Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... #2 (vigil - update sinds 2014)
zoeken in:
11
geplaatst: 28 augustus 2025, 08:49 uur
42. REO Speedwagon - Keep On Loving You
AOR op haar ultiemst. REO Speedwagon leerde ik kennen toen je vroeger allerlei onzin aangesmeerd werd via Tommy Teleshopping (volgens mij bestaat het nog steeds). Eén daarvan was een cd-serie van Time Life. Bij de reclame lieten ze REO Speedwagon horen, welke me ook bijbleef vanwege de excentrieke naam. Ik was zeker niet meteen verkocht, maar in de loop der jaren kwam ik erachter dat dit de goated powerballad is.
You should've seen by the look in my eyes, baby
There was something missing
You should've known by the tone of my voice, maybe
But you didn't listen
You played dead
But you never bled
Instead you lay still in the grass
All coiled up and hissing
There was something missing
You should've known by the tone of my voice, maybe
But you didn't listen
You played dead
But you never bled
Instead you lay still in the grass
All coiled up and hissing
AOR op haar ultiemst. REO Speedwagon leerde ik kennen toen je vroeger allerlei onzin aangesmeerd werd via Tommy Teleshopping (volgens mij bestaat het nog steeds). Eén daarvan was een cd-serie van Time Life. Bij de reclame lieten ze REO Speedwagon horen, welke me ook bijbleef vanwege de excentrieke naam. Ik was zeker niet meteen verkocht, maar in de loop der jaren kwam ik erachter dat dit de goated powerballad is.
11
geplaatst: 28 augustus 2025, 11:07 uur
41. Fleetwood Mac - Silver Springs
In de afgelopen jaren is deze live-versie van Silver Springs uitgegroeid tot een ware hit op TikTok, zie bv.:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThW_lzX5j-pTia_6sX4xLBlqMUDwrvxbHjEA&s
Inmiddels staat het zelfs in de Top 2000. Niet gek voor een nummer dat te min werd bevonden voor Rumours. Ik kan een half college geven over de achtergrond van het nummer, de weergaloze tekst, de stem van Stevie Nicks of de spanning tussen Nicks en Buckingham tijdens de apotheose van dit nummer. Maar ik zou zeggen: kijk zelf en oordeel.
NEVER GET AWAY! NEVER GET AWAY!
Time casts a spell on you but you won't forget me
I know I could have loved you but you would not let me
Well, time casts a spell on you but you won't forget me
But I know I could have loved you but you would not let me
But I know I could have loved you but you would not let me, go ahead and try
I know I could have loved you but you would not let me
But I know I could have loved you but you would not let me
But I know I could have loved you but you would not let me, go ahead and try
In de afgelopen jaren is deze live-versie van Silver Springs uitgegroeid tot een ware hit op TikTok, zie bv.:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThW_lzX5j-pTia_6sX4xLBlqMUDwrvxbHjEA&s
Inmiddels staat het zelfs in de Top 2000. Niet gek voor een nummer dat te min werd bevonden voor Rumours. Ik kan een half college geven over de achtergrond van het nummer, de weergaloze tekst, de stem van Stevie Nicks of de spanning tussen Nicks en Buckingham tijdens de apotheose van dit nummer. Maar ik zou zeggen: kijk zelf en oordeel.
NEVER GET AWAY! NEVER GET AWAY!
10
geplaatst: 29 augustus 2025, 10:42 uur
40. Eagles - Hotel California
Volgens last.fm is mijn meest gespeelde nummer ooit Sultans of Swing en staat Hotel California op 7. Maar ik vermoed dat dit niet klopt, omdat ik veel data kwijt ben geraakt vanuit iTunes in de jaren voor last.fm. Zonder overdrijven denk ik dat ik deze meer dan duizend keer gehoord heb. Nu ben ik dit nummer heus wel eens zat, maar evenzo vaak hervind ik de liefde voor dit nummer. De driedelige slotsolo blijft episch, ook na duizend keer.
