MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
4 non blondes - what's up
Scorpions - wind of change
Abba - alle nummers
De jeugd van tegenwoordig - idem
Craberries - zombie
AcDc - Thunderstruck
RHCP - Californication, Dani California
Meat Loaf - alle nummers
Rolling Stones - Satisfaction
Calling - Wherever you will go
Bryan Adams - alle nummers
Destiny's Child - Bootylicious
Aloe Blacc - I Need a Dollar
Mariah Carey - alle nummers
Kiss - I was made for loving you
Bruno Mars - Lazy Song

Mijn reactie?

Ik benijd soms de mensen die niet een godsganse dag naar een commercieel radiostation hoeven te luisteren...

Daarbij moet wel gezegd dat ik keuzes als Satisfaction, Abba of Thunderstruck niet helemaal begrijp, maar hey, to each his own...

Scorpions vloekt een beetje in het lijstje van Pourri.

Ik vind de meeste wat Pourri in zijn lijst heeft geplaatst geweldig (Mariah Carey kan ik wel begrijpen), zeker Abba, Cranberries, AC/DC, RHCP en Rolling Stones. Ik vraag mij af wat Pourri dan doet als er een commercieel radiostation in zijn buurt opstaat. Oordopjes opzetten?

Pourri schreef:
Aloe Blacc - I Need a Dollar

Van jouw slechtste nummers zou ik een mooi toplijstje kunnen maken Pourri. I Need a Dollar vind ik erg gaaf en Dani California en Californication zijn fantastisch.

Jocharo-T
Van de Chili Peppers ga ik ook spontaan braken. Dat heb ik overigens met hun complete discography, maar I Need a Dollar van Aloe Blacc is fantastisch. Met ABBA en dat ene nummer van The Scorpions en The Stones is in mijn ogen ook niets mis.

De commerciële jaren 90 KO is bezig. Daar komen heel wat nummers voorbij die in dit topic niet zouden misstaan.

LucM schreef:
Ik vind de meeste wat Pourri in zijn lijst heeft geplaatst geweldig (Mariah Carey kan ik wel begrijpen), zeker Abba, Cranberries, AC/DC, RHCP en Rolling Stones. Ik vraag mij af wat Pourri dan doet als er een commercieel radiostation in zijn buurt opstaat. Oordopjes opzetten?

Wat is er mis met commerciële muziek? Of muziek algemeen populair is of zwaar alternatief maakt voor mij niets uit Het is vnl. de sfeer van een nummer dat ik belangrijk vind... en het gevoel dat ik ervaar bij o.a. Abba en RHCP is nogal 'zoet en flauw'. (misselijkheid dus... )

Ik heb ook niets tegen commerciële muziek (muziek is al commercieel als het op CD wordt uitgebracht om te verkopen), wel tegen platte inhoudsloze muziek. Abba, RHCP en Rolling Stones zijn goede voorbeelden van inventieve, kwalitatief hoogstaande en eigenzinnige pop en zijn dus allesbehalve plat of flauw.

Slechtste nummer ooit is natuurlijk overdreven maar hier kan ik echt niet tegen. Gewoon een fijn album en dan komt dit ineens langs.

2MY
Da's idd niet echt een nummer dat ik spontaan in een loop zou zetten...

Dit zijn de ergsten die mij te binnen schieten en ik vind alles slecht:

A-Ha
Bon Jovi
Rick Astley
Modern Talking
ABBA
Grant & Forsyth
Gerard Joling
Frans Bauer
John Mayer
Robbie Williams
Rene Froger
etc. etc. etc.

Radio Veronica draait een heleboel goede artiesten/bands, maar helaas zijn het steeds dezelfde nummers. Bij mijn vorige baan stond de radio altijd op die zender.
Bij een andere baas stond het gerelateerde Sky Radio aan en collega's vielen in slaap bij die muziek. Er zal best wel een doelgroep voor zijn, maar ik kan er echt niet naar luisteren.
Bv. Africa van Toto kan ik al jaren niet meer horen.
Dan vind ik Radio 2 toch beter. Er zitten altijd altijd wel slechte nummers tussen en ik heb de meeste songs al teveel gehoord.
Ik heb ook een hekel aan keiharde muziek in supermarkten. Ze verplichten je gewoon om naar die shit te luisteren.
Ik heb ook een hekel aan boybands met van die slijmerige nummers.
En artiesten/bands met covers van overbekende nummers (bv. Lean On Me van Club Nouveau).
Ik heb ook een hekel aan vreselijke (disco)remixen (van bv. Tavares > Heaven..., The Four Seasons > Oh What A Night)

Ik vind het erg knap dat iemand tekst en muziek kan schrijven. Zelf zou ik dat niet kunnen.
En dat consumenten een plaat zoals bv. You're My Heart, You're My Soul van Modern Talking kopen (of downloaden) kan ik niet begrijpen. Dan moet er toch echt iets mis zijn in die bovenkamer.
Met muziek wil ik juist verrast worden. Op (Internet) radio zitten zoveel zenders, maar ik hoor helaas steeds dezelfde hap.

