip-Hop ging houden, en dat hoor ik telkens wel terug. Ik ga altijd onwijs goed op leuke producties, en daar heeft Dan the Automator zeker goed in gehandeld. Eigenlijk wat ik zo terug haalde op het internet, deed hij dit ook voornamelijk samen met Del the Funky Homosapien.

Ik kan weinig terug vinden over dit album, en ik heb altijd een beetje het gevoel dat deze plaat in de vergetelheid is geraakt. Hoewel de plaat op MuMe meer dan 200 stemmen kent, heeft de groep wel maar 240.000 maandelijkse Spotify luisteraars. Nog steeds wel een bult, daar zeker niet van, alleen gun ik ze een stuk meer.

En eigenlijk geldt dit voor de gehele plaat van deze gasten, een iconische plaat die ik zeker niet wou missen in mijn lijst. Ze hebben identiek ook allemaal best veel leuke muziek gemaakt, en zitten allen ook bij verschillende andere muziekgroepen, dus als je dit cool vind, raadt ik ook zeker de soloprojecten en andere groepen eens bij je aan, en dan ben je nog wel even luisterzoet .

Kondoro's Top 100 op Spotify!

Heerlijk nostalgisch begin van de lijst. Staind heeft met de tijd niet goed gerijpt bij mij, maar met jouw verhaal ernaast weet het toch een gevoelige snaar te raken. Breaking Benjamin vind ik nog steeds goed. Persoonlijk zo'n 2 jaar geleden nog een behoorlijke 'revival' doorgemaakt, maar zoals je zegt na Dear Agony was het tijd om af te haken. Deltron 3030 heb ik toevallig een tijdje terug ontdekt. Te veel opvulmateriaal om het album begin tot eind uit te zitten, maar er zitten een aantal geweldige nummers tussen zoals deze 'Mastermind'. Leuke videoclip ook. Ik kan erg genieten van je uitgebreide schrijfsels, je weet heel goed over te brengen waarom het voor jou zulke monumentale nummers zijn. Met belangstelling volg ik je lijst op de voet.

Leuk om dit te lezen Apollo! Dit zijn uiteraard ook de berichten die het voor mij leuk maken om er uitgebreider over te vertellen! Ik kan me helemaal vinden in je revival ervaring, dat heb ik ook nog best vaak met dit soort bands, waaronder dus ook Breaking Benjamin. Alsof je in zo'n moment toch nog weer een stapje naar het verleden kan maken. Ik zag je stem bij Deltron 3030 inderdaad al voorbij komen, en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht! Leuk om te zien!

Ik denk dat je nog wel veel nummers tegen gaat komen die je zal smaken. Mijn update van morgen daar heb ik wel nog grote twijfels bij trouwens, geen idee of die in de smaak gaat vallen . Het is geen Roxy Dekker, dat alvast even duidelijk gemaakt, want dat vind Juul1998B helemaal geweldig namelijk ..

Ik stond al vooraan bij deze lijst, maar nu met Mastermind al helemaal. Wat een nummer.

Mooi persoonlijk verhaal ook, tof dat je veel bent gaan sporten. Dat helpt echt tegen mentale issues.

❤️

Ja sporten is één van de beste manieren je emotie te veranderen in kracht. Heerlijk.

Light weight baby

97. Future - Mask Off
Verenigde Staten - Future - FUTURE (2017) - Trap-Hop/Hip-Hop
Twijfelaars: Te veel
Live gehoord: Ja!https://djbooth.net/wp-content/uploads/2024/04/future-albums-ranked-by-toxic-masculinity-header.jpg

Eigenlijk de eerste artiest met mijn grootste twijfels. Niet zozeer of hij in mijn lijst terecht kwam want dat was één ding wat zeker was, alleen met artiesten als Future heb ik het gevoel dat ik in de generatiekloof hang. Nu denk ik overigens wel dat er een paar volgers zijn hier die hier wel wat mee kunnen, ik denk ook dat er nu aardig wat mensen zullen afhaken, haha! Maar, het geeft mij eigenlijk weinig stress, want Future is een artiest die gewoon in mijn top 100 thuis hoort, en zeker met deze klassieker van een banger. Te beseffen dat die ook gewoon bijna weer tien jaar oud is, is absurd. Maar, zeker omdat ik mijn lijst toch erg gevarieerd wou houden, waarbij ik toch oude bangers afwissel met vooral nieuwe artiesten die ik veel luister.

