Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2024 (persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
4
geplaatst: 15 januari 2024, 21:36 uur
Binnen De Lijntjes 13/01/2024
Zo, daar is-ie dan. Op het laatste moment nog nummers uit de lijstjes van Simon77 en Dance Lover in de Tipparade opgenomen.
De tweede lijst van 2024 kent vier nieuwe binnenkomers.
Te beginnen met een instrumentaaltje, geen idee waar ik deze opgepikt hebt, maar het nodigt wel uit tot het beluisteren van meer van deze band.
Néomí (Speelman) staat nog stevig genoteerd met haar kerstsingle, maar nu ook met een nummer uit 2024.
Nog meer Nederlands op 28; De geweldige Amsterdamse brassband Gallowstreet kwam vorig jaar met de LP Laaglands en dit was vooral ingetogen. Niet onaardig, maar ik hoor ze liever uitbundig, zoals op de nieuwe single.
En ook ik ben gevallen voor de vrolijke terug-naar-de-sixties-pop van The Lemon Twigs, die helaas als gedeelde nummer 2 strandden in het Steunfonds, net als mijn nieuwe nummer-1.
Ja, die nummer-1, die maakt een reuzesprong: vorige maand nét binnen de puntengrens, en nu dus al de koppositie. Het is niet eerder voorgekomen dat een nummer van zo'n afstand naar de nummer-1 ging; het vorige record staat op naam van Falle Nioke & Ghost Culture; die gingen ooit van 16 naar 1.
Nieuw binnen op 1 is wél diverse malen voorgekomen; tien keer maar liefst, al was het voor Chemical Brothers, die in het allereerste lijstje dat ik indiende voor de Afrekening (januari 2019, toen nog een top-16) wel een kat-in-het-bakkie. Royksopp is er zelfs twee keer in geslaagd op nummer 1 binnen te komen.
Nieuwe binnenkomers direct op 1
Bratri - Rise
Royksopp - Speed King
Let’s Eat Grandma - Happy New Year
Still Corners - White Sands
The Strokes - Brooklyn bridge to chorus
Moon Hooch feat Leo P - Stonk
Ane Brun - Closer
Chemical Brothers - MAH (allereerste lijstje, op 12 januari 2019)
Alex Lahey - Don’t be so hard on yourself
Rammstein - Deutschland
Royksopp - Church
Goed, over naar de orde van de dag:
01 20 02 Irène Drésel - Fluo
02 01 11 Het Zesde Metaal - Het Langste Jaar
03 04 05 S10 - Mis
04 02 17 James Smith - Common People
05 08 08 Lexer - Amei
06 03 10 M83 - Mirror
07 10 18 Lexer - Cala
08 11 03 TUKAN - Noranda
09 06 10 JB Dunckel - Égérie
10 12 06 Néomi - Garden
11 15 03 CLOUD - DUI
12 05 14 Two Door Cinema Club - Sure Enough
13 19 03 Red Rum Club - Godless
14 14 04 Ede & Deckert - Immer (ft. Sargland)
15 25 02 Suede - The sadness in you, the sadness in me
16 07 08 Futureheaven - Imber
17 23 02 junodream - Kitchen Sink Drama
18 16 09 The Bony King Of Nowhere - Are You Still Alive
19 13 05 The Covasettes - Stung
20 28 02 Lo Moon - Evidence
21 21 05 Einmusik - Let Me Out (ft. Diana Miro)
22 31 02 Het Zesde Metaal - De Zaden Van Morgen
23 29 03 Wisp - Once then we'll be free
24 24 04 The Libertines - Night of the hunter
25 17 12 Atmos Bloom - Sea Legs
26 30 02 Ferdous - Mountain Snow
27 == 01 The Lemon Twigs - My Golden Years
28 == 01 Gallowstreet - Proper Hired Guns
29 18 11 Holly Macve - Suburban House (ft. Lana del Rey)
30 32 03 Still Corners - Secret World
31 == 01 Néomí - Somebody's Daughter
32 == 01 The Eastern Plain - Follow The Ghost
Grensgevallen
The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen
Dua Lipa - Houdini #3
Floating Points - Birth4000 #3
JB Dunckel - Key Games #2
FLETCHER - Eras of us #4
Fred Again - Leavemealone (ft. Baby Keem) #5
overpass - Beautiful #3
Alex Togashii - Wonder #2
Joshua, yeule, LLLL - we kissed in the park where my idols tried to commit suicide #2
Marathon - Fire #2
Ludovico Einaudi - Adieux #2
April June - Sweeter than drugs
Liam Gallagher & John Squire - Just Another Rainbow
Swim School - Give me a reason why
Middle Kids - Terrible News
Library Card - Well, Actually
Rex The Dog - Your Wish Is My Command
Buiten De Lijntjes
09 07 07 Allie X - Black Eye
22 19 05 JB Dunckel - Playjoy
26 11 10 The Boxer Rebellion - Powdered Sugar
27 12 18 Wende - Alles Weggegeven
Zo, daar is-ie dan. Op het laatste moment nog nummers uit de lijstjes van Simon77 en Dance Lover in de Tipparade opgenomen.
De tweede lijst van 2024 kent vier nieuwe binnenkomers.
Te beginnen met een instrumentaaltje, geen idee waar ik deze opgepikt hebt, maar het nodigt wel uit tot het beluisteren van meer van deze band.
Néomí (Speelman) staat nog stevig genoteerd met haar kerstsingle, maar nu ook met een nummer uit 2024.
Nog meer Nederlands op 28; De geweldige Amsterdamse brassband Gallowstreet kwam vorig jaar met de LP Laaglands en dit was vooral ingetogen. Niet onaardig, maar ik hoor ze liever uitbundig, zoals op de nieuwe single.
En ook ik ben gevallen voor de vrolijke terug-naar-de-sixties-pop van The Lemon Twigs, die helaas als gedeelde nummer 2 strandden in het Steunfonds, net als mijn nieuwe nummer-1.
Ja, die nummer-1, die maakt een reuzesprong: vorige maand nét binnen de puntengrens, en nu dus al de koppositie. Het is niet eerder voorgekomen dat een nummer van zo'n afstand naar de nummer-1 ging; het vorige record staat op naam van Falle Nioke & Ghost Culture; die gingen ooit van 16 naar 1.
Nieuw binnen op 1 is wél diverse malen voorgekomen; tien keer maar liefst, al was het voor Chemical Brothers, die in het allereerste lijstje dat ik indiende voor de Afrekening (januari 2019, toen nog een top-16) wel een kat-in-het-bakkie. Royksopp is er zelfs twee keer in geslaagd op nummer 1 binnen te komen.
Nieuwe binnenkomers direct op 1
Bratri - Rise
Royksopp - Speed King
Let’s Eat Grandma - Happy New Year
Still Corners - White Sands
The Strokes - Brooklyn bridge to chorus
Moon Hooch feat Leo P - Stonk
Ane Brun - Closer
Chemical Brothers - MAH (allereerste lijstje, op 12 januari 2019)
Alex Lahey - Don’t be so hard on yourself
Rammstein - Deutschland
Royksopp - Church
Goed, over naar de orde van de dag:
01 20 02 Irène Drésel - Fluo
02 01 11 Het Zesde Metaal - Het Langste Jaar
03 04 05 S10 - Mis
04 02 17 James Smith - Common People
05 08 08 Lexer - Amei
06 03 10 M83 - Mirror
07 10 18 Lexer - Cala
08 11 03 TUKAN - Noranda
09 06 10 JB Dunckel - Égérie
10 12 06 Néomi - Garden
11 15 03 CLOUD - DUI
12 05 14 Two Door Cinema Club - Sure Enough
13 19 03 Red Rum Club - Godless
14 14 04 Ede & Deckert - Immer (ft. Sargland)
15 25 02 Suede - The sadness in you, the sadness in me
16 07 08 Futureheaven - Imber
17 23 02 junodream - Kitchen Sink Drama
18 16 09 The Bony King Of Nowhere - Are You Still Alive
19 13 05 The Covasettes - Stung
20 28 02 Lo Moon - Evidence
21 21 05 Einmusik - Let Me Out (ft. Diana Miro)
22 31 02 Het Zesde Metaal - De Zaden Van Morgen
23 29 03 Wisp - Once then we'll be free
24 24 04 The Libertines - Night of the hunter
25 17 12 Atmos Bloom - Sea Legs
26 30 02 Ferdous - Mountain Snow
27 == 01 The Lemon Twigs - My Golden Years
28 == 01 Gallowstreet - Proper Hired Guns
29 18 11 Holly Macve - Suburban House (ft. Lana del Rey)
30 32 03 Still Corners - Secret World
31 == 01 Néomí - Somebody's Daughter
32 == 01 The Eastern Plain - Follow The Ghost
Grensgevallen
The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen
Dua Lipa - Houdini #3
Floating Points - Birth4000 #3
JB Dunckel - Key Games #2
FLETCHER - Eras of us #4
Fred Again - Leavemealone (ft. Baby Keem) #5
overpass - Beautiful #3
Alex Togashii - Wonder #2
Joshua, yeule, LLLL - we kissed in the park where my idols tried to commit suicide #2
Marathon - Fire #2
Ludovico Einaudi - Adieux #2
April June - Sweeter than drugs
Liam Gallagher & John Squire - Just Another Rainbow
Swim School - Give me a reason why
Middle Kids - Terrible News
Library Card - Well, Actually
Rex The Dog - Your Wish Is My Command
Buiten De Lijntjes
09 07 07 Allie X - Black Eye
22 19 05 JB Dunckel - Playjoy
26 11 10 The Boxer Rebellion - Powdered Sugar
27 12 18 Wende - Alles Weggegeven
1
geplaatst: 15 januari 2024, 21:50 uur
Poeh, wat een boel nieuwe muziek deze week. Geen tijd gehad om het allemaal goed te luisteren, maar ik verwacht volgende week veel nieuwe binnenkomers. Voor nu zijn nieuw: Four Tet, Ariane Grande en Beatenberg.
