Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2024, 09:45 uur
Dat bad overgeproduceerde magere album Bad van Michael Jackson onbegrijpelijk hoog, en het geweldige 80’s album Rio van Duran Duran schitterend hoog. Over smaak valt nog altijd niet te twisten 

1
geplaatst: 3 december 2024, 11:10 uur
Klopt, wat mij betreft valt daar niet over te twisten, want ik vind dat je een terecht en valide punt hebt benoemd.
0
geplaatst: 4 december 2024, 00:10 uur
Tien minuutjes te laat voor de update van gisteren. Maar het is duidelijk dat we in de hogere regionen komen. Louter (moderne) klassiekers!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2024, 00:53 uur
Een oude (Songs of Faith and Devotion), oudere (Powerslave) en stokoude (In the Court of the Crimson King) match. Van de moderne bijdragen ben ik, geloof ik, wat minder geporteerd.
150/810
Ik denk niet dat ik die 20% nog ga halen.
150/810
Ik denk niet dat ik die 20% nog ga halen.
0
geplaatst: 4 december 2024, 13:58 uur
Making Movies zo hoog. 
En het is duidelijk dat de Marillion-fanschare dit jaar voor de Fish-era gekozen heeft.

En het is duidelijk dat de Marillion-fanschare dit jaar voor de Fish-era gekozen heeft.
1
geplaatst: 4 december 2024, 14:04 uur
Heerlijke update, ik scoor 10/15! Wat ben ik toch lekker mainstream 

0
geplaatst: 4 december 2024, 14:14 uur
Mooie hoogste posities ooit voor Sister en Post. Dat belooft voor de allergrootste knallers van Sonic Youth en Björk
0
geplaatst: 4 december 2024, 15:28 uur
Inderdaad leuk dat Making Movies zo hoog staat, maar ik ga me heel even in totale afzondering heel hard schamen dat ik Blackstar ben vergeten....
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2024, 15:39 uur
Volgens mij staat Fugazi al in mijn albumtoptien zolang als ik hier rondloop. So en Fear of a Blank Planet zijn de kleinere matches. Innervisions en Post kunnen voor bubbling under doorgaan; bij zowel Stevie Wonder als Björk lijkt er toch wel carrièrebreed iets de sprong naar Top 500-niveau in de weg te zitten.
153/825
153/825
0
geplaatst: 5 december 2024, 12:26 uur
George. 
En volgens mij de eerste keer dat F#A# boven Skinny Fists staat.

En volgens mij de eerste keer dat F#A# boven Skinny Fists staat.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2024, 12:57 uur
Matches met Blackwater Park, Controlling Crowds en Black Holes & Revelations.
Body Talk toevallig van de week voor het eerst beluisterd. En hoewel Robyn niet zo amorf en seksloos als (kennelijk) vooral die eerste is, nodigde dat niet echt tot verdere beluistering uit. George Michael, PJ Harvey en Suede verzorgen het onderbubbelbad.
156/840
Body Talk toevallig van de week voor het eerst beluisterd. En hoewel Robyn niet zo amorf en seksloos als (kennelijk) vooral die eerste is, nodigde dat niet echt tot verdere beluistering uit. George Michael, PJ Harvey en Suede verzorgen het onderbubbelbad.
156/840
0
geplaatst: 5 december 2024, 14:03 uur
Ja! Toch nog Body Talk!!! Geweldig!!!
En Listen Without Prejudice had ik wel wat hoger verwacht.
Ook weer een kapotschaamupdate; Controlling Crowds.... Hoe kon ik DIE nou vergeten....
En Listen Without Prejudice had ik wel wat hoger verwacht.
Ook weer een kapotschaamupdate; Controlling Crowds.... Hoe kon ik DIE nou vergeten....
2
geplaatst: 6 december 2024, 17:14 uur
Johnny Marr die Madvillainy vergeet is er inmiddels eentje voor de bingokaart
0
geplaatst: 6 december 2024, 19:10 uur
Met The Infamous en Madvillain inmiddels weer twee uit mijn top 10. Benieuwd wat er nog in de allerhoogste regionen voorbij gaat komen. Geloof dat bijna alle bekende toppers voor mij voorbij zijn gekomen. Wel weer s gewezen op n paar artiesten hier waar ik al lang naar wil luisteren maar waar ik maar niet voor ga zitten. Boudewijn de Groot de eerste in dat rijtje.
1
geplaatst: 6 december 2024, 19:49 uur
Nr.4 schreef:
Met The Infamous en Madvillain inmiddels weer twee uit mijn top 10. Benieuwd wat er nog in de allerhoogste regionen voorbij gaat komen. Geloof dat bijna alle bekende toppers voor mij voorbij zijn gekomen. Wel weer s gewezen op n paar artiesten hier waar ik al lang naar wil luisteren maar waar ik maar niet voor ga zitten. Boudewijn de Groot de eerste in dat rijtje.
Eigen Wereld, de Clan, MBDTF, Kendrick. Ik noem er even een paar, het zou tenslotte een goede editie voor hiphop zijn (en zelfs al was het dat niet, dan komen die gewoon op deze plaatsen terecht)Met The Infamous en Madvillain inmiddels weer twee uit mijn top 10. Benieuwd wat er nog in de allerhoogste regionen voorbij gaat komen. Geloof dat bijna alle bekende toppers voor mij voorbij zijn gekomen. Wel weer s gewezen op n paar artiesten hier waar ik al lang naar wil luisteren maar waar ik maar niet voor ga zitten. Boudewijn de Groot de eerste in dat rijtje.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 december 2024, 19:51 uur
Parachutes en Deadwing redden een verder niet zo beste update.
158/855
158/855
0
geplaatst: 7 december 2024, 21:22 uur
Coma Cat schreef:
(quote)
Eigen Wereld, de Clan, MBDTF, Kendrick. Ik noem er even een paar, het zou tenslotte een goede editie voor hiphop zijn (en zelfs al was het dat niet, dan komen die gewoon op deze plaatsen terecht) Daar noem je er inderdaad nog een aantal op, ben benieuwd.
Van een tijdje terug, maar vond de positie van Run The Jewels verrassend hoog. Zeker als je het vergelijkt met heel wat andere klassiekers uit het genre. Maar wel tof.
0
geplaatst: 7 december 2024, 22:24 uur
Ik had stiekem de hoop dat Love Over Gold iets dichter bij (of in?) de top 100 zou komen, maar dit is ook een mooie positie. 