Mask Off staat eigenlijk een beetje als track dat ik het "grote" mensen leven in stapte. Schooltijd was zo goed als over destijds, aangezien ik besloot om niet verder te studeren was ik destijds direct de bouw in gegaan, toen dit nummer een grote hype werd. Maar destijds was ik sowieso meer van dit soort rappers, al was ik vooral erg fan van Juice WRLD, Lil Peep en Drake. Ik rolde vooral in deze muziek door mijn vrienden, waar ik eigenlijk in het begin helemaal niks van moest hebben. Ik snapte eigenlijk helemaal niet hoe je deze muziek mooi kon vinden maar, stiekem pakte het me blijkbaar ook wel weer.

Ik heb Future in 2022 live mogen zien tijdens de laatste editie van het Woo Hah! festival, die een jaar later over genomen ging worden door een Amerikaans festival 'Rolling Loud', die maar één editie heeft georganiseerd. Ik mis de hip-hop festivals nu al, en ik was eigenlijk een groentje in die scene. Woo Hah! trok overigens volledig mijn aandacht doordat Playboi Carti en Future die dag samen optraden, en ik ze beiden rond de front row heb kunnen zien, was een erg mooie dag. Ik heb bij Future misschien wel de grootste keuzestress gehad, ik vind héél veel songs van hem mooi. Om dan toch voornamelijk de knoop door te hakken met zijn populairste track, die nu op Spotify ook gewoon 1.8 miljard streams mag noteren, absurd veel gewoon. Geproduceerd door de legendarische producer Metro Boomin, die nu misschien iets te mainstream is geworden. Dit waren zijn producties dat ik echt nog van hem genoot, dat doe ik overigens nog steeds wel, alleen was hij rond de tijd van Mask Off nog wel echt meer underground.

Love it, or hate it. Ik kan hier wel echt van genieten. Hoewel deze track nog niet echt nostalgische gevoelens kan opwekken, zal hij dat zeker over een twintig jaar wel kunnen, en ik denk voor heel veel mensen in mijn omgeving. Zoals ik al zei, ik zoek de generatiekloof een beetje op en dat vind ik stiekem wel geinig om te doen maar, ik kan jullie alvast met rust vertellen dat mijn lijst niet propvol staat met new-wave hip-hop artiesten (ik telde met Future erbij maar vier tracks), en ik eigenlijk standaard wel meer naar het oude materiaal grijp. Morgen weer eentje met meer nostalgie, emotie en wellicht geen generatiekloof .

jordidj1 schreef:
Light weight baby

https://media4.giphy.com/media/l1IY2WQgAvraQmady/200w.gif?cid=6c09b9523l979227dojw3dyv2qm0gbv1savs7kf2cyjgc3xl&ep=v1_gifs_search&rid=200w.gif&ct=g

Mask Off hardste nummer tot nu toe by far, wat een bang0r blijft dit idd absurd dat deze al weer bijna tien jaar oud is, sick, time flies gewoon.

96. UB40 – Please Don't Make Me Cry
Verenigd Koninkrijk - UB40 - Labour of Love (1983) - Reggae
Twijfelaars: Geen
Live gehoord: Ja!https://th.bing.com/th/id/R.d0d51d19b0921cce596baa9676cc6ab3?rik=FNBzMaKf%2f2od7g&riu=http%3a%2f%2fprod-upp-image-read.ft.com%2fa609c724-dbe1-11e6-86ac-f253db7791c6&ehk=bXQjGPtfSzCuwT4Iz0UsMmJ0oBOnRcGGJ1mNaF8maK4%3d&risl=&pid=ImgRaw&r=0

Dat deze band ooit in mijn top 100 terecht zou komen, dat had ik vroeger nooit kunnen bedenken. Maar nu ik ouder wordt, is UB40 een soort "guilty pleasure" geworden. Ik luister er niet wekelijks naar maar, ik heb zo af en toe mijn uitschieters richting deze band en ik vind het stiekem ook altijd wel leuk om naar te luisteren.

