MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:

Knappe mannen wel, die van Modern Talking. Zo wilde ik er later ook wel uitzien. Moet wel erg weinig zelfvertrouwen en puberale onzekerheid in me hebben gehad. Heb ze ruim achter me gelaten.

Fijn dat het weer goed met je gaat Tony

Net terug van vakantie en Radiohead al weken niet meer gehoord, als je dat bedoelt...

toch wel een kanshebber: Total eclipse of the heart-van serieus bedoelde nummers, een echte spurt naar de UIT knop plaat

Leuk topic. Ik ga 'm vanaf het begin lezen. Kijken (luisteren dus) of ik een bijdrage kan leveren. Eentje die me meteen te binnen schoot:
Berlin - Take My Breath Away.
Zal hier ongetwijfeld al een keer genoemd zijn.

Elton John - Sorry seems to be the hardest word (originele versie en ook de versie met die boyband)
Tom Odell - Another love
Xavier Rudd - Follow the sun
Leonard Cohen - Avalanche

Nicolaib88 schreef:

Leonard Cohen - Avalanche

Wat?!

Bizar ja

Arrie schreef:
(quote)

Wat?!

Ik weet het. Ik heb een ex die Leonard Cohen min of meer verafgoodde. Ik kan de meeste van zijn nummers niet uitstaan. Ik vind Leonard Cohen overkomen als een onsympathieke, pretentieuze en zelfingenomen persoonlijkheid en dit nummer staat daar voor mij symbool voor. Ik heb het ongetwijfeld helemaal mis hoor. Maar ik kan er niks aan doen. Ik vind Cohen geen goede* muzikant en ook geen goede schrijver/dichter. Zoals ik bijvoorbeeld ook het dichtwerk van TS Eliot niet mooi vind, terwijl ik idolaat ben van tijdgenoten van hem.

* "Niet goed" betekent hier niet dat ik vind dat Cohen prutswerk heeft afgeleverd. TS Eliot heeft ook geen prutswerk afgeleverd. Maar ik laat het links liggen.

Zit die ex ook op dit forum? Lijkt me een dame met een goede smaak...

Leonard Cohen is wel één van de laatste personen die ik zelfingenomen zou noemen, eerlijk gezegd, al ken ik hem natuurlijk ook niet persoonlijk. Nou staat dat alsnog los van zijn muziek, maar dat terzijde. Ik kan me nog voorstellen dat je moeite hebt met zijn stemgeluid, maar wat vind je bijvoorbeeld van de tekst?

Nicolaib88 schreef:
(quote)

Ik weet het. Ik heb een ex die Leonard Cohen min of meer verafgoodde. Ik kan de meeste van zijn nummers niet uitstaan. Ik vind Leonard Cohen overkomen als een onsympathieke, pretentieuze en zelfingenomen persoonlijkheid en dit nummer staat daar voor mij symbool voor. Ik heb het ongetwijfeld helemaal mis hoor. Maar ik kan er niks aan doen.

Jawel - eerst checken wat iemand zijn muziekliefde is. Ooit, in de vorige eeuw, zat ik op een zolderkamertje te luisteren naar Leonard Cohen - viermaal achtereen You Know Who I Am deed me beseffen dat ik m'n verliefheidsenergie beter elders kon investeren - er zijn grenzen

Nomineer zelf: Kylie Minogue - Can't Get You out of My Head

Zeker. Mijn ex heeft een heel goede smaak. Ik ben iemand die erg let op teksten in liedjes. Ik kan de tekst van Avalanche wel dromen. Die vind ik pretentieus en niet mooi.

Mjuman schreef:
(quote)

Jawel - eerst checken wat iemand zijn muziekliefde is. Ooit, in de vorige eeuw, zat ik op een zolderkamertje te luisteren naar Leonard Cohen - viermaal achtereen You Know Who I Am deed me beseffen dat ik m'n verliefheidsenergie beter elders kon investeren - er zijn grenzen

Overigens wat jij waaraan 5* sterren uitdeelt, doet me beseffen dat je je beter even van verdere inhoudelijke commentaren hier kunt onthouden, alsmede dat je nog een flinke weg af te leggen hebt - tjongejonge wat een mediocre braafmansenvoorkeur.

