menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Gunter - Teeny weeny string bikini

June Lodge is gewoon leuk

Echt niks mis met Keith Sweat...

Edgar18 schreef:
Echt niks mis met Keith Sweat...

En evenmin met June Lodge - er is wat mis met plaatsvervangende schaamte, maar dat is sowieso een overschatte emotie

nlkink schreef:
Leuk topic. Ik ga 'm vanaf het begin lezen. Kijken (luisteren dus) of ik een bijdrage kan leveren. Eentje die me meteen te binnen schoot:
Berlin - Take My Breath Away.
Zal hier ongetwijfeld al een keer genoemd zijn.

En dat terwijl Berlin in een vroegere periode geweldige nummers had. Take My Breath Away is minder maar vind ik nu ook niet vreselijk.

Eigen nominaties :

Pharrell - Happy
Passenger - Let Her Go
Lukas Graham - Seven Years

Veel erger wordt het niet denk ik, al zou ik ook het halve repertoire van Black Eyed Peas kunnen nomineren.

Terecht het halve repertoire, want de eerste helft van hun carrière was best prima.

Ik vind zelf alleen The Time (Dirty Bit) van Black Eyed Peas echt slecht.

Diep Triest !

Rene Froger - Under The Christmas Tree

Jo Hoogendoorn - Doar Komt Munne Witpen Aan.

T8T
Ondanks dat ik enorm van muziek hou, en best wel breed geörienteerd ben zijn er ook platen die mijn oren niet wensen waar te nemen.

Ik kan geen Beach Boys - God only knows luisteren.
Nooit begrepen waarom rock liefhebbers het zo'n super nummer vinden. Ik kan er niet bij.
Wat een k ... t band dat Beach Boys, afgrijselijk. Anti muziek.

Eerlijk waar, dan vind ik Jan Smith toch echt veel beter te verteren.

Afgrijselijk nummer 2. Praat toch nederlands met mij.

tnf
T8T schreef:
Ik kan geen Beach Boys - God only knows luisteren.
Nooit begrepen waarom rock liefhebbers het zo'n super nummer vinden. Ik kan er niet bij.
Wat een k ... t band dat Beach Boys, afgrijselijk. Anti muziek.

T8T schreef:

(afbeelding)

The Reflex van Duran Duran, al meer dan 30jaar ziek van

tnf
Een nieuwe nominatie: Famke Louise - Vroom

Het klinkt nogal... eencellig.

Famkelouise - VROOM ft. Bokoesam (prod. Yung Felix) - YouTube - m.youtube.com

Laat ik me beperken tot tien nummers en één nummer per artiest:

1. Guus Meeuwis – Dat Komt Door Jou (erg zielloos en zouteloos en ik heb hem altijd een erg matige zanger gevonden)
2. James Blunt – You’re Beautiful (moeilijk om niet in de lach te schieten als ik zijn muziek hoor)
3. Kane – No Surrender (klinkt geforceerd en overgeproduceerd, zoals bijna alles van deze band)
4. Ilse De Lange – Miracle (wat een vervelend en saai nummer)
5. Phil Collins – Can’t Stop Loving You (waar is de artiest Phil Collins gebleven ten tijde van Genesis of zijn eerste soloplaten?)
6. Scissor Sisters – I Don’t Feel Like Dancing (een parodie op muziek)
7. Adele – Hello (geen slechte zangeres, maar ik vind het gehele plaatje nogal standaard en haar als artiest overgewaardeerd)
8. Passenger – Let It Go (muziek voor tienermeisjes, gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit)
9. LunchMoney Lewis – Bills (wekt bij mij alleen maar irritatie op)
10. Starship – We Built This City (alle clichés van jaren 80 rockmuziek komen hier naar voren)

Pietro schreef:
6. Scissor Sisters – I Don’t Feel Like Dancing (een parodie op muziek)

Je kunt ook te ver gaan.