Ik ben groot gebracht met de muziek van UB40. Mijn moeder is onwijs fan van deze band, en je mag haar best wel een fan girl noemen. Vroeger moest ik echt helemaal niks van deze muziek hebben, ik vond het altijd maar saai en ik snapte niet hoe je hier naar kunt luisteren. Door de jaren heen ben ik deze band meer gaan waarderen maar, ik denk dat ik er vooral een nostalgisch gevoel neer hang en als ik deze band hoor dan denk ik gewoon aan mijn moeder. Ik denk dat, dat UB40 voor mij zo mooi maakt, en dat ik ze daarom echt in deze lijst wou hebben. Ik ben van veel nummers gaan houden van deze band, en voor mij sprong Please Don't Make Me Cry er al vrij snel uit en tot op de dag van vandaag durf ik dat wel mijn favoriete nummer te noemen.

Ik heb UB40 nu vier keer live mee gemaakt samen met mijn moeder, en ik vind het eigenlijk komisch om te zien als je daar bent, dat je heel veel kinderen met hun ouders of moeders die kant op ziet gaan. Het is nu een soort uitje geworden, en ik vind het stiekem ook altijd wel leuk. Maar meer voor moeders, dus SO naar haar. Ik heb wel verteld dat ik UB40 met Please Don't Make Me Cry heb genoteerd maar, volgens mij kan het haar niet zo heel veel boeien. Ik heb ook niet echt veel meer te vertellen over deze band want, ik denk als mijn moeder niet zo'n fan van deze band was, dat ik er ook nauwelijks tot niet naar had geluisterd.

https://i.imgur.com/20Lpcsh.jpeg

95. Immortal Technique - The Point of No Return
Verenigde Staten - Immortal Technique - Revolutionary Volume 2 (2003) - Hip-Hop
Live gehoord: Neehttps://i.namu.wiki/i/3uK6YVUAJ_DPeYSGv3pdH4037UfEW17pA2g81FqKWCyhx_oeL8oXDFIF7_xyrN7xm9cO8gnJJbdDsJQvdY1r6w.jpg

Ik moet echt heel ver in mijn geheugen graven, om de opkomst van Immortal Technique binnen mijn muziek catalogus te vinden. Toch staat het wel als een huis, en weet ik nog precies waar dit vandaan kwam. Een stiefbroer van een vriend van mij (volgen jullie het nog?) die een paar jaar ouder was dan ons kwam namelijk met dit nummer aanzetten, en ik was toen muzikaal nog echt een groentje. Je mag toch zeggen dat de skatepark dagen mijn muzieksmaak hebben gecreëerd waar ik hedendaags nog veel naar mag luisteren. Destijds vonden we dit nummer héél vet maar, dat kwam voornamelijk door de beat die dit nummer kent maar, ook door de snelle rapteksten van Immortal.

Felipe Andres Coronel is een oorlogsvluchteling uit Peru, oorspronkelijk uit het Peruaanse Lima, komt Felipe uit onder de naam 'Immortal Technique' in Harlem, New York. Felipe brengt met zijn teksten vooral een ander probleem aan het licht. Want Felipe brengt ons een heel andere problematiek tekstueel, waar de Amerikaanse overheid een mikpunt is maar, ook racisme en andere problemen buiten bendes, geld, vrouwen of drugs om. Een keer iets anders zul je haast zeggen, ik vind het eerlijk gezegd best fijn als ik ook een andere inbreng krijg binnen deze scene. Tuurlijk weten we de ernst van de onderwerpen die men aansnijdt alleen het is wel belangrijk lijkt mij om dit ook eens onder het licht te brengen.