Last thing I remember, I was running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
"Relax, " said the night man, "We are programmed to receive
You can check out any time you like, but you can never leave"
<insert epic guitar solo>
I had to find the passage back to the place I was before
"Relax, " said the night man, "We are programmed to receive
You can check out any time you like, but you can never leave"
<insert epic guitar solo>
Volgens last.fm is mijn meest gespeelde nummer ooit Sultans of Swing en staat Hotel California op 7. Maar ik vermoed dat dit niet klopt, omdat ik veel data kwijt ben geraakt vanuit iTunes in de jaren voor last.fm. Zonder overdrijven denk ik dat ik deze meer dan duizend keer gehoord heb. Nu ben ik dit nummer heus wel eens zat, maar evenzo vaak hervind ik de liefde voor dit nummer. De driedelige slotsolo blijft episch, ook na duizend keer.
5
geplaatst: 29 augustus 2025, 15:04 uur
39. Michael Jackson - Will You Be There
Openen met een passage uit Beethovens negende getuigt van grootheidswaanzin. Michael was zeker niet vies van wat pathetische muziek en het hoogtepunt daarvan is wat mij betreft Will You Be There. Een beetje soul, een beetje gospel, een beetje pop. Het haakt geweldig in elkaar.
In our darkest hour
In my deepest despair
Will you still care?
Will you be there?
In my trials
And my tribulations
Through our doubts
And frustrations
In my violence
In my turbulence
Through my fear
And my confessions
In my anguish and my pain
Through my joy and my sorrow
In the promise of another tomorrow
I'll never let you part
For you're always in my heart.
In my deepest despair
Will you still care?
Will you be there?
In my trials
And my tribulations
Through our doubts
And frustrations
In my violence
In my turbulence
Through my fear
And my confessions
In my anguish and my pain
Through my joy and my sorrow
In the promise of another tomorrow
I'll never let you part
For you're always in my heart.
Openen met een passage uit Beethovens negende getuigt van grootheidswaanzin. Michael was zeker niet vies van wat pathetische muziek en het hoogtepunt daarvan is wat mij betreft Will You Be There. Een beetje soul, een beetje gospel, een beetje pop. Het haakt geweldig in elkaar.
11
geplaatst: 29 augustus 2025, 15:36 uur
38. LCD Soundsystem - All My Friends
LCD Soundsystem is een band die met je meegroeit en wiens nummers om de zoveel jaar een nieuwe lading krijgt. All My Friends nog het meeste. Ik heb deze nu twee keer live mogen aanschouwen en beide keren waren niet minder dan fenomenaal. Het ultieme hipsteranthem.
And for those of you who still think we're from England
We're not, no
vigil
Though we're running out of the drugs
And the conversation's grinding away
I wouldn't trade one stupid decision
For another five years of life
And the conversation's grinding away
I wouldn't trade one stupid decision
For another five years of life
LCD Soundsystem is een band die met je meegroeit en wiens nummers om de zoveel jaar een nieuwe lading krijgt. All My Friends nog het meeste. Ik heb deze nu twee keer live mogen aanschouwen en beide keren waren niet minder dan fenomenaal. Het ultieme hipsteranthem.

We're not, no
vigil

1
geplaatst: 29 augustus 2025, 15:37 uur
chevy93 schreef:
We're not, no
vigil
(embed)
(quote)

We're not, no
vigil

(embed)

12
geplaatst: 30 augustus 2025, 11:26 uur
37. Pink Floyd - Echoes
Stiekem een versie van David Gilmour, omdat deze simpelweg de beste is. Er zijn weinig nummers met een herkenbaardere eerste noot. Het is het startsein van een buitenaardse muzikale reis die haar gelijke niet kent. De perfecte mix van hun overgang van de experimentele(re) beginperiode richting de grote klassieke albums.
