MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
1.BZN-yeppa!yeppa!yeppa!
2-BZN-.i,m the Banjoman
3.BZN-mon lamour
4 BZN-santa domingo
5 BZN-pearlydumm
6George Baker selection-una paloma blanca
7Hank B memhis-Jij daar!in de radio!
8Lenny kuhr en the poppys-visite visite
9The poppys-on non ne rien change
10Plastic bertrand-ca plane pour moi
als dit geen walgtop 10 is dan weet ik het ook niet meer!
nou laat ik maar even doorgaan´/
11Gerard Joling-no more bolero,s
12Gerard Joling-ticket to the tropics
13.Manke nelis-o kleine jodeljongen!
14De electronica,s-de vogeltjesdans
15Vader abraham-uche uche uche )het stikt hier van de muugen'
16vader Abraham'-het smurfenlied.
17,Edelweiss-Edelweiss
18Wee pappa girl rappers-Wee rule
19"2unlimited-ther,s no limit
20 guus meeuwis-kedekekkedeng kedekkedeng)per spoor'

BZN is geen muziek dat ik iedere dag zou opzetten, maar zij hebben toch wel een zeer eigen stijl en zijn live ook sterk en daarom respecteer ik ze. Je kunt dit ambiance- of feestmuziek noemen (al heeft BZN ook meer serieuze nummers uitgebracht), het is daarom niet plat ("Mon Amour" vind ik zelfs een prima nummer). Idem voor George Baker (Selection).

"Ca plane pour moi" is een (geslaagde) punk-persiflage.

"No more Bolero's" en "Ticket to the Tropics" vind ik, eerlijk gezegd, heel mooie nummers die bovendien prima gezongen zijn. Wat Gerard Joling de laatste tijd doet vind ik veel bedenkelijker (op de Marco Borsato/Frans Bauer-kar springen).

Vader Abraham heb ik nog veel platter gehoord (Als je inlegkruisje maar goed zit, Het leger der werkelozen).

Als je het écht plat wil hebben raad ik je Dynamite aan (zij hebben de Vogeltjesdans en het Smurfenlied overigens gecoverd), al kan Sam Gooris daar ook wat van. Rond de eeuwwisseling werden de Vlaamse hitlijsten geteisterd door dit soort van platte Vlaamse liedjes die ze buiten de hitlijsten niet wilden draaien. Zo mogelijk nog erger waren die even platte als debiele housed(r)euntjes. Voorbeelden ervan zijn de nummers van Da Boy Tommy, DJ Peter Project, Marshall Masters, Michael's Beatbox, Drive By Shooters ... (ik ga al die titels niet vermelden). Al vind ik later Crazy Frog hét van hét wat smakeloosheid betreft.

Nou sorry , Maar ik vind gerard joling en BZN het allerwlgelijkste wat er bestaat.Goed,toegegeven Het is een talentvol zanger, maar WAT een TOTALE VERKRACHTING van De Bolero van Maurice ravel.
En ticket to the tropics, echt typisch een poging van een of andere hollandse boer die even een zwoel liedje probeerde te maken.
En BZN vind ik nou gewoon echte platte muziek voor demente bejaarden en randdebielen. Wel eens van Roberto Jacketti&the scooters gehoord? ook heel erg!
Die sam Gooris heb ik in de docusaop de pfaffs wel is horen zingen en dat was echt inderdaa dramatisch. En het valt me ook op dat er UIt belgie de laatste 10 jaar ook hele slechte housemuziek vandaan komt. Terwijl er vroeger hele goeie elctro-dance vandan kwam.
Maar ik ga er zeker proberen er aan te komen om even te luisteren. Lijkt me lachen. Marina marina van Rocco granata in de houseversie,was ook geweldig trouwens.

Ik denk dat menig Belg zich schaamt voor dit nummer.

musicfriek schreef:
(embed)
Ik denk dat menig Belg zich schaamt voor dit nummer.

In die versie wel ja

En hoe reageert Nederland op die versie? De 2e plaats in de top 40

De oorspronkelijke versie van "Marina" vind ik zeer goed, maar de new-beat versie (toen wilde zowat iedereen op de new beat kar springen) had afgeschoten moeten worden.
Nog erger is de houseversie van "Cherie" van Eddy Wally (hit in 1995).
Inderdaad wordt er in België naast goede dance (Arsenal, Zita Swoon, 2 Many DJ's) helaas veel meer dance van bedenkelijke kwaliteit uitgebracht die dan ook in de hitlijsten terechtkomt (Milk Inc is daar ook een voorbeeld van).

LucM schreef:
Nog erger is de houseversie van "Cherie" van Eddy Wally (hit in 1995).

