Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 27 november 2024, 09:13 uur
...of juist niet omdat hij toch nog relatief laag staat....
Wat mij betreft excuus dat ik Weezer slechts op 102 had gezet... Dat kan natuurlijk niet....
Wat mij betreft excuus dat ik Weezer slechts op 102 had gezet... Dat kan natuurlijk niet....
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2024, 09:38 uur
Tja, allicht staat Moving Pictures te laag, maar goed, hij staat er. Lifes Rich Pageant is het voorprogramma. En Cosmo's Factory, The Back Room en The Bones of What You Believe verzorgen de bubbels.
130/720
130/720
1
geplaatst: 27 november 2024, 13:35 uur
We kruipen langzaam richting het bovenste kwart. Ik ben benieuwd hoeveel nieuwe albums er nog gaan komen.
Voor de duidelijkheid: ik heb deze statistiek ook niet.
Voor de duidelijkheid: ik heb deze statistiek ook niet.
0
geplaatst: 27 november 2024, 14:30 uur
Twee top tien albums in één update. Veel te laag natuurlijk 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2024, 15:23 uur
Na de update met mijn nummer 1 nu weer 'gewoon' een feestje in de breedte:
Architecture & Morality, Music for the Masses, Roxy Music, The Lamb Lies Down on Broadway en Parklife zijn vijf matches uit het middensegment (155-328).
Voor de rest: Toxicity, Use Your Illusion II en ...And Justice for All hebben elk zo hun iconische nummers, maar bekoren me als geheel toch te weinig om ze zelfs als "bubbling under" te benoemen. Die term kan voor de wat vlakkere War en Electro-Shock Blues eventueel nog wel.
135/735
Architecture & Morality, Music for the Masses, Roxy Music, The Lamb Lies Down on Broadway en Parklife zijn vijf matches uit het middensegment (155-328).
Voor de rest: Toxicity, Use Your Illusion II en ...And Justice for All hebben elk zo hun iconische nummers, maar bekoren me als geheel toch te weinig om ze zelfs als "bubbling under" te benoemen. Die term kan voor de wat vlakkere War en Electro-Shock Blues eventueel nog wel.
135/735
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 november 2024, 10:16 uur
Met Brave, Lateralus en The Lion's Roar een best, al zeg ik het zelf, eclectisch matchtrio.
Van de week weer eens voor The River gaan zitten. Viel niks tegen, maar van een match ben ik nog wel een paar luisterbeurten verwijderd. Graceland, Definitely Maybe en Under the Pink zijn de bubbels die altijd wel under zullen blijven.
138/750
Van de week weer eens voor The River gaan zitten. Viel niks tegen, maar van een match ben ik nog wel een paar luisterbeurten verwijderd. Graceland, Definitely Maybe en Under the Pink zijn de bubbels die altijd wel under zullen blijven.
138/750
1
geplaatst: 28 november 2024, 10:17 uur
The River viel mij dan weer wel wat tegen. Nogal lang voor de soms gebrekkige kwaliteit van de nummers.
0
geplaatst: 28 november 2024, 10:41 uur
Lateralus wel opvallend laag. Springsteen heeft me nooit kunnen boeien gek genoeg....
Maar Brave had absoluut in mijn lijst gemoeten!! Alleen al vanwege de alternatieve eindes op de plaat. Meesterlijk!
Maar Brave had absoluut in mijn lijst gemoeten!! Alleen al vanwege de alternatieve eindes op de plaat. Meesterlijk!
0
geplaatst: 28 november 2024, 11:20 uur
De twijgjes wandelen voorzichtig naar elkaar toe, zowel hier als in mijn eigen lijst. Inmiddels vind ik ze beiden gelijkwaardig met een hogere herspeelbaarheidswaarde voor LP1.
0
geplaatst: 29 november 2024, 10:29 uur
Twin Peaks stijgt nog iedere editie door. En Yo la Tengo hoger dan ooit. 