Overhead the albatross
Hangs motionless upon the air
And deep beneath the rolling waves
In labyrinths of coral caves
The echo of a distant time
Comes willowing across the sand
And everything is green and submarine
And no one showed us to the land
And no one knows the where's or why's
But something stirs and something tries
And starts to climb toward the light
Hangs motionless upon the air
And deep beneath the rolling waves
In labyrinths of coral caves
The echo of a distant time
Comes willowing across the sand
And everything is green and submarine
And no one showed us to the land
And no one knows the where's or why's
But something stirs and something tries
And starts to climb toward the light
Stiekem een versie van David Gilmour, omdat deze simpelweg de beste is. Er zijn weinig nummers met een herkenbaardere eerste noot. Het is het startsein van een buitenaardse muzikale reis die haar gelijke niet kent. De perfecte mix van hun overgang van de experimentele(re) beginperiode richting de grote klassieke albums.
1
geplaatst: 30 augustus 2025, 13:20 uur
chevy93 schreef:
(embed)
(quote)
(embed)
Ik ben niet zo van de term 'guilty pleasure' , muziek raakt je of niet en daar hoef je je niet voor te schamen maar dit soort nummers van MJ komt soms toch wel in de buurt. Aan de ene kant vind ik dat pathetische, bitterzoete gedoe verschrikkelijk maar hij deed dit toch wel erg goed. Ik kan hier ook erg van genieten...
11
geplaatst: 31 augustus 2025, 10:16 uur
36. George Michael - Cowboys & Angels
"Come on George, Loosen up. Swing, man, Dust off those gossamer wings and fly yourself to the moon of your choice and be grateful to carry the baggage we've all had to carry since those lean nights of sleeping on buses and helping the driver unload the instruments."
Aldus Frank Sinatra in 1990 in een open brief richting George Michael. Eigenlijk kreeg George Michael pas na zijn dood de echte erkenning die hij verdiende. In korte tijd heeft hij best wat moderne klassiekers op zijn naam geschreven. Cowboys and Angels is daar de mooiste van wat mij betreft.
When your heart's in someone else's plans
Things you say and things you do
They don't understand
It's such a shame
Always ends the same
You can call it love but I don't think it's true
You should know by now
I'm not the boy for you
You're not to blame
Always ends the same
Things you say and things you do
They don't understand
It's such a shame
Always ends the same
You can call it love but I don't think it's true
You should know by now
I'm not the boy for you
You're not to blame
Always ends the same
"Come on George, Loosen up. Swing, man, Dust off those gossamer wings and fly yourself to the moon of your choice and be grateful to carry the baggage we've all had to carry since those lean nights of sleeping on buses and helping the driver unload the instruments."
Aldus Frank Sinatra in 1990 in een open brief richting George Michael. Eigenlijk kreeg George Michael pas na zijn dood de echte erkenning die hij verdiende. In korte tijd heeft hij best wat moderne klassiekers op zijn naam geschreven. Cowboys and Angels is daar de mooiste van wat mij betreft.
6
geplaatst: 31 augustus 2025, 14:24 uur
35. Dire Straits - Sultans Of Swing
Naast de studioversie heb ik ook talloze live-versies gehoord, van de redelijk trouw aan de studioversie blijvende versies van hun beginperiode tot de uitgesponnen langer dan een kwartier durende versies later. Deze in Basel is de beste als je het mij vraagt. Met de sterkste drive en de beste eindsolo.
And then the man, he steps right up to the microphone
And says at last just as the time bell rings
"Goodnight, now it's time to go home"
Then he makes it fast with one more thing
"We are the Sultans
We are the Sultans of Swing"
And says at last just as the time bell rings
"Goodnight, now it's time to go home"
Then he makes it fast with one more thing
"We are the Sultans
We are the Sultans of Swing"
Naast de studioversie heb ik ook talloze live-versies gehoord, van de redelijk trouw aan de studioversie blijvende versies van hun beginperiode tot de uitgesponnen langer dan een kwartier durende versies later. Deze in Basel is de beste als je het mij vraagt. Met de sterkste drive en de beste eindsolo.