1. Muzi - Light
2. Warhaus - Popcorn (feat. Sylvie Kreusch)
3. Yin Yin - Takahashi Timing
4. The Libertines - Night Of The Hunter
5. Sofiane Pamart - Noche
6. Helado Negro - I Just Want To Wake Up With You
7. Galcher Lustwerk - No Trip
8. Yard Act - Dream Job
9. Tyla - Water
10. Memphis LK - Coffee
11. Coco - Do This Right
12. The Indien – Stay
13. A. Savage - Elvis In The Army
14. Shygirl - f@k€
15. Erick the Architect - Ezekiel's Wheel
16. Laetitia Sadier - Une Autre Attente
17. The Vaccines - Love To Walk Away
18. Four Tet - Loved
19. Ariana Grande - yes, and?
20. Beatenberg - Eau De Toilette
1. Muzi - Light
2. Warhaus - Popcorn (feat. Sylvie Kreusch)
3. Yin Yin - Takahashi Timing
4. The Libertines - Night Of The Hunter
5. Sofiane Pamart - Noche
6. Helado Negro - I Just Want To Wake Up With You
7. Galcher Lustwerk - No Trip
8. Yard Act - Dream Job
9. Tyla - Water
10. Memphis LK - Coffee
11. Coco - Do This Right
12. The Indien – Stay
13. A. Savage - Elvis In The Army
14. Shygirl - f@k€
15. Erick the Architect - Ezekiel's Wheel
16. Laetitia Sadier - Une Autre Attente
17. The Vaccines - Love To Walk Away
18. Four Tet - Loved
19. Ariana Grande - yes, and?
20. Beatenberg - Eau De Toilette
1
geplaatst: 16 januari 2024, 05:04 uur
Simon77 schreef:
Middle Kids presteert deze week iets wat vermoedelijk nog geen enkele artiest bij mij is gelukt. De Australische band is deze week namelijk koploper, hekkensluiter en hoogste nieuwe binnenkomer. Terrible News is de nieuwste single van het album Faith Crisis Pt. 1 dat op 16 februari a.s. moet uitkomen.
Middle Kids presteert deze week iets wat vermoedelijk nog geen enkele artiest bij mij is gelukt. De Australische band is deze week namelijk koploper, hekkensluiter en hoogste nieuwe binnenkomer. Terrible News is de nieuwste single van het album Faith Crisis Pt. 1 dat op 16 februari a.s. moet uitkomen.
Laat ik je dan maar plezieren met less terrible news: Midden vorige week ontdekt, verrassend leuk bevonden, en meteen opzij gezet als "de keuze van esteban" voor De Alternatieve Hitlijst ▸ 2024 . Hij werd nog nergens opgepikt, maar is zo woensdag dan tóch van de partij! Topscore van jouw kant?

Moest bij mij trouwens hoog binnen komen deze week, maar omdat ik 'm in een andere Spotify-lijst had gestopt, compleet vergeten op te nemen hier. *facepalm*
3
geplaatst: 16 januari 2024, 10:50 uur
Met 121 nieuwe tracks hebben we wel érg ons best gedaan de afgelopen week; allemaal hier verzameld: tips MuMeAfrekening week 3
De nog lege lijst voor de komende week: tips MuMeAfrekening week 4
De nog lege lijst voor de komende week: tips MuMeAfrekening week 4
18
geplaatst: 17 januari 2024, 11:42 uur
Grote schoonmaak noemen we dat; grote nieuwjaarskuis. Maar liefst elf binnenkomers vliegen ons deze week om de oren; de hoogste entert zelfs de top 3. Nog geen record hoor: drie jaar geleden hadden we op 11 januari niet minder dan dertien binnenkomers en twee herintreders; over grote schoonmaak gesproken. Maar goed, we hebben deze week dan ook maar liefst zesendertig deelnemende muziekliefhebbers! Een heel mooi aantal, we zitten nu al boven het maximum aantal deelnemers van vorig jaar.
Ondanks alles is Suede nog altijd leider in het klassement. Het peloton is echter wel dicht op elkaar komen zitten; voor Suede resten slechts een schamele vier punten voorsprong en die kunnen volgende week zomaar verdwenen zijn.
MuMe Afrekening, gezamenlijke weeklijst 2024 - week 3
1. (1) (8w) Suede - The Sadness In You, The Sadness In Me (97) (7) #6
2. (2) (5w) Floating Points - Birth4000 (93) (9)
3. (==) (1w) Irène Drésel - Fluo (84) (5)
4. (26) (2w) Jürgen Paape - Allein in Italien (77) (7)
5. (4) (5w) Heartworms - May I Comply (76) (6)
6. (7) (11w) Yard Act - Dream Job (73) (6)
7. (18) (3w) Red Rum Club - Godless (73) (5)
8. (==) (1w) Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYU KOH) (70) (7)
9. (5) (3w) Björk - Oral (ft. Rosalía) (69) (4)
10. (10) (6w) Dua Lipa - Houdini (66) (6)
11. (3) (7w) Everything Everything - Cold Reactor (65) (4)
12. (13) (9w) Het Zesde Metaal - Het Langste Jaar (62) (4)
13. (==) (1w) Four Tet - Loved (60) (6)
14. (29) (2w) Royel Otis - Heading For The Door (57) (6)
15. (==) (1w) Rex The Dog - Your Wish Is My Command (53) (3)
16. (19) (2w) The Reytons - Listen (52) (4)
17. (==) (1w) The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen (51) (5)
18. (==) (1w) SPRINTS - Heavy (50) (4)
19. (12) (14w) Sivert Høyem - The rust (50) (3)
20. (9) (7w) Danny Brown - Jenn's Terrific Vacation (ft. Kassa Overall) (48) (3)
21. (21) (6w) Nicole Moudaber - Reasons to Love You (46) (4) {hp3;6} 22X
22. (24) (2w) Green Day - Dilemma (46) (4) {hp3;6} 15X
23. (11) (4w) MGMT - Bubblegum Dog (45) (4) {hp1}
24. (14) (4w) The Rills - Bones (45) (4) {hp2}
25. (==) (1w) Irène Drésel - Glam (44) (3)
26. (8) (7w) The Vaccines - Sometimes, I Swear (43) (3) {hp5;5}
27. (==) (1w) Confidence Man - Firebreak (43) (3) {hp5;6}
28. (==) (1w) Marathon - Fire (42) (3)
29. (==) (1w) Harp - Throne Of Amber (41) (3)
30. (==) (1w) 28 Days Later - Fadeaway (40) (2)
EXIT:
6. (9w) Allie X - Black Eye #2
15. (2w) Subjoi - No More
16. (6w) Ede & Deckert - Immer (ft. Sargland)
17. (8w) Sofia Kourtesis - How Music Makes You Feel Better
20. (3w) Lo Moon - Evidence
22. (8w) There Will Be Fireworks - Something Borrowed
23. (3w) The Pineapple Thief - The Frost
25. (12w) Underworld - Denver Luna
27. (8w) GusGus - Unfinished Symphony
28. (2w) Middle Kids - Bend
30. (1w) Future Islands - The Tower
NEW:
3. Irène Drésel - Fluo
25. Irène Drésel - Glam
Het is de week van Irène Drésel deze week! Met maar liefst twee singles tegelijk komt de Française de MuMeAfrekening binnen. De technoknaller 'Fluo' is deze week veruit de hoogste binnenkomer en een directe bedreiging voor de toppositie. In allerlei weeklijstjes zagen we de hypnotiserende track al als een raket omhoogschieten. Drésel trekt maar liefst ruim negen minuten uit om haar technohit met subtiel verschuivende patronen over ons uit te storten. 'Fluo' is het de facto titelnummer van haar derde album, 'Rose Fluo', dat de zesentwintigste van deze maand gaat verschijnen.
In de slipstream van 'Fluo' wordt ook Drésels vorige single (nog maar net een maand oud hoor), 'Glam', de MuMeAfrekening in getrokken. Met een speelduur van een minuutje of vijf is ie bijna twee keer zo snel klaar als 'Fluo', een lekker toetje na de hoofdmaaltijd dus. Op 'Glam' horen we een zelfde inventieve instrumentale techno, en ook 'Glam' komt op haar nieuwe album 'Rose Fluo' te staan.
8. Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYUKOH)
Nog meer elektronica nieuw in de top 10, en daar kunnen we, met een lengte van ruim zevenenhalve minuut, eens rustig voor gaan zitten. Voor zover je kúnt blijven zitten op de klanken van 'We Are' natuurlijk. 'We Are' (de titel staat er ook nog eens in het Koreaans achter) is geproduceerd door Jason Chung, die zich als muzikant van het moniker Nosaj Thing bedient. Zijn voornaam is een letterkeer, zijn achternaam is wel een dingetje. Nosaj Thing is Amerikaan van geboorte, afkomstig uit Los Angeles, maar -dat dacht je al- van Koreaanse komaf. De track 'We Are' nam hij in het najaar van 2022 op, met vocalen van de Zuid-Koreaanse groep HYUKO. In 'We Are' samplede Nosaj een track van collega-producer Martyn. Toen Nosaj een verzoek deed om clearance van de track zag Martyn zijn kans schoon om een samenwerking aan te gaan. Hij remixte 'We Are', schoof de zang wat meer naar de achtergrond en voegde er een aantal indringende synth-loops en baslijnen aan toe. En zie daar: een MuMeAfrekeningshit was geboren! Maar liefst op 8 binnen deze week.
13. Four Tet - Loved
En als de beentjes nu nóg niet moe zijn, kunnen ze nog een keertje van de vloer op de nieuwe single van Four Tet. Alhoewel het er op 'Loved' wel een stuk relaxter aan toe gaat dan op de tracks hierboven. 'Loved' is al de twaalfde notering voor Kieran Hebden, alias Four Tet. Zeven keer eerder scoorde hij in de MuMeAfrekening onder eigen naam en vier keer zorgde een remix van zijn hand voor een top 30-positie. Vorig jaar had hij zijn greatest claim tot MuMe-fame met de MuMe-charttopper 'Three drums' en deze week opent hij een nieuwe aanval op de koppositie. Het relaxte 'Loved' zorgt er in ieder geval voor dat we sfeervol de winter doorkomen. Met de release van zijn nieuwe single kondigde Four Tet meteen de komst van een nieuw album aan, dus we hebben al wat om naar uit te kijken.
