MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Precies. Bono is helemaal geen slechte zanger en kan ook gepassioneerd zingen, maar heb ik de laatste jaren niet veel meer mee. Met de muziek van Blige ook niet, maar die maakt One (waar ik niks mee heb en ook op het origineel vind ik Bono daar niet zo geweldig zingen) nog enigszins aanhoorbaar, mooi gezongen.

Zielloos zou ik Mary J. Blige niet noemen maar ze wil op dit nummer teveel laten horen dat ze goed kan zingen en Bono zingt hier met veel minder passie dan op het origineel. Een combinatie die nooit werkt.

Verder hoor ik ook veel liever een goed popnummer van Destiny's Child dan de in grunge verpakte lucht van Nickelback.

Klopt ja, als Bono niet mee had gedaan was het resultaat een stuk beter geweest.

Ik vind het geheel gewoon heel slecht. Bono maakt niet zo'n goede indruk als bij het origineel en ik houd niet van de manier van zingen van Mary J. Blige.

Snoop Dog - Drop It Like It's Hot

Dat mensen in staat zijn zúlke rommel te verzinnen en vervolgens nog het lef hebben om het op te nemen en uit te brengen onder de noemer MUZIEK!

Ik vind dat eigenlijk best een lekker nummer.

JeroenBanthum schreef:
Snoop Dog - Drop It Like It's Hot

Dat mensen in staat zijn zúlke rommel te verzinnen en vervolgens nog het lef hebben om het op te nemen en uit te brengen onder de noemer MUZIEK!

Ik vind het nog wel meevallen, kan ze nog wel slechter noemen.
De laatste tijd is de hitparade zeldzaam slecht, Drop It is een juweeltje vergeleken met dat.

Burzum
Voor mij is meat loaf met paradise by the dashboard light echt wel het slechte nummer ever.
Na drie seconden krijg ik al spontaan een zenuwinzinking....

2MY

WTF is dat voor iets afgrijselijk slechts

En 'Slechtste Nummer Ooit' was blijkbaar nog niet genoeg... daarbovenop zorgen ze nog eens voor de Slechtste Clip ooit...

2MY schreef:
(quote)

WTF is dat voor iets afgrijselijk slechts

En 'Slechtste Nummer Ooit' was blijkbaar nog niet genoeg... daarbovenop zorgen ze nog eens voor de Slechtste Clip ooit...

Zeg dat wel .

Het ergste is dat het volgens mij nog bloedserieus bedoeld is ook.

Af en toe denk je kan het niveau nog lager. Even denk je van niet, maar dan toch...

Mohombi - Bumpy Ride

Het eerste wat in me opkomt is:

Nikita Elton John
I Just Call to say i love You Stevie Wonder
There must be an angel Eurythmics

Allemaal nummers waarvoor de (over het algemeen niet zo slechte) artiesten zich zouden moeten omdraaien in hun graf... bij voorbaat....

uffing schreef:
Het ergste is dat het volgens mij nog bloedserieus bedoeld is ook.

Haha, kom op zeg. Je ziet toch zo dat het een grap is? Ik acht de kans dat het serieus bedoeld is bijzonder klein.

Mick's stem is het beste onderdeel van het overigens zeldzaam saaie nummer.

Vanmorgen op 538 bij Evers Staat Op hoorde ik trouwens nog een hilarisch slechte uitvoering van Queen's Don't Stop Me Now door Paul Turner.

Jason Derulo's nieuwe gedrocht hoort hier ook zeker in. Volgens mij heb ik de laatste 10 jaar niet zo'n slecht hitparade-nummer gehoord...

J0ttem schreef:
YouTube - T.H.E. (The Hardest Ever)

Mick wat doe je?!

Ik dacht laatst nog bij mezelf: 'De reden waarom ik The Stones zo vet vind is omdat ze echte oude rockers zijn, Ze laten zich niet in de commercie meesleuren'.
Ik had het niet moeten denken zie ik nu....

Even snel een lijstje, willekeurige volgorde:

Hij gelooft in mij - Do
Face in the Crowd - Lionel Richie & Trijntje Oosterhuis
Give me Everything - Ne-Yo & Pitbull
The Time - Black Eyed Peas
Paradise - Coldplay
Never Going to Give you Up - Rick Astley
Behind Blue Eyes - Limp Bizkit
California Gurls - Katy Perry & Snoop Dogg
Morning Sun - Robbie Williams

Zo'n beetje alles van Nickelback.
Alles van Nick & Simon, Jan Smit en de 3J's.
Alles van Marco Borsato (behalve guilty pleasure Dromen zijn Bedrog )

Bovendien vind ik het ook altijd vreselijk als er nummers worden gecoverd en dat dan vervolgens mensen denken dat degene die het covert de originele artiest is.

RebelINS schreef:
Bovendien vind ik het ook altijd vreselijk als er nummers worden gecoverd en dat dan vervolgens mensen denken dat degene die het covert de originele artiest is.
Inderdaad vreselijk, zo moet ik atijd tegen mensen zeggen dat Behind Blue Eyes oorspronkelijk van The Who is, en niet van die zeikzakken van Limp Bizkit, en dat Make You Feel My Love van Bob Dylan is. Mijn moeder denkt zelfs dat Love Will Tear Us Apart een nummer van Paul Young is... Van sommige nummers moet je afblijven, vind ik.