12
geplaatst: 1 september 2025, 09:11 uur
34. Talk Talk - The Rainbow / Eden / Desire
Iemand vroeg laatst waarom ik dit zo’n goed album vind en ik moest hem het antwoord schuldig blijven. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het niet goed onder woorden kan brengen. Spirit of Eden is zo’n uniek album, hoewel Laughing Stock daar uiteraard dicht tegenaan zit qua sound. Maar wat dit zo hemeltergend prachtig maakt? Wie het weet mag het zeggen.. Dit is zo’n album dat je tot op het bot raakt, of niet.
A gilded wreath on reason
The flower crushed conceives
A child of fragrance so much clearer
In legacy
The flower crushed conceives
A child of fragrance so much clearer
In legacy
Iemand vroeg laatst waarom ik dit zo’n goed album vind en ik moest hem het antwoord schuldig blijven. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het niet goed onder woorden kan brengen. Spirit of Eden is zo’n uniek album, hoewel Laughing Stock daar uiteraard dicht tegenaan zit qua sound. Maar wat dit zo hemeltergend prachtig maakt? Wie het weet mag het zeggen.. Dit is zo’n album dat je tot op het bot raakt, of niet.
8
geplaatst: 1 september 2025, 21:05 uur
33. Japan - Nightporter
Nightporter lijkt met het jaar mooier te woorden. Het heeft iets broeierigs, iets onderhuids dat ik moeilijk kan plaatsen. Vooral laat in de trein doet dit het goed.
Here am I alone again
A quiet town where life begins
Here am I just wondering
Nightporters go
Nightporters slip away
A quiet town where life begins
Here am I just wondering
Nightporters go
Nightporters slip away
Nightporter lijkt met het jaar mooier te woorden. Het heeft iets broeierigs, iets onderhuids dat ik moeilijk kan plaatsen. Vooral laat in de trein doet dit het goed.
8
geplaatst: 2 september 2025, 09:22 uur
32. Billy Joel - Vienna
Bovenstaande tekst heb ik aan mijn muur hangen. Het biedt mooi tegenwicht tegen de moderne, gehaaste maatschappij waarin je het gevoel hebt veel te moeten. Even een stap terug om te bedenken waar het nu werkelijk om draait. Ook deze groeit met de jaren. En net als met Silver Springs lijken steeds meer mensen door te krijgen dat deze jarenlang ondergewaardeerd werd.
Slow down, you crazy child
And take the phone off the hook and disappear for a while
It's all right, you can afford to lose a day or two, ooh
When will you realize Vienna waits for you?
And take the phone off the hook and disappear for a while
It's all right, you can afford to lose a day or two, ooh
When will you realize Vienna waits for you?
Bovenstaande tekst heb ik aan mijn muur hangen. Het biedt mooi tegenwicht tegen de moderne, gehaaste maatschappij waarin je het gevoel hebt veel te moeten. Even een stap terug om te bedenken waar het nu werkelijk om draait. Ook deze groeit met de jaren. En net als met Silver Springs lijken steeds meer mensen door te krijgen dat deze jarenlang ondergewaardeerd werd.
14
geplaatst: 2 september 2025, 11:49 uur
31. Radiohead - How to Disappear Completely
Koptelefoonmuziek pur sang. Voor als je even helemaal het spoor bijster bent en het liefst in foetushouding in een hoekje gaat liggen. Even janken en weer door. Hier kan geen Let Down, Fake Plastic Trees of No Surprises tegenop.
In a little while, I'll be gone
The moment's already passed
Yeah, it's gone and I'm not here
This isn't happening
The moment's already passed
Yeah, it's gone and I'm not here
This isn't happening
Koptelefoonmuziek pur sang. Voor als je even helemaal het spoor bijster bent en het liefst in foetushouding in een hoekje gaat liggen. Even janken en weer door. Hier kan geen Let Down, Fake Plastic Trees of No Surprises tegenop.
2
geplaatst: 2 september 2025, 14:30 uur
Gisteren deed Matt Berninger z'n eigen Silver Springs live, en voor ik het ook maar kon denken opperde hij "this is not a Fleetwood Mac cover". Bonnet of Pins staat trouwens terecht nu al keihoog in je top 100, wat een banger is dat zeg

Let Down kan hier zeker wel tegen op, kom vechten dan.