15. Rex The Dog - Your Wish Is My Command
Uw wens is mijn bevel, ja dan heb je Rex goed afgericht. Hopelijk zijn de beentjes uitgerust, want op de houseklanken van 'Your Wish Is My Command' kunnen ze weer losgeschud worden. Als je het clipje bekijkt zou je denken dat Rex uit de Hanzestad Hamburg komt en dat zijn baasje uitstekend achteruit kan inparkeren. In werkelijkheid gaat het echter om de Britse producer Jake Williams, en of hij achteruit kan inparkeren dat weet ik helaas niet. Tussen 1994 en 2004 bracht Jake Williams muziek uit onder de naam JX; je kunt 'm dus al kennen van de gigantische hits 'Son Of A Gun' en 'You Belong To Me', die halverwege de nineties gewoon enorme party- en hitparadeklappers zijn geweest in België en Nederland. In 2004 had Jake genoeg van JX en ging hij door als het vrolijke kleine witte hondje Rex The Dog. Elf jaar geleden scoorde hij onder dat alias al een MuMe-notering met 'Do You Feel What I Feel' (#15) en hij heeft lang moeten wachten op een opvolger. Maar die is er nu!
17. The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen
Genoeg gehoust nu, we schakelen door naar klassiek toneel. The Last Dinner Party baseert hun nieuwe single 'Caesar on a TV Screen' op het toneelstuk 'Julius Caesar' van William Shakespeare. Alhoewel het dynamische damesvijftal er nog wat singles tussendoor heeft gehad is 'Caesar' in de MuMeAfrekening de opvolger van 'Nothing Matters', dat afgelopen voorjaar een top 3-hit werd. Volgende maand verschijnt hun debuutalbum en als vooraankondiging trekken ze op 'Caesar' nog even alle registers open: drama, bombast, glamrock, theater, het overstroomt ons als we naar 'Caesar on a TV Screen' luisteren en kijken. Nog even reikhalzen dus totdat het album verschijnt!
18. SPRINTS - Heavy
Reikhalzen voor het debuutalbum van Sprints hoeven we niet meer, want dat kwam een kleine twee weken geleden eindelijk uit. De nieuwe single 'Heavy' werd op dezelfde dag gereleased en presenteert zich nu in de MuMeAfrekening. Het is één grote brok claustrofobisch benauwende spanning, met koortsachtige zang van Karla Chubb, die opbouwt naar een knallende explosie van gitaren waarin alle bandleden volledig loos gaan. Zeg dus niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! En luister dan ook eens naar het album 'Letter to self' van dit viertal uit de Ierse hoofdstad Dublin.
27. Confidence Man - Firebreak
De laatste van de house-invasie van deze week is Confidence Man. Het Australische kwartet is inmiddels al een vaste MuMe-gast, met 'Firebreak' als hun vierde hit in twee jaar tijd. De podiumposities van de groep uit Brisbane worden ingenomen door zanger Sugar Bones (Aidan Moore) en zangeres Janet Planet (Grace Stephenson), terwijl het gemaskerde producerstweetal Clarence McGuffie en Reggie Goodchild achter toetsenbord en drums plaatsneemt. 'Firebreak' is een hypnotiserende dancetrack die je al vast klaarstoomt voor de festivalzomer. Een echte banger!
28. Marathon - Fire
Postpunk-gitaarklanken uit Amsterdam met Marathon. Het trio vlamt met 'Fire' weer lekker stevig en het is dan ook hun derde MuMe-hit in anderhalf jaar tijd. Vorig jaar misten ze met 'Tired' net een nummer 1-hit, want ze zaten twee weken klem achter 'Kisses' van Slowdive. Marathon, met als voorman Kay Koopmans, beschouwt zich als underground en neemt dat wel erg serieus: in maart doet de band een zogeheten keldertour, waarbij ze dus letterlijk ondergronds gaan en de kleine Nederlandse zalen gaan platspelen.
29. Harp - Throne Of Amber
Heerlijk, heerlijk, heerlijk; ik kan niet anders zeggen. Harp is het echtpaar Tim Smith en Kathi Zung, waarbij we de hypnotiserende stem van Smith al kunnen kennen van de Texaanse groep Midlake. Midlake scoorde vijf MuMe-hits, maar die werden allemaal behaald vanaf 2013, terwijl Smith een jaar eerder uit de band gestapt was. Wil je hem horen zingen in Midlake, dan moet je dus op zoek naar de eerste drie albums van de band. Wat Tim Smith in de tussentijd gedaan heeft... ik weet het niet, maar muzikaal hebben we in ieder geval tien jaar lang niets van hem vernomen. Tot daar plots vorig jaar de debuutsingle van Harp was, 'I Am The Seed'. Twee singles verder is Harp zowaar klaar voor de MuMeAfrekening, met de licht klagerige bariton als leidraad door de sferische tonen van 'Throne Of Amber'.
30. 28 Days Later - Fadeaway
ranboy zal tevreden zijn, want de twee onderste binnenkomers zijn zijn favorieten. Voor 28 Days Later zette hij zelfs een bescheiden wervingsactie op poten, en met succes. Een kleine aanmoediging was genoeg om wat extra enthousiasme los te krijgen voor de lichtvoetige gitaarklanken van 'Fadeaway'. 28 Days Later is een viertal uit Des Moines in Iowa dat een jaar of twee samen met muziek bezig is. De groep rond zanger Gino Hale bracht twee maanden terug hun debuutalbum uit. Hun beschaafde gitaarrock vormt toch wel een scherp contrast met de horrorfilm '28 Days Later...', waaraan de band zijn naam heeft ontleend. 'Fadeaway' kabbelt dromerig door naar het einde van de MuMeAfrekening.
DEELNEMERS (36):
Arrie, AstroStart, BlackFinch, blur8, Brian Griffin, chartsmaster, curufin, Dance Lover, Dim, DjFrankie, Eigenwijze 30, esteban, Finn, herman, iamsander, jassn, JDBtop30, Martijn Jonkers, Mausie, MRDammann, musician, nico1616, panjoe, ranboy, ranja, Ries_72, SanderT, SBube, Simon77, sj0n88, stardust_be, Sundance, Vince vega, WhyNotSmile, yeahyeahyeah, Zwammer
MuMeAfrekening op Spotify & YouTube:
MuMeAfrekening 2024 Spotify
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst 2024 - YouTube
Ondanks alles is Suede nog altijd leider in het klassement. Het peloton is echter wel dicht op elkaar komen zitten; voor Suede resten slechts een schamele vier punten voorsprong en die kunnen volgende week zomaar verdwenen zijn.
MuMe Afrekening, gezamenlijke weeklijst 2024 - week 3
1. (1) (8w) Suede - The Sadness In You, The Sadness In Me (97) (7) #6
2. (2) (5w) Floating Points - Birth4000 (93) (9)
3. (==) (1w) Irène Drésel - Fluo (84) (5)
4. (26) (2w) Jürgen Paape - Allein in Italien (77) (7)
5. (4) (5w) Heartworms - May I Comply (76) (6)
6. (7) (11w) Yard Act - Dream Job (73) (6)
7. (18) (3w) Red Rum Club - Godless (73) (5)
8. (==) (1w) Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYU KOH) (70) (7)
9. (5) (3w) Björk - Oral (ft. Rosalía) (69) (4)
10. (10) (6w) Dua Lipa - Houdini (66) (6)
11. (3) (7w) Everything Everything - Cold Reactor (65) (4)
12. (13) (9w) Het Zesde Metaal - Het Langste Jaar (62) (4)
13. (==) (1w) Four Tet - Loved (60) (6)
14. (29) (2w) Royel Otis - Heading For The Door (57) (6)
15. (==) (1w) Rex The Dog - Your Wish Is My Command (53) (3)
16. (19) (2w) The Reytons - Listen (52) (4)
17. (==) (1w) The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen (51) (5)
18. (==) (1w) SPRINTS - Heavy (50) (4)
19. (12) (14w) Sivert Høyem - The rust (50) (3)
20. (9) (7w) Danny Brown - Jenn's Terrific Vacation (ft. Kassa Overall) (48) (3)
21. (21) (6w) Nicole Moudaber - Reasons to Love You (46) (4) {hp3;6} 22X
22. (24) (2w) Green Day - Dilemma (46) (4) {hp3;6} 15X
23. (11) (4w) MGMT - Bubblegum Dog (45) (4) {hp1}
24. (14) (4w) The Rills - Bones (45) (4) {hp2}
25. (==) (1w) Irène Drésel - Glam (44) (3)
26. (8) (7w) The Vaccines - Sometimes, I Swear (43) (3) {hp5;5}
27. (==) (1w) Confidence Man - Firebreak (43) (3) {hp5;6}
28. (==) (1w) Marathon - Fire (42) (3)
EXIT:
6. (9w) Allie X - Black Eye #2
15. (2w) Subjoi - No More
16. (6w) Ede & Deckert - Immer (ft. Sargland)
17. (8w) Sofia Kourtesis - How Music Makes You Feel Better
20. (3w) Lo Moon - Evidence
22. (8w) There Will Be Fireworks - Something Borrowed
23. (3w) The Pineapple Thief - The Frost
25. (12w) Underworld - Denver Luna
27. (8w) GusGus - Unfinished Symphony
28. (2w) Middle Kids - Bend
30. (1w) Future Islands - The Tower
NEW:
3. Irène Drésel - Fluo
25. Irène Drésel - Glam
Het is de week van Irène Drésel deze week! Met maar liefst twee singles tegelijk komt de Française de MuMeAfrekening binnen. De technoknaller 'Fluo' is deze week veruit de hoogste binnenkomer en een directe bedreiging voor de toppositie. In allerlei weeklijstjes zagen we de hypnotiserende track al als een raket omhoogschieten. Drésel trekt maar liefst ruim negen minuten uit om haar technohit met subtiel verschuivende patronen over ons uit te storten. 'Fluo' is het de facto titelnummer van haar derde album, 'Rose Fluo', dat de zesentwintigste van deze maand gaat verschijnen.
In de slipstream van 'Fluo' wordt ook Drésels vorige single (nog maar net een maand oud hoor), 'Glam', de MuMeAfrekening in getrokken. Met een speelduur van een minuutje of vijf is ie bijna twee keer zo snel klaar als 'Fluo', een lekker toetje na de hoofdmaaltijd dus. Op 'Glam' horen we een zelfde inventieve instrumentale techno, en ook 'Glam' komt op haar nieuwe album 'Rose Fluo' te staan.
8. Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYUKOH)
Nog meer elektronica nieuw in de top 10, en daar kunnen we, met een lengte van ruim zevenenhalve minuut, eens rustig voor gaan zitten. Voor zover je kúnt blijven zitten op de klanken van 'We Are' natuurlijk. 'We Are' (de titel staat er ook nog eens in het Koreaans achter) is geproduceerd door Jason Chung, die zich als muzikant van het moniker Nosaj Thing bedient. Zijn voornaam is een letterkeer, zijn achternaam is wel een dingetje. Nosaj Thing is Amerikaan van geboorte, afkomstig uit Los Angeles, maar -dat dacht je al- van Koreaanse komaf. De track 'We Are' nam hij in het najaar van 2022 op, met vocalen van de Zuid-Koreaanse groep HYUKO. In 'We Are' samplede Nosaj een track van collega-producer Martyn. Toen Nosaj een verzoek deed om clearance van de track zag Martyn zijn kans schoon om een samenwerking aan te gaan. Hij remixte 'We Are', schoof de zang wat meer naar de achtergrond en voegde er een aantal indringende synth-loops en baslijnen aan toe. En zie daar: een MuMeAfrekeningshit was geboren! Maar liefst op 8 binnen deze week.
13. Four Tet - Loved
En als de beentjes nu nóg niet moe zijn, kunnen ze nog een keertje van de vloer op de nieuwe single van Four Tet. Alhoewel het er op 'Loved' wel een stuk relaxter aan toe gaat dan op de tracks hierboven. 'Loved' is al de twaalfde notering voor Kieran Hebden, alias Four Tet. Zeven keer eerder scoorde hij in de MuMeAfrekening onder eigen naam en vier keer zorgde een remix van zijn hand voor een top 30-positie. Vorig jaar had hij zijn greatest claim tot MuMe-fame met de MuMe-charttopper 'Three drums' en deze week opent hij een nieuwe aanval op de koppositie. Het relaxte 'Loved' zorgt er in ieder geval voor dat we sfeervol de winter doorkomen. Met de release van zijn nieuwe single kondigde Four Tet meteen de komst van een nieuw album aan, dus we hebben al wat om naar uit te kijken.
15. Rex The Dog - Your Wish Is My Command
Uw wens is mijn bevel, ja dan heb je Rex goed afgericht. Hopelijk zijn de beentjes uitgerust, want op de houseklanken van 'Your Wish Is My Command' kunnen ze weer losgeschud worden. Als je het clipje bekijkt zou je denken dat Rex uit de Hanzestad Hamburg komt en dat zijn baasje uitstekend achteruit kan inparkeren. In werkelijkheid gaat het echter om de Britse producer Jake Williams, en of hij achteruit kan inparkeren dat weet ik helaas niet. Tussen 1994 en 2004 bracht Jake Williams muziek uit onder de naam JX; je kunt 'm dus al kennen van de gigantische hits 'Son Of A Gun' en 'You Belong To Me', die halverwege de nineties gewoon enorme party- en hitparadeklappers zijn geweest in België en Nederland. In 2004 had Jake genoeg van JX en ging hij door als het vrolijke kleine witte hondje Rex The Dog. Elf jaar geleden scoorde hij onder dat alias al een MuMe-notering met 'Do You Feel What I Feel' (#15) en hij heeft lang moeten wachten op een opvolger. Maar die is er nu!
17. The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen
Genoeg gehoust nu, we schakelen door naar klassiek toneel. The Last Dinner Party baseert hun nieuwe single 'Caesar on a TV Screen' op het toneelstuk 'Julius Caesar' van William Shakespeare. Alhoewel het dynamische damesvijftal er nog wat singles tussendoor heeft gehad is 'Caesar' in de MuMeAfrekening de opvolger van 'Nothing Matters', dat afgelopen voorjaar een top 3-hit werd. Volgende maand verschijnt hun debuutalbum en als vooraankondiging trekken ze op 'Caesar' nog even alle registers open: drama, bombast, glamrock, theater, het overstroomt ons als we naar 'Caesar on a TV Screen' luisteren en kijken. Nog even reikhalzen dus totdat het album verschijnt!
18. SPRINTS - Heavy
Reikhalzen voor het debuutalbum van Sprints hoeven we niet meer, want dat kwam een kleine twee weken geleden eindelijk uit. De nieuwe single 'Heavy' werd op dezelfde dag gereleased en presenteert zich nu in de MuMeAfrekening. Het is één grote brok claustrofobisch benauwende spanning, met koortsachtige zang van Karla Chubb, die opbouwt naar een knallende explosie van gitaren waarin alle bandleden volledig loos gaan. Zeg dus niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! En luister dan ook eens naar het album 'Letter to self' van dit viertal uit de Ierse hoofdstad Dublin.
27. Confidence Man - Firebreak
De laatste van de house-invasie van deze week is Confidence Man. Het Australische kwartet is inmiddels al een vaste MuMe-gast, met 'Firebreak' als hun vierde hit in twee jaar tijd. De podiumposities van de groep uit Brisbane worden ingenomen door zanger Sugar Bones (Aidan Moore) en zangeres Janet Planet (Grace Stephenson), terwijl het gemaskerde producerstweetal Clarence McGuffie en Reggie Goodchild achter toetsenbord en drums plaatsneemt. 'Firebreak' is een hypnotiserende dancetrack die je al vast klaarstoomt voor de festivalzomer. Een echte banger!
28. Marathon - Fire
Postpunk-gitaarklanken uit Amsterdam met Marathon. Het trio vlamt met 'Fire' weer lekker stevig en het is dan ook hun derde MuMe-hit in anderhalf jaar tijd. Vorig jaar misten ze met 'Tired' net een nummer 1-hit, want ze zaten twee weken klem achter 'Kisses' van Slowdive. Marathon, met als voorman Kay Koopmans, beschouwt zich als underground en neemt dat wel erg serieus: in maart doet de band een zogeheten keldertour, waarbij ze dus letterlijk ondergronds gaan en de kleine Nederlandse zalen gaan platspelen.
29. Harp - Throne Of Amber
Heerlijk, heerlijk, heerlijk; ik kan niet anders zeggen. Harp is het echtpaar Tim Smith en Kathi Zung, waarbij we de hypnotiserende stem van Smith al kunnen kennen van de Texaanse groep Midlake. Midlake scoorde vijf MuMe-hits, maar die werden allemaal behaald vanaf 2013, terwijl Smith een jaar eerder uit de band gestapt was. Wil je hem horen zingen in Midlake, dan moet je dus op zoek naar de eerste drie albums van de band. Wat Tim Smith in de tussentijd gedaan heeft... ik weet het niet, maar muzikaal hebben we in ieder geval tien jaar lang niets van hem vernomen. Tot daar plots vorig jaar de debuutsingle van Harp was, 'I Am The Seed'. Twee singles verder is Harp zowaar klaar voor de MuMeAfrekening, met de licht klagerige bariton als leidraad door de sferische tonen van 'Throne Of Amber'.
30. 28 Days Later - Fadeaway
ranboy zal tevreden zijn, want de twee onderste binnenkomers zijn zijn favorieten. Voor 28 Days Later zette hij zelfs een bescheiden wervingsactie op poten, en met succes. Een kleine aanmoediging was genoeg om wat extra enthousiasme los te krijgen voor de lichtvoetige gitaarklanken van 'Fadeaway'. 28 Days Later is een viertal uit Des Moines in Iowa dat een jaar of twee samen met muziek bezig is. De groep rond zanger Gino Hale bracht twee maanden terug hun debuutalbum uit. Hun beschaafde gitaarrock vormt toch wel een scherp contrast met de horrorfilm '28 Days Later...', waaraan de band zijn naam heeft ontleend. 'Fadeaway' kabbelt dromerig door naar het einde van de MuMeAfrekening.
DEELNEMERS (36):
Arrie, AstroStart, BlackFinch, blur8, Brian Griffin, chartsmaster, curufin, Dance Lover, Dim, DjFrankie, Eigenwijze 30, esteban, Finn, herman, iamsander, jassn, JDBtop30, Martijn Jonkers, Mausie, MRDammann, musician, nico1616, panjoe, ranboy, ranja, Ries_72, SanderT, SBube, Simon77, sj0n88, stardust_be, Sundance, Vince vega, WhyNotSmile, yeahyeahyeah, Zwammer
MuMeAfrekening op Spotify & YouTube:
MuMeAfrekening 2024 Spotify
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst 2024 - YouTube
0
geplaatst: 17 januari 2024, 12:00 uur
https://i.imgur.com/BXv5xrY.jpg
De Finale van De Alternatieve Hitlijst 2023 is van start gegaan.
126 van de 130 finalisten zijn voorbij gekomen in de persoonlijke hitlijsten van de MuMe Afrekening deelnemers. Een aanzienlijk deel haalde ook De Gezamenlijke. Genoeg om uit te kiezen dus!
De Alternatieve Hitlijst (2023) FINALE - MusicMeter.nl
Wie stuurt een TOP 25 in?
De Finale van De Alternatieve Hitlijst 2023 is van start gegaan.

126 van de 130 finalisten zijn voorbij gekomen in de persoonlijke hitlijsten van de MuMe Afrekening deelnemers. Een aanzienlijk deel haalde ook De Gezamenlijke. Genoeg om uit te kiezen dus!
De Alternatieve Hitlijst (2023) FINALE - MusicMeter.nl
Wie stuurt een TOP 25 in?
