Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2024, 13:36 uur
Thunder and Consolation (ga ze in december weer eens zien in de Melkweg), Very, Peter Gabriels debuut en Stranded vormen de matches hier. Allemaal ruim 16+, maar toch, je zou voor minder...
Over k's Choice indertijd ook wel enthousiast, wel een beetje verrast dat die nu nog zo veel handen op elkaar krijgen. Welcome to the Pleasuredome is een overtuigender bubbling under, al staat daar naast de bekende singles en een geniaal titelnummer ook zo veel meuk op dat dat vermoedelijk altijd een bubbling under blijft.
28/195
Over k's Choice indertijd ook wel enthousiast, wel een beetje verrast dat die nu nog zo veel handen op elkaar krijgen. Welcome to the Pleasuredome is een overtuigender bubbling under, al staat daar naast de bekende singles en een geniaal titelnummer ook zo veel meuk op dat dat vermoedelijk altijd een bubbling under blijft.
28/195
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2024, 13:48 uur
Tracy Chapman & Porcupine Tree zijn de matches vandaag. Met dank aan Fast Car was Tracy Chapman mijn persoonlijke kennismaking met singer/songwriters. Het bijbehorende album kocht ik vrij snel en behoort nog altijd tot mijn favorieten.
Vanaf 2022 heb ik bewust weer nieuwere muziek aangeschaft. De jaren daarvoor was ik daar minder mee bezig, ontdekte ik. Nieuwere muziek betekent nog niet automatisch nieuwere namen,getuige ook deze van Porcupine Tree.
Bubbling under 'Desperado' van Eagles. Dat is een plaat die al een tijdje tegen mijn eindlijst aanhikt en net die stap niet weet te maken.
22/195
Vanaf 2022 heb ik bewust weer nieuwere muziek aangeschaft. De jaren daarvoor was ik daar minder mee bezig, ontdekte ik. Nieuwere muziek betekent nog niet automatisch nieuwere namen,getuige ook deze van Porcupine Tree.
Bubbling under 'Desperado' van Eagles. Dat is een plaat die al een tijdje tegen mijn eindlijst aanhikt en net die stap niet weet te maken.
22/195
2
geplaatst: 18 oktober 2024, 20:24 uur
Casartelli schreef:
Welcome to the Pleasuredome is een overtuigender bubbling under, al staat daar naast de bekende singles en een geniaal titelnummer ook zo veel meuk op dat dat vermoedelijk altijd een bubbling under blijft.
Welcome to the Pleasuredome is een overtuigender bubbling under, al staat daar naast de bekende singles en een geniaal titelnummer ook zo veel meuk op dat dat vermoedelijk altijd een bubbling under blijft.
Het probleem met Frankie Goes to Hollywood: fantastische 12" maxisingles, maar de LP's zijn flinke tegenvallers. Daar heeft Trevor Horn toch net een beetje mee misgekleund. Het had beter moeten zijn. Maar leuk dat ze het weer gehaald hebben. Ik hou het verder bij Art of Noise en/of Sigue Sigue Sputnik.
1
geplaatst: 19 oktober 2024, 13:02 uur
wendyvortex schreef:
Het probleem met Frankie Goes to Hollywood: fantastische 12" maxisingles, maar de LP's zijn flinke tegenvallers. Daar heeft Trevor Horn toch net een beetje mee misgekleund. Het had beter moeten zijn. Maar leuk dat ze het weer gehaald hebben. Ik hou het verder bij Art of Noise en/of Sigue Sigue Sputnik.
(quote)
Potverdikkie. Bij mij heeft Flaunt It 5 sterren en staat het niet in mijn 500. Gemiste kans om het in de top 1000 te krijgen
0
geplaatst: 20 oktober 2024, 08:14 uur
Woohoo eindelijk eens een goed 20s-album dat voorbijkomt, het heeft even geduurd. Wel meteen eentje van de buitencategorie, al zeg ik het zelf
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2024, 10:15 uur
Op 804 komt Madrugada nieuw binnen met 1 van de mooiste platen van 2022 en ik betwijfel of 123poetertjes en ik het over hetzelfde album hebben
Er zullen niet veel allertijden lijsten zijn waarin Keep The Faith staat dus ik ben blij verrast dat hij nog 2 jaar mee mag. Hoger dan een 796e positie vind ik ook weer niet gerechtvaardigd.
Boudewijn De Groot staat nog in mijn tipparade, wellicht over 2 jaar present in mijn lijst.
