menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
avatar van judgepaddy
Ah, hebben ze tegenwoordig ook die goedkope 4/4 house beat ook in de carnavals muziek gepropt.
Maar echte traditionele carnavals muziek is toch anders Corporal Clegg?
Zo kende ik vroeger een limburger die klarinet speelde in een carnavals orkestje en dat klonk een beetje dixieland-achtig?
En er staat me ook wat bij van die 3/4 hoempa muziek met onverstaanbare teksten, zoiets dat het water in de maas bier moest zijn of zo,....

avatar van Corporal Clegg
Ja ja, Het niveau stijgt wel met deze GOEDE carnavalsmuziek. NOT!!!!

Johnny Hoes - Als 't Water aan de Maas - YouTube

avatar van lennon
Onweerwolf schreef:
Haten op kvltheld Michael B.

Er is maar één Michael B. En die speelde in de NPG.

avatar van Onweerwolf
Bizar dat er zo gehaat wordt op Starship.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
Bizar dat er zo gehaat wordt op Starship.
Dat sowieso. Al zitten er ook een paar tekstuele faux pas in (waar je je toch wel in wat bochten moet wringen om er een ironielabeltje op te plakken), bizar blijft het.

avatar van Slowgaze
judgepaddy schreef:
Ah, hebben ze tegenwoordig ook die goedkope 4/4 house beat ook in de carnavals muziek gepropt.

Een paar jaar geleden hoorde ik tijdens carnaval in het dorp zelfs carnavalsdubstep. Ik had dat nooit kunnen bevroeden toen ik het debuut van Burial hoorde.

avatar van Arrie
Burial maakt ook wel heel andere dubstep dan de brostep die jij vermoedelijk bedoelt.

Er is maar een probleem met carnavalsmuziek: je moet het niet nuchter horen. Dat is echter een probleem dat ik niet vaak heb met carnaval... Buiten de context van carnaval carnavalsmuziek op kwaliteit beoordelen is net zo zinvol als een culinaire review maken van alle frietjes bij 's lands McDonald's-vestigingen...

avatar van Slowgaze
Arrie schreef:
Burial maakt ook wel heel andere dubstep dan de brostep die jij vermoedelijk bedoelt.

Nerdje. Je snapt m'n punt.

avatar van pureshores
waar op de pijngrens zit dit dan bij jullie
Ik vind het zo Calimero dat het weer fout leuk is



avatar van vigil
Vind ik best een leuk liedje

avatar van Gerards Dream
Het is wellicht wat vaak op de Radio geweest waardoor er wat slijtage in ontstaan. Maar op zich is het geen slechte song misschien een beetje eenvoudig terwijl het over de grootte wereld gaat.......

avatar van Pietro
Ik hoorde gisteren op de radio het wanstaltige Loca People van Sak Noel weer eens voorbij komen, een nummer dat ik verdrongen had in mijn herinnering.

Een totaal talentloze zangeres in combinatie met een historisch slecht en goedkoop deuntje zorgen ervoor dat het voor mij bijna onmogelijk is om het nummer helemaal uit te zitten.

Ik sta er eigenlijk niet eens meer van te kijken dat dit ooit de eerste plaats van de Nederlandse top 40 heeft bereikt. Die nam ik toch al tijden niet meer serieus.

avatar van Jelle78
Er zijn natuurlijk honderden, duizenden nummers waar ik mij in hoge mate aan kan ergeren. Maar waar ik mij het meest aan erger is als één van mijn favorieten een wanstaltig product uitbrengt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Indian Girl of Sweethearts Together van de Stones. Of de volledige plaat Dirty Work. Of Lulu van Metallica en Lou Reed.

avatar van koosknook
Believe van Cher, ik mag wel zeggen, op afstand.

avatar van Slowgaze
koosknook schreef:
Believe van Cher, ik mag wel zeggen, op afstand.


avatar van koosknook
Oeps, Slowgaze komt wel dichtbij zo...

avatar van Poek
koosknook schreef:
Believe van Cher, ik mag wel zeggen, op afstand.


Er gaan
geruchten
dat ze zelf ook niet zo'n fan is van het nummer:

"In England, she recorded “Believe,” which went to No. 1 in 23 countries. Who but Cher could score the biggest hit of her career at 52, with a song she hated, in a style she didn’t want to sing? Recording it was “a nightmare” -- she fought with producer Mark Taylor, and after she stormed out of the studio, he dosed her vocals with Auto-Tune, giving the song its surprising, modern feel. It was the biggest single of 1999 on the Hot 100."

avatar van Arrie
Ik begreep dat ze de autotune juist zelf wilde omdat ze haar eigen stemgeluid nogal zat was. Maar ik heb daar gern bron voor.

avatar van Rudi S
Arrie schreef:
Ik begreep dat ze de autotune juist zelf wilde omdat ze haar eigen stemgeluid nogal zat was. Maar ik heb daar gern bron voor.


Onder kopje autotune

Believe (Cher song) - Wikipedia - en.m.wikipedia.org

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Believe is juist een van mijn favoriete guilty pleasures

avatar van Onweerwolf
Dat geloof ik best.

avatar van koosknook
Ik had je muzikaal hoog zitten, Mausie maar dit slaat echt alles!

avatar van Mausie
Mausie (crew)
koosknook schreef:
Ik had je muzikaal hoog zitten, Mausie maar dit slaat echt alles!


Het spijt me! Vergeef me!

avatar van Venceremos
Anders kan je het niet zeggen?

Over slechte nummers gesproken.

avatar van koosknook
Zal ook een leeftijd dingetje zijn. Mijn guilty pleasures komen vooral uit de jaren 70 en 80.

EVANSHEWSON schreef:
Ik heb me in mijn jeugd doodgeërgerd aan slechte plaatjes; Voornamelijk 45-toerenplaatjes dan, waar soms ons moeder of mijn broer mee thuiskwam.
En achteraf ikzelf ook soms, want een mens zijn smaak evolueert gelukkig een beetje.
Nou, ik geef de aftrap ;

Sun of Jamaica (Goombay Dance band) staat op 1
Immer Wieder Sonntags (Cindy und Bert) op 2
Una Paloma Blanca (George Baker) op 3
When the Rain begins to fall (Jermaine Jackson en Pia Zadora) op 4
Sex met die Blonde (geen idee van wie deze draak is ??)

Ben benieuwd welke rotslechte plaatjes hier nog volgen !
Laat U geheel gaan !

Ik vind vaak de zogezegde nummers boven alle verdenking vréselijk. Eén van de ergste nummers - alsof het compleet uit de hengels gaat - is voor mij "Under The Bridge" van Red Hot Chili Peppers.

avatar van Slowgaze
Mausie schreef:
Believe is juist een van mijn favoriete guilty pleasures

Believe

Moffel
Vreselijk: Yes Sir, I can Boogie van Baccara uit 1977.

avatar van Poek
Moffel schreef:
Vreselijk: Yes Sir, I can Boogie van Baccara uit 1977.


Mijn favoriete nummer toen ik vijf was.

eiken boekie, boekie boekie

Gast
geplaatst: vandaag om 07:13 uur

geplaatst: vandaag om 07:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.