▶ Deadline FINALE ▸ ZO 4 FEB 2024
1
geplaatst: 17 januari 2024, 12:30 uur
Zoveel nieuwkomers ! Met een naam als 28 Days Later trek je wel mijn aandacht, want mijn favoriete zombie (excuseer, geïnfecteerden) film aller tijden. 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 januari 2024, 12:47 uur
⁹
01 - 02 Hiqpy - Red Flag Magician
02 - 01 Brutus - Love Won't Hide The Ugliness
03 - 03 Pascalcomelade, Lionel Limiñana, Marie Limiñana - Concinacion (ft. Marc Hurtado)
04 - 04 STRIDULUM - Flesh
05 - 05 There Will Be Fireworks - Something Borrowed
06 - 06 Twin Tribes - Monolith
07 - 11 Sprints - Heavy
08 - 10 Marathon - Fire
09 - 14 Erotic Secrets of Pompeii - Utterly Rudderless
10 - 08 Tin Fingers - LSD
11 (-) SLIFT - Weaver's Weft
12 - 09 ØXN - Cruel Mother
13 - 13 Gossip - Crazy Again
14 - 06 Heartworms - May I Comply
15 (-) RAYE - Oscar Winning Tears Live
16 (-) ENOLA - Looking Back
17 (-) Thames - Mr Postman
18 - 12 HEALTH - Sicko
19 – 16 Myrkur - Mothlike
20 - 18 The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen
01 - 02 Hiqpy - Red Flag Magician
02 - 01 Brutus - Love Won't Hide The Ugliness
03 - 03 Pascalcomelade, Lionel Limiñana, Marie Limiñana - Concinacion (ft. Marc Hurtado)
04 - 04 STRIDULUM - Flesh
05 - 05 There Will Be Fireworks - Something Borrowed
06 - 06 Twin Tribes - Monolith
07 - 11 Sprints - Heavy
08 - 10 Marathon - Fire
09 - 14 Erotic Secrets of Pompeii - Utterly Rudderless
10 - 08 Tin Fingers - LSD
11 (-) SLIFT - Weaver's Weft
12 - 09 ØXN - Cruel Mother
13 - 13 Gossip - Crazy Again
14 - 06 Heartworms - May I Comply
15 (-) RAYE - Oscar Winning Tears Live
16 (-) ENOLA - Looking Back
17 (-) Thames - Mr Postman
18 - 12 HEALTH - Sicko
19 – 16 Myrkur - Mothlike
20 - 18 The Last Dinner Party - Caesar on a TV Screen
0
geplaatst: 17 januari 2024, 12:53 uur
Geweldig rijtje nieuwe binnenkomers! Nooit verwacht dat Rex The Dog de MuMeAfrekening zou halen. Wel supertof als het dan toch lukt.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 13:56 uur
Wauw, elektronische dansmuziek doet het goed ineens! Wat een weeklijst. 
Van Rex The Dog heb ik de nieuwe nog niet gehoord, maar in het verleden heeft ie mijn lijst wel gehaald. Sowieso al als JX in de jaren '90.

Van Rex The Dog heb ik de nieuwe nog niet gehoord, maar in het verleden heeft ie mijn lijst wel gehaald. Sowieso al als JX in de jaren '90.

1
geplaatst: 17 januari 2024, 17:42 uur
Dim schreef:
Beste muziekliefhebbers, zoals ik al eerder aankondigde, wordt de Top 100 van 2023 in z'n geheel uitgezonden op Orinoco Radio.
Donderdagavond 18 januari, aanvang 20.00, het eerste kwart, oftewel van 100 t/m nummer 76.
De top-75 wordt zaterdag 20 januari vanaf 16:00 uitgezonden. Hopelijk kunnen jullie de tijd vinden om mee te luisteren naar al die mooie platen van het afgelopen jaar.
Op de website van Orinoco Radio staat een link voor de chatbox, waar ik tijdens de uitzending bereikbaar ben. In de chat kun je uiteraard je mening geven over alle nummers die voorbijkomen.
Heel graag tot donderdag!
Beste muziekliefhebbers, zoals ik al eerder aankondigde, wordt de Top 100 van 2023 in z'n geheel uitgezonden op Orinoco Radio.
Donderdagavond 18 januari, aanvang 20.00, het eerste kwart, oftewel van 100 t/m nummer 76.
De top-75 wordt zaterdag 20 januari vanaf 16:00 uitgezonden. Hopelijk kunnen jullie de tijd vinden om mee te luisteren naar al die mooie platen van het afgelopen jaar.
Op de website van Orinoco Radio staat een link voor de chatbox, waar ik tijdens de uitzending bereikbaar ben. In de chat kun je uiteraard je mening geven over alle nummers die voorbijkomen.
Heel graag tot donderdag!
Allen op post!

Orinoco Radio: Orinoco Radio - orinocoradio.nl
1
geplaatst: 17 januari 2024, 18:02 uur
Martijn Jonkers schreef:
Geweldig rijtje nieuwe binnenkomers! Nooit verwacht dat Rex The Dog de MuMeAfrekening zou halen. Wel supertof als het dan toch lukt.
Voor mij is ie net bubbling under (tussen 40 en 50). Fijn plaatje dat ik zeker graag in de weeklijst zie.
1
geplaatst: 17 januari 2024, 20:17 uur
Top 30 20 januari https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR0QoihnB6jrM5Fxo6gPl-p42xYMB1xUmGiAHXci1OkKfqBN3QwjOAQMB9I8XhmrCAATaw&usqp=CAU week 3
01 01 08 Cavs - The Kids are talking
02 02 06 Ty Segall - My room
03 06 04 The Ritz - Give me a sign
04 04 05 Sherlocks - Going nowhere
05 05 05 Suede - You don't know me
06 08 04 Reytons - Listen
07 03 07 Bandit - What did you expect
08 12 03 Hollows - Throne
09 09 06 Bring me the Horizon ft. Babymetal - Kingslayer
10 11 04 Lost Youth - Hurricane
11 10 06 Moon Fever - Feels so good
12 07 06 Katuns - Addicted to the internet
13 15 03 Ash - Oh yeah (teenage years)
14 23 02 Buzzard buzzard buzzard - Therapy
15 14 05 Green Day - Dilemma
16 24 02 Frank Turner - No thanks for the music
17 17 04 Shed Seven - Talk of the town
18 18 03 Normandie - Sorry
19 21 03 Lemon Twigs - My golden years
20 25 02 Vaccines - Love to walk away
21 22 03 Wolforna - Amandolyn
22 28 02 Bring me the Horizon - Kool Aid
23 26 02 Kula Shaker - Natural magick
24 27 02 Liam Gallagher - Just another rainbow
25 30 02 Ty Segall - My best friend
26 29 02 Omni - Plastic pyramid
https://resources.tidal.com/images/ad8bd315/c9e1/4c01/8c17/80d5af05f4e8/640x640.jpg
27 --- 01 Blinders - Swallowing static
28 --- 01 Ride - Peace sign
29 --- 01 The Luka State - Liar
30 --- 01 The Korgis - The good old days of the cold war
Verdwenen:
Snuts - Deep diving
Goo Goo Dolls - Who's gonna hear their wish
The Rills - Bones
Struts - I won't run
Als er alleen maar goede muziek in je lijst binnenkomt, stopt de doorstroming op een gegeven ogenblik.
En dat is nu gebeurd, zonder aanzien des persoons. Of des bands eigenlijk.
Dan zijn er toch nog vier nieuwe nummers. The Luka State lijkt me logisch. De Blinders waren begonnen met een hele aardige opmars, al eerder eind vorig jaar, en zetten de lijn door.
Ride is natuurlijk een band die ons geweldig bestookt heeft in de periode 1990-1996 en daarna weer vanaf 2017.
Maar van The Korgis, de band van James Warren, had ik werkelijk niet gedacht dat ze nog zouden bestaan. In dit topic maar dan van 1980 komen ze een beetje van de grond. 44 jaar terug. Maar de band is nog steeds onder ons en brengt alleraardigste nostalgische pop. We hebben natuurlijk ook al The Lemon Twigs. Wie weet wordt er een hele trend ingezet.
Maar leuk dat je ontdekt dat er dan weer een band bestaat die je al meer dan veertig jaar niet meer hebt gehoord.
01 01 08 Cavs - The Kids are talking
02 02 06 Ty Segall - My room
03 06 04 The Ritz - Give me a sign
04 04 05 Sherlocks - Going nowhere
05 05 05 Suede - You don't know me
06 08 04 Reytons - Listen
07 03 07 Bandit - What did you expect
08 12 03 Hollows - Throne
09 09 06 Bring me the Horizon ft. Babymetal - Kingslayer
10 11 04 Lost Youth - Hurricane
11 10 06 Moon Fever - Feels so good
12 07 06 Katuns - Addicted to the internet
13 15 03 Ash - Oh yeah (teenage years)
14 23 02 Buzzard buzzard buzzard - Therapy
15 14 05 Green Day - Dilemma
16 24 02 Frank Turner - No thanks for the music
17 17 04 Shed Seven - Talk of the town
18 18 03 Normandie - Sorry
19 21 03 Lemon Twigs - My golden years
20 25 02 Vaccines - Love to walk away
21 22 03 Wolforna - Amandolyn
22 28 02 Bring me the Horizon - Kool Aid
23 26 02 Kula Shaker - Natural magick
24 27 02 Liam Gallagher - Just another rainbow
25 30 02 Ty Segall - My best friend
26 29 02 Omni - Plastic pyramid
https://resources.tidal.com/images/ad8bd315/c9e1/4c01/8c17/80d5af05f4e8/640x640.jpg
27 --- 01 Blinders - Swallowing static
28 --- 01 Ride - Peace sign
29 --- 01 The Luka State - Liar
30 --- 01 The Korgis - The good old days of the cold war
Verdwenen:
Snuts - Deep diving
Goo Goo Dolls - Who's gonna hear their wish
The Rills - Bones
Struts - I won't run
Als er alleen maar goede muziek in je lijst binnenkomt, stopt de doorstroming op een gegeven ogenblik.
En dat is nu gebeurd, zonder aanzien des persoons. Of des bands eigenlijk.
Dan zijn er toch nog vier nieuwe nummers. The Luka State lijkt me logisch. De Blinders waren begonnen met een hele aardige opmars, al eerder eind vorig jaar, en zetten de lijn door.
Ride is natuurlijk een band die ons geweldig bestookt heeft in de periode 1990-1996 en daarna weer vanaf 2017.
Maar van The Korgis, de band van James Warren, had ik werkelijk niet gedacht dat ze nog zouden bestaan. In dit topic maar dan van 1980 komen ze een beetje van de grond. 44 jaar terug. Maar de band is nog steeds onder ons en brengt alleraardigste nostalgische pop. We hebben natuurlijk ook al The Lemon Twigs. Wie weet wordt er een hele trend ingezet.
Maar leuk dat je ontdekt dat er dan weer een band bestaat die je al meer dan veertig jaar niet meer hebt gehoord.