Hoewel 'Dance with the Devil' beschouwd wordt onder een underground classic (wat uiteraard ook zo is) doet ' The Point of No Return' mij persoonlijk wat meer. Neemt niet weg dat Dance of the Devil ook een beladen tekst kent, 'The Point of No Return' heeft dus ook meer nostalgische waardes. Keiharde track, die me tot op de dag van vandaag te pakken heeft en nog steeds indruk weet te maken. Zeker nu ik ouder ben, en de teksten van Immortal beter snap is deze muziek nog een stuk beter. Ik kan er niet veel meer van zeggen, dan dat dit nummer gewoon heel mijn leven bij mij is gebleven, en ik nu al gerust twintig jaar lang dit nummer op zet, en nog steeds onder de indruk ben.

94. Townes van Zandt – Kathleen
Verenigde Staten - Townes Van Zandt - Our Mother the Mountain (1969) - Folk
Live gehoord: Neehttps://static.spin.com/files/2019/03/GettyImages-115852557-1552067371.jpg

Ik heb het verzuimd gisteren, dus vandaag twee updates voor jullie. Daarom een vrij vroege update met het oudste nummer uit mijn lijst. Townes van Zandt heb ik pas recentelijk ontdekt, even gravend op last.fm verteld mij dat ik de beste man in 2022 heb leren ontdekken maar, zijn muziek is en was direct zo pakkend dat ik hem eigenlijk niet uit mijn lijst kan laten. Zeker met het mikpunt wat ik probeer te hanteren, om zowel oude klassiekere of nostalgische nummers voornamelijk ook te vermengen met tracks die in mijn toekomstperspectief erg aanwezig zijn. Townes van Zandt mag niet ontbreken, in de corona periode is mijn liefde voor blues (rock), folk en country muziek erg gegroeid. Je moest wat in die saaie dagen, dus besloot ik voornamelijk mijn muzieksmaak en kennisgebied uit te breiden en uit mijn comfortzone te stappen.

Ik hoef denk ik niet veel te vertellen bij deze update, een wel bekend nummer die bij mijn voorganger (Justus) ook al langs kwam. Daar vermeldde ik ook nog eens de cover van Amenra die ik persoonlijk ook erg goed vind. Een prachtig nummer die zeker op de gevoelens weet te drukken. Een rustige update voor de knaller van vanavond.

Daarnaast heeft dit nummer natuurlijk nog geen nostalgische waardes maar, weet mij wel echt rustig te krijgen en op mijn plek te zetten wanneer ik dit ook even nodig heb. Daardoor is dit nummer wel van een belangrijke waarde en betekent het als nog veel. Maar, over twintig jaar luister ik naar Townes van Zandt, en denk ik terug aan de tijd toen we net uit de corona periode trokken, en heeft dit nummer misschien een meer beladen betekenis gekregen, we shall see!

Townes is zo'n artiest waar ik echt meer in moet duiken, maar het is geweldige en tijdloze muziek. Mooie keuze, ik ga het meteen opzetten!

ABDrums schreef:
Townes is zo'n artiest waar ik echt meer in moet duiken, maar het is geweldige en tijdloze muziek. Mooie keuze, ik ga het meteen opzetten!

Ik ken het Ate. Ik moet zeggen dat ik ook echt nog wel een stukje meer naar hem mag luisteren maar, dat heb ik met dat genre in het algemeen. Het groeit er wel langzaam een beetje in, dat merk ik wel .

93. Emperor – I Am the Black Wizards
Noorwegen - Emperor - In the Nightside Eclipse (1994) - Black Metal
Live gehoord: Jahttps://www.revolvermag.com/wp-content/uploads/2018/07/05/emperor1.jpg

Goed met deze update zijn we weer recht getrokken, en eigenlijk in contrast met Townes van hiervoor slaan we een totaal andere weg in. Toen ik ooit begon als klein jochie met mijn liefde voor de metaal muziek, ben ik door de jaren heen een voorliefde gaan ontwikkelen voor de zwaardere subgenres. Dat begon heel onschuldig met Death Metal en de bekendere bands daarin maar, ook met een kleine uitstap naar verschillende metalcore bandjes. De tour van metalcore had ik al aardig snel achter mij gelaten, dat lag mij niet zo, tot ik ooit in aanmerking kwam met black metal. Het obscure van black metal trok mij echt enorm, en ik denk dat daar verschillende type bands verantwoordelijk voor zijn. Goed, nu weten de mensen die mij hier volgen inmiddels wel waar ik op dit moment graag rondhang, het is feitelijk wel dat Emperor aan het begin van dit tijdperk heeft gestaan.