24/205
Er zullen niet veel allertijden lijsten zijn waarin Keep The Faith staat dus ik ben blij verrast dat hij nog 2 jaar mee mag. Hoger dan een 796e positie vind ik ook weer niet gerechtvaardigd.
Boudewijn De Groot staat nog in mijn tipparade, wellicht over 2 jaar present in mijn lijst.
24/205
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2024, 12:37 uur
BAM, 7 matches in 1 update! Denk niet dat ik daar nog overheen ga.
Geen ruimte over voor bubbling unders (nou vooruit... Morrissey) - wel enigszins benieuwd naar die laatste Madrugada.
805. Anathema - Judgement (1999)
798. The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Edgar Allan Poe (1976)
797. Faith No More - Angel Dust (1992)
796. Bon Jovi - Keep the Faith (1992)
795. Rainbow - Rising (1976)
793. Boudewijn de Groot - Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973)
792. Simple Minds - Empires and Dance (1980)
35/210
Geen ruimte over voor bubbling unders (nou vooruit... Morrissey) - wel enigszins benieuwd naar die laatste Madrugada.
805. Anathema - Judgement (1999)
798. The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Edgar Allan Poe (1976)
797. Faith No More - Angel Dust (1992)
796. Bon Jovi - Keep the Faith (1992)
795. Rainbow - Rising (1976)
793. Boudewijn de Groot - Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973)
792. Simple Minds - Empires and Dance (1980)
35/210
0
geplaatst: 20 oktober 2024, 14:14 uur
Niet zo mijn update. Ik heb het idee dat ik in de vorige editie ook in deze fase een stuk meer matches had.
Het minder presteren van prog(rock) zie ik nog niet zo, dat is iedere update toch weer aardig vertegenwoordigd. Ik houd me vast aan de opmars van hiphop voor leuke verrassingen, en de recentere platen
Het minder presteren van prog(rock) zie ik nog niet zo, dat is iedere update toch weer aardig vertegenwoordigd. Ik houd me vast aan de opmars van hiphop voor leuke verrassingen, en de recentere platen
0
geplaatst: 21 oktober 2024, 08:22 uur
Fijn dat de wat meer rechttoerechtaan-platen nu aan de beurt zijn. K's Choice, Nothing But Thieves, Bon Jovi. Alledrie iets te laag natuurlijk. Dit is trouwens een geweldige lijst om iedere dag eens wat te proberen op onderwijsvrije momenten....
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 oktober 2024, 13:33 uur
Matches met Ghost Reveries, Grace Under Pressure en België. Vooral die middelste had best nog iets langer op zich mogen laten wachten.
Goodbye Yellow Brick Road had ik zeer onlangs nog in de speler en dat was een aangename hernieuwde kennismaking. Wie weet misschien over twee jaar...
38/225
Goodbye Yellow Brick Road had ik zeer onlangs nog in de speler en dat was een aangename hernieuwde kennismaking. Wie weet misschien over twee jaar...
38/225
0
geplaatst: 21 oktober 2024, 13:41 uur
chevy93 schreef:
En zo vinden we beide Substances terug in de lijst.
En zo vinden we beide Substances terug in de lijst.
Ik heb alle verzamelaars sowieso uitgesloten, maar misschien moet ik voor verzamelaars die 'non-albummuziek' bevatten een volgende keer maar een uitzondering maken. Beide Substances zouden bij mij ook makkelijk top 100 scoren.
Verder weer een fijne update. Vooral bij Nina/Otis/Joni heb ik zoiets van 'die moet ik (weer) eens draaien'.
0
geplaatst: 21 oktober 2024, 15:24 uur
Deze Joni en Cult of Luna heb ik niet, maar hadden het net zo goed kunnen halen als de platen van deze artiesten die wel in mijn lijst staan. Somewhere Along the Highway gaat op
1
geplaatst: 21 oktober 2024, 15:30 uur
Casartelli schreef:
Goodbye Yellow Brick Road had ik zeer onlangs nog in de speler en dat was een aangename hernieuwde kennismaking.
Goodbye Yellow Brick Road had ik zeer onlangs nog in de speler en dat was een aangename hernieuwde kennismaking.
Ziek toevallig, ik ook! Afgelopen zaterdag in de auto gedraaid. Schitterend album. Vreemd dat ik 'm niet in m'n top 250 had staan.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 21 oktober 2024, 21:02 uur
3 voltreffers erbij. AC/DC is nog steeds het beste wat hardrock begin jaren 80 te bieden had. Otis zakt jammer genoeg en 'The Incident' van Porcupine Tree staat wel goed zo.