0
geplaatst: 17 januari 2024, 20:26 uur
Ranboy Top 20 nummer 2482 (17-1-2024)
1 ( 1 ) 9 28 Days Later - Fadeaway
2 ( 2 ) 5 Borknagar - Summits
3 ( 8 ) 4 Bill Ryder-Jones - This can't go on
4 ( 3 ) 9 Ringarë - Of mages and mystics
5 ( 6 ) 4 Tuomo & Markus ft. Jonathan Wilson - Healing voices
6 ( 9 ) 3 Harp - Throne of amber
7 ( 4 ) 8 C. Duncan - Just like clockwork
8 ( 14 ) 2 Hollow Coves - On the way
9 ( 7 ) 7 Liam Delaney's Via de Luna - Morning routine
10 ( 5 ) 9 Lo Moon - Evidence
11 ( 10 ) 6 SYML - Breathtaker
12 ( 17 ) 2 Future Islands - Say goodbye
13 ( 19 ) 2 The Bony King of Nowhere - Almost invisible
14 ( 15 ) 3 Caligula's Horse - The world breathes with me
15 ( 16 ) 4 Karfagen ft. Colin Bass - Bright little star
16 ( -- ) 1 Enslaved - Gangandi
17 ( -- ) 1 Slift - Weavers' weft
18 ( 11 ) 6 Big Big Train - Oblivion
19 ( -- ) 1 Conchúr White - Rivers
20 ( 12 ) 8 Harp - I am the seed
1 ( 1 ) 9 28 Days Later - Fadeaway
2 ( 2 ) 5 Borknagar - Summits
3 ( 8 ) 4 Bill Ryder-Jones - This can't go on
4 ( 3 ) 9 Ringarë - Of mages and mystics
5 ( 6 ) 4 Tuomo & Markus ft. Jonathan Wilson - Healing voices
6 ( 9 ) 3 Harp - Throne of amber
7 ( 4 ) 8 C. Duncan - Just like clockwork
8 ( 14 ) 2 Hollow Coves - On the way
9 ( 7 ) 7 Liam Delaney's Via de Luna - Morning routine
10 ( 5 ) 9 Lo Moon - Evidence
11 ( 10 ) 6 SYML - Breathtaker
12 ( 17 ) 2 Future Islands - Say goodbye
13 ( 19 ) 2 The Bony King of Nowhere - Almost invisible
14 ( 15 ) 3 Caligula's Horse - The world breathes with me
15 ( 16 ) 4 Karfagen ft. Colin Bass - Bright little star
16 ( -- ) 1 Enslaved - Gangandi
17 ( -- ) 1 Slift - Weavers' weft
18 ( 11 ) 6 Big Big Train - Oblivion
19 ( -- ) 1 Conchúr White - Rivers
20 ( 12 ) 8 Harp - I am the seed
0
geplaatst: 18 januari 2024, 13:17 uur
chartsmaster schreef:
De lijst klopt niet!!
De nummer 1 van Brian Griffin en mij heeft 40 punten en behoord binnen te komen in de lijst.
7
geplaatst: 18 januari 2024, 14:19 uur
iamsander schreef:
...
De lijst klopt niet!!
De nummer 1 van Brian Griffin en mij heeft 40 punten en behoord binnen te komen in de lijst.
...
De lijst klopt niet!!
Nou, kom maar van je paard af want de lijst klopt wèl.
Net zoal jullie beidjes nummertje 1 scoorde 28 Days Later scoorde ook 40 punten, met ook 2x een eerste plaats (ranboy en Sundance), MAAR omdat deze tot dusver al 11x in een (top 20) lijstje voorkwam, en die van jullie slechts 9x haalt deze het hier. Voila.
En je hoeft niet telkens de hele rotpost te quoten als je een opmerking hebt.
3
geplaatst: 18 januari 2024, 17:24 uur
Week 4
De hoogste binnenkomer deze week is dj poolboi met een fenomenaal staaltje emo deep house, de premium versie van Fred again... zeg maar (die zeker ook leuke nummers heeft!). Daarnaast nog de volgende binnenkomers:
- Real Estate met hun zoveelste voltreffer, wat een heerlijk gitaarspel weer.
- Een Carly Rae Jepsen remix door George Daniel, de drummer van The 1975. Meer remixen en minder drummen zou ik zeggen, want dit smaakt naar meer.
- En last but not least de helden van GusGus. Het refrein voelde in eerste instantie wat cheesy aan, maar ik ben nu helemaal om. Fijne spanning en sterke euforie weten ze weer te creëren.
1. Everything Everything - Cold Reactor
2. dj poolboi - won't let it ruin my mood
3. Real Estate - Water Underground
4. Kolter - Please Come To My Show (Ft. Leo Pol)
5. Future Islands - The Tower
6. Baalti - Kirpa (Seb Wildblood Remix)
7. Het Zesde Metaal - Het Langste Jaar
8. Mannequin Pussy - I Don't Know You
9. N'Dekho - Lonely
10. Nicole Moudaber - Reasons to Love You
11. Jürgen Paape - Allein in Italien
12. Carly Rae Jepsen - Shadow (George Daniel Remix)
13. GusGus - Unfinished Symphony
14. Domiziana & Blümchen - SOS
15. Dua Lipa - Houdini
16. yergurl - exactly the same
17. Tensnake - Keep It Secret (Ft. Jessy Lanza)
18. Sababa 5 - Wembley
19. Grandaddy - Watercooler
20. The Bony King of Nowhere – Are You Still Alive
NIEUW
dj poolboi - won't let it ruin my mood
Real Estate - Water Underground
Carly Rae Jepsen - Shadow (George Daniel Remix)
GusGus - Unfinished Symphony
Maus' Weeklijst
De hoogste binnenkomer deze week is dj poolboi met een fenomenaal staaltje emo deep house, de premium versie van Fred again... zeg maar (die zeker ook leuke nummers heeft!). Daarnaast nog de volgende binnenkomers:
- Real Estate met hun zoveelste voltreffer, wat een heerlijk gitaarspel weer.
- Een Carly Rae Jepsen remix door George Daniel, de drummer van The 1975. Meer remixen en minder drummen zou ik zeggen, want dit smaakt naar meer.
- En last but not least de helden van GusGus. Het refrein voelde in eerste instantie wat cheesy aan, maar ik ben nu helemaal om. Fijne spanning en sterke euforie weten ze weer te creëren.
1. Everything Everything - Cold Reactor
2. dj poolboi - won't let it ruin my mood
3. Real Estate - Water Underground
4. Kolter - Please Come To My Show (Ft. Leo Pol)
5. Future Islands - The Tower
6. Baalti - Kirpa (Seb Wildblood Remix)
7. Het Zesde Metaal - Het Langste Jaar
8. Mannequin Pussy - I Don't Know You
9. N'Dekho - Lonely
10. Nicole Moudaber - Reasons to Love You
11. Jürgen Paape - Allein in Italien
12. Carly Rae Jepsen - Shadow (George Daniel Remix)
13. GusGus - Unfinished Symphony
14. Domiziana & Blümchen - SOS
15. Dua Lipa - Houdini
16. yergurl - exactly the same
17. Tensnake - Keep It Secret (Ft. Jessy Lanza)
18. Sababa 5 - Wembley
19. Grandaddy - Watercooler
20. The Bony King of Nowhere – Are You Still Alive
NIEUW
dj poolboi - won't let it ruin my mood
Real Estate - Water Underground
Carly Rae Jepsen - Shadow (George Daniel Remix)
GusGus - Unfinished Symphony
Maus' Weeklijst
2
geplaatst: 18 januari 2024, 18:31 uur
WEEK 4
01 01 05 TTRRUUCES - Cherry Cola
02 02 06 Empress Off - Femenine
03 04 07 Rex the dog - Your Wish is my Command
04 08 04 Underworld - Denver Luna
05 03 07 KNEECAP - Better Way to Live (ft. Grian Chatten)
06 10 03 Loukeman - Baby you're a Star
07 05 09 kwengface - Freedom 2 (ft. Joy Orbison, Overmono)
08 07 05 Jigitz - Let Me Go
09 19 02 Deena Abdelwahed - Six as Oil
10 20 02 SORELLE- You Said it
11 06 11 Until the Ribbon Breaks -Nature Mother (ft. Emoni Wilkins)
12 11 03 Why-D - Poetical Warfare (ft. Planet Asia, Masta Ace)
13 12 03 Aesop Rock - Mindfull Solutionism
14 16 03 TOBI - Someone I Know
15 17 03 Sho Madjozi - Chale
16 18 08 Floating Points - Birth4000
17 24 02 The Embassy - Amnesia
18 13 06 Sofiane Pamart - Noche
19 09 06 RVG - Nothing Really Change
20 21 02 Cindy Pooch - Nyanga
21 15 03 Martha Da'ro - Fast Life
22 23 02 Thakzin - Ayihlale Phanoi (ft. Nobuhle)
23 14 12 Forest Swords - Munitions
24 == 01 Holiday Sidewinder - Ripe
25 == 01 Blick Bassy - Bengue
26 26 02 Heartworms - May I Comply
27 == 01 Lucie Antunes - It's Amazing
28 28 03 Leon Keita - Diarabi Mana
29 == 01 Eikka - Babe
30 == 01 SIPHO. - Lock it In ( No Regrets)
Exit:
Ede & Deckert - Immer (ft Sargland)
Amish Kumar - Ringtone
Tems - Me & U
Het Zesde Metaal - Het langste jaar
TENGGER - EUNHASU
01 01 05 TTRRUUCES - Cherry Cola
02 02 06 Empress Off - Femenine
03 04 07 Rex the dog - Your Wish is my Command
04 08 04 Underworld - Denver Luna
05 03 07 KNEECAP - Better Way to Live (ft. Grian Chatten)
06 10 03 Loukeman - Baby you're a Star
07 05 09 kwengface - Freedom 2 (ft. Joy Orbison, Overmono)
08 07 05 Jigitz - Let Me Go
09 19 02 Deena Abdelwahed - Six as Oil
10 20 02 SORELLE- You Said it
11 06 11 Until the Ribbon Breaks -Nature Mother (ft. Emoni Wilkins)
12 11 03 Why-D - Poetical Warfare (ft. Planet Asia, Masta Ace)
13 12 03 Aesop Rock - Mindfull Solutionism
14 16 03 TOBI - Someone I Know
15 17 03 Sho Madjozi - Chale
16 18 08 Floating Points - Birth4000
17 24 02 The Embassy - Amnesia
18 13 06 Sofiane Pamart - Noche
19 09 06 RVG - Nothing Really Change
20 21 02 Cindy Pooch - Nyanga
21 15 03 Martha Da'ro - Fast Life
22 23 02 Thakzin - Ayihlale Phanoi (ft. Nobuhle)
23 14 12 Forest Swords - Munitions
24 == 01 Holiday Sidewinder - Ripe
25 == 01 Blick Bassy - Bengue
26 26 02 Heartworms - May I Comply
27 == 01 Lucie Antunes - It's Amazing
28 28 03 Leon Keita - Diarabi Mana
29 == 01 Eikka - Babe
30 == 01 SIPHO. - Lock it In ( No Regrets)
Exit:
Ede & Deckert - Immer (ft Sargland)
Amish Kumar - Ringtone
Tems - Me & U
Het Zesde Metaal - Het langste jaar
TENGGER - EUNHASU
3
geplaatst: 18 januari 2024, 19:01 uur
Week 4
1 (1) Björk - Oral (ft. Rosalía)
2 (4) Irène Drésel - Fluo
3 (2) Floating Points - Birth4000
4 (10) Erika de Casier - Lucky
5 (11) Four Tet - Loved
6 (3) Nicole Moudaber - Reasons To Love You
7 (5) George Riley - S e x (ft. Hudson Mohawke)
8 (17) Julia Holter - Spinning
9 (9) Jürgen Paape - Allein In Italien
10 (6) Yard Act - Dream Job
11 (14) Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix)
12 (15) Laetitia Sadier - Panser L'Inacceptable
13 (7) Julia Holter - Sun Girl
14 (8) Shygirl - thicc (ft. Cosha)
15 (-) A. G. Cook - Silver Thread Golden Needle
16 (-) Elkka - Passionfruit (ft. John Carroll Kirby)
17 (-) Polygonia - Jin Dou Yun
18 (-) Shygirl - tell me (ft. Boys Noize)
19 (-) Empress Of - Femenine
20 (-) Bruiser Wolf - 2 BAD (ft. Danny Brown & Zelooperz)
A. G. Cook, Elkka en Polygonia komen nieuw binnen met avontuurlijke electronic waarvoor uitgebreid de tijd wordt genomen. Shygirl en Empress Of brengen wat meer rechttoe rechtaan dansbaarheid.