Nomineer zelf: Kylie Minogue - Can't Get You out of My Head

Dat vind ik dan weer een leuk nummer. Maar ik heb dan ook nog een lange weg te gaan en zo.

Had m'n tekst gewijzigd, omdat ik achteraf besefte dat die een ander topic gold waar je het nodig vond om meermalen een andere user te zwampelen ...

Kortom een gevalletje: pesthekel aan alles wat met mn ex te maken heeft

Je kunt het erger treffen: m'n eerste vriendinnetje was compleet gek van Bon Jovi. De relatie heeft niet lang geduurd, maar dat begrijpen jullie.

Slowgaze schreef:
Je kunt het erger treffen: m'n eerste vriendinnetje was compleet gek van Bon Jovi. De relatie heeft niet lang geduurd, maar dat begrijpen jullie.
Toch wel lullig dat ze je zomaar aan de kant zet alleen omdat zij niet van Kendrick en Cohen houdt.

Gewoon een kwestie van opvoeden. Mijn vriendin luisterde ook nog naar My Chemical Romance toen we elkaar leerden kennen, en tegenwoordig is het - inderdaad - Kendrick en Cohen.

johannesA
Ten Sharp - You vind ik echt niet om aan te horen

Die van Kylie vind ik te gek.

Mijn nominatie: In Your Arms van Chef Special.

Edgar18 schreef:
Toch wel lullig dat ze je zomaar aan de kant zet alleen omdat zij niet van Kendrick en Cohen houdt.

Deranged
Ben niet zo iemand die enorm de focus legt op al dat wat intens slechts is of zou kunnen zijn maar als ik moet reflecteren op waar vrij recentelijk een aardige shock factor voor mij boven kwam drijven wijs ik toch naar die rossige Britse knul die met heus smekende snik 'neem mij in je liefhebbende armen' kermend getergd staat uit te brengen.

Alsof het allemaal maar niks is.

Zeg nog net geen asjeblief.

Acht het schadelijk ook, gezien zijn globaal bereik.

Helemaal niet zo onschuldig als hij oogt.

We hebben het zo onderhand wel eens gehad met die eeuwige façade van de liefluk skattig jongeman.

Is het nu ook al prima om als man onverstoord je innerlijke miet te laten gelden.

Teken aan den wand van dezen tijden.

Zo lijkt het.

En dat vind ik erg.

Des'ree - Life

Ik word gewoon boos als ik eraan denk.

Lijf. Olijf. Ooolijjjjjf.

Ja, ik voel je pijn.

Deranged
Mensen vervallen in liefde op mysterieuze manieren.

Zegt ie.

Waarmee hij bedoelt dat hij er zelf bepaald geen kaas van gegeten heeft.

Deranged
Fathead schreef:
Mijn nominatie: In Your Arms van Chef Special.

Die is ook best wel miet inderdaad.

Blijft op z'n minst de vocaal nog binnen de perken deze keer, liedje op zich niet extreem storend.

Maar wat is dat toch met al die mannen tegenwoordig die genomen willen worden.

Een man neemt, een man geeft.

Of hij geeft, en daarna:

Nemend.

Hoe dan ook:

Hij wordt niet genomen.

Is wat ik zeg.

Ja ik ben van den ouden stempel.

Lichtelijk conservatief, maar wel aardig.

luigifort schreef:
Kortom een gevalletje: pesthekel aan alles wat met mn ex te maken heeft

Haha. Nee, integendeel. Ik denk dat ik zo tien tot vijftien liedjes die ik dankzij haar ken in mijn top 100 zou plaatsen. A thousand kisses deep van Cohen vind ik wel erg mooi. Maar dat is een voordracht van een gedicht en geen liedje. Mijn ex en ik hebben qua muzieksmaak meer overeenkomsten dan verschillen, gelukkig, en we zien elkaar nog regelmatig. Dus bedankt voor de goede zorgen, maar die zijn nergens voor nodig.

Keith Sweat - nobody
Keith Sweat - Twisted
June Lodge - Someone loves you honey

Er was een tijd dat ik naar deze liedjes luisterde *blush*

Als ik ze nu per ongeluk voorbij hoor komen, heb ik toch last van plaatsvervangende schaamte

Gast
geplaatst: vandaag om 07:50 uur

geplaatst: vandaag om 07:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.