Het zal mij overigens niet verbazen dat het jullie hier niet ligt maar, Emperor kan gewoon niet missen in mijn top 100 aangezien hun invloedrijke muziek die ook bij mijn muzieksmaak erg belangrijk is geweest. Hoewel het niet persé mijn favoriete black metal band is, kan ik wel altijd onwijs hard genieten van deze band. Al gaat dit wel de kant op waar de meeste mensen afhaken, opzich niet erg, ik vind het erg cool.

Ik heb Emperor nog live mogen zien, vorig jaar tijdens Graspop. Ze speelde tegelijkertijd met zowel Scorpions als Machine Head (wat ik best jammer vond), die ik ook beiden graag in zijn geheel had willen zien. Maar aangezien het wel zo is dat ik nooit had verwacht deze band ooit nog live te gaan zien, was de keuze wel echt heel snel gemaakt. De tent (Marquee voor de bekende) was in mijn ogen wel vrij leeg, wat ik best jammer vind aangezien ik deze band wel meer gunde. Helaas is het al een tijdje verder stil bij deze band, en hebben ze sinds 2001 niks meer uitgebracht. Ondanks dat is de plaat 'In the Nightside Eclipse' in mijn ogen nog wel steeds één van de beste black metal platen ooit, en ook nog steeds invloedrijk. Voor de fans een bekende plaat, en voor de mensen die er niks mee kunnen even goede vrienden!

We zijn nu een week bezig met mijn top 100, en de zeven entry's die ik nog heb geplaatst weergeven mijn muzieksmaak enorm, en is misschien een voorteken voor wat jullie nog te wachten staat. Ik hoop dat jullie het tot zoverre al wel leuk vinden het te volgen, ik love in ieder geval jullie enthousiasme, dat geeft mij een hoop energie dit door te zetten!

Je bent wel legendarisch bezig als je een nummer van Townes Van Zand op laat volgen door een nummer van één van de beste (zo niet de beste...) blackmetalband(s) aller tijden. Het contrast kan bijna niet groter, en dat zegt natuurlijk ook veel over jouw uiteenlopende muzieksmaak.

Emperor

Immortal Technique ook heel vet. 'Dance with the Devil' geniet wel mijn voorkeur, maar dit is ook keihard.

Townes Van Zandt heb ik mij nooit in verdiept omdat ik geen klik heb met country muziek, maar dit was een mooi en prikkelend nummer.

'Mask Off' van Future vond ik een gedrocht, sorry. Nu weet ik wel eindelijk hoe dat nummer heet en waar zoveel hedendaagse rappers de saus vandaan hebben gehaald.

Dim
Tot nu toe is de variatie en de genietbaarheid hoog.

Toevallig kwam Kathleen hier zojuist voorbij in de playlist van "iemand anders" die momenteel hier op de site bezig is met zijn allertijdenlijst.

Hele toffe lijst so far Kondoro0614. Ik ben wss niet de enige die dit met smart volgt en blijft volgen

ABDrums thanks! Het is echt een klus om de plaatsing voor elkaar te krijgen, na het husselen moest ik ook echt lachen toen ik het contrast van de onderste regionen van mijn lijst zag. En dat zal ook wel blijven door gaan, ik denk dat de top 10 echt vastigheid is met welk nummer waar staat, de rest is echt puur op gevoel, haha.

Apollo Ik moet ergens een beslissing vandaan halen, ik koos het nummer van Immortal Technique puur op nostalgisch gevoel. Dance With the Devil staat bij mij op de tweede plek in dit geval, die ik tekstueel wel een stuk sterker vind. Maar anders bleef ik bezig met kiezen en keuzestress, dus dat was mijn maatstaf. Even goede vrienden over Future hoor, ik had ook eigenlijk niet verwacht dat, dat een nummer voor jou ging zijn. Er komen nog wel wat hedendaagse rappers langs in de aankomende entry's, veel zullen het niet zijn!