Tenslotte Bruiser Wolf, bij wie de patserige lines mooi contrasteren met zijn komisch aandoende rapstijl. Het nummer samplet A$AP Rocky's 1Train, waarop Danny Brown ook te horen is.
1 (1) Björk - Oral (ft. Rosalía)
2 (4) Irène Drésel - Fluo
3 (2) Floating Points - Birth4000
4 (10) Erika de Casier - Lucky
5 (11) Four Tet - Loved
6 (3) Nicole Moudaber - Reasons To Love You
7 (5) George Riley - S e x (ft. Hudson Mohawke)
8 (17) Julia Holter - Spinning
9 (9) Jürgen Paape - Allein In Italien
10 (6) Yard Act - Dream Job
11 (14) Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix)
12 (15) Laetitia Sadier - Panser L'Inacceptable
13 (7) Julia Holter - Sun Girl
14 (8) Shygirl - thicc (ft. Cosha)
15 (-) A. G. Cook - Silver Thread Golden Needle
16 (-) Elkka - Passionfruit (ft. John Carroll Kirby)
17 (-) Polygonia - Jin Dou Yun
18 (-) Shygirl - tell me (ft. Boys Noize)
19 (-) Empress Of - Femenine
20 (-) Bruiser Wolf - 2 BAD (ft. Danny Brown & Zelooperz)
A. G. Cook, Elkka en Polygonia komen nieuw binnen met avontuurlijke electronic waarvoor uitgebreid de tijd wordt genomen. Shygirl en Empress Of brengen wat meer rechttoe rechtaan dansbaarheid.
Tenslotte Bruiser Wolf, bij wie de patserige lines mooi contrasteren met zijn komisch aandoende rapstijl. Het nummer samplet A$AP Rocky's 1Train, waarop Danny Brown ook te horen is.
6
geplaatst: 18 januari 2024, 19:05 uur
Over een uurtje wordt-ie aangeslingerd: de uitzending van de MusicMeter Afrekening van 2023. Vanavond draai ik de nummers 100 t/m 76.
Luisteren kan via Orinoco Radio.
Op deze website staat ook een link om in de chat te komen, leuk als je even laat weten dat je luistert.
Tot straks, 20.00!
Luisteren kan via Orinoco Radio.
Op deze website staat ook een link om in de chat te komen, leuk als je even laat weten dat je luistert.
Tot straks, 20.00!
2
geplaatst: 18 januari 2024, 20:03 uur
0
geplaatst: 18 januari 2024, 20:06 uur
1
geplaatst: 19 januari 2024, 09:00 uur
01 01 4 28 Days Later - Fadeaway
02 04 7 Bombay Bicycle Club - Heaven (ft. Damon Albarn)
03 02 7 Heartworms - May I Comply
04 06 6 Mountains of the Moon - Translucent Amber
05 03 9 Sufjan Stevens - A Running Start
06 10 4 Harp - Throne of Amber
07 12 3 The Irrepressibles - The Inner Child
08 08 5 CUT_ - The w*r
09 16 3 Enola Gay - terra firma (ft. Mount Palomar)
10 07 7 Gossip - Crazy Again
11 05 7 The Polyphonic Spree - Section 48 (Shadows On The Hillside)
12 20 3 Steven Wilson - Beautiful Scarecrow
13 22 3 Skinny Pelembe - Who By Fire (ft. Beth Orton)
14 09 7 Lo Moon - Evidence
15 13 4 Sufjan Stevens - My Red Little Fox
16 24 2 Liam Gallagher & John Squire - Just Another Rainbow
17 23 3 Still Corners - Secret World
18 26 2 meija - POSSUM (ft. Eels)
19 19 6 Cardinals - Roseland
20 15 7 Rachel Sermanni - Big Desire
21 30 2 Feeder - Soldiers of Love
22 21 5 Björk - Oral (ft. ROSALÍA)
23 14 9 The Black Crowes - Miserable
24 28 2 Personal Trainer - The Feeling
25 -- 1 The Smile - Friend Of a Friend
26 11 8 The Boxer Rebellion - Lightness Out Of Darkness
27 -- 1 Royel Otis - Heading For The Door
28 -- 1 Peter Gabriel - Live and Let Live - Bright-Side Mix
29 25 3 Christian Kjellvander - Disgust for the Poor
30 -- 1 The Jesus and Mary Chain - jamcod
(17) (12w) The Irrepressibles - The Transformation of Acceptance
(18) (9w) The Smile - Wall Of Eyes
(27) (4w) The Church - Pleasure
(29) (10w) Natalie Merchant - Sister Tilly
02 04 7 Bombay Bicycle Club - Heaven (ft. Damon Albarn)
03 02 7 Heartworms - May I Comply
04 06 6 Mountains of the Moon - Translucent Amber
05 03 9 Sufjan Stevens - A Running Start
06 10 4 Harp - Throne of Amber
07 12 3 The Irrepressibles - The Inner Child
08 08 5 CUT_ - The w*r
09 16 3 Enola Gay - terra firma (ft. Mount Palomar)
10 07 7 Gossip - Crazy Again
11 05 7 The Polyphonic Spree - Section 48 (Shadows On The Hillside)
12 20 3 Steven Wilson - Beautiful Scarecrow
13 22 3 Skinny Pelembe - Who By Fire (ft. Beth Orton)
14 09 7 Lo Moon - Evidence
15 13 4 Sufjan Stevens - My Red Little Fox
16 24 2 Liam Gallagher & John Squire - Just Another Rainbow
17 23 3 Still Corners - Secret World
18 26 2 meija - POSSUM (ft. Eels)
19 19 6 Cardinals - Roseland
20 15 7 Rachel Sermanni - Big Desire
21 30 2 Feeder - Soldiers of Love
22 21 5 Björk - Oral (ft. ROSALÍA)
23 14 9 The Black Crowes - Miserable
24 28 2 Personal Trainer - The Feeling
25 -- 1 The Smile - Friend Of a Friend
26 11 8 The Boxer Rebellion - Lightness Out Of Darkness
27 -- 1 Royel Otis - Heading For The Door
28 -- 1 Peter Gabriel - Live and Let Live - Bright-Side Mix
29 25 3 Christian Kjellvander - Disgust for the Poor
30 -- 1 The Jesus and Mary Chain - jamcod
(17) (12w) The Irrepressibles - The Transformation of Acceptance
(18) (9w) The Smile - Wall Of Eyes
(27) (4w) The Church - Pleasure
(29) (10w) Natalie Merchant - Sister Tilly
4
geplaatst: 19 januari 2024, 09:37 uur
Stormachtige 30
2024 begon wat traag qua nieuwe muziek, maar inmiddels gaat het de goede kant op. Ik heb niet veel met de muziek van Sophie Straat, maar haar Bohemian Rhapsody 'Gebroken Spiegels' (ruim 13 minuten!!) met het Metropole Orkest is een nummer van zeldzame klasse. Van de geboorte van een kind naar een Britse toerist op de Wallen: zes verhalen komen samen. 'Gebroken Spiegels' is ook direct haar nieuwe EP (wat dus uit één nummer bestaat).
Embedje van de week is de nieuwe single van Kim Gordon (Sonic Youth). Lekkere praatzang over een stuwende beat. Love it!
01 Irène Drésel - Glam
02 Irène Drésel - Fluo
03 FILLY - God Invented The Radio
04 Bats - Going For Oysters
05 GusGus - Unfinished Symphony
06 Future Islands - The Tower
07 S10 - Alsof Het Weer Gister Is
08 Aesop Rock - All City Nerve Map
09 Pig&Dan - Call The Hitman (ft. Siavash)
10 Aesop Rock - Kyanite Toothpick (ft. Hanni El Khatib)
11 Everything Everything - Cold Reactor
12 The Chemical Brothers - Goodbye
13 horsegiirL - f0rbiidden l0ve$tory
14 Danny Brown - Jenn's Terrific Vacation (ft. Kassa Overall)
15 Iron Curtis & Johannes Albert - Something Unique (ft. Zoot Woman) (Iron Curtis 63067 Hotfix)
16 Slow Pulp - Broadview
17 mpeg - Prospect Theory
18 Marika Hackman - No Caffeine
19 Froukje - Kwijt
20 Sophie Straat & Metropole Orkest - Gebroken Spiegels
21 Club 8 - Sunny
22 Ão - More
23 Het Zesde Metaal - Nog Maar Begonnen
24 Kim Gordon - BYE BYE
25 Declan McKenna - Mulholland's Dinner and Wine
26 Donny Benét - American Dream
27 Smerz - My Producer (ft. Allina)
28 Allie X - Off With Her Tits
29 a.s.o. - Rain Down
30 Cage The Elephant - Neon Pill
NIEUW
19 Froukje - Kwijt
21 Club 8 - Sunny
22 Ão - More
24 Kim Gordon - BYE BYE
29 a.s.o. - Rain Down
2024 begon wat traag qua nieuwe muziek, maar inmiddels gaat het de goede kant op. Ik heb niet veel met de muziek van Sophie Straat, maar haar Bohemian Rhapsody 'Gebroken Spiegels' (ruim 13 minuten!!) met het Metropole Orkest is een nummer van zeldzame klasse. Van de geboorte van een kind naar een Britse toerist op de Wallen: zes verhalen komen samen. 'Gebroken Spiegels' is ook direct haar nieuwe EP (wat dus uit één nummer bestaat).