2MY
Stanley Koekblik schreef:
Dit zijn de ergsten die mij te binnen schieten en ik vind alles slecht... etc.

(afbeelding)

maar vandaag schijnt de zon!

Mensen die die muziek van Abba scharen onder "slechtste ooit" kan ik met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.

GrafGantz schreef:
Mensen die die muziek van Abba scharen onder "slechtste ooit" kan ik met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.

Helemaal mee eens. Ik kan me goed voorstellen dat iemand niet van zulke muziek houdt, maar de muziek zit ontzettend goed in elkaar.

Volledig eens met GrafGantz en royh, als er een hitparadeband bestaat die een schoolvoorbeeld is van aanstekelijke en tegelijk inventieve en kwalitatief hoogstaande pop is het wel Abba. Overigens vind ik A-Ha en Robbie Williams ook OK.

Wat meer in dit topic thuis hoort is Nicki Minaj - Starships (het slechtste wat ik dit jaar heb gehoord).

GrafGantz schreef:

Gisteren had je daar anders nog geen problemen mee.

titan schreef:
In 1994 zond Rob Stenders in zijn programma shockradio deze top 100 van (volgens zijn luisteraars) allerslechtste songs aller tijden, ook wel flop 100 genoemd, uit;

23. David's Song - Kelly Family

Wie denkt dat dat een matig nummer is...

(en dit is niet bedoeld als Kelly Family Bash, er is meer dan genoeg van deze band dat best beluisterbaar is)

Het slechtste wat ik in jaren heb gehoord is toch wel The Time van de Black Eyed Peas. Ze lijken sowieso wel echt super hun best te doen om elk nieuw liedje een graadje kutter dan de vorige te maken. Maar dit nummer is dan wel het absolute dieptepunt.

Deze versie van de Beautiful Day van U2 gezongen door de jury van de Engelse versie van The Voice is ook echt legendarisch tenenkrommend:

Hmmm,
Hier zal ik binnenkort mijn gedachten ook eens over laten gaan.
Vooropgesteld dat het nooit mijn bedoeling is om me te ergeren aan muziek.
Meestal kan ik er ergens nog wel objectief gezien iets goeds uit halen.
Misschien wordt het wel een opsomming per (hitparade)jaar, of gedeelte daarvan.
U zult zien dat de dieptepunten in de tweede helft van de jaren 90 en de eerste helft van de jaren 00 bereikt gaan worden.

Ik geef alvast 1 (vrij recent) inkoppertje: De Toppers met Shine...

Voor de rest: meer zin dan tijd zoals gewoonlijk (om dit soort forums te vullen met mijn slap gezever..)

Elmo.

Zo het eerste wat in me opkomt.

Briljant

Grid Gorilla
Overlaatst kreeg ik eens iets te horen van Nicki Minaj: Stupid Hoe. Ik kreeg het gewoonweg niet afgeluisterd. Het meest irritante nummer in de geschiedenis van muziek ooit gemaakt. Alles loopt echt compleet mis in dat nummer en Minaj heeft niks tallent. Dat zij zoveel fans heeft is mij een mysterie, ik vind haar de meest vreselijke zangeres ooit!
En ik maar denken dat Shakira nooit van deze plaats kon afgeraken...

vork666 schreef:
Briljant

Die drumsolo aan het eind!

Ward schreef:
Het slechtste wat ik in jaren heb gehoord is toch wel The Time van de Black Eyed Peas. Ze lijken sowieso wel echt super hun best te doen om elk nieuw liedje een graadje kutter dan de vorige te maken. Maar dit nummer is dan wel het absolute dieptepunt.

Deze versie van de Beautiful Day van U2 gezongen door de jury van de Engelse versie van The Voice is ook echt legendarisch tenenkrommend:

(embed)

Ik persoonlijk vind Beautiful Day van U2 ook een van de lelijkste nummers ooit.

Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 wat een troep

En bijna alle nummers van René Froger, wat kan die man slecht zingen

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Die drumsolo aan het eind!

Episch!!

Ticket to the Tropics van Geer mag op de nominatielijst, evenals liftdeuntje pur sang If You leave me now van Chicago. Daarnaast I believe I can Fly van R. Kelly en het gehele oeuvre van Modern Talking.

Deze 2 nederhopdraken mogen er ook bij:

Tenslotte wens ik nog even mijn schande uit te spreken dat er mensen bestaan die A-ha op een dergelijk lijstje zouden zetten. En al heb ik een hekel aan het Abba repertoire, ook zij horen absoluut niet in deze lijst.

Mind Ruler
Las Ketchup - De Ketchup Song (Asereje etc.)

Gast
geplaatst: vandaag om 15:46 uur

geplaatst: vandaag om 15:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.