92. Pete Rock & CL Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
Verenigde Staten - Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992) - Hip-Hop
Live gehoord: Neehttps://www.vibe.com/wp-content/uploads/2024/06/GettyImages-1437984095-e1717513362192.jpg?w=910&h=511&crop=1

Gezien Emperor van gisteren staan we weer aan de totaal andere kant van mijn muzikale spectrum, want ook Hip-Hop kent grote invloeden op mijn muzieksmaak. Deze smaak is ooit gecreëerd door de "oudere" garde op o.a. het skatepark. Pete Rock & CL Smooth waren twee grote namen destijds in mijn omgeving en mijn liefde viel vooral op deze track, dankzij de prachtige invloeden van saxofoon en de beats in het algemeen die wel heerlijk klonken.

In mijn straat werd deze plaat ook heel vaak gedraaid, de jongeren waren er destijds best over te spreken maar toen was deze plaat ook rustig al vijftien jaar oud. Hedendaags staat dit nummer nog als een huis, ik vind het een hele lekkere track die zeker niet mag ontbreken aangezien ik hem hedendaags ook nog regelmatig op zet en dit in de toekomst ook zeker nog wel blijf doen.

Lekker nummer, die een rustig plekje krijgt in de lijst. Kan er ook niet veel meer bij vertellen, hoort bij het nostalgisch aspect maar, ik heb er verder weinig door mee gemaakt. Zeker een grondlegger van mijn Hip-Hop smaak, en daar ga ik heel goed op!

91. Dead Can Dance - The Host of Seraphim
Australië - Dead Can Dance - The Serpent's Egg (1988) - Neoklassiek / Darkwave
Live gehoord: Neehttps://4ad.com/forewords/dcd/images/bandphoto3.jpg

Voor vandaag een excentriek uitstapje naar misschien wel juist de muziekgenres die mensen vaak niet bij mij zullen verwachten. Maar, The Host of Seraphim is juist wel een nummer die heel veel betekend voor mij, hedendaags en in het verleden. Wanneer ik echt even rustig wil worden, achterover ga zitten en voor mij uit ga staren, wil ik best vaak deze plaat en vooral dit nummer op zetten. Tijdens mijn laatste hike trip in Zwitserland is Dead can Dance en vooral The Host of Seraphim veelvuldig langs gekomen, zittend op een rots helemaal boven in de bergen, het was een waanzinnig plaatje die zelfs vaak niet realistisch aanvoelde, en al helemaal niet toen dit nummer langs kwam.

Maar, ik kan nog steeds met tranen in de ogen luisteren naar dit nummer. Als Lisa Gerrard eenmaal aan haar stuk begint, dan krijg ik nog steeds kippenvel. Het raakt je door merg en been, en dat doet echt niet heel veel muziek bij mij. Ik ben ooit eens als jong jochie in aanmerking gekomen met dit nummer na de eindscene van de horrorfilm 'The Mist', wat toen echt héél veel indruk op mij heeft gemaakt. Niet alleen die hele film (ik was destijds negen jaar), aangezien ik hem toen nog helemaal niet mocht zien om dat ik echt te jong was maar, vooral de scene met dit nummer er achter geeft mij nog steeds een soort flashbacks naar die dagen!

En ook hedendaags betekend het nummer gewoon nog echt veel. Ik luister héél veel en vooral vaak ook snoeiharde muziek, en dan is het stapje terug zetten en even rustig op adem komen ook lekker en vooral goed. Prachtig, kippenvel is weer aanwezig tijdens het schrijven van het bericht, het blijft me raken! Goed, het is dan wel echt een beetje verdwaalde entry met al het andere muziek om deze plaat heen, het blijft staan als een huis. Ik durf wel te verklappen dat ik nog één ander neoklassiek nummer in mijn lijst heb maar, ik denk dat de mensen die mij kennen wel kunnen raden welke artiest en/of nummer dat gaat worden!

Ik denk dat ik mijn uitzending maar afblaas dit weekend, want beter dan dit gaat het niet worden

Dim
jordidj1 schreef:
Ik denk dat ik mijn uitzending maar afblaas dit weekend, want beter dan dit gaat het niet worden

Dat is inderdaad voor iedereen beter.
Toch, Onweerwolf ?