Inderdaad zeg, die verdiend wat mij betreft het predikaat slechtste nummer ooit, wat on-ge-loof-lijk slecht!

tnf
Het zal inderdaad dicht in de buurt komen, maar het verdient tegelijkertijd ook misschien wel het predikaat lachwékkendste nummer ooit.

En die Dj Peter Project e.d. die ergens hiervoor genoemd werden staan me nog zeer helder voor de geest. In 1998/1999/2000 nam ik (als Nederlander) vaak dat soort nummers op van de Belgische hitparade. Zowat de hele lijst die LucM opsomde (+ aardig wat soortgelijk spul) is wel ergens op een oud bandje te vinden. Een van de allerergste van allemaal: 'Pump it' van X-Session. Ik draaide het nummer echter grijs.

Pakweg 10 jaar later heb ik werkelijk geen idee wat ik er eigenlijk in hoorde.

"Chérie is in da house" vond ik destijds het stompzinnigste nummer wat ik ooit heb gehoord, maar het ging enkele jaren later zo mogelijk nog erger worden.

Zo zet ik af en toe de hitparade op om eens te horen welke nummers zowat op de markt zijn, maar vooral rond de eeuwwisseling hoorde ik nummers waarvan ik dacht : "Mijn God, wie koopt nu zóiets, je moet daarvoor toch helemaal gek zijn?". Nochtans, ik heb een zeer brede muzieksmaak en heb vele duizenden muziekjes mijn oren laten passeren, van licht klassiek tot deathmetal, maar dit vond ik werkelijk wansmakelijk, ik noemde dat niet eens muziek.

Voorbeelden zijn (ik heb de hitlijsten hiervoor opgezocht) :
DJ Springer - Jerry's Theme
Marshall Masters - I Like It Loud
Michael's Beatbox - Kwakhak
DJ Peter Project - 2 New York
Da Boy Tommy - Helloween
Scooter - Fuck the Millennium
Drive By Shooters - Toppie
De nummers van bv. X-Session en Dynamite kunnen er ook bij gerekend worden. En die Thunderdome-CD's mogen van mij ook ritueel verbrand worden, dat hersenloos gedreun maakt mij zo zenuwachtig (ze draaiden dit eens toen ik in een platenzaak was en ik was meteen buiten).

Maar het állerslechtste wat ik ooit heb gehoord is :
Crazy Frog - Axel F

tnf
LucM schreef:

Michael's Beatbox - Kwakhak

Die ja.

http://www.youtube.com/watch?v=yNj5VnigrIs

En dan was er in die periode ook nog een ander nummer van dezelfden, 'Toeternietoe'. Al bijna net zo slecht.

Nou,ik vind de oorspronkelijke versie van marina ook al walgelijk genoeb,maar die zogenaamde newbeat versie is helaas nog veel walgelijker. De gabberhouse in het begin kan ik nog wel waarderen om de inventiviteit die er in ziet Qua sound en ritme.
De eerste delen van thunderdome en hellaraiser zijn nog best te pruimen. Maar de overige delen Kunnen ze wat mij betreft
inderdaad zo de vuilnisbak in kieperen. Om over die vreselijke happy hardcore zoals Charly lownoise en Mental theo en DJ pal elstak maar te zwijgen
""walk on water""van milk inc vind ik trouwens best wel een lekker catchy popliedje. Niet overdreven muzikaal verheffend,OK, maar er werd in de dance van deze eeuw wel ergere troep gemaakt. En ik vind het nog altijd heelwat beter te pruimen dan die vreselijke Gerard Joling en BZN

SelmaDuim
Hier ga ik altijd van braken:

Meatloaf - Paradise By The Dashboard Light
Guns 'n' Roses - November Rain
Melissa Etheridge - Like The Way I Do

Misschien wel het slechtste liedje ooit:
Bonnie Tyler - Total Eclipse from The Aars

Sietse
Slechtste misschien niet maar wel in de top 3 grootste draken der popgeschiedenis:

Hotel California van The Eagles.

deze gaat bij nog steeds de strijd aan met ongeveer alles van The Golden Earring.
Golden Earring heeft iig wel het alleen recht op de meest afschuwelijke tekst allertijden: Going on the run

Misschien is het met opzet gedaan dat het klinkt als of een kind van 5 het heeft geschreven, maar zelfs dan nog wat een kut tekst.

Lost Highway
Black Eyed Peas - My Humps

Erger kan het gewoon niet, onmogelijk.

Lost Highway schreef:

"My Humps" van Black Eyed Peas vind ik ook verschrikkelijk slecht, maar ik vrees dat het nog erger kan (Crazy Frog bv.) of de nummers die ik hierboven vermeld heb. Luister eens naar de URL bij tnf hierboven.