3
geplaatst: 7 december 2024, 22:28 uur
Van hetzelfde kaliber als hoi123 die Third van Soft Machine pusht ipv Portishead
Kost ze een top 100-plek deze keer....
1
geplaatst: 7 december 2024, 22:45 uur
Ja, klopt, weeral
Volgende keer zet ik 'm in mn top 10 om het goed te maken!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 december 2024, 12:39 uur
Third van Portishead zit gevoelsmatig dicht tegen mijn Top 500 aan, idem voor Björks Debut. Wie weet volgende keer...
Tot die tijd verblijf ik met de (inmiddels boomer)matches met Love Over Gold, The Number of the Beast, Ride the Lightning en Throwing Copper. De laatste zeer onlangs nog in de cd-speler gehad... jeugdsentiment is niet los te weken in de beoordeling, maar dit blijft toch wel een klasbak hoor, hoe diep Live later ook gezonken is.
162/870
Tot die tijd verblijf ik met de (inmiddels boomer)matches met Love Over Gold, The Number of the Beast, Ride the Lightning en Throwing Copper. De laatste zeer onlangs nog in de cd-speler gehad... jeugdsentiment is niet los te weken in de beoordeling, maar dit blijft toch wel een klasbak hoor, hoe diep Live later ook gezonken is.
162/870
2
geplaatst: 9 december 2024, 08:49 uur
Throwing Copper gisteren na lange tijd ook weer eens opgezet na het zien van de entry. Manmanman wat een plaat is dat toch en wat is er toch misgegaan. Lakini's Juice was daarna nog een stuiptrekking van de absolute buitencategorie, maar verder... oei...
En leuk inderdaad: Love Over Gold! En Eigen Wereld vergeten.... pffffff....
En leuk inderdaad: Love Over Gold! En Eigen Wereld vergeten.... pffffff....
0
geplaatst: 9 december 2024, 10:58 uur
Oeh nu heb ik zelf toch ook nog even een ID-typo gemaakt bij ome Bob, ik zal voortaan mijn mond houden
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 december 2024, 14:48 uur
Met de vorige update kon ik relatief weinig
125. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
120. R.E.M. - Out of Time (1991)
Maar de laatste voor de Top 100 is wel weer een feestje heur
113. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
109. Marillion - Clutching at Straws (1987)
108. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967)
107. Simon and Garfunkel - Bridge over Troubled Water (1970)
106. Talk Talk - It's My Life (1984)
103. Pink Floyd - Animals (1977)
101. Keane - Hopes and Fears (2004)
171/900
125. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
120. R.E.M. - Out of Time (1991)
Maar de laatste voor de Top 100 is wel weer een feestje heur
113. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
109. Marillion - Clutching at Straws (1987)
108. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967)
107. Simon and Garfunkel - Bridge over Troubled Water (1970)
106. Talk Talk - It's My Life (1984)
103. Pink Floyd - Animals (1977)
101. Keane - Hopes and Fears (2004)
171/900
2
geplaatst: 9 december 2024, 17:24 uur
Top 100 klopt op de deur. Die ga ik per tiental langs laten komen. Voor kerst zou het dus wel klaar moeten zijn. 

0
geplaatst: 10 december 2024, 09:58 uur
Flinke sprongen van Beach House. En ik had The Strokes en Editors niet zó hoog verwacht.
0
geplaatst: 10 december 2024, 11:14 uur
Eens. de thematieken op die plaat zijn geenszins lustopwekkend te noemen. Wel leuk dattie zo hoog staat!! En die van Sonic Youth moet ik toch ook eindelijk eens gaan luisteren.
* denotes required fields.