menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
avatar van GrafGantz
Yup, heb het hier al vaker gezegd maar op Music staat geen maat. Erger wordt het niet.

avatar van LucM
Bombastisch, OK (maar ik ken nog veel bombastischer muziek), maar wel prima uitgevoerd en origineel. Edelkitsch op zijn best (net als. bv. Sebastian van Cockney Rebel).

avatar van trebremmit
Check ook het laatste bericht van een liefhebber van music bij het album rebel.

avatar van judgepaddy
LucM schreef:
John Miles - Music het slechte nummer ooit? Wat een onzin!

Is ook puur subjectief.
Hoewel als je het bombastische weghaalt uit dit nummer er verdomd weinig overblijft qua compositie, melodie en tekst.
Dat hoeft natuurlijk geen argument te zijn want dat geldt voor heel veel nummers dat als je de vorm weghaalt, er van de inhoud verdomd weinig overblijft.

Dus. Subjectief. Ik walg bijvoorbeeld van die cliche-strijkers, en helpt het contrast tussen de simpelheid en het bombasme wat wil suggereren dat dit een meesterwerk is ook niet echt.

Barney Rubble schreef:
I misschien kunnen we Judgepaddy onderwerpen aan een Clockwork Orange-behandeling. Dan ziet hij het licht wel.

Je bedoelt dat ik gedwongen naar Music moet luisteren totdat ik ervan ga walgen?
Is me al eens gebeurt tijdens een muziekles vroeger.

avatar van Gretz
Music is inderdaad een van de meest walgelijke werken uit de muziekgeschiedenis. Ergere bombast is nauwelijks voor te stellen. Mogelijk dat enkel Meat Loaf dit nog overtreft in negatieve zin.

avatar van Edgar18
Music is inderdaad vele malen erger dan allerhande drek die menig Nederlands(talig) artiest over ons uitstort. Ook een fijne Duitse slager is een stuk prettiger dan John Miles....

Music is ook bepaald niet mijn favoriet maar er zijn hierboven wel een paar mensen met een lichte vorm van aanstelleritis. Het kan erger mensen, vele malen erger.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
fijne Duitse slager
Deze Godwin kwam toch wel wat onverwacht.

avatar van LucM
Muse bv. is nog een stuk bombastischer dan Music, laat staan The Mars Volta (twee bands die gewaardeerd worden op Mume). Rood van Marco Borsato (wellicht het meest overgewaardeerde nummer) bv. is nog heel wat kitscheriger en bombastischer dan Music.
Aan de Music-haters: waarom kan Music niet en Rood wel? Het is alsof iemand 25° te warm vind maar 30° wel OK. Of heeft die haat met de persoon John Miles te maken?

avatar van Edgar18
Casartelli schreef:
(quote)
Deze Godwin kwam toch wel wat onverwacht.
Een berichtje of tien over John Miles leek mij meer dan voldoende dus inderdaad, het was de hoogste tijd er een Godwinnetje in te gooien.

Maar zonder dollen, er is zoveel kutter gemaakt dan Music. Ik snap dat het een hoge boom is maar dan nog.

avatar van judgepaddy
LucM schreef:
Muse bv. is nog een stuk bomba,.................eeft die haat met de persoon John Miles te maken?

Was gewoon het eerste nummertje wat in me opkwam plus nog inderdaad mijn intense haat voor John Miles

Ah Schlager?
Helene Fischer - Atemlos
Brrrrrrr

avatar van Slowgaze
trebremmit schreef:
Check ook het laatste bericht van een liefhebber van music bij het album rebel.

Haha shit, ik ga helemaal stuk daarop.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Maar zonder dollen, er is zoveel kutter gemaakt dan Music. Ik snap dat het een hoge boom is maar dan nog.
Het is er een voor mijn straatje, maar ik vind het eigenlijk ook gewoon een behoorlijke draak.

Maar het kan inderdaad altijd erger. Zo word je er hier op MuMe nog vrij regelmatig aan herinnerd dat er ook muziek van Pixies bestaat... doe dan inderdaad maar een schlager.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
trebremmit schreef:
Check ook het laatste bericht van een liefhebber van music bij het album rebel.
Slowgaze schreef:
Haha shit, ik ga helemaal stuk daarop.
Ach, het is weer eens wat anders dan het zoveelste inwisselbare bericht dat een Songs: Ohia of Sufjan Stevens zo onder de huid gaat zitten.

avatar van vigil
Helaas door de ode van LucM in het 1988 topic weer even op Godley & Creme - A Little Piece of Heaven gewezen... wat een verschrikking. Niveautje Kiss van Prince of Meer dan een Ander van Van Dik Hout.

avatar van lennon
vigil schreef:
Helaas door de ode van LucM in het 1988 topic weer even op Godley & Creme - A Little Piece of Heaven gewezen... wat een verschrikking. Niveautje Kiss van Prince of Meer dan een Ander van Van Dik Hout.