Embedje van de week is de nieuwe single van Kim Gordon (Sonic Youth). Lekkere praatzang over een stuwende beat. Love it!
01 Irène Drésel - Glam
02 Irène Drésel - Fluo
03 FILLY - God Invented The Radio
04 Bats - Going For Oysters
05 GusGus - Unfinished Symphony
06 Future Islands - The Tower
07 S10 - Alsof Het Weer Gister Is
08 Aesop Rock - All City Nerve Map
09 Pig&Dan - Call The Hitman (ft. Siavash)
10 Aesop Rock - Kyanite Toothpick (ft. Hanni El Khatib)
11 Everything Everything - Cold Reactor
12 The Chemical Brothers - Goodbye
13 horsegiirL - f0rbiidden l0ve$tory
14 Danny Brown - Jenn's Terrific Vacation (ft. Kassa Overall)
15 Iron Curtis & Johannes Albert - Something Unique (ft. Zoot Woman) (Iron Curtis 63067 Hotfix)
16 Slow Pulp - Broadview
17 mpeg - Prospect Theory
19 Froukje - Kwijt
21 Club 8 - Sunny
22 Ão - More
24 Kim Gordon - BYE BYE
29 a.s.o. - Rain Down
NIEUW
19 Froukje - Kwijt
21 Club 8 - Sunny
22 Ão - More
24 Kim Gordon - BYE BYE
29 a.s.o. - Rain Down
1
geplaatst: 19 januari 2024, 13:22 uur
#04 / week 4
01 02 05 True Blue - Youth
02 01 07 Red Rum Club - Godless
03 07 02 Meltheads - White Lies
04 16 04 Radio Free Alice - Waste Of Space
05 04 06 The Murder Capital - Heart In The Hole
06 15 02 Royel Otis - Heading For The Door
07 05 06 The Vaccines - Sometimes, I Swear
08 03 09 Suede - The Sadness In You, The Sadness In Me
09 10 04 Genesis Owusu - Survivor
10 14 05 KOMISAR - Bootheels
11 11 09 Declan McKenna - Nothing Works
12 08 25 Ren - Suicide
13 17 11 Mother Mother - The Matrix
14 28 03 The Blinders - Always
15 06 06 Green Day - Dilemma
16 — 01 Mother Mother - Nobody Escapes
17 18 08 Nation of Language - Spare Me The Decision
18 22 04 Yard Act - Petroleum
19 24 02 MGMT - Nothing To Declare
20 09 03 Buzzard Buzzard Buzzard - Therapy
21 12 04 The Rills - Bones
22 13 13 The Libertines - Run Run Run
23 23 08 MGMT - Bubblegum Dog
24 — 01 Rad Horror - Crows
25 27 15 Spanish Love Songs - Marvel
26 32 07 The Vaccines - Lunar Eclipse
27 21 09 Declan Welsh & The Decadent West - Different strokes (End the siege of Gaza)
28 — 01 Sophie Straat - Gebroken Spiegels (ft. Metropole Orkest)
29 — 01 Humane The Moon - A Track In Orbit
30 35 28 The Drums - I Want It All
31 31 04 Bootblacks - Forbidden Flames
32 19 12 Des Rocs - Nowhere Kid
33 36 03 Palaye Royale - Dead To Me
34 — 01 The Rifles - The Kids Won’t Stop
35 20 05 blink-182 - FELL IN LOVE
36 — 01 EKKSTACY - alright (ft. The Kid LAROI)
37 30 02 SPRINTS - Heavy
38 — 01 THAMES - Astonishment
39 — 01 Fat Dog - All The Same
40 — 01 meija - POSSUM (ft. Eels)
Nieuw:
Mother Mother - Nobody Escapes
Rad Horror - Crows
Sophie Straat - Gebroken Spiegels (ft. Metropole Orkest)
Humane The Moon - A Track In Orbit
The Rifles - The Kids Won’t Stop
EKKSTACY - alright (ft. The Kid LAROI)
THAMES - Astonishment
Fat Dog - All The Same
meija - POSSUM (ft. Eels)
Afvallers:
The Shivas - Love Buzz
Blur - Barbaric
King Nun - Golden Age
Cloud Nothings - Final Summer
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Anthropocene
86TVs - Higher Love
Death Cab For Cutie - An Arrow In The Wall
Red Rum Club - Black Cat
Marathon - Fire
01 02 05 True Blue - Youth
02 01 07 Red Rum Club - Godless
03 07 02 Meltheads - White Lies
04 16 04 Radio Free Alice - Waste Of Space
05 04 06 The Murder Capital - Heart In The Hole
06 15 02 Royel Otis - Heading For The Door
07 05 06 The Vaccines - Sometimes, I Swear
08 03 09 Suede - The Sadness In You, The Sadness In Me
09 10 04 Genesis Owusu - Survivor
10 14 05 KOMISAR - Bootheels
11 11 09 Declan McKenna - Nothing Works
12 08 25 Ren - Suicide
13 17 11 Mother Mother - The Matrix
14 28 03 The Blinders - Always
15 06 06 Green Day - Dilemma
16 — 01 Mother Mother - Nobody Escapes
17 18 08 Nation of Language - Spare Me The Decision
18 22 04 Yard Act - Petroleum
19 24 02 MGMT - Nothing To Declare
20 09 03 Buzzard Buzzard Buzzard - Therapy
21 12 04 The Rills - Bones
22 13 13 The Libertines - Run Run Run
23 23 08 MGMT - Bubblegum Dog
24 — 01 Rad Horror - Crows
25 27 15 Spanish Love Songs - Marvel
26 32 07 The Vaccines - Lunar Eclipse
27 21 09 Declan Welsh & The Decadent West - Different strokes (End the siege of Gaza)
28 — 01 Sophie Straat - Gebroken Spiegels (ft. Metropole Orkest)
29 — 01 Humane The Moon - A Track In Orbit
30 35 28 The Drums - I Want It All
31 31 04 Bootblacks - Forbidden Flames
32 19 12 Des Rocs - Nowhere Kid
33 36 03 Palaye Royale - Dead To Me
34 — 01 The Rifles - The Kids Won’t Stop
35 20 05 blink-182 - FELL IN LOVE
36 — 01 EKKSTACY - alright (ft. The Kid LAROI)
37 30 02 SPRINTS - Heavy
38 — 01 THAMES - Astonishment
39 — 01 Fat Dog - All The Same
40 — 01 meija - POSSUM (ft. Eels)
Nieuw:
Mother Mother - Nobody Escapes
Rad Horror - Crows
Sophie Straat - Gebroken Spiegels (ft. Metropole Orkest)
Humane The Moon - A Track In Orbit
The Rifles - The Kids Won’t Stop
EKKSTACY - alright (ft. The Kid LAROI)
THAMES - Astonishment
Fat Dog - All The Same
meija - POSSUM (ft. Eels)
Afvallers:
The Shivas - Love Buzz
Blur - Barbaric
King Nun - Golden Age
Cloud Nothings - Final Summer
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Anthropocene
86TVs - Higher Love
Death Cab For Cutie - An Arrow In The Wall
Red Rum Club - Black Cat
Marathon - Fire
5
geplaatst: 19 januari 2024, 15:19 uur
Pfoeh, het is genieten dezer weken. Er komt erg veel moois uit en heel leuk te zien hoe de gezamenlijke lijst volstroomt met elektronische bangers. Correspondeert goed met de elektronische fase waarin ik op dit moment verkeer. Deze week vier nieuwkomers. Yin Yin exceleert weer met Tokyo Disko en een lekker foute bijbehorende videoclip. Ik ben inmiddels ook om voor het technogeweld van mevrouw Drésel. De nieuwe Jamie xx landt beetje bij beetje, maar ik ben nog niet volledig overtuigd. En ik voorspel hierbij alvast dat de mix van We Are de komende weken nog verder in mijn lijstje zal stijgen.
01 Helado Negro - I Just Want To Wake Up With You
02 Four Tet - Loved
03 Helado Negro - Best For You And Me
04 Vandelux - To Love Again (Sofia Kourtesis Remix)
05 Mount Kimbie - Dumb Guitar
06 Yin Yin - Tokyo Disko
07 A. Savage - Elvis In The Army
08 Igor - Ik Zweef Alweer
09 Subjoi - No More
10 bar italia - Jelsy
11 Still Corners - Secret World
12 Dean Blunt - Rinsed (ft. Tyson)
13 Galcher Lustwerk - No Trip
14 GusGus - Unfinished Symphony
15 Irène Drésel - Fluo
16 Floating Points - Birth4000
17 Jamie xx - It's So Good
18 Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYU KOH)
19 English Teacher - The World's Biggest Paving Slab
20 IDLES - Grace
NIEUW
Yin Yin - Tokyo Disko
Irène Drésel - Fluo
Jamie xx - It's So Good
Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYU KOH)
01 Helado Negro - I Just Want To Wake Up With You
02 Four Tet - Loved
03 Helado Negro - Best For You And Me
04 Vandelux - To Love Again (Sofia Kourtesis Remix)
05 Mount Kimbie - Dumb Guitar
06 Yin Yin - Tokyo Disko
07 A. Savage - Elvis In The Army
08 Igor - Ik Zweef Alweer
09 Subjoi - No More
10 bar italia - Jelsy
11 Still Corners - Secret World
12 Dean Blunt - Rinsed (ft. Tyson)
13 Galcher Lustwerk - No Trip
14 GusGus - Unfinished Symphony
15 Irène Drésel - Fluo
16 Floating Points - Birth4000
17 Jamie xx - It's So Good
18 Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYU KOH)
19 English Teacher - The World's Biggest Paving Slab
20 IDLES - Grace
NIEUW
Yin Yin - Tokyo Disko
Irène Drésel - Fluo
Jamie xx - It's So Good
Nosaj Thing - We Are (우리는) (Martyn's Come Back Mix) (ft. HYU KOH)
* denotes required fields.