MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Yann Samsa

GrafGantz schreef:
Inderdaad, de een moet kotsen van Destiny's Child, de ander geeft 5* aan Nickelback en Ilse de Lange

Ja? En??

Robinson schreef:
(quote)

Ja? En??

Ieder zijn smaak en Destiny's Child hoeft voor mij ook niet bepaald, maar ik ben het eens met Graf dat die meer op hun plek zijn in dit topic. Dan hebben we het nog niet eens over Krezip

niels94 schreef:
Hannah Montana enzo

Robinson schreef:
(quote)

Ja? En??

Liever frisse, goed gemaakte popmuziek (Destiny´s Child) dan de doelgroepmuziek en opgewarmde grunge-kliekjes van Nickelback.

Nickelback is inderdaad wel een van de vreselijkste bands (al is How You Remind Me wel een guilty pleasure). Een aantal namen die Robinson noemt hebben toch wel een heerlijke nummers gemaakt (met name de JVT heeft toch echt een aantal briljante hitjes).

En over The Black Satans; ik had de video eerst maar heel even vluchtig bekeken, toen had ik niet door dat het een grap is. Maar nu ik hem helemaal heb bekeken is het inderdaad een prachtige parodie

Robinson schreef:
(quote)

Ja? En??

Persoonlijk vind ik R. Kelly en Destiny's Child vele malen beter dan Nickelback en Isle de Lange. Overigens vind ik ook dat je artiesten wel heel erg snel afschrijft.

YouTube - Moby - Jam for the ladies

Ja sorry, maar dit vind ik dus ook verschrikkelijk. Bah.

Dat mensen puur en alleen op hiphop haten omdat het hiphop is, maar compleet banale gedrochten als Nickelback wel de hemel in prijzen, ondanks de ronduit platte kutteksten (is het omdat het echte muziek is, met gitaren en zo?), dat kan ik niet begrijpen. Uitgekiende, goed in elkaar zittende pop, daar kan ik zeker van genieten, maar platte formule-onzin, daar heb ik een hekel aan. Nickelback is dan ook het muzikale equivalent van het zogeheten 'painting by numbers'.

Ik vind Nickelback toch wel hier en daar een lekker nummertje hebben. How You Remind Me en Never Again vind ik weinig mis mee. De nieuwere nummers heb ik het wat minder mee.

Hiphop is in de eerste plaats niet zo mijn genre omdat ik de rappers simpelweg moeilijk kan volgen. Hiphop heeft ook vrijwel altijd een machosfeertje wat me niet zo aanstaat. Daarnaast kan ik zo weinig met het overtuigen in rijmvorm; doe toch gewoon een van de twee: een betoog of een mooi rijm! Extince gaat erin vanwege jeugdsentiment, dat zegt dus genoeg.

knakbol
Ik krijg kokhalsneigingen van Glennis Grace met Afscheid. Dat nummer gezongen door Xander de Buisonje is al niet om aan te horen, maar zij gooit er nog een schepje bovenop. erger me kapot aan al die geforceerde riedeltjes in haar stem.

Verder alle wanna-be rappers uit Nederland die rappen over 'The Hood' en hun 'zware leven'. Het liefst met geforceerd Amsterdams accent. Lees: alle vriendjes van Ali B.

knakbol schreef:
Ik krijg kokhalsneigingen van Glennis Grace met Afscheid. Dat nummer gezongen door Xander de Buisonje is al niet om aan te horen, maar zij gooit er nog een schepje bovenop. erger me kapot aan al die geforceerde riedeltjes in haar stem.

Verder alle wanna-be rappers uit Nederland die rappen over 'The Hood' en hun 'zware leven'. Het liefst met geforceerd Amsterdams accent. Lees: alle vriendjes van Ali B.

Dan is het programma Holland in da Hood echt wat voor jou

Verder onderschrijf ik jouw mening omtrent Afscheid, vooral die uithaal is niet om aan te horen en die ad-lips zijn ook erg.

Verder heb ik niets met Adele, ze is toch een beetje het zielige dikkerdje dat vroeger veel gepest werd en nu haar hart uitstort, en wie iedereen het succes nu zo gunt. Maar kennelijk gaat dat erin als zoete koek bij de gemiddelde luisteraar.

Afscheid van Glennis Grace is inderdaad om te kotsen. Ik kan echt niet tegen de manier waarop zij zingt.

herman schreef:
(quote)

Liever frisse, goed gemaakte popmuziek (Destiny´s Child) dan de doelgroepmuziek en opgewarmde grunge-kliekjes van Nickelback.

Goed gezegd. Ik vind een band als Destiny's Child een stuk eerlijker klinken als een groepje zeurende rijkaards die met het gezicht op onweer de ene na de andere cliché eruit poepen omdat ze weten dat ze er moeilijke pubers mee strikken.

Jocharo-T
harm1985 schreef:
Adele, ze is toch een beetje het zielige dikkerdje dat vroeger veel gepest werd en nu haar hart uitstort, maar kennelijk gaat dat erin als zoete koek bij de gemiddelde luisteraar..
Ik vind deze opmerking echt bespottelijk. Ik zelf ben ook geen groot liefhebber van Adele, maar om van iemand nou te zeggen dat het een zielig dikkerdje is die vroeger gepest is, slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je dat op baseert.

Misschien moet je eens proberen mensen in hun waarde te laten. Jij hebt het muzikale evangelie waarschijnlijk ook niet uitgevonden, maar je voelt je wel duidelijk verheven boven anderen.