Wat is er mis met Kiss?

avatar van Kramer
Ik voel me een beetje als deze man in dit gezelschap, maar: ik vind Music van John Miles een dijk van een lied. Mooie zang, fijne melodie en goeie opbouw tot een bombastisch einde. Lekker hoor.

avatar van vigil
lennon schreef:
(quote)


Wat is er mis met Kiss?

Ik vrees alles...

avatar van Poek
judgepaddy schreef:
(quote)

Is ook puur subjectief.
Hoewel als je het bombastische weghaalt uit dit nummer er verdomd weinig overblijft qua compositie, melodie en tekst.


Dat valt te testen. Ik ben geen fan van het nummer, maar vind wel dat er wat overblijft:

Zonder strijkers en andere instrumenten: Music - John Miles (a cappella cover) MAYBEBOP - YouTube

Zonder bombast en tekst: Music - acoustic guitar cover - played by Juergen - YouTube

avatar van Slowgaze
Oké, ik geef toe dat ik 'Music' als sample voor dit nummer wel erg vet vind:



avatar van judgepaddy
Poek schreef:
(quote)


Dat valt te testen. Ik ben geen fan van het nummer, maar vind wel dat er wat overblijft:

Zonder strijkers en andere instrumenten: Music - John Miles (a cappella cover) MAYBEBOP - YouTube


Zonder bombast en tekst: Music - acoustic guitar cover - played by Juergen - YouTube


Zijn beiden gepimpt.
De ene met a capella technieken (brrrr) en de andere in een gitaar arrangement die overigens vind ik wel goed is uitgevoerd, alleen niet mijn smaak.
Maar ach, weet je, misschien bestaat er geen slecht nummer maar alleen maar slechte uitvoeringen.
Je kunt denk ik van elke tune wel wat maken.


avatar van Slowgaze
judgepaddy, ik mag toch hopen dat je niet wil zeggen dat 'Toxic' is slecht nummer is. Geweldige poptrack is dat.

avatar van judgepaddy
Uh, Laat ik het zo zeggen dat ik mijn geposte track prefereer, Slowgaze.

avatar van Arrie
Ik vind zulke covers altijd zo inspiratieloos. Ik hoor tig keer meer creativiteit in de productie van het origineel.

avatar van Barney Rubble
Ik vind het origineel sterk, maar deze jazzuitvoering is ook bepaald niet slecht.
Het geeft toch weer een heel andere beeldvorming; niet meer de snode plannen van een femme fatale, maar eerder een romance in een rokerig café. Beide sfeerzettingen zijn spannend.

avatar van Poek
judgepaddy schreef:
John Miles - Music




Mijn conclusie (met n=2): haters kennen de titel beter dan de fans

avatar van lennon
Krezip is terug mag ik alles van ze nomineren. Wat een schijt muziek vind ik dat zeg

avatar van vigil
lennon schreef:
Krezip is terug mag ik alles van ze nomineren. Wat een schijt muziek vind ik dat zeg

Het geld zal op zijn vrees ik

avatar van Slowgaze
Eensch met lennon. Ik zag vandaag op Facebook een bericht waarin gesproken werd over een, ik citeer, een 'legendarisch' concert. Dat lijkt me toch wel de ultieme devaluatie van het woord 'legendarisch'.

avatar van jordidj1
Slowgaze schreef:
Eensch met lennon. Ik zag vandaag op Facebook een bericht waarin gesproken werd over een, ik citeer, een 'legendarisch' concert. Dat lijkt me toch wel de ultieme devaluatie van het woord 'legendarisch'.


Jij bent ook legendarisch.

avatar van Corporal Clegg
Music belichaamt voor mij inderdaad de mellow/kitch kant van mijn muziek voorkeur. (Zoals ABBA, The Alan Parsons Project en Iron Maiden dat ook o.a. ook doen) ligt er aan in wat voor stemming ik ben.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:59 uur

geplaatst: vandaag om 11:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.