1
geplaatst: 2 september 2025, 21:43 uur
Johnny Marr schreef:
Let Down kan hier zeker wel tegen op, kom vechten dan.
Noem maar tijd en plek yusuLet Down kan hier zeker wel tegen op, kom vechten dan.
5
geplaatst: 3 september 2025, 09:21 uur
30. Nils Frahm - Tristana
Wintermusik is ook in de zomer sprookjesachtig. Zoals veel van mijn favorieten kwam het tegen via een van de toplijsten hier op MusicMeter. Wintermusik stond toen hoog in de (neo)klassieke lijst meen ik. Het duurde niet lang voor ik verkocht was. Inmiddels heb ik de man al vier of vijf keer live gezien en altijd weet hij het publiek te betoveren. Of het nu in een theaterzaal is of tijdens ADE.
(geen tekst)
Wintermusik is ook in de zomer sprookjesachtig. Zoals veel van mijn favorieten kwam het tegen via een van de toplijsten hier op MusicMeter. Wintermusik stond toen hoog in de (neo)klassieke lijst meen ik. Het duurde niet lang voor ik verkocht was. Inmiddels heb ik de man al vier of vijf keer live gezien en altijd weet hij het publiek te betoveren. Of het nu in een theaterzaal is of tijdens ADE.
13
geplaatst: 3 september 2025, 14:48 uur
29. The Smiths - How Soon Is Now?
Een ode aan alle personen die naar liefde hunkeren maar het (nog) niet vinden. Ieder huilend gitaarakkoord een nieuwe wanhoopskreet. Rot op met je ‘het komt wanneer je het het minst verwacht’.
There's a club if you'd like to go
You could meet somebody who really loves you
So you go and you stand on your own
And you leave on your own
And you go home, and you cry, and you want to die
You could meet somebody who really loves you
So you go and you stand on your own
And you leave on your own
And you go home, and you cry, and you want to die
Een ode aan alle personen die naar liefde hunkeren maar het (nog) niet vinden. Ieder huilend gitaarakkoord een nieuwe wanhoopskreet. Rot op met je ‘het komt wanneer je het het minst verwacht’.
10
geplaatst: 3 september 2025, 19:36 uur
28. Toto - Africa
Toto inmiddels toch alweer drie keer live gezien en iedere keer is het een feestje. Spelen kunnen we de mannen wel. Hier nog met good ‘ol Porcaro op de drums. Africa is de afgelopen jaren aan een revival bezig en lijkt almaar populairder te worden. Niets minder dan terecht.
The wild dogs cry out in the night
As they grow restless longing for some solitary company
I know that I must do what's right
Sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti
I seek to cure what's deep inside
Frightened of this thing that I've become
As they grow restless longing for some solitary company
I know that I must do what's right
Sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti
I seek to cure what's deep inside
Frightened of this thing that I've become
Toto inmiddels toch alweer drie keer live gezien en iedere keer is het een feestje. Spelen kunnen we de mannen wel. Hier nog met good ‘ol Porcaro op de drums. Africa is de afgelopen jaren aan een revival bezig en lijkt almaar populairder te worden. Niets minder dan terecht.
15
geplaatst: 4 september 2025, 08:55 uur
27. Beach Boys - God Only Knows
Hoe kan zo’n simpel liedje zoveel emoties oproepen? Als men het heeft over het perfecte popnummer komt dit aardig in de buurt. De gelaagde harmonieën zijn onbeschrijflijk mooi. Dit is nu zo’n nummer dat ik nooit beu lijk te worden.
If you should ever leave me
Well, life would still go on, believe me
The world could show nothing to me
So what good would living do me?
Well, life would still go on, believe me
The world could show nothing to me
So what good would living do me?