01 - Queen - Bohemian Rhapsody
02 - Hot Chelle Rae - Tonight Tonight
03 - Razorlight - Amerika
04 - The Eagles - Hotel California
05 - Chris Rea - Driving Home for Christmas
06 - Keane - Everybody `s Changing
07 - Queen - Who Wants To Live Forever
08 - R.E.M. - Everybody Hurts
09 - Guus Meeuwis - Geef Mij je Angst
10 - Maroon 5 - She Will Be Loved

Stuk voor stuk zeiknummers. Muziek die resoluut uitgaat, nog voordat hij mijn oren weet te bereiken!

Nrs. 1, 4 en in mindere mate 5, 7, 8 zijn prima songs, ik heb genoeg van het systematisch afzeiken van populaire nummers. Met 2 en 9 kan ik je goed begrijpen.
Dat van Jason Derulo dat kaztor heeft geplaatst vind ik ook een gedrocht, hoort hier wel in.

Alles van Alexis Jordan, Bruno Mars en de meeste top 40 muziek van deze tijd.

Qua hardcore kan ik Drop It van 3 Steps Ahead niet meer horen. Dit nummer is na zijn dood helemaal platgedraaid op feesten, het is weliswaar zijn grootste hit maar toch vind ik de productie beroerd klinken en te blij. In 2008 kwam er een remix van dit nummer uit van The Stunned Guys & Tommyknocker die vond ik wel beter omdat je die remix juist los moest zien van het origineel.

Het kan best zijn dat ik even over 1 of 2 nummers heen heb gekeken. Maar zo even snel uit het hoofd is dit mijn top 10 slechtste nummers allertijden:

10.Black Eyed Peas - I Gotta Feeling

Slechtste David Guetta beat in jaren. Is dit een dance nummer? Wat saai, ongeinspireerd, val bijna in slaap. En dan het hele tijd herhalen van '2night gonna be a good night'. Super irritant. Sowieso uberslechte tekst. Maar daar zijn BEP sinds een paar jaar meester in!

9. Rihanna ft. Jay-z - Umbrella

Rihanna staat bekend om haar gedrochten van nummers, maar dit spant de kroon. Nog erger dan 'Crazy in love' van Beyonce. Ook een samenwerking met Jay-z. Umbrella ella ella...ROT OP!

8. Beyonce - Run This World (Girls)

Een oude beat pakken die helemaal kapot gedraaid is al jaren op festivals en house feestjes....die niet eens leuk is, maar heel irritant....en dan een superslechte tekst eroverheen gooien. Irritant feministisch.

7. Daniel Powter - Bad Day

PIJN AAN MIJN OREN..........PIJN AAN MIJN OREN!

6. Alain Clark - Father & Friend

Ik haat Alain Clark. Wat een saaie artiest. Zo overdreven aardig. This Aint Gonna Work was opzich wel leuk. Maar dit nummer is zo overdreven zoet en nep. Hoog Amerika happy family gehalte. Om misselijk van te worden.

5. Live - Overcome

Amerikaans nepheid in de puurste vorm. Wat overdreven gezongen. Vreselijk nummer. Vergeleken met dit klinkt 'Run To The Water' ineens geniaal (terwijl die al tenenkrommend slecht is).

4. Beyonce - Single Ladies

Geen worden voor. Als ze dat in een kroeg draaien loop ik kwaad naar buiten. Vreselijk. Stomme dansje erbij ook nog eens.

3. Dire Straits - Walk Of Life

Velen vinden die mooi....Ik sta spontaan op de prairie bij een linedance les als ik dit hoor. En ik haat linedancen en rednecks.

2. AC/DC - Thunderstruck

Wat een takkeherrie. Ik heb sowieso niets met AC/DC, al is 'Whole Lotta Rosie' wel heel leuk. Dit is gewoon irritante kutherrie. En dat 'Nanana THUNDER!' werkt me zo op mijn zenuwen dat ik van een brug wil springen.

1. Black Eyed Peas - Time (Dirty Bit)

Kan het slechter dan AC/DC???
Tot 2010 niet. Maar toen kwam dit nummer............
Dergelijke nummers zijn door 13 jarige amateurs die met hun computer zitten te spelen al 100.000 keer gemaakt. De beat is een van de slechtste die ik ooit heb gehoord en klinkt heel gedateerd. Dit kan toch nooit een hit worden? En dan die slechte sample en de nog slechtere tekst van Will.i.am....BAH BAH BAH. Dit is met afstand het lelijkste en kutste nummer OOIT gemaakt.

Op I Gotta Feeling en Walk of Life na ben ik het heel erg met je eens. Vooral die 2 Beyoncés, Alain Clark en Time zijn echt tenenkrommend slecht. Thunderstruck is typisch een nummer voor overjarige pubers met een te hoog testosterongehalte...

Hmm op Thunderstruck , Live en DS is het idd een slecht lijstje met als Dieptepunt Time (Dirty Bit)

Zo uit mijn hoofd........

Elton John - Nikita
Billy Joel - Uptown Girl
Peter Andre - Mysterious Girl
Laid Back - Sunshine Reggae
Modern Talking - You Can Win If You Want
G. Michael & A Franklin - I Knew You Were Waiting
Jimmy Cliff - Reggae Nights / Sunshine In the Music

Naar mijn idee hoort Thunderstruck hier helemaal niet thuis.
Maar he, ieder z'n eigen ding natuurlijk...

Gast
geplaatst: vandaag om 20:28 uur

geplaatst: vandaag om 20:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.