1
geplaatst: 29 november 2024, 10:32 uur
Mijn 12e plek komt erbij en toch zakt BCNR. Moet nie gekker worden hier.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 november 2024, 11:48 uur
Industrial Silence en Green staan hier wel mooi; Marbles en Voor de Overlevenden komen te vroeg.
Arctic Monkeys is hier aan enige herwaardering onderhevig, dus wie weet in de toekomst... voor de rest zijn de albums van Johan en, als ik in een jeugdsentimentele bui ben, Placebo als bubbling under te kenschetsen.
142/765
Arctic Monkeys is hier aan enige herwaardering onderhevig, dus wie weet in de toekomst... voor de rest zijn de albums van Johan en, als ik in een jeugdsentimentele bui ben, Placebo als bubbling under te kenschetsen.
142/765
6
geplaatst: 29 november 2024, 12:00 uur
chevy93 schreef:
Ries_72 (72), Simon77 (77)
Ries_72 (72), Simon77 (77)
Hier worden jullie geil van hé, ArthurDZ en Choconas?
Twin Peaks soundtrack stond nooit eerder zo hoog

1
geplaatst: 29 november 2024, 12:08 uur
Johnny Marr schreef:
Robbie34 (44). Daar word ik dan weer agressief van.(quote)
1
geplaatst: 29 november 2024, 13:18 uur
Van de Twin Peaks Soundtrack??? Ik ga hem meteen opzetten en er volgende keer ZEKER op stemmen. Komtie misschien NOG hoger. Uniek! En nu eerst some damn fine coffee....
2
geplaatst: 29 november 2024, 14:15 uur
Pinsnider schreef:
En nu eerst some damn fine coffee....
En nu eerst some damn fine coffee....
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/08/Twin-Peaks-Memes-6.jpg
1
geplaatst: 29 november 2024, 20:33 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Wow, die Audrey. Maakte zij niet in haar mond een hartje van de twijgen van een kers? Zulk een geoefende tong! Destijds had ik daar als knaap wel slapeloze momenten van
0
geplaatst: 1 december 2024, 17:09 uur
Grote klap voor Mingus, die de vorige keer juist bijzonder goed scoorde.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 december 2024, 22:02 uur
Op de valreep nog net één match met His'n'Hers. Het bubbling under-segment is groter met Songs from the Big Chair als meest nadrukkelijke "maar had ik die niet dan?"
143/780
143/780
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2024, 19:19 uur
Rio is hier de "maar had ik die niet dan?". En die van Julia Holter verwacht ik eens een spin te geven n.a.v. de albumspellen na de MML/WT-finale.
Wel 'gewoon' matches met For Your Pleasure, Hand. Cannot. Erase., Metallica en Operation: Mindcrime.
147/795
Wel 'gewoon' matches met For Your Pleasure, Hand. Cannot. Erase., Metallica en Operation: Mindcrime.
147/795
0
geplaatst: 2 december 2024, 21:39 uur
Tweede top 10-hit in deze magistrale update. Meer dan de helft heb ik in mijn lijst, met BoC x 2, Low, Roxy Music, Big Thief, Nirvana, GY!BE en Julia
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 2 december 2024, 22:17 uur
Vijf matches vandaag waarvan 2x Top 100 (Big Thief, Metallica) en 1 bubbling under van Boards Of Canada. Mijn Top 10 is nog intact.
117/795
117/795
0
geplaatst: 3 december 2024, 00:10 uur
Julia! Wat een timing. Ook meteen mijn toptwee in dezelfde update woooo
0
geplaatst: 3 december 2024, 08:18 uur
Wat leuk dat er elf stemmen voor Rio zijn!!
Verder ben ik bang dat mijn toppers niet meer gaan komen, met uitzondering van Mellon Collie.... Body Talk van Robyn, Scoundrel Days van A-ha, Frengers van Mew.... Jongens toch.... Verder niets dan lof, maar een klein kritiekpuntje moet ook kunnen toch??

Verder ben ik bang dat mijn toppers niet meer gaan komen, met uitzondering van Mellon Collie.... Body Talk van Robyn, Scoundrel Days van A-ha, Frengers van Mew.... Jongens toch.... Verder niets dan lof, maar een klein kritiekpuntje moet ook kunnen toch??

* denotes required fields.