Hoe kan zo’n simpel liedje zoveel emoties oproepen? Als men het heeft over het perfecte popnummer komt dit aardig in de buurt. De gelaagde harmonieën zijn onbeschrijflijk mooi. Dit is nu zo’n nummer dat ik nooit beu lijk te worden.
7
geplaatst: 4 september 2025, 19:08 uur
26. The National - Guest Room
Het was zeker geen Tropic Morning News, in de zin dat ik direct verliefd was. Wanneer de spark er wel kwam weet ik niet, maar toen die er eenmaal was heb ik niet meer omgekeken. Er is vast een muzikaaltheoretische veklaring waarom uitgerekend dit nummer mij zo raakt, maar daar heb ik de kennis niet voor. Iets met dat alles in mineur/majeur is. Ofzo. Ik weet wel dat bovenstaande zin een van de mooiste aller tijden is.
Just tie your woman to your wrist
Give her the room to tie the others
Give her the room to tie the others
Het was zeker geen Tropic Morning News, in de zin dat ik direct verliefd was. Wanneer de spark er wel kwam weet ik niet, maar toen die er eenmaal was heb ik niet meer omgekeken. Er is vast een muzikaaltheoretische veklaring waarom uitgerekend dit nummer mij zo raakt, maar daar heb ik de kennis niet voor. Iets met dat alles in mineur/majeur is. Ofzo. Ik weet wel dat bovenstaande zin een van de mooiste aller tijden is.
2
geplaatst: 4 september 2025, 19:28 uur
Tja, de emoties die God Only Knows bij mij weten op te roepen (Toto idem)..... laat maar 
Maar in zo'n heerlijk afwisselende lijst zijn dit soort misperen onvermijdelijk natuurlijk. Het kan niet 100% in de gloria zijn

Maar in zo'n heerlijk afwisselende lijst zijn dit soort misperen onvermijdelijk natuurlijk. Het kan niet 100% in de gloria zijn

6
geplaatst: 5 september 2025, 11:07 uur
25. Chappell Roan - Good Luck, Babe!
Deze live-versie, omdat ik daarbij was. Good Luck Babe blijft non-stop in mijn playlist staan. Misschien wel de beste muzikale bridge. Ooit? Ja, ooit. Ik sluit niet uit dat dit nummer richting mijn top 10 aller tijden gaat. Nu al? Ja, nu al. By far mijn meest beluisterde artiest van de afgelopen 365 dagen. En dat met pas één album en een handvol singles. Ook The Subway ben ik helemaal fan van. Dat belooft wat.
When you wake up next to him in the middle of the night
With your head in your hands, you're nothing more than his wife
And when you think about me, all of those years ago
You're standing face to face with "I told you so"
You know I hate to say, "I told you so"
You know I hate to say, but, I told you so
With your head in your hands, you're nothing more than his wife
And when you think about me, all of those years ago
You're standing face to face with "I told you so"
You know I hate to say, "I told you so"
You know I hate to say, but, I told you so
Deze live-versie, omdat ik daarbij was. Good Luck Babe blijft non-stop in mijn playlist staan. Misschien wel de beste muzikale bridge. Ooit? Ja, ooit. Ik sluit niet uit dat dit nummer richting mijn top 10 aller tijden gaat. Nu al? Ja, nu al. By far mijn meest beluisterde artiest van de afgelopen 365 dagen. En dat met pas één album en een handvol singles. Ook The Subway ben ik helemaal fan van. Dat belooft wat.
3
geplaatst: 5 september 2025, 11:58 uur
Girlie day!
24. Taylor Swift - All Too Well (10 Minute Version) (Taylor's Version) (From The Vault)
Ik zou mezelf niet als swiftie omschrijven, hoewel ik 1989 en Red wel op vinyl heb. Red voornamelijk voor dit nummer. All Too Well was op zichzelf al een prachtig nummer natuurlijk (‘I might be okay but I’m not fine at all’), maar stijgt in deze 10-minuten versie naar grote hoogtes. Veel van mijn Amsterdamse fietsritten zijn muzikaal ingekleurd met de volledige versie van All Too Well. Met zo’n toplijst verzandt je al snel in superlatieven, maar dit nummer scoort het beste in de categorie ‘break-up songs’.