Dat je het niet mooi vind is natuurlijk gewoon je smaak, maar om iemand op deze manier weg te zetten dat getuigd voor mij van zwaar misplaatste arrogantie.

Trouwens, als je iemand op deze manier op zijn of haar uiterlijk beoordeelt, dan moet je niet zo stom zijn om een foto van jezelf in het fotoalbum van MM te zetten. Want dat is dan vragen om.....

Verder even goede vrienden. het ging me even alleen om die betreffende opmerking.

Ik vind het ook een smakeloze opmerking. Als je alle kunst zou beoordelen op het uiterlijk van de artiesten dan zou er bar weinig cultuur over blijven dat de moeite waard zou zijn.

En dan 3 keer Neil Young in de Top 10 hebben, een artiest waarvoor het woord 'outcast' lijkt te zijn uitgevonden...

Charly Lownoise & Mental Theo

Jocharo-T

Ja, dat vond ik vroeger nog wel leuk. Inmiddels denk ik ook wel weer vijftien jaar geleden dat ik dat gehoord heb. Toen was ik dertien.

Streetkids

kaztor schreef:
Ik vind het ook een smakeloze opmerking. Als je alle kunst zou beoordelen op het uiterlijk van de artiesten dan zou er bar weinig cultuur over blijven dat de moeite waard zou zijn.

En dan 3 keer Neil Young in de Top 10 hebben, een artiest waarvoor het woord 'outcast' lijkt te zijn uitgevonden...

En iemands Top 10 erbij halen is zo'n beetje dè Godwin van MuMe. Misschien dat mijn Adele-tolerantie wat laag is omdat ik op mijn werk Someone Like You echt al 100 miljoen miljard keer voorbij heb horen komen en ik dat truukje van die lange noot aanhouden net iets tè vaak heb gehoord. Om over die droevige blik van haar in de clip maar te zwijgen.

Overigens is Neil Young ook nog eens een non-conformist, kun je van Adele niet zeggen. En sinds wanneer horen uitstraling en charisma niet meer bij de kwaliteiten van de muziek?

Los daarvan wilde ik even toevoegen dat Celine Dion huisvrouwen muziek bij uitstek is.

Jocharo-T
Dat laatste is natuurlijk geen feit, al kan ik me er wel in vinden. Het heeft ook meer met je toon te maken, een verheven toontje. Misschien onbedoeld, maar toch.

Dat Adele platgedraaid wordt is natuurlijk gewoon waar en ik kan het om die reden ook niet meer horen.

harm1985 schreef:
En sinds wanneer horen uitstraling en charisma niet meer bij de kwaliteiten van de muziek?
Is dit ook de reden waarom jij geen muziek maakt, of dat we in ieder geval nog nooit van je gehoord hebben?

Ik ben anders heel bedreven in luchtgitaar spelen. Ik kan niet zingen en speel geen instrument, weet dat ook van mezelf, dus val er anderen niet mee lastig. Zing zelfs alleen met de muziek mee als ik in mijn eentje ben, ik vind ook niets irritanter dan mensen die meezingen of -fluiten met een liedje.

Jocharo-T
Er zijn zelfs kampioenschappen luchtgitaar spelen.
Je moet natuurlijk wel wat uitstraling en charisma hebben, maar misschien knijpen ze wel een oogje dicht omdat je heel getalenteerd bent.

Das het mooie, ik ben rechtshandig, maar speel linkshandig luchtgitaar Net Hendrix.

Casartelli (moderator)
Jocharo-T schreef:
Dat Adele platgedraaid wordt is natuurlijk gewoon waar

Of het nou smakeloos is om iets van haar uitstraling te zeggen of niet, hier wordt het i.e.g. niet beter van.

Ik hoorde pas One van U2 en Mary J. Blige. Zo zielloos hoe Mary zingt, vre-se-lijk! Volgens mij weet ze niet eens wat ze zingt.

Jocharo-T
Casartelli schreef:
Of het nou smakeloos is om iets van haar uitstraling te zeggen of niet, hier wordt het i.e.g. niet beter van..

Tja, ik vind het zo slecht nog niet. Ik ben er verder niet kapot van en het wordt helemaal dood gedraaid en dat gaat ook te koste van een hoop, maar ik vind het nog altijd één van de betere acts uit de hedendaagse top 40. Dat lijkt me een understatement trouwens. Het meisje is geen slechte zangeres en ze oogt sympathiek. Maar goed, het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

De afkorting i.e.g. ken ik niet trouwens. Ik ga er maar van uit dat je 'in ieder geval' bedoelde.

In elk geval?

Jocharo-T
Och ja, natuurlijk. Dat zou ook nog kunnen. Ben er weer lekker bij vandaag
Ik zat in ieder (elk) geval in de goede richting

jasper1991 schreef:
Ik hoorde pas One van U2 en Mary J. Blige. Zo zielloos hoe Mary zingt, vre-se-lijk! Volgens mij weet ze niet eens wat ze zingt.

Zielloos? Het is juist Bono die daar zonder passie over komt; die laat zich helemaal wegzingen in zijn eigen nummer.

herman schreef:
(quote)

Zielloos? Het is juist Bono die daar zonder passie over komt; die laat zich helemaal wegzingen in zijn eigen nummer.

Je beseft toch wel dat je het over het verlengstuk van Jezus op aarde hebt?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:04 uur

geplaatst: vandaag om 22:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.