Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2014, 12:23 uur
Wat een onzin, dat is gewoon haten. Het is een slecht nummer, maar slechtste nummer ooit? Zonder twijfel. Ha! Scroll eens door dit topic Rebels mannetje. 

0
geplaatst: 22 juni 2014, 14:05 uur
Behind Blue Eyes is een prima song maar dan in de oorspronkelijke versie van The Who. Ik vraag mij af waarom steeds de zwakke cover van Limp Bizkit op de radio wordt gedraaid. Iedere muziekliefhebber hoort toch duidelijk dat de versie van Limp Bizkit in de verste verte niet kan tippen aan die van The Who.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 16:08 uur
Behind Blue Eyes is inderdaad een fantastische song in de originele uitvoering van the Who, maar Fred Durst & co maken er zo'n depressieve boel van en met dat LIMP stukje wordt het helemaal erg. Maar SprayIt ik zal je advies opvolgen en eens even door dit topic gaan scrollen
het was ook een vrij directe opmerking van mij omdat ik hem voor de zoveelste keer hoorde langskomen op radio Veronica.
het was ook een vrij directe opmerking van mij omdat ik hem voor de zoveelste keer hoorde langskomen op radio Veronica.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 16:25 uur
Het is een verschrikkelijk fenomeen. Slecht uitgevoerde covers die meer aandacht krijgen dan het origineel.
0
geplaatst: 30 september 2014, 21:00 uur
Big big world van Emilia vind ik vreselijk.
Kwijlballades die vijftien weken op nummer één staan:
Celine Dion - My heart will go on
Whitney Houston - I will always love you
Mariah Carey - Hero, One sweet day
Boyz 2 Men - End of the road, I'll make love to you
Bryan Adams - Everything I do, All for one
JA IK HEB EEN JAREN 90 POWERBALLAD TRAUMA, NOU EN?!?
Whitney Houston - I will always love you
Mariah Carey - Hero, One sweet day
Boyz 2 Men - End of the road, I'll make love to you
Bryan Adams - Everything I do, All for one
JA IK HEB EEN JAREN 90 POWERBALLAD TRAUMA, NOU EN?!?
0
geplaatst: 30 september 2014, 21:07 uur
Stevie Wonder - I just called to say I love you
Abba - I have a dream
Abba - I have a dream
0
geplaatst: 30 september 2014, 21:07 uur
Venus van Bananarama.....in een stock aitkin en waterman sausje....won ik ooit eens op de radio. alleen de hoes is leuk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 september 2014, 21:10 uur
Wat worden hier altijd veel mooie nummers genoemd.
Maar 'behind blue eyes' is inderdaad wel onsterfelijk kut, zelfs in de versie van The Who niet te doen.
Maar 'behind blue eyes' is inderdaad wel onsterfelijk kut, zelfs in de versie van The Who niet te doen.
0
geplaatst: 30 september 2014, 22:19 uur
Ik vind het originele Behind Blue Eyes toch een prima liedje.
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 00:34 uur
Niets mis mee. Wat Limpz Bizkit er mee wilde bereiken ?
Coveren...... of je maakt er iets heel anders van...... of je blijft er met je poten vanaf.
Mits je als hardwerkende coverband je brood moet verdienen en weinig tot geen artistieke aspiraties heb.
Ik moet er niet meer aan denken.
Coveren...... of je maakt er iets heel anders van...... of je blijft er met je poten vanaf.
Mits je als hardwerkende coverband je brood moet verdienen en weinig tot geen artistieke aspiraties heb.
Ik moet er niet meer aan denken.
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 02:31 uur
Lijstje is weer iets langer geworden
Elton John - Nikita
Billy Joel - Uptown Girl
Peter Andre - Mysterious Girl
Laid Back - Sunshine Reggae
Modern Talking - You Can Win If You Want
G. Michael & A Franklin - I Knew You Were Waiting
Jimmy Cliff - Reggae Nights / Sunshine In the Music
Counting Crows - Accidentally In Love
Crowded House - Weather With You
Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix
Elton John - Nikita
Billy Joel - Uptown Girl
Peter Andre - Mysterious Girl
Laid Back - Sunshine Reggae
G. Michael & A Franklin - I Knew You Were Waiting
Jimmy Cliff - Reggae Nights / Sunshine In the Music
Counting Crows - Accidentally In Love
Crowded House - Weather With You
Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 07:03 uur
Arrie schreef:
Ik ook. Het origineel van The Who is een erg fraai nummer hoor.