Mocht je trouwens een keer een kwartiertje vrij hebben: zoek op YouTube eens op reactievideo’s van swifties die voor het eerst de volledige versie horen.
24. Taylor Swift - All Too Well (10 Minute Version) (Taylor's Version) (From The Vault)
And maybe we got lost in translation
Maybe I asked for too much
But maybe this thing was a masterpiece 'til you tore it all up
Running scared, I was there
I remember it all too well
Maybe I asked for too much
But maybe this thing was a masterpiece 'til you tore it all up
Running scared, I was there
I remember it all too well
Ik zou mezelf niet als swiftie omschrijven, hoewel ik 1989 en Red wel op vinyl heb. Red voornamelijk voor dit nummer. All Too Well was op zichzelf al een prachtig nummer natuurlijk (‘I might be okay but I’m not fine at all’), maar stijgt in deze 10-minuten versie naar grote hoogtes. Veel van mijn Amsterdamse fietsritten zijn muzikaal ingekleurd met de volledige versie van All Too Well. Met zo’n toplijst verzandt je al snel in superlatieven, maar dit nummer scoort het beste in de categorie ‘break-up songs’.
Mocht je trouwens een keer een kwartiertje vrij hebben: zoek op YouTube eens op reactievideo’s van swifties die voor het eerst de volledige versie horen.
3
geplaatst: 5 september 2025, 12:27 uur
Pffff, Guest Room. Raap me op. Eén van The Nationals allerbeste, en meest onderschatte 

14
geplaatst: 8 september 2025, 09:00 uur
23. Talk Talk - Living in Another World
Living in Another World is binnen hun unieke oeuvre een unieke eend. Ja, het is onmiskenbaar Talk Talk maar tegelijkertijd kan ik geen nummer noemen dat in de buurt komt qua drive, qua productie, qua energie.
Did I see tenderness where you saw Hell? (Forget)
Did I see angels in the hand I held? (Forget)
God only knows what kind of tale you'd tell (Forget)
Living in another world to you
Did I see angels in the hand I held? (Forget)
God only knows what kind of tale you'd tell (Forget)
Living in another world to you
Living in Another World is binnen hun unieke oeuvre een unieke eend. Ja, het is onmiskenbaar Talk Talk maar tegelijkertijd kan ik geen nummer noemen dat in de buurt komt qua drive, qua productie, qua energie.
8
geplaatst: 8 september 2025, 15:31 uur
22. Michael Jackson - Stranger in Moscow
Ik heb vaker gezegd dat zijn beste albums uit de 80s komen maar zijn beste singles uit de 90s. Op Dangerous en HIStory staan persoonlijkere nummers en die raken derhalve meer. Bij Stranger in Moscow was de aftakeling al begonnen. Kijkend uit een hotelkamer in Moskou realiseerde hij zich dat niemand hem echt kende. Het was het begin van het einde.. Maar wat een prachtig nummer, hoe die synths troost bieden door zich als een warme deken om je heen te wikkelen.
Here abandoned in my fame
Armageddon of the brain
KGB was doggin' me
Take my name and just let me be
Then a begger boy called my name
Happy days will drown the pain
On and on and on it came
And again, and again, and again...
Armageddon of the brain
KGB was doggin' me
Then a begger boy called my name
Happy days will drown the pain
On and on and on it came
And again, and again, and again...
Ik heb vaker gezegd dat zijn beste albums uit de 80s komen maar zijn beste singles uit de 90s. Op Dangerous en HIStory staan persoonlijkere nummers en die raken derhalve meer. Bij Stranger in Moscow was de aftakeling al begonnen. Kijkend uit een hotelkamer in Moskou realiseerde hij zich dat niemand hem echt kende. Het was het begin van het einde.. Maar wat een prachtig nummer, hoe die synths troost bieden door zich als een warme deken om je heen te wikkelen.
* denotes required fields.