MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
De nummers die tricolore noemt zou ik eerder bij de beste nummers rekenen (zeker R.E.M.) buiten dat van Milow (hij heeft betere gemaakt). One Way Wind van The Cats (door beaster1256 genoemd) vind ik ook prima. Girl vind ik overigens ook tot de betere van Anouk horen. Misschien houdt tricolore niet van goede muziek.

Ik sluit mij aan bij nclo dat alles wat Nicki Minaj uitbrengt niet om aan te horen is.
Ik zal hier nog iets posten dat wel in de lijst thuishoort, ook in de jaren '60 werd er rommel uitgebracht.

LucM schreef:
De nummers die tricolore noemt zou ik juist bij de beste nummers rekenen buiten dat van Milow (hij heeft betere gemaakt). One Way Wind van The Cats (door beaster1256 genoemd) vind ik ook prima. Girl vind ik overigens ook tot de betere van Anouk horen. Misschien houdt tricolore niet van goede muziek.

Ik sluit mij aan bij nclo dat alles wat Nicki Minaj uitbrengt niet om aan te horen is.

Zo zie je maar dat smaken echt kunnen verschillen,hé,en gelukkig maar.Maar toch weet ik goede muziek te apprecieren hoor,maar dat is een ander topic zeker

Smaken verschillen, tricolore, inderdaad. Maar vind je dat nummer van De Praatpalen of het eerder door mij geposte Krokobil beter dan de nummers die jij vernoemt?

Wel LucM,als ik spreek over muziek,dan heb ik het echt over groepen,die toch wat proberen te presteren,zelfs klassieke muziek hoor ik van tijd graag,niet over een smartlap,daar besteed ik zelfs geen commentaar aan.

LucM schreef:
De Ik sluit mij aan bij nclo dat alles wat Nicki Minaj uitbrengt niet om aan te horen is.

Op Monster is ze geweldig. Ook Beez in the Trap is nog wel een aardig nummer. Maar veel van haar behoort tot het slechtse wat dit jaar is uitgebracht (Starships )

I'm so sorry, maar De Praatpalen vind ik uiterst vermakelijk.
Dat was een van de carnavalshits van 1969 (toen alle optochten afgelast werden wegens een halve meter sneeuw).
Het ritme wat in dit liedje zit wordt ook dikwijls gebruikt door Jan Boezeroen en ook in Bloody Mary van Tom & Dick (om nog eens een Nederpopklassieker te noemen).

En One Way Wind van The Cats is prachtig (jazeker Beaster).

De door tricolore genoemde nummers vind ik overwegend OK (behalve dat van The Eurythmics, waar me het glazuur van van de tanden springt en het zgn. lollige Living Doll gekrijs van The Young Ones kan ik ook niet meer horen).

Van Nicki Minaj (vind mijn dochter zo leuk ) krijg ik overwegend nagelbijtneigingen.

De een stukje daarboven geposte Gnesa is ook echt verschrikkelijk. Die kan dus echt niet zingen.

Over Nederpop-klassiekers gesproken....
Ook in de jaren 70 werd er crap gemaakt.
Ik kan me nog voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden ook, maar ik vind me dit toch kleinkunst met een hele kleine K ....

Krijg hem niet ge-embed, dus klik maar even:
Heeele kleine kleinkunst...

dream.sound

Teunnis schreef:
(quote)

Op Monster is ze geweldig. Ook Beez in the Trap is nog wel een aardig nummer. Maar veel van haar behoort tot het slechtse wat dit jaar is uitgebracht (Starships )

Heb onlangs Starships 3x achter elkaar gehoord en ik raak steeds meer in de overtuiging dat Nicki Minaj geniaal is. De ontzettend stompzinnige en nietszeggende platvloersheid van dat nummer is ongeëvenaard en daarin volgens mij zijn tijd ver vooruit.

LucM schreef:
Misschien houdt tricolore niet van goede muziek.

Gelukkig hebben we nog onze onafhankelijke keurmeester LucM om te bepalen wat goede muziek is

Titmeister schreef:
De ontzettend stompzinnige en nietszeggende platvloersheid van dat nummer is ongeëvenaard

Precies, en daarom heb ik daar een hekel aan, dit is enkel gemaakt om te scoren met zo weinig mogelijk moeite en kwaliteit. Ik vind het erg dat stompzinnigheid en platvloersheid tot de norm wordt verheven. En wat dibbel zegt, ook in de jaren '70 werd er crap gemaakt, meestal (carnaval- of hoempapa)schlagers van eigen bodem die elkaar probeerden te overtreffen in platvloersheid en onbenulligheid en nu vergeten zijn.

