MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic

zoeken in:
The Stranger houdt toch maar mooi stand tussen al dat geweld.

Lekkere stijging van The ArchAndroid!

Wow, dikke update. Veel overeenkomsten!

Casartelli (moderator)
Niet zo onder de indruk van het geweld. Een bescheiden match met Songs of Love and Hate en een wat gedateerd aanvoelende match met In Absentia en dat was het.

114/630

Low-Life als hoogste New Order. Ook nog eens nieuw in de lijst.

Pygmalion niet in je lijstje, Johnny Marr?

Original Pirate Material gestegen though

ArthurDZ schreef:
Pygmalion niet in je lijstje, Johnny Marr?

Mijn lijst klopt duidelijk langs geen kanten meer. Moest er zeker hebben ingestaan (of ingestaan hebben?).

Leuk dat Leftism weer terug is, en meteen aardig hoog.

Mooie review ook bij Within the Realm of a Dying Sun, echt een aanbeveling!

Die review is inderdaad episch hahaha. Leuk dat ook dat type berichten er bij worden gezet. Erg tof (ook/juist bij platen die ik zelf hoog heb zitten)..
En heel eerlijk gezegd ben ik het er -los van de woordkeus- aardig mee eens
Verder weinig opzienbarende updates dit keer wat mij betreft, maar wel weer een paar onbekenden waar ik benieuwd naar ben!

Karma is ook slachtoffer geweest van mijn digibeetheid - die had op 10 gemoeten ipv een random Tindersticksplaat. Volgende editie beter!

cosmic kid (moderator)
Matches met Bon Iver & een verrassende re-entry van Coldplay. Transformer van Lou Reed & The Streets had ik tot mijn eigen verbazing niet in de lijst staan. Volgende keer beter.

87/645

Casartelli (moderator)
Stupid Dream heeft in een wat verder MuMe-verleden nog in mijn toptien gestaan. Inmiddels (kennelijk) 62e, dynamische kerel toch, die Casartelli. Black Celebration is de andere kers in een verder toch wel bijzonder matige update.

116/645

Hotel California.

Hoe heb ik dit over het hoofd gezien? Van de week even alles doorspitten.

Hotel California blijft echt prachtig.

Casartelli (moderator)
Een update waar ik meer mee kan dan de vorige paar. Hoge matches met de beide Genesisalbums uit 1976 en met Joe Jacksons Body and Soul en een wat lagere met de tweedeling van The Waterboys.

Voorts kunnen The Resistance en Superunknown (die grungeplaat wel) goed voor bubbling under doorgaan. Seventh Son of a Seventh Son zou hier lang geleden hoge ogen gegooid hebben, maar daar hoor ik het niet meer zo in. En Hotel California had ik toevallig van de week voor het eerst sinds lang weer eens in de speler, maar die is andermaal gewogen en - in de breedte - te belegen gevonden.

120/660

cosmic kid (moderator)
Fijne update hoor:

Alice In Chains bivakkeert al jaren in de onderste regionen van mijn lijst en gezien de portie gitzwarte, logge depressiviteit die wordt afgevuurd zal het daar ook wel blijven. Born To Die is doorgedrongen tot mijn persoonlijke top 100 en staat zelfs boven Norman! Fucking Rockwell.

In het jaar dat mijn nominatie (Pyramids) van Frank Ocean de Top 100 haalt van de MuMeLadder stijgt Channel Orange ook 100 plekken. In mijn eigen lijst blijft het behelpen. In tegenstelling tot Casartelli is een herbeluistering van Hotel California mij prima bevallen en dan blijken belegen albums nog prima te kunnen smaken.
Wind & Wuthering maakt zijn debuut in mijn eigen lijsten dan blijft alleen nog 'mijn' Bruce over. The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle blijft zijn meest avontuurlijke plaat met een fenomenale B-kant. Het blijft jammer dat Bruce zijn funk & jazz kant nooit verder heeft uitgediept

Ook nog mooie bubbling unders van Roxy Music, A Tribe Called Quest en Joe Jackson. Allen zie ik nog wel mijn eindlijst halen

93/660

Dire Straits iedere editie een stukje gestegen.

Be ook nog nooit volledig beluisterd dus meteen maar even opgezet, ben benieuwd

Heel lekkere update. Kanye en J Dilla zijn op dreef op Be, als Go! erin knalt is altijd een momentje.

HEY WHAT en Ghost Tropic staan zeer stevig in mijn top 100. Verder nog een paar prima albums

chevy93 schreef:
Dire Straits iedere editie een stukje gestegen.

Geinig dat ik zelfs hoger in de beoordeling zit dan jij. Niet verder vertellen aan mijn alto-mumemaatjes

Coole update met een aantal van mijn alltime favorieten: Curtis, The Roots en Common. En dan ook nog Daft Punk, die ik door de vorige editie van dit spel eindelijk eens echt ben gaan luisteren.

Common - Be is een heerlijke ontdekking! Waarom kende ik dit nog niet?

Geen remontada voor Takk... dat voorspelt weinig goeds voor AB en ( )

Casartelli (moderator)
Ik word nog wel eens ingehaald qua mainstreamgehalte... gisteren zelfs een dag zonder matches, vandaag zijn het er met The Hurting en Meddle weer twee.

122/690

Mooie re-entry van Manchester Orchestra. Geen plaat die ik regelmatig beluister, maar het met mate goed doet.

Met Raekwon en Television twee grote klappers uit m’n top 20. Twee albums die veel navolging hebben gekregen, maar dit zijn wel de originals. Rae met de mafioso-thema’s en Verlaine met de introspectieve teksten over het stadsleven.

En Future Days had ik ook moeten hebben

Erg content met het feit dat ik mede verantwoordelijk ben voor deze mooie re-entry van The Prodigy

Casartelli (moderator)
Ah, ik doe weer mee. Love, Fish, Joe Jackson, Supertramp, Manchester Orchestra (wát heet een mooie re-entry) en Television maken tezamen liefst zes matches in deze update.

Met Nils Frahm, Amy MacDonald, Led Zeppelin, Metallica en Echo & The Bunnymen roeren ook de bubbling unders zich flink...

Van de andere kant... er komt nauwelijks meer iets langs waar ik echt nog nooit van gehoord heb, maar zo net buiten de Top 300 is daar Novos Baianos. Chi?

128/705

Ben gewoon II vergeten
Of had ik een verkeerde code?
Help! Top 10 ooit!!!
Verder een mooie update!!!

Iedereen kon even op adem komen. Zondag was ik het vergeten i.v.m. Verrukkelijke 500. En gisteren was ik van vroeg tot laat op pad. Maar er is weer een update!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.