Blijven nog twee bubbling unders over: Elton John en Het Goede Doel en beiden zie ik over twee jaar wel mijn lijst bereiken.
27/225
Blijven nog twee bubbling unders over: Elton John en Het Goede Doel en beiden zie ik over twee jaar wel mijn lijst bereiken.
27/225
0
geplaatst: 21 oktober 2024, 22:33 uur
Leuke verrassing dat Immortal Technique de lijst heeft gehaald met zijn activistische hiphop uit de jaren van de war on terror / Bush / nasleep 9-11. Belangrijk dee; van de soundtrack van mijn middelbare school tijd.
0
geplaatst: 22 oktober 2024, 10:01 uur
Twee grote 60s-klassieker die en flinke knauw krijgen. En de liefde voor Courtney Barnett lijkt ook wel redelijk bekoeld.
0
geplaatst: 22 oktober 2024, 10:03 uur
De Boards Of Canada-fans hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken, Tomorrow's Harvest staat er bij mij volgende keer gegarandeerd in, niet lang na het inzenden van mijn lijst is het kwartje plots heel hard gevallen. Dus hopelijk volgende editie weer wat plekjes winst!
1
geplaatst: 22 oktober 2024, 15:00 uur
Da's niet slim Geert, zo'n hipstermove. 1989 had hoger kunnen scoren door jou. Maar ik moet niet veel zeggen, ik ben 'm vergeten opnemen in m'n top 250.
Edit: Ai ai, MOTOMAMI ook vergeten, nochtans een vijfsterrenplaat van mij! Excuses aan mijn mede-fans-van-de-muziek-en-niet-enkel-de-hoes.
0
geplaatst: 22 oktober 2024, 15:21 uur
Oh ja, daar heb ik niet naar gekeken. Dat zou Kraftwerk mogelijk ook wat punten kunnen kosten (Duits vs. Engels).
1
geplaatst: 22 oktober 2024, 16:06 uur
Johnny Marr schreef:
Da's niet slim Geert, zo'n hipstermove. 1989 had hoger kunnen scoren door jou. Maar ik moet niet veel zeggen, ik ben 'm vergeten opnemen in m'n top 250.
(quote)
Was stiekem ook vergeten dat de verschillende versies van het album niet op één hoop gegooid zouden worden.
Red gaat vrees ik hetzelfde probleem krijgen, en Fearless en Speak Now misschien ook wel

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2024, 19:31 uur
Een rustdag voor me met slechts 1 bubbling under van The Church.
27/240
27/240
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2024, 22:08 uur
Om moverende redenen ging de laptop mee op vakantie, maar hij zal morgen niet meegaan op de vakantie in de vakantie, dus dit is even mijn laatste bijdrage hier.
Leuke binnenkomer voor Cease to Begin en twee dit-is-toch-veel-te-laags voor Starfish en Picknick.
Cocoon Crash, Wolfgang Amadeus Phoenix en Hot Buttered Soul bubbelen onder.
41/240
Leuke binnenkomer voor Cease to Begin en twee dit-is-toch-veel-te-laags voor Starfish en Picknick.
Cocoon Crash, Wolfgang Amadeus Phoenix en Hot Buttered Soul bubbelen onder.
41/240
0
geplaatst: 23 oktober 2024, 11:24 uur
Casartelli schreef:
Om moverende redenen ging de laptop mee op vakantie, maar hij zal morgen niet meegaan op de vakantie in de vakantie, dus dit is even mijn laatste bijdrage hier.
Gebruik je MuMe nooit op de smartphone dan?

2
geplaatst: 23 oktober 2024, 12:11 uur
Kearl hef nog n'n oal'n Nokia
. Laptops in Twente zijn ook nog minstens 20 kilo.... Onhandelbaar....
On: Phoenix toch wel erg laag eigenlijk....
. Laptops in Twente zijn ook nog minstens 20 kilo.... Onhandelbaar....On: Phoenix toch wel erg laag eigenlijk....
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2024, 21:08 uur
Niet om dit soort topics bij te houden.
Groetjes uit San Giovanni Rotondo
Groetjes uit San Giovanni Rotondo
0
geplaatst: 24 oktober 2024, 01:07 uur
Oei, Hot Rats van 117 naar 751.
Wel heel mooi van Timewind als debutant.
Wel heel mooi van Timewind als debutant.

* denotes required fields.