Ik moet de band nageven dat het anders klinkt dan het gros van de pulp die je in de hitlijsten tegenkomt, maar het maakt de irritatiefactor er bij mij niet minder op. Ik snap best dat er mensen zijn die dit geweldig vinden, maar die hoge stemmetjes in combinatie met foute jaren 70 glam is gewoon totaal niet mijn ding. Het roept bij mij associaties op met YMCA, maar daar kon ik het nog wel enigszins waarderen. Scissor Sisters klinkt voor mij verre van origineel.

Slowgaze schreef:
(quote)

Je kunt ook te ver gaan.

Ik vind hem redelijk spot on

Scissor Sisters – I Don’t Feel Like Dancing vind ik net een leuk nummer. De nummers van Adele en vooral Starship vind ik ook overgewaardeerd maar uit wat ik in de kelders van hitlijsten ben tegen gekomen vind ik honderden nummers nog veel slechter.

Ik ben het helemaal met je eens dat er talloze nummers zijn die tot de categorie slecht behoren en als ik er voor zou gaan zitten, zou ik ook makkelijk tot enkele honderden nummers komen. Deze songs kwamen het eerst in mij op, wellicht omdat ik ze stuk voor stuk erg frequent hoor op mijn werk.

Pekkie schreef:
The Reflex van Duran Duran, al meer dan 30jaar ziek van

Wat een wereld nummer blijft dat. Zeker de lange versie....

Ik vind there must be an angel (playing with my heart) van Eurythmics een extreem jeuk nummer. Altijd al gevonden. Gaat nooit meer over.

Geweldig nummer, zit voor mij eigenlijk in dezelfde categorie als Duran Duran (briljante 80s pop).

Ik heb het hier al een keer geplaatst, maar nog steeds: 'Life' van Des'ree.
Zelfs Rapper Sjors heeft betere nummers.

Ik voel alleen maar liefde voor Des'ree en Life. Maar ik was in 98 een Supernatural-addict. Stond weken op repeat. Ik denk nog steeds dat Life bewust slechte tekst bevat: we moeten het leven niet al te serieus nemen en er vooral een leuke tijd van maken op deze planeet.

Overigens wel grappig dat ze met bijgeloof spot in Life, terwijl Des'ree blijkbaar nu in de alternatieve geneeskunde werkzaam is.

Slechtste nummer ooit? 7 Years dan, van Lukas Graham. Blij dat er binnenkort een mute-functie in Spotify zit. En ook bijna alles van Adele. Van die neppe, overgeproduceerde emotierollercoasters - puur voor de commercie - daar kan ik echt niet tegen.

tnf
De vroege Adele viel wel mee. Maar haar muziek wordt steeds vervelender.

AstroStart schreef:
Slechtste nummer ooit? 7 Years dan, van Lukas Graham. Blij dat er binnenkort een mute-functie in Spotify zit. En ook bijna alles van Adele. Van die neppe, overgeproduceerde emotierollercoasters - puur voor de commercie - daar kan ik echt niet tegen.
Hear, hear. Wat een verschrikkelijk nummer is dat. Adele vind ik dan wel weer oké.

En verder nomineer ik alles in het genre happy hardcore tot slechtste nummer ooit.

tnf schreef:
De vroege Adele viel wel mee. Maar haar muziek wordt steeds vervelender.

de Adele van voor dat ze begon met zingen viel inderdaad wel mee ja.

lennon schreef:
(quote)

de Adele van voor dat ze begon met zingen viel inderdaad wel mee ja.

Daarna viel ze wel flink af

John Miles - Music

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=VKcAYMb5uk4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

John Miles - Music het slechte nummer ooit? Wat een onzin!

Ik vind het een tof nummer. Wel erg bombastisch; overduidelijk gemaakt in de jaren 70.
Om ook maar een filmvergelijking te maken: misschien kunnen we Judgepaddy onderwerpen aan een Clockwork Orange-behandeling. Dan ziet hij het licht wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.