MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:

Ik heb er nog geen noot van gehoord en dat blijft ook zo.

tnf
Waar zit je op de dertigste van april dan? In een schuilkelder? Op de Noordpool?

Dikkop
Gekke Hollanders.
Ik weet niet welke de ergste is.
Zo slecht.

tnf
Deze heb je ook nog. Word ik ook niet héél wild van. En dan vind ik het zowaar nog de beste van de drie.

Dikkop
Pfffff jongens toch.
Ik snap ook de hele heisa niet.
Als bij ons Filip koning wordt zal er een goed mee gelachen worden.

Het slechtste Nederlandse nummer ooit kritisch bekeken op spellings- en grammaticafouten.

We weten inmiddels wel van 'ontwikkeld' Nederland wat ze van het lied vinden en dit vind ik dan weer net too much. Er zaten misschien een handvol fouten in, maar neem maar een willekeurige tekst van een Marco Borsato-nummer om te bestuderen, dan kom je op eenzelfde aantal. Het meeste wat de man aanstipt is eerder wat je lelijk kunt noemen.

Zanger Rinus had een beter koningslied geschreven:

oning, oning, oning, oning, oning
Wij hebben een nieuwe koning

ander, ander, ander, ander, ander
Zijn naam is Willem-Alexander

En dan met zijn signature dansje erbij.

Gretz schreef:
Het slechtste Nederlandse nummer ooit kritisch bekeken op spellings- en grammaticafouten.

(embed)

Zeer amusant!

Alleen wel apart dat een Neerlandicus nog steeds praat over de lagere school.....

Dikkop schreef:
Pfffff jongens toch.

Beste Belgische forumgenoten,

Is er echt ook maar iemand die gelooft dat dit waar is? Ik geloof daar namelijk geen zak van sorry. Ik denk ook niet dat Dikkop echt serieus denkt dat dit waar is.

2MY
Dikkop schreef:
Pfffff jongens toch.

+1

Enkel dat W-gedeelte is echt compleet achterlijk. Maar de rest is toch gewoon een oer-hollands nummer ergens tussen Marco en Frans waar de Nederlandse top zoveel al decennia vol mee staat? Toch niks om zo rond te toeteren alsof elke Nederlander zich persoonlijk in z'n gat genomen voelt door die John Ewbank.

Er is meer heisa rond dit nummer dan over het feit dat ik al een week mijn online-betalingen niet kan verrichten

2MY
Ik zou toch graag de Nederlanders hier een hart onder de riem willen steken met hun Koningslied.

Het kan altijd nog erger: toen Koning Boudewijn van België - God hebbe z'n ziel - 60 jaar werd en 40 jaar op de troon zat, had Vlaanderen dit eerbetoon klaar voor de beminde vorst:

Niet zo heel gek lang daarna overleed Boudewijn aan een hartaanval. Ik bedoel maar.

tnf

Je hoort ook precies in welke periode het gemaakt is, hè.

En hier is het Koningslied weer teruggehaald, na in eerste instantie teruggetrokken te zijn.

Heisa of niet, het Koningslied is hier op zijn plaats. Iedereen die anders beweert is:

a. Doof
b. Afgelopen week niet in Nederland geweest, of in ieder geval niet buiten een geluidsvrije schuilkelder
c. Nog in ontkenning
d. Een leugenaar

Zou ik echt de enige zijn die dit nummer nog altijd niet gehoord heeft?

Heb je een geluidsvrije schuilkelder?

Waar zou ie het moeten horen dan? Op de radio heb ik het nog niet gehoord, en luister een stuk vaker naar de radio dan Micha. Overigens wel fijn dat er mensen zijn die gewoon weten wat er slechte muziek is.

Ik luister nooit radio en volgens mij was het vooral een nieuwsitem van afgelopen weekend, en toen zat ik in Praag. Daar speelt zoiets toch een stuk minder

Als ik wel thuis was geweest had ik wellicht wat flarden meegekregen via het journaal ofzo, nu dus nog helemaal niks. Geloof ook niet dat ik daar erg rouwig om moet zijn.

@Arrie: elk zichzelf respecterend medium heeft het, of iig een gedeelte ervan, laten horen de afgelopen dagen. En anders zijn altijd wel grapjurken, die dit voor de lol opzetten (maar misschien zegt dat meer wat over mijn vriendengroep). Als je het niet heb gehoord, heb je dus totaal geen media gevolgd de afgelopen dagen. En daar mag je erg blij mee zijn.

GrafGantz schreef:
Ik luister nooit radio en volgens mij was het vooral een nieuwsitem van afgelopen weekend, en toen zat ik in Praag. Daar speelt zoiets toch een stuk minder

Dan kom je toch nog in aanmerking voor optie b

Titmeister schreef:
@Arrie: elk zichzelf respecterend medium heeft het, of iig een gedeelte ervan, laten horen de afgelopen dagen. En anders zijn altijd wel grapjurken, die dit voor de lol opzetten (maar misschien zegt dat meer wat over mijn vriendengroep). Als je het niet heb gehoord, heb je dus totaal geen media gevolgd de afgelopen dagen. En daar mag je erg blij mee zijn.

Ik heb de media de laatste week zeker gevolgd maar heb maar heel weinig van het nummer zelf gehoord. Wel heel veel gedoe over het nummer, maar het nummer zelf is toch niet vaak te horen. Eén of twee keer heb ik wat flarden gehoord, meer niet. Maakt verder niet uit, maar het is in principe prima te missen hoor.

Mag ik jouw (media-)omgeving dan? Ik word er overal mee doodgegooid.

Het Eurovisiesongfestival heeft in het verleden ook veel draken opgeleverd (vreemd dat er nog niet daaruit is geplaatst). Dit zijn enkele goede voorbeelden (vooral de zang is tenenkrommend):

Dit is het meest kitscherige dat ik ooit in mijn leven heb gehoord en gezien:

TheArtfulDodger
7

Kan het nog slechter? Vast niet.

Soms is het nog best leuk als het pijnlijk slecht is, maar dit niet eens.

Oké, vooruit. Dit is slechter.

'Een Chinees ziet maar de helft van onze wereld, want hij heeft zijn oogjes bijna helemaal dicht. We willen hiermee niks zeggen, maar het is toch een grappig gezicht. Een Chinees ziet geen onder en geen boven, hij bekijkt in feite alles door een spleet. Maar 1 ding moet je geloven: Hij ziet de meeste dingen aardig breed.'

En eigenlijk is dit nog het beste stukje tekst.

(een oudje).

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.