Misschien vindt Onweerwolf alles van The Who wel gewoon ruk.
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 09:14 uur
Sommige nummers in de lijst van sheep67 vind ik uitstekend zoals die van Billy Joel (vindt sheep67 de coverversie van Westlife dan beter?), G. Michael & A Franklin (niets mis aan), Counting Crows en Crowded House.
En dat nummer van Conchita Wurst, het winnende nummer op het ESF ... inderdaad een hype en misschien nu teveel gehoord maar driekwart van de inzendingen waren een stuk slechter.
Met Behind Blue Eyes van The Who is ook niets mis mee maar de coverversie van Limp Bizkit is te mijden.
En dat nummer van Conchita Wurst, het winnende nummer op het ESF ... inderdaad een hype en misschien nu teveel gehoord maar driekwart van de inzendingen waren een stuk slechter.
Met Behind Blue Eyes van The Who is ook niets mis mee maar de coverversie van Limp Bizkit is te mijden.
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 09:22 uur
Prima lijstje van Sheep, de meeste nummers kan ik nog goed aanhoren 

0
geplaatst: 1 oktober 2014, 10:15 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 10:33 uur
wandercats schreef:
Ach, toch wel lekker als je op een zinkend schip zit.
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 14:47 uur
LucM schreef:
Sommige nummers in de lijst van sheep67 vind ik uitstekend zoals die van Billy Joel (vindt sheep67 de coverversie van Westlife dan beter?), G. Michael & A Franklin (niets mis aan), Counting Crows en Crowded House. En dat nummer van Conchita Wurst, het winnende nummer op het ESF ... inderdaad een hype en misschien nu teveel gehoord maar driekwart van de inzendingen waren een stuk slechter. Met Behind Blue Eyes van The Who is ook niets mis mee maar de coverversie van Limp Bizkit is te mijden.
Sommige nummers in de lijst van sheep67 vind ik uitstekend zoals die van Billy Joel (vindt sheep67 de coverversie van Westlife dan beter?), G. Michael & A Franklin (niets mis aan), Counting Crows en Crowded House. En dat nummer van Conchita Wurst, het winnende nummer op het ESF ... inderdaad een hype en misschien nu teveel gehoord maar driekwart van de inzendingen waren een stuk slechter. Met Behind Blue Eyes van The Who is ook niets mis mee maar de coverversie van Limp Bizkit is te mijden.
Sterker nog....ken geen enkel nummer van Westlife. Ik weet dat het een "boy-band" is. Luister amper nog naar de radio laat staan naar Sky Radio (neem maar aan dat hun zoiets draaien). Er zullen vast slechtere nummers zijn dan mijn rijtje maar die ik vergeet meestal ter plekke.
Crowded House ligt vrij goed hier op de site, ik weet het. Maar vind hun nummers zo saai en emotieloos. Ik had ook Jan Smit, Frans Bauer en weet ik veel wat er allemaal rondloopt, op kunnen sommen maar da's zo goedkoop maar wel veel slechter natuurlijk (en helemaal die Nick & Simon)
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 oktober 2014, 15:14 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Nee, juist niet, dat maakt het extra opmerkelijk dat ze zo'n draak van een nummer schreven.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 oktober 2014, 15:15 uur
sheep67 schreef:

Is een van mijn favoriete nummers aller tijden.
0
geplaatst: 1 oktober 2014, 15:25 uur
Geeft niks
Ik ben mij er geheel van bewust dat smaken verschillen en iedereen zo zijn eigen favoriete en minder favoriete nummers heeft. Ik ben niet van dat soort die denkt dat zijn eigen muziek verheven is boven andermans keuzes. Kwestie van acceptatie maar een mening geven en response daarop krijgen is natuurlijk leuk. Iedereen verdedigd zijn favoriete muziek maar accepteer dan ook andermans keuzes. (iig zonder krachttermen)Maarruhhh...meen je dat nou Onweerwolf

0
geplaatst: 2 oktober 2014, 02:14 uur
Je was er in ieder geval vroeg bij
Als mijn berekeningen kloppen, een jaar of 6
Behoorlijk verguisd bandje met Boney M praktijken, weet ik nog wel.