Kondoro0614 schreef:
91. Dead Can Dance - The Host of Seraphim
Australië - Dead Can Dance - The Serpent's Egg (1988) - Neoklassiek / Darkwave
Live gehoord: Nee(afbeelding)

Voor vandaag een excentriek uitstapje naar misschien wel juist de muziekgenres die mensen vaak niet bij mij zullen verwachten. Maar, The Host of Seraphim is juist wel een nummer die heel veel betekend voor mij, hedendaags en in het verleden. Wanneer ik echt even rustig wil worden, achterover ga zitten en voor mij uit ga staren, wil ik best vaak deze plaat en vooral dit nummer op zetten. Tijdens mijn laatste hike trip in Zwitserland is Dead can Dance en vooral The Host of Seraphim veelvuldig langs gekomen, zittend op een rots helemaal boven in de bergen, het was een waanzinnig plaatje die zelfs vaak niet realistisch aanvoelde, en al helemaal niet toen dit nummer langs kwam.

Maar, ik kan nog steeds met tranen in de ogen luisteren naar dit nummer. Als Lisa Gerrard eenmaal aan haar stuk begint, dan krijg ik nog steeds kippenvel. Het raakt je door merg en been, en dat doet echt niet heel veel muziek bij mij. Ik ben ooit eens als jong jochie in aanmerking gekomen met dit nummer na de eindscene van de horrorfilm 'The Mist', wat toen echt héél veel indruk op mij heeft gemaakt. Niet alleen die hele film (ik was destijds negen jaar), aangezien ik hem toen nog helemaal niet mocht zien om dat ik echt te jong was maar, vooral de scene met dit nummer er achter geeft mij nog steeds een soort flashbacks naar die dagen!

En ook hedendaags betekend het nummer gewoon nog echt veel. Ik luister héél veel en vooral vaak ook snoeiharde muziek, en dan is het stapje terug zetten en even rustig op adem komen ook lekker en vooral goed. Prachtig, kippenvel is weer aanwezig tijdens het schrijven van het bericht, het blijft me raken! Goed, het is dan wel echt een beetje verdwaalde entry met al het andere muziek om deze plaat heen, het blijft staan als een huis. Ik durf wel te verklappen dat ik nog één ander neoklassiek nummer in mijn lijst heb maar, ik denk dat de mensen die mij kennen wel kunnen raden welke artiest en/of nummer dat gaat worden!

(embed)

Heel vet uitstapje! Niet verwacht van je! Dit is echt een bazenband en bazennummer! Hele mooie pick!

jordidj1 schreef:

Noo man, dying voor je nummer één!

Haha love Juul1998B, ja het is echt totaal iets anders dan wat ik normaal luister maar, ik heb er wel een zwak voor merk ik elke keer.

Ooh, híérrrr is dit spelletje met de Top 100. Ik zit alleen maar op het spelletjesdeel van deze site, zodat ik nauwelijks weet heb van al die andere pagina's. Maar mooie, innemende en zelfs emotionele verhalen, man! Maakt het erg boeiend om al luisterend door je persoonlijke muziekgeschiedenis heen te scrollen.
En dank voor het plaatsen van Future, ik ben een nitwit in de hiphop, maar dit vond ik een erg lekkere kennismaking. (Immortal Technique kende ik al wel)

En áls ik hier ooit een Top 100 plaats, dan hebben we dus in ieder geval een match. Nouja, anders kies ik wel voor 'Summoning of the Muse': net zo buitenaards bovennatuurlijk onmenselijk onthutsend verbluffend.
Kondoro0614 schreef:
91. Dead Can Dance
Live gehoord: Nee
Oei, je leven is nog niet compleet. Je weet niet wat je meemaakt als je met name Lisa live hoort.
Mind blows. Jaw drops. Eyes tear. Ears shiver. Skin burns.
Die in happily peace.

Mooie verhalen Kondoro0614! Ik lees het met veel interesse en plezier, ondanks dat de nummers ver buiten mijn straatje liggen!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:16 uur

geplaatst: vandaag om 16:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.