Dat door J0ttem geposte nummer van Gnesa vind ik ook verschrikkelijk.

Tegen Nicki Minaj heb ik eigenlijk niet zoveel, mits met mate. Soit, Minaj doet weinig aan mate, maar toch, dat maakt het wel gezellig. 'Pound the Alarm' vind ik gewoon prima, gaat allerlei kanten op, maar dat is vermakelijk. Ze weet die crossover tussen dance en urban op een manier uit te werken die ik zelf wel verfrissend vind, juist omdat ze daar zo extreem in is.

Geweldige verse op 'Monster' trouwens ook.

De verse is idd geweldig ja, maar ik vind haar stem irritant en dat maakt het voor mij een van de minste delen van My Beautiful Dark Twisted Fantasy.

Dit moet toch wel het allerslechtse zijn dat ik ooit heb gehoord:

Cultuur is soms een erg breed begrip.

jellecomicgek72 schreef:
Dit moet toch wel het allerslechtse zijn dat ik ooit heb gehoord:

(embed)

Daar kan ik me wel in vinden, dit is wel heel erg

Don Cappuccino schreef:

Dat is waarschijnlijk nog van voor jouw tijd, niet?

Cheeky Song is natuurlijk dom maar hier kan ik wel lachen met de lulligheid en het heeft tenminste nog een melodie. Bij Nicki Minaj is zelfs dat teveel gevraagd.

Dit is inderdaad zo fout dat ik er om moet lachen.
Het clipje op zich heb ik wat minder moeite mee .
Het is een Roemeense tweeling en ze 'zingen' op zijn zachtst gezegd geen accentloos Engels.
Erg slecht inderdaad, maar ik ken nog wel slechtere nummers, moet ze alleen toevallig weer eens een keer tegenkomen en me dan ook dit forum weer herinneren.
Deze Cheeky Song is ook te vinden op Hitzone 22.

LucM schreef:
Cheeky Song is natuurlijk dom maar hier kan ik wel lachen met de lulligheid en het heeft tenminste nog een melodie. Bij Nicki Minaj is zelfs dat teveel gevraagd.

Met dit soort opmerkingen begin je zo langzamerhand m'n favoriete MusicMeter-gebruiker te worden, maar dat terzijde.

Cheeky Song scoort hier bonuspunten omdat het geschreven is door de moeder van de tweeling. Wat nou duur hitschrijversteam? We hebben thuis iemand op de bank zitten die dat net zo goed kan. Respect.

Dat verklaart een hoop. Ik denk dat mijn moeders songwritercapaciteiten ook wel op dat niveau zitten.

En dan te bedenken dat ze in Engeland na dit nummer nóg drie top 10-hits scoorden, waaronder een Boney M-cover en een kerstsingle. Dan zijn we er in Nederland nog goed vanaf gekomen.

Tony schreef:
Candy van onze vriend Robbie W

De eerste keer dat ik het hoorde vond ik het vreselijke rommel, maar net hoorde ik het nog eens en beviel het me al veel beter. En dat clipje is geweldig.

Vanmiddag weer eens Hou Me Vast van Volumia! op Radio 538 gehoord...

Hoe zeikerig en cliché kan je een ballad laten klinken?

Het ergste vind ik nog die cover van Afscheid van Volumia! door Glennis Grace. 'De achterdeur slaaahaaahaaat dicht'. Afschuwelijk.

Arrie schreef:
Het ergste vind ik nog die cover van Afscheid van Volumia! door Glennis Grace. 'De achterdeur slaaahaaahaaat dicht'. Afschuwelijk.

Sowieso vind ik dat een engerd.

Helemaal eens.

Arrie schreef:
En dan te bedenken dat ze in Engeland na dit nummer nóg drie top 10-hits scoorden, waaronder een Boney M-cover en een kerstsingle. Dan zijn we er in Nederland nog goed vanaf gekomen.

Bij ons stonden G. Joling, Jan Smit en zijn vriendjes daar. Ik weet niet wat je beter kunt hebben...

Maar die zouden er anders ook hebben gestaan. De Cheeky Girls zouden er niet voor in de plaats komen maar er nog bij komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:37 uur

geplaatst: vandaag om 15:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.