Van Boney M had ik weer een hele grote poster hangen (jaar of 10-11 moet ik zijn geweest)
Die Farell imponeerde mij meer dan die 3 dames bij elkaar. Dus ach....
Als mijn berekeningen kloppen, een jaar of 6Behoorlijk verguisd bandje met Boney M praktijken, weet ik nog wel.
Van Boney M had ik weer een hele grote poster hangen (jaar of 10-11 moet ik zijn geweest)
Die Farell imponeerde mij meer dan die 3 dames bij elkaar. Dus ach....

0
geplaatst: 3 oktober 2014, 11:42 uur
Ik vind dit dus een geweldig topic. Ik heb in de jaren een mening gevormd over slechte muziek en stiekum is het ook wel leuk om slechte muziek af te zeiken. Een paar dagen geleden heb ik een paar pagina's afgewerkt van dit topic, mijn god, wat ik allemaal tegenkwam zeg! Oene maine matsj Tirol van Willie Batenburg kende ik al, blijft een topper. Veel andere prachtnummers, zoals 'Als je inlegkruisje maar goed zit', kende ik nog niet, en die hebben deze week mijn leven verrijkt, waarvoor dank, topic bijdragers. Dit allemaal luisteren staat een beetje gelijk aan 'de Nacht van de Wansmaak' zien, een bioscoopavond waarbij fragmenten van de slechtste films ooit zijn verzameld.
Net als velen hier ben ik muziekverslaafd. Een bijkomstigheid daarvan is dat ik heel gevoelig ben voor muziek die ik hoor. Vroeger werkte ik wel eens in de zomer in een winkel of in een magazijn, en dan draaiden ze de hele zomer door één bandje met tien ruk-nummers. Gek werd ik daar van, terwijl anderen de muziek niet eens meer hoorden. Herkennen sommigen van jullie dat?
Net als de muziek waar je van houdt, zegt ook de muziek waar je een hekel aan hebt wat over je, omdat het vaak muziek is die qua houding/levensstijl/demografie ver van je af staat. Ben zelf uit een grote stad, hoogopgeleid en alternatieve rock liefhebber. Ik heb in het algemeen een hekel aan Tros-muziek, meedeiners, Piratenmuziek, carnavalsmuziek, songfestival muziek, 'Ben je **** of wil je een koekje'- muziek, Toeter op m'n waterscooter, Geer en Goor en andere BN-zangers, gabber en commerciële powerballades, en -verrassing- ik ken ook weinig mensen die daar wel van houden. Als ik naar een alternatief muziekfestival ga, zie ik dan juist weer veel klonen van mezelf. De mens als kuddedier.
Nog even over slechte muziek dan:
Een belangrijke kandidaat voor slechtste nummer ooit is m.i. het hier veel genoemde Koningslied. Alles aan dat lied doet mn haren rechtop staan. Marco Borsato, de quasi-gevoelige opening met taalfouten, het valse sentiment, de tenenkrommende raps, die A-lijst BN-ers die op 'We are the world' achtige wijze (alleen was dat tenminste nog een goed doel) emotie proberen op te wekken bij die 'zeventien miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde', het saccharine clipje en bijbehorende muzikale begeleiding, de insinuatie dat de Koning een held is die ons beschermt door dik en dun.
Voor mij is er geen ander nummer dat zo'n nagels op schoolbord pavlov reactie oproept. En dat is knap.
Bij kermis- en carnavalmuziek, zoals Toeter op m'n waterscooter en Maar ja, ik heb geen bananen en het Band zonder banaan-lied, vraag ik me ook af wie dat nou mooi vindt.
Gabber en ook de meeste death metal muziek (waar ik op mn 15e wel eens naar luisterde): alsof er een drilboor tegen je oor gehouden wordt.
Marco Borsato: zooo hard bezig een gewone jongen te zijn en tot het gevoelsleven van de Nederlander door te dringen middels bombastische-multi-opera-gevoelige-hoge-toppen-diepe-dalen-achttien karaats-dinges. Ik kan er echt niets mee.
