MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Afgezien van de Def Rhymz-post is dit de meest vermakelijke pagina van de dag op MuMe. Mr. Polska

Gerards Dream schreef:
Wat originel een krokobil. Daar had ik het al over op de kleuterschool.

We zijn een groot hiphopartiest misgelopen...

ClassicRocker
Jocharo-T schreef:
Je hebt mensen die zich verdiepen in muziek en daardoor bij bands uitkomen als Muse, Arctic Monkeys en Arcade Fire. Je hebt ook mensen die niet zoveel met muziek bezig zijn en gewoon blij worden van liedjes als Krokobil.

Je hebt ook mensen die wel zoveel met muziek bezig zijn en gewoon blij worden van liedjes als krokobil. Verbijsterend!

Toen ik me in muziek ging verdiepen werd ik Muse juist snel zat.

ClassicRocker
Heb je nu in meneer Polen alsnog je muze gevonden?

PriestMaiden
Nja er is zoveel brolmuziek (op radio's vooral, ééndagsvliegen), ik denk 'Seks met die blonde' dat dat inderdaad één van de meest marginale nummers ooit gemaakt is...

Dat nummertje had misschien een interessante invalshoek, of hoe noem je een background?

tnf
Meer mensen die zo'n beetje het haar uit hun hoofd trekken als ze de Windows 8-commercial zien, met dat deuntje dat eronder zit?

Overgestyleerde hipsterigheid in de overtreffende trap (met een bijpassend clipje erbij), blegh.

Ik ben er inmiddels al achter dat 3FM het verder aan het promoten is, brrr.

(Hierbij wel vrezende dat het éigenlijk heel goed is, en dat het enkel aan m'n smaak ligt.)

Gewoon een schattig popliedje, niet meer en niet minder. Geen hoogvlieger inderdaad, maar om dit nu in een topic met slechtste nummers ooit te plaatsen gaat wel erg ver. En bedankt trouwens, ik vrees dat ik dat nummer de rest van de maand niet meer uit m'n kop krijg

tnf
Ja, zoiets zei ik ónder het clipje ook.

Muziek met veel 'maniertjes', als er duidelijk een stemmetje opgezet wordt of zo, bij mij valt dat gewoon snel slecht.

Ha nee, onder het clipje zei je te vrezen dat het misschien wel "heel goed" is, en zo ver wil ik echt niet gaan hoor

En muziek met vreemde stemmetjes en maniertjes kan best leuk zijn hoor, denk bijvoorbeeld aan CocoRosie.

tnf schreef:
Ja, zoiets zei ik ónder het clipje ook.

Muziek met veel 'maniertjes', als er duidelijk een stemmetje opgezet wordt of zo, bij mij valt dat gewoon snel slecht.

Ik ben het je eens, houd ook niet zo van die gebaartjes en quasi-kinderstemmetjes. CocoRosie vind ik bv. ook niks...

Toch helemaal geen onaardig popliedje.
Klinkt heel erg begin jaren 80.
Kindvrouwtjesstemmen a la Fay Lovsky, Lene Lovich en wat je toen nog meer zo had, Trio-, c.q. DAF-achtig minimalistisch drumwerk (Da Da Da) en zo'n lullig Casio-keyboardje.
Gewoon een retrotrip dit.
Maar best leuk. Van dit soort mag er wel meer 'terugkomen', wat mij betreft.

Het is zeker hipsterproof, het is erg ìn dit soort lieve indiedeuntjes in reclames te stoppen de laatste tijd. Toch vind ik het geen vervelend nummer, maar het heeft wel een nare bijsmaak door de reclame.

Ik heb deze de laatste tijd geregeld langs horen komen op Radio Gelderland en wat is dit toch een belachelijk kutnummer, dat refrein alleen al is te schaamteloos debiel voor woorden:

Hoe dit soort bands erbij staan met de benen dicht op elkaar en de vage pasjes werkt me altijd een beetje op de zenuwen.

Hmm, ik ken die reclame van dat nummer van Lenka helemaal niet, geloof ik. Ik vind het nog best geinig, maar ik vrees wel dat ik het heel snel zat ben als het vaak op de radio gedraaid ga worden. Maar voor nu vind ik het nog best aardig, hoewel weinig bijzonders, zangeres is ook best leuk.

Sjeez.....dat 77 Bombay Street is inderdaad te erg voor woorden. Wel knap als je tekstueel zwakker bent dan Ali B, ik wist niet eens dat dat kon.

Arrie schreef:
Hmm, ik ken die reclame van dat nummer van Lenka helemaal niet, geloof ik. Ik

Windows 8, word je toch echt mee doodgegooid momenteel.

tnf schreef:
Meer mensen die zo'n beetje het haar uit hun hoofd trekken als ze de Windows 8-commercial zien, met dat deuntje dat eronder zit?

Overgestyleerde hipsterigheid in de overtreffende trap (met een bijpassend clipje erbij), blegh.

Ik ben er inmiddels al achter dat 3FM het verder aan het promoten is, brrr.

(embed)

(Hierbij wel vrezende dat het éigenlijk heel goed is, en dat het enkel aan m'n smaak ligt.)

Ik word er ook niet wild van. Dat dansje vind ik ook ontzettend vervelend en die kleding erbij... Of om één van de stemmen van zijn generatie te citeren: 'This girl is an indie-Cindy, lego haircut and a polkadot dress'. Van dat gemaakte stemmetje word ik ook niet erg vrolijk. De muzikale invulling is in orde, dat wel.

Arrie schreef:
Hmm, ik ken die reclame van dat nummer van Lenka helemaal niet, geloof ik.

Jij komt nooit op YouTube zeker?

AdBlock, ik heb geen last van YouTube-reclames

Dat nummer van Lenka vind ik vrij aardig en charmant al komt de zang mij wat kinderlijk over. Zulke nummers mogen vaker in de top-40 terecht komen.

77 Bombay Street: nooit van gehoord, het klinkt als een doordeweekse boysband-met-gitaren maar het heeft wel een vlotte en aangename melodie al is de tekst inderdaad erg lullig. Vind ik tenslotte niet slechter dan bv. het overgehypte One Direction.

LucM schreef:
Vind ik tenslotte niet slechter dan bv. het overgehypte One Direction.

Nee, maar als dat het referentiekader voor popmuziek wordt, dan zijn we vrij snel uitgepraat natuurlijk

Wat ik nu toch weer tegenkom in de tipparade...

Is inderdaad slecht desalniettemin ken ik nog slechtere nummers dan dit

Ik zou zeggen: noem er eens een paar. Daar is dit topic namelijk voor.

Laurie Anderson - O Superman
Krokobil
City To City - The Road Ahead
4 Non Blondes - What's Up

Deze bijvoorbeeld

Krokobil is nog een tikkeltje erger maar Ik vind je Lekker vind ik al verschrikkelijk slecht.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.