Lost Highway
Alsof ik de Kwakhak niet ken, sterker nog, ik heb het zelfs op cd.
En 'dansen mannen dansen we zijn hier niet aan het zwansen' Toeternietoe is ook wel een classic.

Father McKenzie
Lost Highway schreef:

Dan heb je zeker nooit SUN OF JAMAICA van the Goombay Dance band gehoord, dat is tenenkrommend slecht, of ook nog Dolce Vita van een zekere Ryan Paris, als ik dat hoor ga ik héél hard lopen... by the way, the Black Eyed Peas zeggen me bitter weinig, ik vind al hun nummers maar om zo te laten, eerlijk gezegd, het is niet dat ik dit nummer ook echt ken, ik vind het één grote grijze brij...

"Sun of Jamaica" van the Goombay Dance Band en "Dolce Vita" van Ryan Paris (werden allebei een nr.1-hit) zijn niet bepaald favoriete nummers van mij (ik vond ze destijds ook slecht), maar vergeleken met bv. "I Like It Loud" van Marshall Masters of het door Lost Highway genoemde "My Humps" van the Black Eyed Peas zijn dat nog meesterwerken, om maar te zwijgen over "Axel F" van Crazy Frog (helaas ook een nr.1-hit in 2005).

OOO,mijn god,die vreselijke bonnie tyler.Dit was van alle midele of the roadpopuit de jaren,80 inderdaad de vreselijkste troep die er was!!!!.
En die kitscherige clip ook. Dat moet zogenaamd een dramatisch sfeertje geven maar het is eerder gewoon lachwekkend.
Dat kapsel van haar is ook gewoon fantastisch!
""total eclipse from the aars""mooie woordspeling trouwens!

Dolce Vita van Ryan Paris is een typisch 80's nummer, maar slecht?

Nee.

ik ken die helemaal niet. Maar ik wou allen aangeven dat er in de jaren 80 ook een hoop rotzooi is gemaakt. En die vreselijke bonnie tyler is gewoon een voorbeeld van jaren 80 pop zoals het Absoluut NIET hoort.
En ryan paris´´´ Nooit van gehoord

Ryan Paris

Zo'n typisch synthesizerplaatje. Ok, ik geef toe, sterk is het niet, maar het zingt wel lekker mee op de achtergrond

Father McKenzie
musicfriek schreef:
Dolce Vita van Ryan Paris is een typisch 80's nummer, maar slecht?

Nee.

héééééééél slecht, ik draai de radio uit, als men het durft draaien, mijn maag keert ervan om, zo verdomde slecht is dit, bweurk, zum kotsen!

Belachelijk dat sommigen "Hotel California" van The Eagles of "Paradise By The Dashboard Light" van Meatloaf als slechtste nummer aanduiden. Die twee nummers zijn misschien grijsgedraaid, maar het zijn toch wel prima popklassiekers.

"Total Eclipse from The Heart'" van Bonnie Tyler klinkt wel bombastisch en theatraal, wat typisch is aan de Jim Steinman-producties (cfr. Meatloaf), en de clip mag al dan niet kitscherig zijn, uiteindelijk steekt het nummer goed in elkaar met een sterke melodie en het is ook goed gezongen.

"Dolche Vita" van Ryan Paris klinkt inderdaad typisch jaren '80 en daardoor wat gedateerd, al hoor je het af en toe nog op de radio, het is ook vrij vlak gezongen, maar écht slecht kun je het niet noemen, zeker niet als je het vergelijkt met die troep die de laatste 10 jaren in de hitparade is verschenen. Ik verwijs hier naar mijn eerdere berichten.

Father McKenzie
Ja Luc, het is wat te gemakkelijk en totaal onterecht om mooie rockplaten als Hotel California, Bohemian Rhapsody, Child in Time of weet ik veel welke pop- of rockklassieker hier te vernoemen, er zijn nu eenmaal duizend keer slechtere dingen op te sommen, zoals je zegt, de grootste zooi in de hitparade van pakweg de laatste 15 jaar is gewoon ontzettend grote rommel, ik heb er vaak geen andere woorden voor... die ondingen van dat lieve kleine konijntje en liedjes over krokodillen, tjongejongejonge...

"Lief Klein Konijntje" van Henkie en "Schnappie" vind ik zó stompzinnig, dat ik daar nog enigszins mee kan lachen als ik in zeer goede bui ben. Hetzelfde geldt voor "Chérie is in da house" van Eddy Wally en "Kwakhak".
Maar bij nummers als bv. "I Like It Loud" van Marshall Masters en "Jerry's Theme" van DJ Springer (allebei een hit in 1998) ga ik écht lopen en zeker voor "Axel F" van Crazy Frog.

Harco
Alles wat Radio NL draait.

King Africa - La Bomba

Gast
geplaatst: vandaag om 13:45 uur

geplaatst: vandaag om 13:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.