Wat ik ook niet zo snap, is bands bij wie het geluid groots is en dat het een heleboel lawaai maakt maar dat er geen song in te ontdekken is (ook gij, Marco). Muziek met veel bombarie maar zonder inhoud of clou. Ik luisterde uit deze lijst bijvoorbeeld 'Damn those eyes' van Kane. Het maakt een hoop lawaai, het impliceert gevoel en het is rock, maar ik kon er niet echt een liedje in ontdekken.
Ook héél hoog in mijn irritatie-lijst zijn dus Amerikaansere dan Amerikaanse over-de-top ballades, waarbij naast de muziek ook de teksten irritatie bij me oproepen.
Hero van Mariah Carey: zo typisch Amerikaans, over een 'Hero', 'with the strength to carry on'. Aan mij als nuchtere Hollander niet besteed, dat helden-gedoe. Of 'How do I live without you' van LeAnn Rhymes. Zo'n almachtige YOU zonder wie de ik-persoon niet kan en wil leven. Kom op meid, hang niet de dweil uit, sta op en loop en ga wat van je leven maken, denk ik dan. Wat weer heel tegenstrijdig is aangezien ik groot Smiths-fan ben, en van Morrissey kan ik dat gelamenteer dan wel weer lijden.
Bedankt voor het lezen, dit luchtte heel erg op en ik ga mijn psych afbellen voor vanmiddag.
Net als velen hier ben ik muziekverslaafd. Een bijkomstigheid daarvan is dat ik heel gevoelig ben voor muziek die ik hoor. Vroeger werkte ik wel eens in de zomer in een winkel of in een magazijn, en dan draaiden ze de hele zomer door één bandje met tien ruk-nummers. Gek werd ik daar van, terwijl anderen de muziek niet eens meer hoorden. Herkennen sommigen van jullie dat?
Net als de muziek waar je van houdt, zegt ook de muziek waar je een hekel aan hebt wat over je, omdat het vaak muziek is die qua houding/levensstijl/demografie ver van je af staat. Ben zelf uit een grote stad, hoogopgeleid en alternatieve rock liefhebber. Ik heb in het algemeen een hekel aan Tros-muziek, meedeiners, Piratenmuziek, carnavalsmuziek, songfestival muziek, 'Ben je **** of wil je een koekje'- muziek, Toeter op m'n waterscooter, Geer en Goor en andere BN-zangers, gabber en commerciële powerballades, en -verrassing- ik ken ook weinig mensen die daar wel van houden. Als ik naar een alternatief muziekfestival ga, zie ik dan juist weer veel klonen van mezelf. De mens als kuddedier.
Nog even over slechte muziek dan:
Een belangrijke kandidaat voor slechtste nummer ooit is m.i. het hier veel genoemde Koningslied. Alles aan dat lied doet mn haren rechtop staan. Marco Borsato, de quasi-gevoelige opening met taalfouten, het valse sentiment, de tenenkrommende raps, die A-lijst BN-ers die op 'We are the world' achtige wijze (alleen was dat tenminste nog een goed doel) emotie proberen op te wekken bij die 'zeventien miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde', het saccharine clipje en bijbehorende muzikale begeleiding, de insinuatie dat de Koning een held is die ons beschermt door dik en dun.
Voor mij is er geen ander nummer dat zo'n nagels op schoolbord pavlov reactie oproept. En dat is knap.
Bij kermis- en carnavalmuziek, zoals Toeter op m'n waterscooter en Maar ja, ik heb geen bananen en het Band zonder banaan-lied, vraag ik me ook af wie dat nou mooi vindt.
Gabber en ook de meeste death metal muziek (waar ik op mn 15e wel eens naar luisterde): alsof er een drilboor tegen je oor gehouden wordt.
Marco Borsato: zooo hard bezig een gewone jongen te zijn en tot het gevoelsleven van de Nederlander door te dringen middels bombastische-multi-opera-gevoelige-hoge-toppen-diepe-dalen-achttien karaats-dinges. Ik kan er echt niets mee.
Wat ik ook niet zo snap, is bands bij wie het geluid groots is en dat het een heleboel lawaai maakt maar dat er geen song in te ontdekken is (ook gij, Marco). Muziek met veel bombarie maar zonder inhoud of clou. Ik luisterde uit deze lijst bijvoorbeeld 'Damn those eyes' van Kane. Het maakt een hoop lawaai, het impliceert gevoel en het is rock, maar ik kon er niet echt een liedje in ontdekken.
Ook héél hoog in mijn irritatie-lijst zijn dus Amerikaansere dan Amerikaanse over-de-top ballades, waarbij naast de muziek ook de teksten irritatie bij me oproepen.
Hero van Mariah Carey: zo typisch Amerikaans, over een 'Hero', 'with the strength to carry on'. Aan mij als nuchtere Hollander niet besteed, dat helden-gedoe. Of 'How do I live without you' van LeAnn Rhymes. Zo'n almachtige YOU zonder wie de ik-persoon niet kan en wil leven. Kom op meid, hang niet de dweil uit, sta op en loop en ga wat van je leven maken, denk ik dan. Wat weer heel tegenstrijdig is aangezien ik groot Smiths-fan ben, en van Morrissey kan ik dat gelamenteer dan wel weer lijden.
Bedankt voor het lezen, dit luchtte heel erg op en ik ga mijn psych afbellen voor vanmiddag.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 11:55 uur
Stijn_Slayer schreef:

Hoe kun je daar nou langer dan een halve minuut naar luisteren? En dat bedoel ik serieus.

Hoe kun je daar nou langer dan een halve minuut naar luisteren? En dat bedoel ik serieus.
Klasgenoten van me hadden een mix van een uur van gemaakt van Poing. Knappe jongen of meid die dat uit kan luisteren.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 12:13 uur
Maar als je écht-écht-écht op zoek gaat naar de allerslechtste muziek, dan kom je eigenlijk niet bij Borsato en Fransje Bauer en Mariah en Whitney uit. Die muziek is vreselijk irritant, maar het zijn wel mensen met een bepaalde muzikaliteit, of die je nu ligt of niet.
Je hebt ook muziek gemaakt door mensen die niet muzikaal zijn en gewoon geld willen verdienen met een irritante gimmick.
Schnappi de krokodil was al niet best, leuk voor kinderen maar niet voor volwassenen.
Zo is er de 'Hakkuh en flippuh' kleutergabber reeks, waarbij kinderliedjes en andere liedjes een kleine tekstverandering krijgen, een kleutergabber beat en worden ingezongen door niet-zangers. Dat is echt in een middag op een zolder in elkaar geflanst.
En de Crazy Frog met z'n Axel F aanranding.
Lager dan dat kan toch niet... of wel?!?
Je hebt ook muziek gemaakt door mensen die niet muzikaal zijn en gewoon geld willen verdienen met een irritante gimmick.
Schnappi de krokodil was al niet best, leuk voor kinderen maar niet voor volwassenen.
Zo is er de 'Hakkuh en flippuh' kleutergabber reeks, waarbij kinderliedjes en andere liedjes een kleine tekstverandering krijgen, een kleutergabber beat en worden ingezongen door niet-zangers. Dat is echt in een middag op een zolder in elkaar geflanst.
En de Crazy Frog met z'n Axel F aanranding.
Lager dan dat kan toch niet... of wel?!?
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 12:51 uur
Crazy Frog is inderdaad het laagste van het laagste, slechter dan dat is haast niet mogelijk. Ik pluis al een tijd de hitlijsten uit en ook vroeger kom ik regelmatig een nummer tegen dat zo plat is als een dubbeltje, meestal een carnavalschlager zoals dit nummer uit 1983.
En recentelijk hadden wij Krokobil, Nicky Minaj (beiden had ik eerder gepost) en ook David Guetta is in staat de grootste rommel te produceren.
En recentelijk hadden wij Krokobil, Nicky Minaj (beiden had ik eerder gepost) en ook David Guetta is in staat de grootste rommel te produceren.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 13:50 uur
En dan hebben we zanger Rinus nog:
Zanger Rinus: 'Met Romana op de scooter' - YouTube
Schitterend, dat 'zanger' voor zijn naam. Opdat we dat niet vergeten...
Zanger Rinus: 'Met Romana op de scooter' - YouTube
Schitterend, dat 'zanger' voor zijn naam. Opdat we dat niet vergeten...
* denotes required fields.